Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Pokéball Plus i dag. Klarer å koble den til slik at den kommer under «Available devices», men når jeg trykker på ballen på forsiden så får jeg bare opp at den ikke kan kobles til.. irriterende. 

Anonymkode: dc397...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Barberblad skrev:

Pokeball plus funker her, men etter en oppdatering må den kobles fra blåtannen også legge til på nytt i spillet. Samme med gotcha nå etter siste oppdatering. MEN, de kobler ikke ut etter en time nå.

Ja min går tom for strøm nå siden jeg aldri husker å koble den ut :( 

Kjøpte den for bare 99 kr den gangen den var på tilbud på komplett da, angrer på at jeg ikke kjøpte fler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
På 18.10.2019 den 0.36, Ardwinna skrev:

Men asså... Fang 108 pokemon med bær??? Dusteoppgave.

 

På 18.10.2019 den 0.44, Barberblad skrev:

Og i neste runde er det også fange 108 pokemon, men da uten bær 🤣 

 

Jeg pleier alltid å bruke pineapp uansett så det blir ikke noen særlig forskjell. bare at det fort kan ta litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, padawan skrev:

 

 

Jeg pleier alltid å bruke pineapp uansett så det blir ikke noen særlig forskjell. bare at det fort kan ta litt tid. 

Pinap og røde baller... Om du bruker 5 bær fordi pokemon hopper ut av ballen så får du alle 5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre dere guruer her. 
 

Har et barn på 5,5 år som er helt oppslukt i Alt Pokemon.

Er det noe vits for meg som mamma å laste ned dette på mobilen å gå på jakt med barnet?

Tror dere det vil få barnet ut mer?

Har dere noen nybegynnertiøs i så fall.

Er det for ungt å begynne?
 

Barnet har videospill med aldersgrense 7 år og digger bilspill osv, vil bare ha barnet mer ute indeksen luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, GjestSiden2006 said:

Jeg må bare spørre dere guruer her. 
 

Har et barn på 5,5 år som er helt oppslukt i Alt Pokemon.

Er det noe vits for meg som mamma å laste ned dette på mobilen å gå på jakt med barnet?

Tror dere det vil få barnet ut mer?

Har dere noen nybegynnertiøs i så fall.

Er det for ungt å begynne?
 

Barnet har videospill med aldersgrense 7 år og digger bilspill osv, vil bare ha barnet mer ute indeksen luft. 

Synes det er en super idé! Ser masse foreldre ute med barn på den alderen som er med på raids på dagtid. Om dere bor et sted med pokestops vil nok dette være veldig motiverende for å komme seg ut 😊

Anonymkode: e2874...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiller mye med mine unger, begynte da de var 8. Det er haugevis av unger som spiller her vi bor, og flere foreldre som spiller med barna sine. Det er morsomst å ha hver sine kontoer og samarbeide i raids etc.  
 

Dog synes jeg 5,5 er litt ungt. Vanskelig for et så lite barn å være treffsikker f.eks. Barnet vil garantert spille mer enn du gidder også, og jeg ville aldri latt et så lite barn gå ut alene med trynet i en skjerm. 

Anonymkode: 53c60...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som har opplevd å sjå kun skuggen av pokemon du allereie har fanga? Det har skjedd med fleire pokemon i det siste. Pokemon eg har fanga mange av. Som f.eks. Shuppet og Sneasel. Ser kun skuggen på "nearby", som om eg ikkje har fanga den før, i staden for å sjå eit bilete av den. Er så irriterande. :<

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amantheia skrev:

Er det fleire som har opplevd å sjå kun skuggen av pokemon du allereie har fanga? Det har skjedd med fleire pokemon i det siste. Pokemon eg har fanga mange av. Som f.eks. Shuppet og Sneasel. Ser kun skuggen på "nearby", som om eg ikkje har fanga den før, i staden for å sjå eit bilete av den. Er så irriterande. :<

Leste en plass at det har med kodingen(?) til de Pokémon det gjelder. De som dukker opp som skygger finnes nå som shadow etter man har bekjempet en Team Rocket. 

Anonymkode: dc397...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiller mye med mine unger, begynte da de var 8. Det er haugevis av unger som spiller her vi bor, og flere foreldre som spiller med barna sine. Det er morsomst å ha hver sine kontoer og samarbeide i raids etc.  
 

Dog synes jeg 5,5 er litt ungt. Vanskelig for et så lite barn å være treffsikker f.eks. Barnet vil garantert spille mer enn du gidder også, og jeg ville aldri latt et så lite barn gå ut alene med trynet i en skjerm. 

Anonymkode: 53c60...bc5

Sønnen min har vært med av og til, fra han var 4 år. Nå er han 6 år, og han er helt rå på å fange Pokemons. Han hjelper ofte voksne folk på raid, slik at de får fanget de legendariske som er ekstra vanskelige å fange:) Han har en egen spillemobil. Men han kommer ikke til å få lov å spille alene, på lenge , lenge. (pga trafikk) 

Gøy å se hvor fort ungene lærer seg spillet.  6-åringen min sletter det meste som er under 95 Iv. Kun det beste som skal spares på😂

 

 

Anonymkode: 07af6...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 22.06, Absol skrev:

Pinap og røde baller... Om du bruker 5 bær fordi pokemon hopper ut av ballen så får du alle 5...

Det stemmer ikke.  Du får kun registrert ett bær. 

Anonymkode: 07af6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke.  Du får kun registrert ett bær. 

Anonymkode: 07af6...d87

Nei, du får registrert alle bær du bruker. Men dei registrerer ikkje før du har fanga pokemonen, og då blir alle bæra du har brukt på den eine pokemonen registrert på ein gong. Så antall "registrerte" bær kan hoppe frå 40 til 45, dersom du har brukt 5 bær på å fange den eine pokemonen. 

Rotete forklart. Men poenget er at alle bær du bruker på å fange ein pokemon teller, så lenge pokemonen faktisk blir fanga. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke.  Du får kun registrert ett bær. 

Anonymkode: 07af6...d87

Det bruker @Amantheia sier er riktig. 

Anonymkode: ed8ff...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det bruker @Amantheia sier er riktig. 

Anonymkode: ed8ff...d17

Ikke helt riktig, bærene teller fordi om pokemon stikker, den må ikke fange.

Anonymkode: ed8ff...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk svarer at det er en god idé å spille med barnet for å komme seg mer ut. Jeg er helt enig i det :) Men du spør om tips også. Etter å ha spilt litt må man velge lag, rød, blå eller gul. Lurt at dere velger det samme, så dere kan stå i samme gym for å samle mynter. Man går opp i level ved å få xp. Den raskeste måten å samle mye xp er å sende og åpne gaver fra venner. Det er ingen måte å kommunisere med venner på, så det er trygt å ha fremmede. Søk opp pokemon go codes, og legg til en drøss venner. Gaver får man fra pokestop. Sjekk hvor gode pokemonene er (1,2 eller 3 stjerner under appraise) før du utvikler dem. Få med deg community day som er en gang i mnd, i tre timer. Da er det masse pokemon av en type ute, og man kan få shiny som er spesielle. Hvis du setter på lucky egg får du dobbel xp. Kan være lurt å gjøre hvis man skal utvikle mange. Hvis du gir pokemonen en ananas før du fanger får du dobbel candy (candy trengs for å utvikle). Bringebær gjør at det er større sjanse for at den blir fanget. Og banan gjør at den står mer rolig, så du lettere treffer med ballen. 

Bare spør om du lurer på noe :)

Når jeg først er igang. Har dere fått med dere at dere kan søke opp 0*, 1*, 2*, 3* og 4* for å få opp pokemon som har 0-3 stjerner, og 100%? Veldig rask måte å finne alle de dårligste for å slette.

Anonymkode: 2fb0a...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Når jeg først er igang. Har dere fått med dere at dere kan søke opp 0*, 1*, 2*, 3* og 4* for å få opp pokemon som har 0-3 stjerner, og 100%? Veldig rask måte å finne alle de dårligste for å slette.

Anonymkode: 2fb0a...e82

Dette var ikke jeg klarer over, men veldig smart da! Tusen takk for tips! :)

Jeg pleier å sjekke de etterhvert, men greit å samle opp. Fant også flere 100% jeg ikke var klar over at jeg hadde, bl.a. en Ditto.

Lurt å transfere de man ikke trenger nå som man får  2 x candy.

Endret av Hanne67
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hva som er i researchboksene i november? 

Anonymkode: 53c60...bc5

Lurer også på dette! Har ikke claimet stamp nr 7 enda, så jeg venter til etter midnatt. Nå må Eevee bort altså.

Anonymkode: dc397...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å Google, finner ingenting. Håper på litt info i morgen, men det må jo komme noe nytt. Eevee har vært i to måneder nå. 

Anonymkode: 53c60...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...