Gå til innhold

Barnehage og uttalelse av navn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, dette tok av :)

Jeg skrev det med overkill som en kort kommentar, hadde ikke tid til å utdype, men kan gjøre det nå.

Anonymkode: 95621...f1b

Det var jammen rart, du!

Du skrev mye mer enn den lille kommentaren om overkill, så det var vel ikke akkurat tiden det stod på. I den andre kommentaren la du frem et forslag om at ts skal kommunisere med voksne ansatte i en barnehage som om de er åtte år gamle passepiker uten særlig kunnskap om barn (eller voksne). Det er å forvente altfor lite.

Anonymkode: b80c3...e9a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette, ...

Anonymkode: 84e4f...4f1

Neivel. Kan vi gi oss likevel?

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. Kan vi gi oss likevel?

Men i alle dager.. Eh ja, som jeg skrev, moving on. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på det ikke er du som hører feil?

Anonymkode: 219f1...9c0

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 05/07/2016 den 8.38, Wenda skrev:

Enig

Jeg møtte en som het Steve og uttalte det på den måten jeg følte det mest naturlig, og det er med engelsk uttale. Da sa han bare at hans navn helst skal uttales på norsk måte, altså ste-ve rett frem. Helt horribelt i mine ører, men jeg må jo respektere at hans navn uttales på den måten han ønsker siden det er hans identitet

Hadde samme situasjon. Kjenner en som heter Alice, familien kommer fra USA. Jeg bare uttalte det på den måten man gjør der - Ælis, men det var feil hun ville bli kallt aa-lise. Så da gjør jeg det. 

Endret av Raiu
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha diskutert med leder i dag så har vi kommet frem til at de barnehage ansatte skal tiltale barnet mitt ved navnet Ragnhild. De hadde visst gjort det for en "spøk" for å se om de kunne gjøre barnet usikker på sitt eget navn, og om hun ville bli lett forvirret. Kan ikke akkurat si at jeg er SÅ veldig fornøyd nei! Dette hadde visst blitt til en lek mellom de to for å se hvem som kunne kalle henne ved feil navn flest ganger. Dette hadde de innrømmet til leder som hadde dermed rapportert det videre til styrer. Styrer mente at det kunne børstes under teppet, men leder var ikke enig. (Jeg bruker kanskje feil navn her? leder er vel kanskje ikke riktig? Leder for avdelingen?) 
Jeg er usikker på hvor vi går fra her om jeg skal være helt ærlig. De har vært stygg mot barnet mitt. Merker jeg får lyst til å hyle og er SÅ glad for at samboer hentet i barnehagen i dag.
Er jo åpenbart at det er TS men får vel avklare det først som sist.

Anonymkode: 0831f...1c9

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De hadde visst gjort det for en "spøk" 

Jeg ville blitt rasende og krevd en beklagelse og en oppfølging og overhode ikke akseptert en "under teppe" tilnærming, bare at de foreslår det er utrolig! Jeg ville bedt om å få dette skriftlig og klaget det videre. Voksne skal da ikke mobbe barn! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedt om å få på mail av samboer. Han er veldig bestemt på å ta det videre i kommunen. Jeg er enig, men jeg er bare så innmari konfliktsky. Heldigvis så ble han så sint i dag at de vet vel at de ikke kommer utenom nå. Hun skal ikke i barnehagen i morgen. Det har jeg ikke hjerte til og selv om det er datteren min det handler om så føler jeg at jeg må få roet meg og beskyttet henne. Nå høres jeg sikkert gæren ut men jeg har det virkelig ikke godt nå :( 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Så forferdelig å høre TS, det er rett og slett hårreisende! Og på ingen måte ok. Støtter at dere tar dette videre, spør du meg har ikke disse to ansatte NOE å gjøre i en barnehage. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedt om å få på mail av samboer. Han er veldig bestemt på å ta det videre i kommunen. Jeg er enig, men jeg er bare så innmari konfliktsky. Heldigvis så ble han så sint i dag at de vet vel at de ikke kommer utenom nå. Hun skal ikke i barnehagen i morgen. Det har jeg ikke hjerte til og selv om det er datteren min det handler om så føler jeg at jeg må få roet meg og beskyttet henne. Nå høres jeg sikkert gæren ut men jeg har det virkelig ikke godt nå :( 

Vet du, jeg mer enn forstår deg. Det de har drevet med er forferdelig stygt gjort mot et lite barn! Ta henne en fridag, bli kvitt det verste raseriet og møt dem med iskald bestemthet på torsdag. 

Ikke lag noe stort i garderoben - men ta imot en unnskyldning om den kommer. 

Fy så stygt :(

Anonymkode: 907c6...c17

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingeborg

Anonymkode: 3fdc3...936

Er du TS? Ikke samme kode som i HI.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld for at jeg bagatelliserte problemet ditt (skrev om tonen og dialekt og enkle talefeil du og barnet bare burde tolerere). Jeg er helt rystet, jeg skjønte jo ikke problemstillingen for den var jo helt hinsides! Godt at avd.leder ikke vil det skal gå upåaktet hen, vedkommende ønsker tydeligvis ikke slik oppførsel blant sine ansatte og det skjønner jeg godt!

Bra dere ikke tolererte det!

Anonymkode: a8817...ec6

• Liker 7
Gjest Mythic
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha diskutert med leder i dag så har vi kommet frem til at de barnehage ansatte skal tiltale barnet mitt ved navnet Ragnhild. De hadde visst gjort det for en "spøk" for å se om de kunne gjøre barnet usikker på sitt eget navn, og om hun ville bli lett forvirret. Kan ikke akkurat si at jeg er SÅ veldig fornøyd nei! Dette hadde visst blitt til en lek mellom de to for å se hvem som kunne kalle henne ved feil navn flest ganger. Dette hadde de innrømmet til leder som hadde dermed rapportert det videre til styrer. Styrer mente at det kunne børstes under teppet, men leder var ikke enig. (Jeg bruker kanskje feil navn her? leder er vel kanskje ikke riktig? Leder for avdelingen?) 
Jeg er usikker på hvor vi går fra her om jeg skal være helt ærlig. De har vært stygg mot barnet mitt. Merker jeg får lyst til å hyle og er SÅ glad for at samboer hentet i barnehagen i dag.
Er jo åpenbart at det er TS men får vel avklare det først som sist.

Jeg merker at jeg blir veldig skeptisk til om denne historien er sann. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og i en del forskjellige barnehager, og jeg har veldig vondt for å tro at det finnes så uprofesjonelle barnehageansatte noe sted i dette landet. Når du i tillegg sier det er flere som uttaler navnet feil, og får det til å virke som om de har avtalt dette mellom seg, så skurrer det voldsomt i mine ører. 

Om det - mot all formodning skulle finnes et fnugg av sannhet i dette - ville jeg byttet barnehage. 

Men, sorry, jeg tror deg rett og slett ikke.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette her er TS. Nei, hun heter ikke Ingeborg men storesøsteren hennes gjør det ;)

Jeg er veldig på dette med å spørre selv. Jeg kommer ikke til å legge ut navnet nå. Men hadde datteren min het feks Emma så hadde navnet hennes vært Hehmma istedenfor. 

Det er allerede gjort. De sier at de uttaler det slik de vil. Dermed jeg føler meg litt frustrert. Spesielt siden de blir irritert når de ikke får respons av henne.

Er det sant? Sier de virkelig at de uttaler det akkurat som de selv vil?  Jeg jobber serv i barnehage, og vi lytter til foreldrene når de uttaler sine barns navn. Selvføgelig kan det av og til være vanskelig å (huske  å) utale et navn korrekt, om man har en annen dialekt, da. Men man prøver. Men om en mor/far hadde sagt spesielt at navnet skal sies sånn og slik, så gjør man sitt beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Mythic skrev:

Jeg merker at jeg blir veldig skeptisk til om denne historien er sann. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og i en del forskjellige barnehager, og jeg har veldig vondt for å tro at det finnes så uprofesjonelle barnehageansatte noe sted i dette landet. Når du i tillegg sier det er flere som uttaler navnet feil, og får det til å virke som om de har avtalt dette mellom seg, så skurrer det voldsomt i mine ører. 

Om det - mot all formodning skulle finnes et fnugg av sannhet i dette - ville jeg byttet barnehage. 

Jeg tror på henne, fordi hun har virket så oppgitt, ja direkte sint over dette, og har hatt problemer med å forklare hvor håpløst og ille hun har syntes det er og hvorfor dette sinnet. Så har vi trodd hun var hårsår, når det faktisk var erting av barnet hennes. Det er mange som ikke burde jobbet i barnehager som gjør det. 

• Liker 9
Gjest Mythic
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på henne, fordi hun har virket så oppgitt, ja direkte sint over dette, og har hatt problemer med å forklare hvor håpløst og ille hun har syntes det er og hvorfor dette sinnet. Så har vi trodd hun var hårsår, når det faktisk var erting av barnet hennes. Det er mange som ikke burde jobbet i barnehager som gjør det. 

Det må du jo gjerne gjøre. Jeg er klar over at det finnes uegnede ansatte i barnehager rundt om, men at flere på samme sted nærmest rotter seg sammen for å forvirre et lite barn, finner jeg lite trolig.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en smule merkelig at barnet nå har gått i barnehagen minst ett år, og først nå begynner du å irritere deg over dette "problemet". At et lite barn heller ikke reagerer på navnet sitt i barnehagen kan ha med langt andre ting å gjøre enn det du oppfatter som problemet - at navnet uttales feil. Barn er utrolig tilpasningsdyktige. De er heller ikke i stand til å "protestere" ved å ikke respondere på navn. 

Hvorfor har du latt være å gjøre noe med dette alt ved tilvenning i barnehagen for minst 11 mnd. Siden? 

Anonymkode: fc81f...4de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en smule merkelig at barnet nå har gått i barnehagen minst ett år, og først nå begynner du å irritere deg over dette "problemet". At et lite barn heller ikke reagerer på navnet sitt i barnehagen kan ha med langt andre ting å gjøre enn det du oppfatter som problemet - at navnet uttales feil. Barn er utrolig tilpasningsdyktige. De er heller ikke i stand til å "protestere" ved å ikke respondere på navn. 

Hvorfor har du latt være å gjøre noe med dette alt ved tilvenning i barnehagen for minst 11 mnd. Siden? 

Det var oppstart i slutten mars. :) Det er skrevet tidligere i tråden.

54 minutter siden, Mythic skrev:

Det er selvfølgelig helt greit. Jeg synes det er fint at du tenker såpass bra om dine kollegaer og jeg håper du inderlig jobber med bedre kollegaer enn det vi har fått erfare. Vi har opplevd dette og jeg spør om hjelp og råd. Jeg ber om at du lar være og forsøple denne tråden med at "du tror meg ikke" eller lignende. Du har utrykket din mening og det jeg trenger nå er støtte. Ikke at du sier "troll." Vær så snill å vis meg denne respekten. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så forferdelig å høre TS, det er rett og slett hårreisende! Og på ingen måte ok. Støtter at dere tar dette videre, spør du meg har ikke disse to ansatte NOE å gjøre i en barnehage. 

Nei, jeg synes dette er veldig grovt selv og jeg greier ikke å roe meg. Hele kroppen bare er på spenn og jeg føler meg ikke bra. Det kan jo ikke være sånn i en barnehage, tenker jeg. Dette skal være trygge omgivelser. Ikke stedet å være stygge mot barn eller drive på slik de har gjort. Barnet er helt klart forvirret over at en bruker Ragnhild og to andre bruker et navn som hun ikke kjenner igjen. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg mer enn forstår deg. Det de har drevet med er forferdelig stygt gjort mot et lite barn! Ta henne en fridag, bli kvitt det verste raseriet og møt dem med iskald bestemthet på torsdag. 

Ikke lag noe stort i garderoben - men ta imot en unnskyldning om den kommer. 

Fy så stygt :(

Anonymkode: 907c6...c17

Nei, jeg vil ikke lage noen scene men en unnskyldning synes jeg er på sin plass. Jeg føler at barnet mitt er krenket på en måte som gjør så vondt. :( 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld for at jeg bagatelliserte problemet ditt (skrev om tonen og dialekt og enkle talefeil du og barnet bare burde tolerere). Jeg er helt rystet, jeg skjønte jo ikke problemstillingen for den var jo helt hinsides! Godt at avd.leder ikke vil det skal gå upåaktet hen, vedkommende ønsker tydeligvis ikke slik oppførsel blant sine ansatte og det skjønner jeg godt!

Bra dere ikke tolererte det!

Nei, jeg hadde problemer med å få frem poenget mitt og det ble til at enkelte trodde at det var snakk om dialekt når det ikke var det. Ingenting å unnskylde.

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står tidligere i tråden at barnet har gått noen måneder i barnehage, at de sa det riktig helt i starten men at de etter kort tid begynte å uttale det feil. 

Jeg tror absolutt det kan være sant, selv om jeg håper det er bare tull. Tidligere skrev jeg at jeg syntes det var spesielt, nå synes jeg det hele er sjokkerende. Om dette viser seg å være slik du beskriver det, bør ikke disse menneskene jobbe med barn! Det er en grov opptreden, og viser null kunnskap om barn og deres behov. Dette må meldes videre til kommunen og jeg ville nok bedt om at mitt barn aldri skulle ha noe med disse ansatte å gjøre igjen. 

• Liker 3
Skrevet

Hvor god kan omsorgen og oppfølgingen være ellers, hvis de synes noe slikt er morsomt og akseptabelt å holde på med over flere måneder? 

Jeg føler meg opprørt på deres vegne..

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...