RC Skrevet 18. juni 2016 #81 Skrevet 18. juni 2016 5 timer siden, Pås skrev: Ser mange nevner Tyrkia og forstår tildels grunnene som blir oppgitt, men har dere vært i Istanbul? Tror det er en av de fineste byene jeg har set.... For min del vil jeg aldri tilbake til Andorra, stygt og kjedelig sted! Enig. Istanbul er en fantastisk by, men kanskje den ikke frister så mange etter alle terrorangrepene de siste par årene. Veldig synd! Kappadokia-området er også helt ut av denne verden. Magisk! Tyrkia er et svært land, og så mye mye mer enn charterstedene langs sørkysten... Jeg har reist en del i Tyrkia, også alene, og de eneste stedene jeg opplevde innpåslitne selgere og mannfolk med dårlige holdninger var i Antalya og Alanya. Store deler av resten av landet er fullstendig annerledes. 5
Kristanna Skrevet 19. juni 2016 #82 Skrevet 19. juni 2016 Den 17.6.2016 at 23.15, Suppetuppe skrev: Oi... Var nettopp i Bulgaria og var så fornøyd! Knallvær hele uka (bortsett fra lyn og torden 1 natt..) kjempegod mat, og ikke minst gratis toalett:) vannet var heller ikke så galt, varmere enn norske vann om sommeren. eneste negative var vel at folkene i Bulgaria er ikke glad i kort og det tok meg 2 dager å finne en minibank som ikke var i ustand Kanskje jeg var veldig uheldig med alt. I hvert fall været Men kan ikke si det frister prøve det på nytt. Bra du hadde en fin tur Er vel en 7-8 år siden jeg var der.
Lothlorien- Skrevet 19. juni 2016 #83 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Den 17.06.2016 at 17.18, Tom/Loki skrev: Er det en plass på denne jord du aldri vil reise til? Fortell hvor og hvorfor. Muslimske land. Vil ikke støtte denne rasistiske, imperialistiske, seksuelt perverterte og voldelige ideologien/religionen islam med et eneste øre. Endret 19. juni 2016 av Lothlorien- 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #84 Skrevet 19. juni 2016 Masse fordommer ute og går i denne tråden! Jeg elsker å reise, og det er derfor ikke et land jeg ikke vil besøke. Det er alltid berikende og lærerikt å se nye steder og bli kjent med nye kulturer. Ville vel kanskje holdt meg unna et land hvor det pågår krig, men rent bortsett fra det, vil jeg gjerne reise til de fleste land. Det som jeg synes er mindre interessant, er typiske partysteder eller steder nordmenn drar til i hopetall. Og med det, mener jeg at jeg unngår Alanya og Side, men elsker resten av Tyrkia. Iran er vakkert og har svært hyggelige mennesker. Sør Amerika er veldig spennende, både Peru, Argentina, Brasil er land jeg gjerne reiser tilbake til. Vietnam er kanskje det fineste landet jeg vet om, men jeg anbefaler også Thailand, Kambodsja. Indonesia og ikke minst Sri Lanka! Kroatia er vakkert med sitt krystallklare vann, men styr unna Dubrovnik. Jeg trives svært godt i Spania. Frankrike og England også. Planlegger en tur til det afrikanske kontinentet snart. Gleder meg til safari og se forskjellige land der. Skal innom Kenya.,Tanzania og Uganda. Gleder meg vilt! Det er bare penger som begrenser reisingen min. En hver tur er berikende og spennende. Anonymkode: 31789...39f 11
Lothlorien- Skrevet 19. juni 2016 #85 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Den 17.06.2016 at 19.52, EvaLena skrev: Syria og andre krigsland. Ellers er jeg helt anti-Frankrike, blærete folk. Vil vel heller ikke sette mine bein i mange Afrikanske land heller. Ellers er jeg nysgjerrig på mange land i Midtøsten som feks Kuwait, Bahrain, Qatar og Oman. Veldig høyt på ønske listen er faktisk Saudi Arabia. Iran er ett land jeg også vil oppleve. Saudi-Arabia er et apartheid-land. Hvorfor vil du støtte et slikt voldelig, anti-demokratisk og rasistisk regime? Er også et ukjent antall vestlige, hvite "vantro" sexslaver som holdes fanget i flere av de kongelige palassene rundt omkring i dette perverterte, voldelige landet. Vestlige sexslaver er for øvrig også fanget i andre rike, muslimske oljestater. Helt uten konsekvenser for de rasistiske muslimske voldtektsmennene. Endret 19. juni 2016 av Lothlorien- 2
Gjest Tom/Loki Skrevet 19. juni 2016 #86 Skrevet 19. juni 2016 3 minutter siden, Lothlorien- skrev: Muslimske land. Vil ikke støtte denne rasistiske, imperialistiske, seksuelt perverterte og voldelige ideologien/religionen islam med et eneste øre. Helt enig i det du skriver.
EvaLena Skrevet 19. juni 2016 #87 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er fullstendig klar over hvordan SA styres og jeg er helt imot det. Likevel så er det noe som trekker meg til Midtøsten. Jeg er veldig nysgjerrig av meg og kunne rett og slett bare tenkt meg å SE med egne øyne hvordan det ser ut i SA. Har sett flere bilder på nettet, men jeg være der selv. Samtidig er jeg jo klar over at jeg som vestlig og attpåtil dame ikke vil bli sett på med "milde" øyne. Jeg er helt imot religionen deres også. Jeg er vel bare en eventyrer. Dessverre vet jeg jo innerst inne at jeg sikkert aldri setter mine bein i SA. De andre landene i Midtøsten er større mulighet for meg å oppleve, har allerede vært i 2 av de. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #88 Skrevet 19. juni 2016 46 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg er fullstendig klar over hvordan SA styres og jeg er helt imot det. Likevel så er det noe som trekker meg til Midtøsten. Jeg er veldig nysgjerrig av meg og kunne rett og slett bare tenkt meg å SE med egne øyne hvordan det ser ut i SA. Har sett flere bilder på nettet, men jeg være der selv. Samtidig er jeg jo klar over at jeg som vestlig og attpåtil dame ikke vil bli sett på med "milde" øyne. Jeg er helt imot religionen deres også. Jeg er vel bare en eventyrer. Dessverre vet jeg jo innerst inne at jeg sikkert aldri setter mine bein i SA. De andre landene i Midtøsten er større mulighet for meg å oppleve, har allerede vært i 2 av de. Jeg har vært i Qatar og Oman. Muscat er fantastisk! Anonymkode: 31789...39f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #89 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Masse fordommer ute og går i denne tråden! Jeg elsker å reise, og det er derfor ikke et land jeg ikke vil besøke. Det er alltid berikende og lærerikt å se nye steder og bli kjent med nye kulturer. Ville vel kanskje holdt meg unna et land hvor det pågår krig, men rent bortsett fra det, vil jeg gjerne reise til de fleste land. Det som jeg synes er mindre interessant, er typiske partysteder eller steder nordmenn drar til i hopetall. Og med det, mener jeg at jeg unngår Alanya og Side, men elsker resten av Tyrkia. Iran er vakkert og har svært hyggelige mennesker. Sør Amerika er veldig spennende, både Peru, Argentina, Brasil er land jeg gjerne reiser tilbake til. Vietnam er kanskje det fineste landet jeg vet om, men jeg anbefaler også Thailand, Kambodsja. Indonesia og ikke minst Sri Lanka! Kroatia er vakkert med sitt krystallklare vann, men styr unna Dubrovnik. Jeg trives svært godt i Spania. Frankrike og England også. Planlegger en tur til det afrikanske kontinentet snart. Gleder meg til safari og se forskjellige land der. Skal innom Kenya.,Tanzania og Uganda. Gleder meg vilt! Det er bare penger som begrenser reisingen min. En hver tur er berikende og spennende. Anonymkode: 31789...39f Her var jeg enig i det meste, men Dubrovnik er da fantastisk. Definitivt et sted jeg kan tenke meg å reise tilbake til. Forøvrig syns jeg nesten synd på de mange i tråden som styrer unna alt av muslimske land. De går glipp av mange fantastiske reisemål. Anonymkode: e309a...8ce 3
Gjest marizz Skrevet 19. juni 2016 #90 Skrevet 19. juni 2016 Jeg har ikke lyst til å reise til Kina før de slutter med reglene om dyretesting og andre grusomme ting som omhandler dyr.
RC Skrevet 19. juni 2016 #91 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, EvaLena skrev: Jeg er fullstendig klar over hvordan SA styres og jeg er helt imot det. Likevel så er det noe som trekker meg til Midtøsten. Jeg er veldig nysgjerrig av meg og kunne rett og slett bare tenkt meg å SE med egne øyne hvordan det ser ut i SA. Har sett flere bilder på nettet, men jeg være der selv. Samtidig er jeg jo klar over at jeg som vestlig og attpåtil dame ikke vil bli sett på med "milde" øyne. Jeg er helt imot religionen deres også. Jeg er vel bare en eventyrer. Dessverre vet jeg jo innerst inne at jeg sikkert aldri setter mine bein i SA. De andre landene i Midtøsten er større mulighet for meg å oppleve, har allerede vært i 2 av de. Ikke la andres fordommer stoppe deg fra å oppleve verden. Jeg har selv vært i 7 av landene i Midtøsten (faktisk flere av dem alene også), og har aldri opplevd noe negativt annet enn nysgjerrige øyne. Hvordan landenes styres er en annen sak, men hvordan skal man virkelig få innblikk i et land uten å besøke det? 4
EvaLena Skrevet 19. juni 2016 #92 Skrevet 19. juni 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i Qatar og Oman. Muscat er fantastisk! Anonymkode: 31789...39f Muscat har jeg hørt er helt utrolig, så ønsker meg dit også. Har vært helt på grensen til Oman, dessverre lå passene våre igjen på hotellet i Dubai 😣 Mulig jeg er litt forskrudd i topplokket, men Mekka og Medina er også steder jeg vil se, men de er jo hermetisk lukket for andre enn muslimer. Er DET rasisme eller??!! 😳 Som om vi skal sperre av Trondheim og Bergen for alle andre enn kristne, DA hadde det blitt ramaskrik 😀 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #93 Skrevet 19. juni 2016 Bergen. På grunn av regnet og den jæv... dialekten. Anonymkode: 4f4ea...ef7 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #94 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her var jeg enig i det meste, men Dubrovnik er da fantastisk. Definitivt et sted jeg kan tenke meg å reise tilbake til. Forøvrig syns jeg nesten synd på de mange i tråden som styrer unna alt av muslimske land. De går glipp av mange fantastiske reisemål. Anonymkode: e309a...8ce Jeg har ikke så behov for å reise til land som begrenser min livskvalitet. Jeg nekter å dekke til håret bare fordi barbariske muslimske menn ikke klarer å styre seg. Når jeg er på ferie liker jeg å sitte på cafe og kose meg med et glass vin. Jeg kjenner folk i Iran og har hørt om alt det fæle som skjer der. Alle burde boikotte muslimske land siden de bryter menneskerettighetene. Holder meg til sofistikerte steder som Miami og Sør-Frankrike,der man oppmuntres til å være sexy,ikke dekke seg til som en primitiv idiot. Men hver sin smak,som vi ser i denne tråden er det flere reisemål jeg liker. Som Peru. De var utrolig søte og vennlige. Anonymkode: 57be4...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #95 Skrevet 19. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke så behov for å reise til land som begrenser min livskvalitet. Jeg nekter å dekke til håret bare fordi barbariske muslimske menn ikke klarer å styre seg. Når jeg er på ferie liker jeg å sitte på cafe og kose meg med et glass vin. Jeg kjenner folk i Iran og har hørt om alt det fæle som skjer der. Alle burde boikotte muslimske land siden de bryter menneskerettighetene. Holder meg til sofistikerte steder som Miami og Sør-Frankrike,der man oppmuntres til å være sexy,ikke dekke seg til som en primitiv idiot. Men hver sin smak,som vi ser i denne tråden er det flere reisemål jeg liker. Som Peru. De var utrolig søte og vennlige. Anonymkode: 57be4...ca7 Men hvis du holder deg bare til Miami og Sør Frankrike, går du glipp av utrolig mye!! Har reist i mange muslimske land, og det eneste landet jeg har dekket til håret, var i Iran. Ville uansett ikke unnvært den turen. Og husk, jeg reiser ikke for å hylle styresett., men for å se ting med mine egne øyne. Og iranere er forøvrig svært hyggelige mennesker, som slettes ikke støtter regimet i landet! Anonymkode: 31789...39f 7
TrineMe Skrevet 19. juni 2016 #96 Skrevet 19. juni 2016 Samtlige muslimske land. Menn som driver med sosial kontroll av kvinner fortjener bare en skjebne, og de skal aldri få et rødt øre av meg til opprettholde sine sinnssyke vrangforestillinger. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #97 Skrevet 19. juni 2016 Den 18.6.2016 at 7.37, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke til Papua New Guinea? Anonymkode: 068cf...ed9 Vil du anbefale noen å dra dit? Mye kriminalitet, 70% av landets kvinner blir ofre for voldtekt og overfall i løpet av livet, utstrakt fattigdom og slum. http://nytlive.nytimes.com/womenintheworld/2016/02/02/70-percent-of-papua-new-guinea-women-experienced-rape-or-assault/ Anonymkode: f1584...810 2
Purple Basil Skrevet 19. juni 2016 #98 Skrevet 19. juni 2016 Den 17.6.2016 at 22.48, AnonymBruker skrev: Da er vi forskjellige. Jeg nekter å la meg undertrykke av kvinnehatende muslimer som krever at damer skal dekke seg til for å slippe å bli tvangsfingra. Sånn drittkultur støtter jeg ikke. Anonymkode: 57be4...ca7 Enig. Holder meg langt unna typiske muslimske land jeg også. Er ikke interessert i å innrette meg etter tilbakestående kultur. Afrikanske land står heller ikke høyt på listen, men jeg er sikker på at det finnes mange perler der nede, så kanskje det blir en tur til et land i Afrika en gang. Bulgaria drar jeg aldri tilbake til, møtte bare kjeltringer der. Gran Canaria synes jeg bare var kjedelig. To land som overrasket meg var Ungarn og Portugal. Har vært så heldig å hatt muligheten til å reise rundt der, og jeg likte meg veldig godt Russland som et par her ikke vil besøke er også høyt på favorittlisten min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå