AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12921 Del Skrevet 21. juli 2022 2 hours ago, Netlix said: Nybegynnerspørsmål: Er det bare å bytte bort pokemoner med 0 og 1 stjerner, uansett hvilken pokemon det er? Vil de aldri få flere stjerner, uansett hvor mye de blir oppgradert? Det er jo blandt annet mange pokemoner jeg aldri har sett etter jeg fanget dem, så de føles litt "eksotiske" for min del 😄 Jeg er ganske høyt i level egentlig, men det er et mysterium ettersom jeg ikke følger med på sånne basic ting som stjerner 🙈 Jeg lurer også på dette med gotcha evolve; vil den i tillegg til å fange pokemons og spinne pokestops registrere om jeg går, så den klekker egg og får inn godteri fra buddyen min? De vil aldri få flere stjerner nei. Jeg har noen med dårlig stats, 1 eller 2 stjerner, bare fordi de er sjeldne. Anonymkode: 0ed30...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12922 Del Skrevet 21. juli 2022 Når jeg begynte å spille så ville jeg ha en av hver pokemon, men jeg fant ut at det kunne bli vanskelig siden man kan finne mange bra av samme, noen shiny man ikke vil kvitte seg med osv. Så det blir fort en del og jeg måtte prioritere. Men de sjeldne, Tauros, Kangaskhan, Corsola osv. vil jeg jo gjerne ha noen få av. Jeg tar som regel bare vare på 3-stjernes med mindre det er en som vanligvis ikke kan fanges her. Anonymkode: 0ed30...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12923 Del Skrevet 22. juli 2022 Netlix skrev (10 timer siden): Nybegynnerspørsmål: Er det bare å bytte bort pokemoner med 0 og 1 stjerner, uansett hvilken pokemon det er? Vil de aldri få flere stjerner, uansett hvor mye de blir oppgradert? Det er jo blandt annet mange pokemoner jeg aldri har sett etter jeg fanget dem, så de føles litt "eksotiske" for min del 😄 Jeg er ganske høyt i level egentlig, men det er et mysterium ettersom jeg ikke følger med på sånne basic ting som stjerner 🙈 Jeg lurer også på dette med gotcha evolve; vil den i tillegg til å fange pokemons og spinne pokestops registrere om jeg går, så den klekker egg og får inn godteri fra buddyen min? Du stiller to veldig ulike spørsmål her. Pokemon vil aldri få flere stjerner av å bli oppgradert - men du og en annen spiller kan bytte pokemon, og den du mottar kan bli bedre/dårligere. Jeg pleier å bytte dårlige pokemon (bytter da samme type) med min samboer, i håp om at den skal bli bedre. CP har bare visse tall å gå på (jeg husker ikke, men muligens 100+- men CP øker ved oppgradering), men du kan både få tre stjerners pokemon, pokemon med "fire stjerner" (fullt på alt) og lucky! Anonymkode: 860fd...075 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netlix Skrevet 22. juli 2022 #12924 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De vil aldri få flere stjerner nei. Jeg har noen med dårlig stats, 1 eller 2 stjerner, bare fordi de er sjeldne. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du stiller to veldig ulike spørsmål her. Pokemon vil aldri få flere stjerner av å bli oppgradert - men du og en annen spiller kan bytte pokemon, og den du mottar kan bli bedre/dårligere. Jeg pleier å bytte dårlige pokemon (bytter da samme type) med min samboer, i håp om at den skal bli bedre. CP har bare visse tall å gå på (jeg husker ikke, men muligens 100+- men CP øker ved oppgradering), men du kan både få tre stjerners pokemon, pokemon med "fire stjerner" (fullt på alt) og lucky! Takk for svar. Jeg har ingen å spille med, så jeg får ikke byttet med andre spillere. Jeg har også tenkt at jeg vil ha 1 av hver sort jeg har fanget, så jeg bare solgte/byttet bort den med minst CP av den aktuelle sorten, eksempelvis Eevee, for å få flere candy å oppgradere de(n) med mest CP. Ingen lur taktikk der altså. Men man lærer så lenge man lever. Oppfølgingsspørsmål: Hvordan vet man om pokemon jeg fanger er sjelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chlypa Skrevet 22. juli 2022 #12925 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg bryr meg ikke så mye om de er sjeldne eller shiny. Jeg tar kun vare på 3 stjerner/perfekte ELLER andre pokemons med dårligere IV som jeg enda ikke har oppgradert og fått upgraden i pokedex. Det er bortkastet stardust å samle på de. Jeg sletter også alle de ubrukelige pokemonene, sånn som slaking😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chlypa Skrevet 22. juli 2022 #12926 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 13.22): Gjør jeg noe feil, siden jeg ikke finner team rocket bossen? Setter på super rocket radar, og han er jo aldri noen steder 🙈 Funnet ut at han bare kan dukke opp på dagtid. Men når jeg søker etter han, så kommer team lederen min å sier at jeg må prøve på en ny lokasjon eller senere. Så da gjør jeg det, men samme melding dukker opp. I går trodde jeg at jeg ENDELIG fant han, men da dukket bare en grunt opp og sa noe alla «tror du det er så lett?? Haha lurte deg!» 😛 Bekjempet grunten og tenkte at det var sikkert steg 1 også skulle bossen dukke opp på neste. Men neida, bare grunt 3 ganger, så kom den sabla irriterende beskjeden opp igjen om ny lokasjon eller tid 😑 Jeg har lett etter den bossen nå i 1 mnd 😂 Hva gjør jeg feil?? Anonymkode: 382ed...d00 Hvilket nivå er du på og hvilken boss? Det er 3 nestsjefer, Arlo, Cliff og Sierra. Og så superbossen Giovanni som kan være "litt "vanskelig å slå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 24. juli 2022 #12927 Del Skrevet 24. juli 2022 For å leve opp til lvl 44 må jeg blant annet vinne 30 trainer battle i creat league, 30 i ultra league og 30 i master league. Foreløpig har jeg kun hatt muligheten til å kjempe i ultra league. Vil jeg få muligheten til å kjempe i de andre ligaene også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12928 Del Skrevet 24. juli 2022 Chlypa skrev (På 22.7.2022 den 21.30): Hvilket nivå er du på og hvilken boss? Det er 3 nestsjefer, Arlo, Cliff og Sierra. Og så superbossen Giovanni som kan være "litt "vanskelig å slå. Er på lvl 38 😂 Men fant det ut 😄 Men jeg var alt for svak til å slå Giovanni 😳 Så her må det spares opp en del stardust og levle opp et par pokemon før jeg skal prøve på nytt 😅 Anonymkode: 382ed...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12929 Del Skrevet 24. juli 2022 Chlypa skrev (På 22.7.2022 den 21.29): Jeg bryr meg ikke så mye om de er sjeldne eller shiny. Jeg tar kun vare på 3 stjerner/perfekte ELLER andre pokemons med dårligere IV som jeg enda ikke har oppgradert og fått upgraden i pokedex. Det er bortkastet stardust å samle på de. Jeg sletter også alle de ubrukelige pokemonene, sånn som slaking😅 Hva er dette med stjerner? Hvor ser jeg hvor mange stjerner en pokemon har? Anonymkode: f4082...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12930 Del Skrevet 24. juli 2022 padawan skrev (4 timer siden): For å leve opp til lvl 44 må jeg blant annet vinne 30 trainer battle i creat league, 30 i ultra league og 30 i master league. Foreløpig har jeg kun hatt muligheten til å kjempe i ultra league. Vil jeg få muligheten til å kjempe i de andre ligaene også? Ligaene i battle league roterer, så de andre vil bli tilgjengelig etterhvert. Tror det er ca 3 uker før det skifter? Great league og master league er ofte samtidig. Men du vet at du kan ta treningskamper mot en venn? det må ikke være i go battle league for å telle. En venn som setter opp sine dårligste pokemon, så går det fort Anonymkode: d1dd2...