Gå til innhold

En plass du aldri vil reise til.


Gjest Tom/Loki

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for dumt spm, men hva vil det si at Russland har "rosafobi"?

Anonymkode: 031a1...fcb

At de trakassere homofile.

Anonymkode: 31789...39f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nordavind

Steder som Dubai, Qatar, Saudi-Arabia. Frister også veldig lite med Las Vegas. Har heller ikke så lyst å dra til typiske "partysteder" som f eks Ibiza (selv om jeg er klar over at det ikke er skumparty døgnet rundt over hele øya og det er garantert fin natur der). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig og legger ingen begrensninger på hvilke steder jeg har lyst til å reise til. At stedene er annerledes er jo nettopp det som gjør de fascinerende. Jeg er kanskje ikke så veldig fristet til å kaste meg ut i en krigsherjet nasjon, men ting endrer seg, og steder som er herjet av krig nå kan godt være mye fredeligere om noen år (og motsatt).

Tror forresten mange ville fått seg en stor overraskelse dersom de faktisk hadde reist til disse stedene de sier de aldri skal til.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
24 minutter siden, bruker_K skrev:

var en tur til Marokko for et par år siden, og syntes ikke det var noe. Folk sprang etter deg for å selge ting, mye mer enn det jeg er vandt til i Spania og lignende. vi sa bestemt nei, og de fortsatte. nærmest holdt deg igjen. Maten var ikke noe god (fikk ikke spist så mye, men det lille jeg spiste var ikke godt). Slet også med å komme oss tilbake til spania. tok båten, og det ble mye forsinkelser. var ikke noe kjekt når man ble stående i en varm gang i stekenes sol. 
Drar aldri tilbake. har ikke noe behov for å dra til noen plass i Afrika etter dette, men vet jo at det er forskjellig fra plass til plass. 

Ellers, land som er preget av krig, sult, dårlig kvinnesyn. muslimske land som flere sier. Utenom det er jeg veldig åpen. kjekt å reise :)

Jeg har også hatt en sånn type tur til Marokko, men da var vi et bussfølge og det var veldig tydelig at de som arrangerte det fikk penger fra ulike butikkeiere for å vise oss butikkene deres og sånn. Har ikke gitt opp Marokko pga. den opplevelsen, men om jeg skulle dratt dit igjen, hadde det vært fint å dra med noen som kjenner landet og snakker arabisk så man ikke blir en typisk turist. Folk prøver jo å lure penger fra åpenbare turister uansett hvor man er i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nordavind skrev:

Steder som Dubai, Qatar, Saudi-Arabia. Frister også veldig lite med Las Vegas. Har heller ikke så lyst å dra til typiske "partysteder" som f eks Ibiza (selv om jeg er klar over at det ikke er skumparty døgnet rundt over hele øya og det er garantert fin natur der). 

Dette. 

Anonymkode: 1129e...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RC skrev:

Jeg er nysgjerrig og legger ingen begrensninger på hvilke steder jeg har lyst til å reise til. At stedene er annerledes er jo nettopp det som gjør de fascinerende. Jeg er kanskje ikke så veldig fristet til å kaste meg ut i en krigsherjet nasjon, men ting endrer seg, og steder som er herjet av krig nå kan godt være mye fredeligere om noen år (og motsatt).

Tror forresten mange ville fått seg en stor overraskelse dersom de faktisk hadde reist til disse stedene de sier de aldri skal til.

Selv om man risikerer å bli fengslet for å ikke dekke seg til? Ikke faen om jeg reiser til sånne land.

Anonymkode: 57be4...ca7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gran Canaria. Veldig harry sted

Anonymkode: 8aa1c...783

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimske land - fordi de bryter menneskerettigheter og jeg reiser ikke til land der jeg ikke får lov å gå i hotpants eller drikke vin offentlig. Ikke snakk om en mellomlanding en gang. 

Jugoslavia - jeg har blitt overfalt og voldtatt av jugoslaver flere ganger,de er noen sadistiske psykopater. Dessuten driver de med menneskehandel så man risikerer å bli solgt som slave (bare se filmen Taken)

Afrika - ja jeg vet det er et kontinent. Men hva i all verden skal man ta seg til der. Dessuten hadde jeg ikke klart å kose meg når jeg vet at det er så mye fattigdom og tortur der. Sikkert pent mange steder men nei takk. Mest av alt misliker jeg Sør-Afrika. Alle hvite mennesker jeg har møtt derfra er helt koko. Også risikerer man å bli drept og tvangsfingra,så hvorfor ta risikoen? 

Brazil - jeg kan ikke fordra brasilianere. Til og med søramerikanere kan ikke fordra dem. De har 0 moral,er voldtektsmenn,mordere og har dårlig kvinnesyn. 

Israel - det bor jøder der. De bryter også menbeskerettighetene og har mye rart for seg. Palestina er ikke helt uskyldig men jeg heier heller på de. 

Holder meg til Europa,Latin-Amerika og USA jeg ass. Og Asia/Australia etc,men der har jeg ikke vært så mye. 

Anonymkode: 57be4...ca7

Jugoslavia eksisterer ikke, så det kan bli vanskelig.

Anonymkode: e148e...f34

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man risikerer å bli fengslet for å ikke dekke seg til? Ikke faen om jeg reiser til sånne land.

Anonymkode: 57be4...ca7

Nå har jeg inget behov for å valse rundt i hotpants hele tiden, og synes det er greit å respektere kleskoden og kulturen i landene jeg reiser til, på samme måte som jeg håper og forventer at turistene som kommer til Norge respekterer våre normer og regler.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar aldri tilbake til Gran Canaria, en turistfelle de lux.  Ei heller til Hurgada i Egypt, for der var det ikke særlig vakkert.  Skal aldri mer til Alicante eller Torrevieja, altfor mye nordmenn og lange avstander hit og dit.  Ble heller ikke imponert av området Riccione/Venezia i Italia, og skal ikke dit mer.  I Aayia napa på Kypros var solsengene hektet sammen med kjetting, og lå så tett at jeg hørte "naboene" på begge sider puste, så aldri mer dit! 

Mange flotte steder i verden, men akkurat disse vil jeg ikke flere ganger til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ja, Sør Amerika og spesielt Peru

Hvorfor ikke Peru? :klo: 

Anonymkode: 1129e...19f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke Peru? :klo: 

Anonymkode: 1129e...19f

Kjenner noen som har vært der og en slik kultur klarer jeg bare ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nordavind
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kjenner noen som har vært der og en slik kultur klarer jeg bare ikke

Hva var det med deres kultur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jugoslavia eksisterer ikke, så det kan bli vanskelig.

Anonymkode: e148e...f34

Tidligere Jugoslavia da. De farlige landa der. Kroatia,Albania og hva de nå heter. 

Anonymkode: 57be4...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kjenner noen som har vært der og en slik kultur klarer jeg bare ikke

Men de er jo bare små og søte? 

Anonymkode: 57be4...ca7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig alle land hvor Islam er godt representert. Vært en del slike plasser i jobbsammenheng og det er jo ikke noe særlig, mye uro i disse landene også. 

Frankrike er også uaktuelt pga folka. 

Ellers må det være typisk chartertur med masse folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, RC skrev:

Nå har jeg inget behov for å valse rundt i hotpants hele tiden, og synes det er greit å respektere kleskoden og kulturen i landene jeg reiser til, på samme måte som jeg håper og forventer at turistene som kommer til Norge respekterer våre normer og regler.

Da er vi forskjellige. Jeg nekter å la meg undertrykke av kvinnehatende muslimer som krever at damer skal dekke seg til for å slippe å bli tvangsfingra. Sånn drittkultur støtter jeg ikke. 

Anonymkode: 57be4...ca7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordavind
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere Jugoslavia da. De farlige landa der. Kroatia,Albania og hva de nå heter. 

Anonymkode: 57be4...ca7

Albania var ikke en del av Jugoslavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kløe av å tenke på charterturer, så dit vil jeg ikke. Men det er kanskje ikke et land...

Island, Canada, England, Irland... Vel, har ingen interesse i å besøke disse stedene.

De beste landene jeg har besøkt er USA (LA), Libanon (Beirut) og Spania (Málaga). Fantastiske land med beundringsverdig kultur :rodmer: Har alltid drømt om å besøke India. Og å ta meg en studietur til Saudi Arabia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...