Gå til innhold

En plass du aldri vil reise til.


Gjest Tom/Loki

Anbefalte innlegg

Saudi-Arabia. 

Tyrkia.

Årsaker nevnt tidligere (av andre) i tråden. Drittland med dritt regjering/styresett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er egentlig nettopp de stedene man ikke vil reise til man kanskje bør reise til, spesielt dersom årsaken er kulturen og menneskene. Tror de aller fleste ville fått seg en positiv overraskelse og får strukket sin egen strikk skikkelig.

Når det er sagt er jeg nok litt fordomsfull selv, ettersom jeg ikke har lyst å reise til sydenplassene i Bulgaria fordi jeg har en teori om at charterturistene der er ekstra harry. Jeg er heller ikke særlig gira på Las Vegas, Amsterdam eller visse byer i Thailand, fordi jeg sliter med tanken på mye av det som foregår der ift sexturisme og prostitusjon og klarer ikke å lukke øynene for det - men Amsterdam kommer jeg nok likevel til å reise til før eller siden :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.6.2016 at 4.39, AnonymBruker skrev:

Nei, situasjonen blir sikkert ikke bedre av at du lar være å dra dit, men du kan vel tenke deg hvor farlig det kan være for en kvinne å dra til et sted der voldtekter er helt vanlig, og voldtektsmennene verken blir etterforsket eller straffet. Det er mange turister som har vært utsatt for kriminalitet der, også voldtekter, og det formanes til å utvise ekstrem forsiktighet når man besøker landet.

Anonymkode: f1584...810

Du har rett i det. Jeg ville aldri dratt dit alene som kvinne. Synd at det skal være slik, virker som et spennende og litt annerledes land.

Anonymkode: 068cf...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tyrkia, Russland, Maldivene, Egypt, Kina, Saudi-Arabia er land jeg ikke ville reist til pga. styringen i landet osv.... og selvfølgelig ikke til land som UD fraråder å reise til..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
Den 17.6.2016 at 20.04, Million skrev:

Til muslimske land. Rett og slett pga deres foraktelige kvinnesyn. Jeg nekter å "støtte" et slikt land med turisme og legge igjen pengene mine der. Ikke vil jeg ferdes i et land som ser ned på kvinner heller.

Så steder som Tyrkia og Dubai er utelukket for min del. Gidder ikke, vil ikke.

Enig. Eneste muslimske landet jeg kunne funnet på å reise til er Indonesia, men ellers kommer jeg ikke til å sette en fot ned i et slik land. Heller ikke bruke flyseselskapene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Horten. Ikke faen om jeg noensinne drar til Horten.

Anonymkode: e8afc...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Får ikke til å redigere innlegget. Men ønsker heller ikke å reise til Kina, pga ikke-eksisterende dyrerettighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Dei fleste muslimske land er utelukka, rett og slett fordi eg ikkje ønskjer å leggje igjen pengane mine på stader som ser på meg som eit annanrangs menneske. Det er nok ikkje eit tap verken for meg eller for dei muslimske landa, tenkjer eg. Eg ville sikkert truffe utruleg trivelege folk der, til dømes har eg berre høyrt godord om Iran, men delar av pengane mine ville gått til eit særleg sjukt styre, så det er uinteressant. 

Elles er det vel berre krigsherja land eg ville styrt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...