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #12931 Del Skrevet 24. juli 2022 Netlix skrev (På 22.7.2022 den 21.00): Takk for svar. Jeg har ingen å spille med, så jeg får ikke byttet med andre spillere. Jeg har også tenkt at jeg vil ha 1 av hver sort jeg har fanget, så jeg bare solgte/byttet bort den med minst CP av den aktuelle sorten, eksempelvis Eevee, for å få flere candy å oppgradere de(n) med mest CP. Ingen lur taktikk der altså. Men man lærer så lenge man lever. Oppfølgingsspørsmål: Hvordan vet man om pokemon jeg fanger er sjelden? Altså, det med stjerner er litt overdrevet. Alle pokemon har basic stats, som er likt for alle. Så kommer de individuelle stats i tillegg, det er dem en ser som stjerner. Så selv en pokemon med null stjerner har ikke egentlig null attack, null defense. Og det er stort sett kun de som satser tungt på å konkurrere i master league i go battle league som har noen særlig fordel av å ha 3/4 stjerners pokemon. I andre ligaer, så er ofte en pokemon med 0 - 15 - 15 best, og den vil typisk kun ha 1/2 stjerner. Er en mest interessert i å raide kan 3/4 stjerners pokemon hjelpe litt. Men forskjellen er så liten, at det er stort sett ikke noen vits i å bry seg om. Da er det viktigere å ha pokemon som er powra opp høyt. Alt for mange bruker 3/4 stjerners pokemon til raid, uten at de har fått de opp til høyt level/cp, og tror at stjernene i seg selv gjør dem magisk bra. Det er feil. Det gir langt høyere effekt å ha med seg en ekstra person, selv med dårlige monstre, enn det gjør å få ei stjerne ekstra i raid. Om en ikke har haugevis med candy og stjernestøv, så lønner det seg å evolve og bruke de pokemon som gir høyest mulig cp/level. En skal spille nokså mye før det blir rasjonelt å prioritere pokemon med 3/4 stjerner foran høy cp/level. Anonymkode: d1dd2...f2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 25. juli 2022 #12932 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men du vet at du kan ta treningskamper mot en venn? det må ikke være i go battle league for å telle. Tenkte jeg ikke over men greit å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12933 Del Skrevet 26. juli 2022 Hvis du er voksen som spiller Pokemon, spiller du i smug eller forteller åpent at du spiller? Anonymkode: a4467...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. juli 2022 #12934 Del Skrevet 26. juli 2022 Det er ikke slik at jeg går med skilt som sier at jeg spiller pokemon men jeg er ikke redd for å si det. Dessuten har jeg barn men han spiller lite nå så det er kanskje et dårlig skalkeskjul...men tvinger han med av og til. 😄 Uansett, så har jeg/vi møtt flere voksne som ikke har barn og spiller så tenker ikke det er noe å være redd for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 26. juli 2022 #12935 Del Skrevet 26. juli 2022 (endret) Før så spilte jeg i skjul, men nå gidder jeg ikke å være flau over det lenger. Endret 26. juli 2022 av ATLAS6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12936 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg spiller pokémon go. Maaaange andre voksne som også spiller😄. Anonymkode: 9b5d3...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12937 Del Skrevet 27. juli 2022 Hvordan fanger jeg en slik en? Anonymkode: f4082...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 27. juli 2022 #12938 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan fanger jeg en slik en? Har også hatt "heng" på den veldig lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 27. juli 2022 #12939 Del Skrevet 27. juli 2022 Visste ikke at det var så mange som fortsatt spilte pokemon go. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12940 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvordan fanger jeg en slik en? Anonymkode: f4082...b9b Let etter field tasken «win 5 raids». Man kan av og til være heldig å møte den wild, men deg er lenge mellom hver gang. Anonymkode: dc397...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå