Haakman Skrevet 6. februar 2020 #901 Del Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, Callisto83 skrev: I verste fall får vi en befolkning med Stockholm syndrom som syndes synd på en barnemorder, og vil at han skal gå fri. Nei, i verste fall har en uskyldig mann sittet inne i 20 år. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 6. februar 2020 #902 Del Skrevet 6. februar 2020 3 timer siden, Marixxx skrev: Nei, dette stemmer ikke. Rettssystemet fungerer heldigvis ikke sånn (selv om justismord dessverre skjer). Man dømmes etter tiltale og bevisførsel knyttet til denne, ikke for noe annet. Mener ikke at rettssystemet fungeret slik, men det sitter jo tross alt mennesker der som reagerer på et emosjonelt nivå. Ikke utenkelig at det slo de at "tja om han ikke drepte jentene så er han et monster og vi har en sjanse her til å ta han". Igjen, mener ikke det er rett - men sånt skjer jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2020 #903 Del Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, Callisto83 skrev: I verste fall får vi en befolkning med Stockholm syndrom som syndes synd på en barnemorder, og vil at han skal gå fri. Om det er Jan Helge Andersen du siktet til, så ble han satt fri for flere år siden, og ingen synes vel spesielt synd på ham. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 6. februar 2020 #904 Del Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, Callisto83 skrev: I verste fall får vi en befolkning med Stockholm syndrom som syndes synd på en barnemorder, og vil at han skal gå fri. Du får komme med bevisene da, hvis du har satt deg inn i saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 6. februar 2020 #905 Del Skrevet 6. februar 2020 9 hours ago, miniomelett said: Dømt for noe han ikke har gjort? Muligens. Uskyldig? Ikke egentlig. Han hadde jo forgrepet seg på andre også, i følge dommen. Ikke umulig at retten brukte baneheia som en sjanse til å få has på han. Viggo har jo tilstått alt det andre han sto tiltalt for. Det burde vært nok til å "få has på ham", men det burde de ha sett og gjort noe med før rettssaken mot Jan Helge og Viggo. Joda, en rettssak koster, men likevel. Han tviholder på sin uskyld i Baneheia-saken, og det vil han sannsynligvis alltid gjøre. Bevisene er også sterke, både for at Viggo var hjemme i det aktuelle tidspunktet - og at Jan Helge gikk alene med de to jentene mot åstedet. Det finnes det vitne-observasjoner på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 6. februar 2020 #906 Del Skrevet 6. februar 2020 Noe jeg syns var veldig interessant og som jeg håper blir undersøkt mer, er at det ble hørt lyder (fra retning åstedet tror jeg..?) i Baneheia etter det tidspunket som ble satt for drapet. Dette var også på et tidspunkt da Viggo garantert var hjemme. Håper vi får mer informasjon om dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. februar 2020 #907 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) 14 timer siden, Cleopatra70 skrev: Noe jeg syns var veldig interessant og som jeg håper blir undersøkt mer, er at det ble hørt lyder (fra retning åstedet tror jeg..?) i Baneheia etter det tidspunket som ble satt for drapet. Dette var også på et tidspunkt da Viggo garantert var hjemme. Håper vi får mer informasjon om dette. Det står beskrevet i boken fra 2017 og blir nok nevnt i TV-dokumentaren. Det var flere vitner som hørte lyder, samt et vitne med hund som reagerte på noe i retning åstedet. Mens vitner forteller ikke om noe fra den perioden politiet mener drapene/tildekkingen skjedde. Endret 7. februar 2020 av Djækklåsst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 7. februar 2020 #908 Del Skrevet 7. februar 2020 2 timer siden, Djækklåsst skrev: Det står beskrevet i boken fra 2017 og blir nok nevnt i TV-dokumentaren. Det var flere vitner som hørte lyder, samt et vitne med hund som reagerte på noe i retning åstedet. Mens vitner forteller om noe fra den perioden politiet mener drapene/tildekkingen skjedde. At vitner ikke forteller noe fra den tiden drapene skjedde mener du? Jeg skjønner ikke hvordan det går an at en etterforskning kan være så mangelfull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. februar 2020 #909 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) 1 time siden, Cleopatra70 skrev: At vitner ikke forteller noe fra den tiden drapene skjedde mener du? Jeg skjønner ikke hvordan det går an at en etterforskning kan være så mangelfull. Riktig, et ord som ble utelatt der. Endres. Forklaringen er dessverre så enkel som at alt som pekte i retning av noe annet enn at VK var hovedmannen og i det hele tatt delaktig ble lagt i en skuff og deretter arkivert bort. Så sikre var man på at den tidlige teorien var korrekt. Ikke rent uvanlig, den samme tankegangen førte til justismordene mot Per Liland og Fritz Moen. Endret 7. februar 2020 av Djækklåsst 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #910 Del Skrevet 9. februar 2020 På 16.1.2020 den 14.02, AnonymBruker skrev: Syns helt seriøst denne saken er vanskelig og frustrerende. Har lest boka og fulgte saken tett da den var aktuell. Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg mener her. Jeg føler på meg at han er skyldig, men juristen i meg sier at jeg ikke ser nok fellende bevis. Samtidig så river det i meg om han skal slippe fri. Jeg har ingen sympati for han. Føler vel dette er litt making a murderer norway edition. Jeg tror VK er skyldig. Jeg kan ikke stå inne for min mening 100% og i min rett kunne han derfor ikke blitt dømt - fordi for lite knytter han til det. Men jeg tror likevel han er skyldig. Anonymkode: 4d2f9...c33 Hvorfor tror du det, når bevisene viser både at JHA planla og gjorde det alene, samt at de også viser at VK var hjemme og tekstet med mobilen? Unnskyld meg, altså, men jeg forstår jo følelsen, alle føler at VK er monsteret som var ansvarlig for at to henger ble misbrukt og drept, men det viser bare hvor godt politiet lyktes med løgnene sine. For det kan jo umulig stemme. De tillot seg å bløffe om beviser (100 % sikre DNA-beviser mot VK, yeah right) fordi de var så sikre på at VK var skyldig, og nå når sannheten er kommet for enn dag prøver de å vri seg unna. Når «beviset» på at det helt sikkert var to faller og man ser på alle objektive fakta og JHAs forklaring osv., så er det lett å se hvordan puslespillbitene ramler på plass. Skal man inkludere VK slik JHA forteller, så må man bruke hammer for å banke bitene til. Anonymkode: 12260...c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 9. februar 2020 #911 Del Skrevet 9. februar 2020 På 16.1.2020 den 14.02, AnonymBruker skrev: Syns helt seriøst denne saken er vanskelig og frustrerende. Har lest boka og fulgte saken tett da den var aktuell. Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg mener her. Jeg føler på meg at han er skyldig, men juristen i meg sier at jeg ikke ser nok fellende bevis. Samtidig så river det i meg om han skal slippe fri. Jeg har ingen sympati for han. Føler vel dette er litt making a murderer norway edition. Jeg tror VK er skyldig. Jeg kan ikke stå inne for min mening 100% og i min rett kunne han derfor ikke blitt dømt - fordi for lite knytter han til det. Men jeg tror likevel han er skyldig. Anonymkode: 4d2f9...c33 Viggo Kristiansen kan vandre ut av fengsel når som helst om han innrømmer drapene. Noe han aldri har gjort, selv når politiet påsto at de hadde sikre DNA-bevis av han. Dette fikk jo JHA til å tilstå, men ikke Viggo, merkelig nok. Kanskje fordi han visste at han ikke hadde vært der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #912 Del Skrevet 9. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du det, når bevisene viser både at JHA planla og gjorde det alene, samt at de også viser at VK var hjemme og tekstet med mobilen? Unnskyld meg, altså, men jeg forstår jo følelsen, alle føler at VK er monsteret som var ansvarlig for at to henger ble misbrukt og drept, men det viser bare hvor godt politiet lyktes med løgnene sine. For det kan jo umulig stemme. De tillot seg å bløffe om beviser (100 % sikre DNA-beviser mot VK, yeah right) fordi de var så sikre på at VK var skyldig, og nå når sannheten er kommet for enn dag prøver de å vri seg unna. Når «beviset» på at det helt sikkert var to faller og man ser på alle objektive fakta og JHAs forklaring osv., så er det lett å se hvordan puslespillbitene ramler på plass. Skal man inkludere VK slik JHA forteller, så må man bruke hammer for å banke bitene til. Anonymkode: 12260...c60 Ja, jeg er helt enig med deg i alt dette. Alt taler for at han er uskyldig, men jeg tror ikke han er det, og er derfor innmari glad jeg ikke skal dømme denne saken. Anonymkode: 4d2f9...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #913 Del Skrevet 9. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er helt enig med deg i alt dette. Alt taler for at han er uskyldig, men jeg tror ikke han er det, og er derfor innmari glad jeg ikke skal dømme denne saken. Anonymkode: 4d2f9...c33 Om du ikke tror han er det, så må det jo være en forklaring som du mener passer. Hva slags er det? Jeg får det i hvert fall ikke til å gå opp, spesielt ikke når den enkle forklaringen som passer med alt ligger der foran oss. Men tror du setter ord på noe viktig her, som forklarer hvorfor politiet, de pårørende osv. nekter å snu. De VET at Viggo Kristiansen var skyldig, uansett, spiller ingen rolle hvor gode bevisene for det motsatte er, det bryr man seg ikke om. En gang i tiden trodde vel alle jorden var flat, og da noen hevdet jorden er en kule/ellipsoide og hadde beviser for dette, så var det nok mange som vendte det døve øret til. Anonymkode: 12260...c60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #914 Del Skrevet 9. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du ikke tror han er det, så må det jo være en forklaring som du mener passer. Hva slags er det? Jeg får det i hvert fall ikke til å gå opp, spesielt ikke når den enkle forklaringen som passer med alt ligger der foran oss. Men tror du setter ord på noe viktig her, som forklarer hvorfor politiet, de pårørende osv. nekter å snu. De VET at Viggo Kristiansen var skyldig, uansett, spiller ingen rolle hvor gode bevisene for det motsatte er, det bryr man seg ikke om. En gang i tiden trodde vel alle jorden var flat, og da noen hevdet jorden er en kule/ellipsoide og hadde beviser for dette, så var det nok mange som vendte det døve øret til. Anonymkode: 12260...c60 Som sagt kunne han ikke blitt dømt i min rettsal. Han hadde vært fri. Som sagt tror jeg at det er noe med at presse, politi, og pårørende gjorde en såpass 'god' jobb med å få Viggo til å fremstå som skyldig. I tillegg står jo nesten en hel karriere på spill for en av de pårørende. Som sagt så er jeg nok preget av at jeg 'tror' han er skyldig, men jeg har INGEN bevis, og som sagt, jeg har fulgt saken hele veien. Anonymkode: 4d2f9...c33 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #915 Del Skrevet 9. februar 2020 4 timer siden, Cleopatra70 skrev: Viggo Kristiansen kan vandre ut av fengsel når som helst om han innrømmer drapene. Noe han aldri har gjort, selv når politiet påsto at de hadde sikre DNA-bevis av han. Dette fikk jo JHA til å tilstå, men ikke Viggo, merkelig nok. Kanskje fordi han visste at han ikke hadde vært der. Det bevisene er jo nylig blitt avvist av britiske forskere! Ikke fått med deg det?! Anonymkode: ac471...0e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 9. februar 2020 #916 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) På 18.1.2020 den 16.49, AnonymBruker skrev: Troe det er mye tull fra fra denne tiden, orderudsaken og er merklig, tror Kristin gjorde alt Anonymkode: d2b9d...1b0 Enig! Det er nok altfor mye prestisje ute og går i påtalemyndigheten til at det er noe reelt håp om rettssikkerhet generelt! Endret 9. februar 2020 av LeneXCII 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 9. februar 2020 #917 Del Skrevet 9. februar 2020 JHA har også forklart seg på en slik måte at det er nærmest umulig at Viggo var der basert på det han har sagt, så ikke en gang hans forklaring knytter han egentlig til åstedet. En ting som jeg syns er interessant angående Viggo's karakter, er at - ja, han begikk overgrep før dette, og han skremte folk og var svært ubehagelig, men ikke èn gang har det kommet frem at han har skadet noen fysisk, ikke en gang når han jaget stefaren med kniv. Så ikke en gang basert på historien hans stemmer det at han er skyldig. Selve overgrepene var heller ikke like som det han hadde gjort før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 9. februar 2020 #918 Del Skrevet 9. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bevisene er jo nylig blitt avvist av britiske forskere! Ikke fått med deg det?! Anonymkode: ac471...0e2 Tror ikke du leste innlegget mitt skikkelig, jeg skrev "påsto". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #919 Del Skrevet 14. februar 2020 På 9. februar 2020 den 16.28, AnonymBruker skrev: Som sagt kunne han ikke blitt dømt i min rettsal. Han hadde vært fri. Som sagt tror jeg at det er noe med at presse, politi, og pårørende gjorde en såpass 'god' jobb med å få Viggo til å fremstå som skyldig. I tillegg står jo nesten en hel karriere på spill for en av de pårørende. Som sagt så er jeg nok preget av at jeg 'tror' han er skyldig, men jeg har INGEN bevis, og som sagt, jeg har fulgt saken hele veien. Anonymkode: 4d2f9...c33 Hva mener du med at karrieren for en av de pårørende står på spill? Anonymkode: ac414...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. februar 2020 #920 Del Skrevet 14. februar 2020 Dette er justismord, intet bevis mot Kristiansen er funnet. Telefonen slo inn langt fra åstedet og ingen har sett de to sammen før drapene. DNA fra Andersen er funnet men ikke fra Kristiansen. Alt falt på Andersen forklaring! Helt utrolig at han ble dømt pga Jan Helge Andersen forklaring og muligens kanskje det han hadde gjort før.! Håper han får saken opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg