Gå til innhold

Barnehage og uttalelse av navn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er sant bør dette løftes til et helt annet nivå. Det bør gjøres en grundig vurdering på om disse menneskene skal få jobbe med barn.

Anonymkode: 85bd4...fe1

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette,

ninuska_, adm

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Fillifjong skrev:

Det står tidligere i tråden at barnet har gått noen måneder i barnehage, at de sa det riktig helt i starten men at de etter kort tid begynte å uttale det feil. 

Jeg tror absolutt det kan være sant, selv om jeg håper det er bare tull. Tidligere skrev jeg at jeg syntes det var spesielt, nå synes jeg det hele er sjokkerende. Om dette viser seg å være slik du beskriver det, bør ikke disse menneskene jobbe med barn! Det er en grov opptreden, og viser null kunnskap om barn og deres behov. Dette må meldes videre til kommunen og jeg ville nok bedt om at mitt barn aldri skulle ha noe med disse ansatte å gjøre igjen. 

At et menneske uttaler navnet riktig og alle andre gjør det "feil" er like merkverdig som at ts ikke griper fatt i tingene langt tidligere og at oppstart i barnehagen var i slutten av mars. Da hadde vi påskeferie her i landet. Det er heller ikke vnlig med oppstart av barnehage på den tiden. 

Anonymkode: fc81f...4de

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At et menneske uttaler navnet riktig og alle andre gjør det "feil" er like merkverdig som at ts ikke griper fatt i tingene langt tidligere og at oppstart i barnehagen var i slutten av mars. Da hadde vi påskeferie her i landet. Det er heller ikke vnlig med oppstart av barnehage på den tiden. 

Jeg forstår ikke hvorfor du velger å forsøke å plukke historien fra hverandre? Det foregår seksuelle overgrep i barnehager rundt omkring, kan det ikke da foregå mobbing av barn?

Det er klart at barn kan starte i bhg i mars, det er mange barn som starter utenom hovedopptak. 

Ang foreldrenes rolle i saken vet jo både du og jeg for lite til å mene noe særlig om deres rolle. Ofte vil man gjerne tro det beste om de man har valgt å overlate barnet sitt til - man kan tro man hører feil, man kan tro det bare er en talefeil, man kan være konfliktsky og bruke lang tid og mye energi på å vurdere hvordan man skal gå frem. Man kan også lure på om saken er viktig nok for at man skal lage en sak ut av det. Dessuten vet vi lite om hvor lang tid det er siden første gang det ble tatt opp, om de har tatt det opp flere ganger osv. Jeg mener uansett at det er uinteressant. Det er to faste ansatte i barnehagen som har med overlegg gått inn og forsøkt å gjøre et lite barn utrygt, og plaget det over lengre tid. Det er svært alvorlig! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingeborg

Anonymkode: 3fdc3...936

Hvordan går det an å uttale det feil?? Det er da et helt normalt (og veldig vakkert ;) ) navn!

Husker vi hadde ei jente i klassen som het Lovise -sånn rett frem,  og klasseforstanderen vår kalte henne for "Luise" i hele barneskolen! Hva er det med folk som på død og liv må vrenge på navn? 😜

Anonymkode: a6c94...c4b

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha diskutert med leder i dag så har vi kommet frem til at de barnehage ansatte skal tiltale barnet mitt ved navnet Ragnhild. De hadde visst gjort det for en "spøk" for å se om de kunne gjøre barnet usikker på sitt eget navn, og om hun ville bli lett forvirret. Kan ikke akkurat si at jeg er SÅ veldig fornøyd nei! Dette hadde visst blitt til en lek mellom de to for å se hvem som kunne kalle henne ved feil navn flest ganger. Dette hadde de innrømmet til leder som hadde dermed rapportert det videre til styrer. Styrer mente at det kunne børstes under teppet, men leder var ikke enig. (Jeg bruker kanskje feil navn her? leder er vel kanskje ikke riktig? Leder for avdelingen?) 
Jeg er usikker på hvor vi går fra her om jeg skal være helt ærlig. De har vært stygg mot barnet mitt. Merker jeg får lyst til å hyle og er SÅ glad for at samboer hentet i barnehagen i dag.
Er jo åpenbart at det er TS men får vel avklare det først som sist.

Anonymkode: 0831f...1c9

Avdelings-leder ;) 

3 timer siden, Arabella skrev:

Er du TS? Ikke samme kode som i HI.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det an å uttale det feil?? Det er da et helt normalt (og veldig vakkert ;) ) navn!

Husker vi hadde ei jente i klassen som het Lovise -sånn rett frem,  og klasseforstanderen vår kalte henne for "Luise" i hele barneskolen! Hva er det med folk som på død og liv må vrenge på navn? 😜

Anonymkode: a6c94...c4b

Det var ikke TS som skrev Ingeborg, det var iallfall ulike hash-nummer på de. TS skriver at jenta heter Ragnhild. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Fillifjong skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du velger å forsøke å plukke historien fra hverandre? Det foregår seksuelle overgrep i barnehager rundt omkring, kan det ikke da foregå mobbing av barn?

Det er klart at barn kan starte i bhg i mars, det er mange barn som starter utenom hovedopptak. 

Ang foreldrenes rolle i saken vet jo både du og jeg for lite til å mene noe særlig om deres rolle. Ofte vil man gjerne tro det beste om de man har valgt å overlate barnet sitt til - man kan tro man hører feil, man kan tro det bare er en talefeil, man kan være konfliktsky og bruke lang tid og mye energi på å vurdere hvordan man skal gå frem. Man kan også lure på om saken er viktig nok for at man skal lage en sak ut av det. Dessuten vet vi lite om hvor lang tid det er siden første gang det ble tatt opp, om de har tatt det opp flere ganger osv. Jeg mener uansett at det er uinteressant. Det er to faste ansatte i barnehagen som har med overlegg gått inn og forsøkt å gjøre et lite barn utrygt, og plaget det over lengre tid. Det er svært alvorlig! 

Dersom du leser hele tråden så finner du klart svar på det du ikke forstår i mitt innlegg. 

Skrevet
2 timer siden, Mythic skrev:

Jeg merker at jeg blir veldig skeptisk til om denne historien er sann. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og i en del forskjellige barnehager, og jeg har veldig vondt for å tro at det finnes så uprofesjonelle barnehageansatte noe sted i dette landet. Når du i tillegg sier det er flere som uttaler navnet feil, og får det til å virke som om de har avtalt dette mellom seg, så skurrer det voldsomt i mine ører. 

Om det - mot all formodning skulle finnes et fnugg av sannhet i dette - ville jeg byttet barnehage. 

Men, sorry, jeg tror deg rett og slett ikke.

Du har selvsagt lov å være skeptisk, det er opp til deg. Men om du har jobbet i barnehage så vet du at ansatte kan si og gjøre mye rart fordi de har en egen "humor" seg mellom. Jeg har vært valgt inn i privat bhg styre og har sett mange merkelige saker foreldre har meldt inn hvor de ansatte har ment det var "humor" - en snakket om et barn med en skade som "hemmet" og foreldrene som "nasistene"... Og hun sier ikke "flere" hun sier TO... Basert på egne erfaringer fra tiden med unger i bhg, som fau medlem, leder, Kfu medlem og medlem i styret har jeg overhode ikke problemer med å tro ts nettopp fordi de osm jobber i bhg er vanlige mennesker som gjør vanlige feil, noen små og noen store - denne var graverende og stygg. 

• Liker 9
Skrevet
26 minutter siden, Carrot skrev:

Du har selvsagt lov å være skeptisk, det er opp til deg. Men om du har jobbet i barnehage så vet du at ansatte kan si og gjøre mye rart fordi de har en egen "humor" seg mellom. Jeg har vært valgt inn i privat bhg styre og har sett mange merkelige saker foreldre har meldt inn hvor de ansatte har ment det var "humor" - en snakket om et barn med en skade som "hemmet" og foreldrene som "nasistene"... Og hun sier ikke "flere" hun sier TO... Basert på egne erfaringer fra tiden med unger i bhg, som fau medlem, leder, Kfu medlem og medlem i styret har jeg overhode ikke problemer med å tro ts nettopp fordi de osm jobber i bhg er vanlige mennesker som gjør vanlige feil, noen små og noen store - denne var graverende og stygg. 

Bra. Synes @Mythic går i den vanlige "har aldri jeg erfart, så kan ikke være sant" argumentasjonen som er ganske utbredt her på KG.

Kjenner jeg er virkelig oppgitt over hvor fort troll-beskyldningene dukker opp. Nesten mer oppgitt over det enn de ansatte i barnehagen til TS. 

Til TS, håper dere får en ordentlig unnskyldning fra bhg.  Og ta det videre, slik at alvoret kommer for dagen for de involverte. Og nå når dere har fått "hyll på byllen" må du ikke bruke rådet jeg ga tidligere i tråden (om å konsekvent vrenge navnene til de voksne tilsvarende) 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dere som tror at ansatte i barnehager umulig kunne vært så stygge med et barn: 

Jeg var vikar i en barnehage hvor jeg ble vitne til at en ansatt dyttet en liten gutt. Først trodde jeg at jeg så feil, men så skjedde det igjen senere. Spurte han rett ut hva i all verden han drev med, jo han skulle tøffe opp gutten litt, siden han alltid var så sutrete og pysete. Dette var en gutt på 4 år! Tok det direkte opp med styrer i barnehagen. 

Foregår mye rart rundt omkring og slike ting som dette bør det være null toleranse for. Man sender barnet sitt i barnehagen og forventer at de blir godt ivaretatt av de ansatte. Forstår godt at TS har det vondt nå og synes spekulasjoner om trolling er unødvendig. 

Anonymkode: 84e4f...4f1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Wtf!!?? "Gjort det for spøk"?? Fy så jæ**** patetisk og uprofesjonelt! 

Hvordan får man et godt forhold og tillit til disse ansatte etter noe sånt? :-( Så kjip situasjon.

Anonymkode: 36e8a...2c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en dialekt greie. 

Anonymkode: b0cc8...df4

Hvis det ikke er en dialekt greie er det veldig rart at alle i barnehagen har bestemt seg for samme feiluttale. 

Anonymkode: b3bf3...42b

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentlig som feiler sånne folk? Hvordan kan de få lov til å jobbe med barn? Kjempebra at dere ikke bare lar dette bero, TS, de fortjener en smekk på lanken. For dem var det sikkert bare moro, men bare det at de ikke skjønner at det de drev med var mobbing av et lite barn med hensikt er forkastelig og foruroligende. Håper på oppdatering av tråden senere. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Harlekin skrev:

Hva er det egentlig som feiler sånne folk? Hvordan kan de få lov til å jobbe med barn? Kjempebra at dere ikke bare lar dette bero, TS, de fortjener en smekk på lanken. For dem var det sikkert bare moro, men bare det at de ikke skjønner at det de drev med var mobbing av et lite barn med hensikt er forkastelig og foruroligende. Håper på oppdatering av tråden senere. 

Tråden blir selvfølgelig oppdatert når det har kommet en løsning :) Hun er hjemme med meg i dag. Jeg føler meg så veldig usikker på å sende henne i barnehagen igjen og merker at jeg kommer til å slite imorgen hvis hun skal. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tråden blir selvfølgelig oppdatert når det har kommet en løsning :) Hun er hjemme med meg i dag. Jeg føler meg så veldig usikker på å sende henne i barnehagen igjen og merker at jeg kommer til å slite imorgen hvis hun skal. 

Fint :) Men skal dere har et videre møte med styret? Hva skjer med de ansatte?

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Bra. Synes @Mythic går i den vanlige "har aldri jeg erfart, så kan ikke være sant" argumentasjonen som er ganske utbredt her på KG.

Virker som om det er mer og mer vanlig IRL også at om man ikke selg har opplevd, kjenner eller har hørt om noen som har sett det selv osv så er det ikke mulig samtidig som man villig vekk deler alt mulig piss man har sett på FB :fnise: spesielt festlig blir det når man skal argumentre hvorfor man mener ens eget syn er det eneste rette og når det påpekes at det en gjør, sier, osv er direkte feil, urimelig, ikke ok osv så skal det avfeies som en spør - slik styrer her ønsket gjøre.

Det er ikke noe festlig over voksne som begår slike handlinger mot barn - greit nok var dette ikke et "overgrep" i form av fysisk handling men psykisk er barn utrolig sårbare, og et psykisk overtramp var det TS beskriver i allefall. Ingen voksen ville med viten og vilje gjort tilsvarende mot et barn med gode intensjoner.

Og dette med intensjoner er vesentlig i denne tråden; hva var de ansatte sin intensjon ved å

1) kalle barnet ved feil navn ovet tid

2) ignorere mor når hun påpekte at dette ikke var greit

3) ønske å feie saken under teppe og ignorere den

- jeg hadde som TS valgt å ta en pause fra barnehagen om jeg hadde mulighet til det men veldig tydelig sendt signaler om at dette IKKE var ok, at vi overhode ikke aksepterer at saken ignoreres og at de ansatte og barnehagen gjør en grundig evaluering av hendelsene. "spøk" er ikke en akseptabel konklusjon.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Harlekin skrev:

Fint :) Men skal dere har et videre møte med styret? Hva skjer med de ansatte?

Det blir møte med kommunen imorgen. Vi fikk mail av styrer som oppsummerte samtalen mellom samboeren min og henne. Den var noe mangelfull men den inneholdt likevel det verste og det var ingen unnskyldning i den. Det var også inkludert i den at det skulle bli tatt opp med de ansatte men det var ikke satt noen dato til det. Samboeren min tok ikke det så veldig fint og ringte til kommunen hvor han ble satt over til de som har tilsyn. Vi vil bare ha hjelp for hvordan dette skal takles og hvordan vi skal få dette til å gå. Jeg føler meg jo sviktet av barnehagen på en måte om det gir mening. Jeg stoler jo absolutt ikke på de to ansatte som har hatt dette som en lek. Hvordan skal jeg greie å stole på dem? Jeg er redd for at det er bare jeg som overreagerer også men jeg snakket med ei venninne som er styrer i en barnehage for hjelp og råd. Fikk masse positiv respons av henne og fikk vite hvordan jeg burde forholde meg i møtet. De ansatte per nå vet jeg veldig lite om. De skal snakke med styrer. Avdelingsleder (takk til den som pektet ut det, jeg var så stressa at jeg greide ikke finne frem riktig ord engang) er ikke nevnt. Noe jeg synes er rart siden det var hun som tok dette veldig seriøst. 

4 timer siden, Carrot skrev:

Virker som om det er mer og mer vanlig IRL også at om man ikke selg har opplevd, kjenner eller har hørt om noen som har sett det selv osv så er det ikke mulig samtidig som man villig vekk deler alt mulig piss man har sett på FB :fnise: spesielt festlig blir det når man skal argumentre hvorfor man mener ens eget syn er det eneste rette og når det påpekes at det en gjør, sier, osv er direkte feil, urimelig, ikke ok osv så skal det avfeies som en spør - slik styrer her ønsket gjøre.

Det er ikke noe festlig over voksne som begår slike handlinger mot barn - greit nok var dette ikke et "overgrep" i form av fysisk handling men psykisk er barn utrolig sårbare, og et psykisk overtramp var det TS beskriver i allefall. Ingen voksen ville med viten og vilje gjort tilsvarende mot et barn med gode intensjoner.

Og dette med intensjoner er vesentlig i denne tråden; hva var de ansatte sin intensjon ved å

1) kalle barnet ved feil navn ovet tid

2) ignorere mor når hun påpekte at dette ikke var greit

3) ønske å feie saken under teppe og ignorere den

- jeg hadde som TS valgt å ta en pause fra barnehagen om jeg hadde mulighet til det men veldig tydelig sendt signaler om at dette IKKE var ok, at vi overhode ikke aksepterer at saken ignoreres og at de ansatte og barnehagen gjør en grundig evaluering av hendelsene. "spøk" er ikke en akseptabel konklusjon.

Hun skal absolutt ikke i barnehagen imorgen. Hun skal til min mor i noen timer sammen med søsteren sin mens vi skal i møte. 
Det er dette du peker ut som vi vil ha svar på. Jeg synes dette er noe dritt om jeg skal være helt ærlig. De er unnvikende og vil ikke svare. Dette vitner ikke om veldig god måte å "holde" en barnehage på, spørdu meg. 

• Liker 5
Skrevet
21 timer siden, Mythic skrev:

Jeg merker at jeg blir veldig skeptisk til om denne historien er sann. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og i en del forskjellige barnehager, og jeg har veldig vondt for å tro at det finnes så uprofesjonelle barnehageansatte noe sted i dette landet. Når du i tillegg sier det er flere som uttaler navnet feil, og får det til å virke som om de har avtalt dette mellom seg, så skurrer det voldsomt i mine ører. 

Om det - mot all formodning skulle finnes et fnugg av sannhet i dette - ville jeg byttet barnehage. 

Men, sorry, jeg tror deg rett og slett ikke.

Så flott at ikke TS trenger din aksept for å ta dette videre da. Må innrømme at JEG stusser på om du i det hele tatt jobber i en barnehage. Isåfall er du fryktelig naiv eller i verste fall lite opplyst på hva som foregår i de forskjellige barnehagene. Det  har foregått mye fryktelige ting i barnehager som f.eks seksuelle overgrep/voldtekt av barn, gjenglemte barn og fysiske avstraffelser. På tross av dette påstår du at TS sin beretning om mobbing, nei det er for fantasifullt å tro på. Ser du den logiske bristen her, eller!?

• Liker 6
Skrevet
20 timer siden, Mythic skrev:

Det må du jo gjerne gjøre. Jeg er klar over at det finnes uegnede ansatte i barnehager rundt om, men at flere på samme sted nærmest rotter seg sammen for å forvirre et lite barn, finner jeg lite trolig.

Det er ikke snakk om så mange, bare to stykk ifølge TS sin beretning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt beskjed. Sønnen min heter Olaus. I bhg uttalte de riktig, men kan det f.eks skje på fotballcuper f.eks at det blir sagt olaos, og ikke Ola-us, men det må jeg nesten regne med. Skolen sier nok riktig nå:P

Anonymkode: 54b52...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...