Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

2 hours ago, padawan said:

bruker lokaltog hjem og var på nabostasjonen for å hente en pakke. Var to Pokegym der så spilte litt mens jeg ventet på toget. Var en flokk med unger som spilte rett ved siden av så da de så jeg spilte PoGO flokket de seg rundt og bombarderte med alskens spørsmål om hvilke Pokémon jeg hadde, hvor sterke de var osv. Spilte et raid med de før toget kom.

Ref diskusjonen litt lenger oppe er jeg egentlig glad ikke en av foreldrene kom. jeg tror de fleste foreldre ville lurt litt hvis en fremmed mann satt å snakket med barna deres. Plausibel forklaring med at vi spilte et raid sammen men tror åkke som det ville blitt spørsmål. 

Min unge er slik, han vil gå bort til andre som han ser spiller Pokemon, og spørre hvor mange Machump han har, eller om han har firestjerners eller shiny 😂🤪 Jeg forklarer stadig at ikke alle vil snakke om Pokemon, og ham burde uansett ikke snakke med fremmede, selvsagt, men.. 

 

Jeg har også tatt engang en raid med en "fremmed" guttegjeng, også på togstasjon. Jeg er kvinne i 40 årene. 🤪 Det var en Mega raid og jeg vet de ikke ville klart det uten meg, de alle var lav level, og vi så vidt klarte det på tida. Men de var så veldig veldig happy etterpå, det var gøy. 😂

Anonymkode: b4434...f02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, padawan said:

bruker lokaltog hjem og var på nabostasjonen for å hente en pakke. Var to Pokegym der så spilte litt mens jeg ventet på toget. Var en flokk med unger som spilte rett ved siden av så da de så jeg spilte PoGO flokket de seg rundt og bombarderte med alskens spørsmål om hvilke Pokémon jeg hadde, hvor sterke de var osv. Spilte et raid med de før toget kom.

Ref diskusjonen litt lenger oppe er jeg egentlig glad ikke en av foreldrene kom. jeg tror de fleste foreldre ville lurt litt hvis en fremmed mann satt å snakket med barna deres. Plausibel forklaring med at vi spilte et raid sammen men tror åkke som det ville blitt spørsmål. 

Kjenner følelsen. Her jeg bor har jeg ikke sett et eneste annet voksent menneske som spiller, men det er en haug med unger. Hvis folk går med telefonen ute så er det ofte de roper "spiller du Pokemon??". Jeg sier alltid nei, nettopp pga. at jeg ikke vil være en fremmed mann som står og prater med en gjeng med barn for jeg vet hvordan det kan se ut i lengden. Det eneste unntaket var første gang jeg åpna Meltan mystery box og trodde jeg måtte gå rundt for at den skulle spawne så jeg gikk rundt blokka her og en gutt på 9 år så at jeg spilte. Når han så at jeg fanga en Meltan så stilte han masse spørsmål, spesielt om hvordan jeg kunne fange Meltan, han ville se de beste jeg hadde, vi sammenlignet pokemon og det endte med at han la meg til som venn. Når han så kallenavnet mitt så sa han "Er det deg? Den som er lvl 40?? Så kult, jeg skal vise til alle at jeg har deg som venn!". Det var faktisk skikkelig gøy. Entusiasmen som et barn har om noe man liker er noe man bare ikke opplever ofte som voksen. 

Endret av daemi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/14/2021 at 1:15 AM, Hannah80 said:

Må ha 176 millioner xp (!!) for å komme til level 50. 

Whaaaat??? Er det totalt eller må man ha 176 millioner xp for å komme fra 49 til 50? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 14.4.2021 den 1.15):

100 000. Men med luckyegg blir det jo det dobbelte:) Derfor er det greit å ha folk som venn, som det er mulig å avtale med når den siste gaven åpnes:) Må ha 176 millioner xp (!!) for å komme til level 50. 

Hvordan vet man når man bare trenger en pakke til? Sånn at man kan avtale å bruke Lucky egg? 

Endret av Nordilandet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordilandet skrev (På 13.4.2021 den 22.49):

Hvordan ser man at de har 4 stjerner? Ser bare opp til 3 stjerne på mine. Men så har jeg denne da. Hva betyr det når sirkelen er rød? 

Screenshot_20210413_224814_com.nianticlabs.pokemongo.jpg

Når du klikker inn på "Pokemon", kan du bruke søkefeltet og skrive 4* = Pokemon som har perfekt IV og er 100%.

3* er pokemon m/ Great eller excellent IV og ligger mellom 75 - 98%

Du kan bruke søkefeltet til mye feks:

shiny = alle dine shiny

lucky = alle dine lucky

legendary = alle dine legendary osv... Google "pokemon search bar"🙂

 

 

Anonymkode: 8e201...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordilandet skrev (På 15.4.2021 den 11.25):

Hvordan vet man når man bare trenger en pakke til? Sånn at man kan avtale å bruke Lucky egg? 

Du trykker bare på hjertet. Og da kommer antall dager opp😀

Screenshot_20210418-013226_Pokmon GO.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man tak i Heracross? Ser den innimellom i gymmer, men har lest at den kun spawner noen steder i Sør-Amerika og i Florida. Det er den eneste jeg mangler i Johto pokedexen.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan får man tak i Heracross? Ser den innimellom i gymmer, men har lest at den kun spawner noen steder i Sør-Amerika og i Florida. Det er den eneste jeg mangler i Johto pokedexen.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Da må du bestille deg en flybillett, hvis du vil ha den😄 Håper den kommer til Europa også, en eller annen gang:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan får man tak i Heracross? Ser den innimellom i gymmer, men har lest at den kun spawner noen steder i Sør-Amerika og i Florida. Det er den eneste jeg mangler i Johto pokedexen.

Anonymkode: 0ed30...6d4

Enten så trader du eller så får du noen til å ta den for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hannah80 said:

Da må du bestille deg en flybillett, hvis du vil ha den😄 Håper den kommer til Europa også, en eller annen gang:) 

Jaja, hvis noen blir med på en Pokemon-tur til Florida så gi beskjed😂

Anonymkode: 0ed30...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaja, hvis noen blir med på en Pokemon-tur til Florida så gi beskjed😂

Anonymkode: 0ed30...6d4

Haha;) Vet du, jeg har mulighet til å få den. Den og andre som det er umulig å få tak i, i Europa. Har ei venninne som er en ivrig spiller.  Og glad i å reise. Men jeg vil heller fange dem selv. Og de kommer etterhvert.  Garantert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som trenger flere venner? Ganske fersk på pokémon. Sender gaver stort sett daglig. Er med på raid om jeg har pass. 

Koden min er 2487 9820 3490

Anonymkode: 4c93f...ac4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stardust ved traiding. Hvor kan man se hvor mye stardust man trenger for å bytte de ulike pokémone? Får bare byttet noen få pokémons. Får hele tiden opp at jeg ikke har nok stardust til tross for at jeg har rett over 100 000 i stardust. Koster det virkelig "herroin"  å få byttet pokémons? 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordilandet skrev (1 time siden):

Stardust ved traiding. Hvor kan man se hvor mye stardust man trenger for å bytte de ulike pokémone? Får bare byttet noen få pokémons. Får hele tiden opp at jeg ikke har nok stardust til tross for at jeg har rett over 100 000 i stardust. Koster det virkelig "herroin"  å få byttet pokémons? 🥴

Koster mer stardust dersom man ikke har pokémonen i dexen fra før av, er legendary eller shiny. Har lagt ved en tabell her. Hjelper også å ha høyere vennskapsnivå. 

4005C809-B06F-4A10-A70E-EB458A1CA4A8.jpeg

Anonymkode: dc397...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Koster mer stardust dersom man ikke har pokémonen i dexen fra før av, er legendary eller shiny. Har lagt ved en tabell her. Hjelper også å ha høyere vennskapsnivå. 

4005C809-B06F-4A10-A70E-EB458A1CA4A8.jpeg

Anonymkode: dc397...535

Hmm. Utifra denne skulle vi fått til å bytte. Vi vil serlig trade en kadabra, for å få den videre utviklet ved bytting 🤷‍♀️ den jeg vil bytte med har også en Kadabra og  vi ultra frinds. Så rart. 

Endret av Nordilandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nordilandet skrev (24 minutter siden):

Hmm. Utifra denne skulle vi fått til å bytte. Vi vil serlig trade en kadabra, for å få den videre utviklet ved bytting 🤷‍♀️ den jeg vil bytte med har også en Kadabra og  vi ultra frinds. Så rart. 


Har den andre personen også nok stjernestøv?

Er en av dem Shiny? 

Men noen ganger er det rett og slett bug i spillet, eller servere med hikke. Veldig mye bug og krøll i spillet. Vet det er mye bug omkring div med vennskap nå. Prøv igjen etterhvert?

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 13.29):

Hvordan får man tak i Heracross? Ser den innimellom i gymmer, men har lest at den kun spawner noen steder i Sør-Amerika og i Florida. Det er den eneste jeg mangler i Johto pokedexen.

Anonymkode: 0ed30...6d4


Følger med og venter, plutselig kommer det en event hvor regionale kommer i egg eller raid :)

Og nå med remote raiding er det mulig å få tak i andres regionale om de kun kommer i raid i den regionen. 

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som trenger flere venner? Ganske fersk på pokémon. Sender gaver stort sett daglig. Er med på raid om jeg har pass. 

Koden min er 2487 9820 3490

Anonymkode: 4c93f...ac4

har du laget to kontoer? med nesten samme navn.. 

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2021 at 11:30 PM, AnonymBruker said:

Noen som trenger flere venner? Ganske fersk på pokémon. Sender gaver stort sett daglig. Er med på raid om jeg har pass. 

Koden min er 2487 9820 3490

Anonymkode: 4c93f...ac4

Hvis du vil ha flere venner så legg ut koden din på https://www.pokemongofriendcodes.com/

Du kan legge den ut 1 gang i døgnet for å få den på toppen av lista som folk ser. Jeg fikk 9 nye venner i løpet av minutter sist gang jeg la ut min der.

Anonymkode: 0ed30...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...