Gå til innhold

En plass du aldri vil reise til.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Chartertur til typiske chartersteder utgår for min del. Jeg er interessert i å faktisk oppleve et land og en kultur, jeg reiser ikke for å ligge rett ut på en strand om dagen og bruke kvelden på restaurant eller bar hvor personalet snakker svensk. Med mindre jeg er i Sverige da, da er det helt greit at folk snakker svensk. Men lange dager på en strand utgår uansett, det har jeg ikke tålmodighet til.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Tom/Loki
Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Til muslimske land. Rett og slett pga deres foraktelige kvinnesyn. Jeg nekter å "støtte" et slikt land med turisme og legge igjen pengene mine der. Ikke vil jeg ferdes i et land som ser ned på kvinner heller.

Så steder som Tyrkia og Dubai er utelukket for min del. Gidder ikke, vil ikke.

Enig

Gjest Jessica
Skrevet

Det er synd å skrive, men jeg holder meg unna de aller fleste muslimske land. Dette pga deres kvinnesyn, terrorfare og udemokratiske levemåte 

Skrevet

Sibir, Nord-Korea, Papua New Guinea og Andamanøyene. 

Skrevet
56 minutter siden, Linaria skrev:

Chartersteder hvor det er fullt av turister som ikke bryr seg om hvilket land de er i så lenge det er varmt og billig alkohol. 

Er det ikke nettopp derfor man drar på chartertur til syden.

• Liker 1
Gjest Tom/Loki
Skrevet
9 minutter siden, Lucky_Jack skrev:

Israel

Begrunn svaret ditt.

Skrevet
1 minutt siden, Tom/Loki skrev:

Begrunn svaret ditt.

Rett og slett fordi jeg ikke ønsker å legge igjen pengene mine i en facist stat, som gang på gang bryter menneskerettighetene. (dette har ingenting med antisemitisme å gjøre) Har ingen ting i mot Jøder ,men staten Israel.  Reiser heller ikke til Tyrkia av samme grunn. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Syria står ikke veldig høyt oppe på lista mi, av åpenbare grunner. Samme gjelder andre muslimske og/eller krigsherjede land, som f.eks Dubai. Dit ønsker jeg ikke å dra rett og slett pga kvinnesyn og rettsregler (sharia).

Anonymkode: 031a1...fcb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Spania: pga. tyrefekting. Redigert: Kom på enda en grunn til at Spania er en samling av drittmennesker: bruk-og-kast-mentaliteten av disse hundene. Aldri i livet om jeg støtter de med mine turist-penger.

Midtøsten: hører bare negative ting om det.

India: pga. rævva syn på kvinner og deres rettigheter. (Må jeg nevne hun jenta som ble voldtatt til døde?)

Andre sørlige strøk: takler ikke varme særlig. Synes norske somre er varme nok.

Endret av PaperFlower
  • Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet
43 minutter siden, Kjetil E skrev:

Er det ikke nettopp derfor man drar på chartertur til syden.

Det er det nok, men jeg vil aldri reise til sånne steder. Er det ikke det tråden handler om?

AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg selv at krigsherjede land ikke er på topplisten min over reisemål. Men sånn bortsett fra land som av åpenbare grunner er farlige å reise til, ville jeg aldri dratt til Russland, f.eks. (som skrevet over, pga deres "rosafobi"). 

Typiske charterdestinasjoner kunne jeg aldri reist til. Chartertur, på buss, fly og hotell med masse masse nordmenn med sokker i sandalene, fyll og hundre-og-ørten skrikende unger og høy harryfaktor er et levende mareritt. Da ville jeg heller valgt norgesferie. Selv de verste regnfulle sommerferiene i norge er bedre enn chartertur. 

Anonymkode: 9baad...80a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Krigsherjede land som Syria utgår selvsagt, og så har jeg liten sans for å sole seg og shoppe i land som bryter menneskerettighetene. Ellers har jeg lyst til å reise overalt, fra det sørlige Afrika til Kaukasus og Mellom-Amerika.

Eneste stedet jeg overhodet ikke har lyst til å dra er Las Vegas. Tiltaler meg ikke en plass! Men resten av USA drar jeg gjerne til.

Anonymkode: 3c3f4...1dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Muslimske land - fordi de bryter menneskerettigheter og jeg reiser ikke til land der jeg ikke får lov å gå i hotpants eller drikke vin offentlig. Ikke snakk om en mellomlanding en gang. 

Jugoslavia - jeg har blitt overfalt og voldtatt av jugoslaver flere ganger,de er noen sadistiske psykopater. Dessuten driver de med menneskehandel så man risikerer å bli solgt som slave (bare se filmen Taken)

Afrika - ja jeg vet det er et kontinent. Men hva i all verden skal man ta seg til der. Dessuten hadde jeg ikke klart å kose meg når jeg vet at det er så mye fattigdom og tortur der. Sikkert pent mange steder men nei takk. Mest av alt misliker jeg Sør-Afrika. Alle hvite mennesker jeg har møtt derfra er helt koko. Også risikerer man å bli drept og tvangsfingra,så hvorfor ta risikoen? 

Brazil - jeg kan ikke fordra brasilianere. Til og med søramerikanere kan ikke fordra dem. De har 0 moral,er voldtektsmenn,mordere og har dårlig kvinnesyn. 

Israel - det bor jøder der. De bryter også menbeskerettighetene og har mye rart for seg. Palestina er ikke helt uskyldig men jeg heier heller på de. 

Holder meg til Europa,Latin-Amerika og USA jeg ass. Og Asia/Australia etc,men der har jeg ikke vært så mye. 

Anonymkode: 57be4...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krigsherjede land som Syria utgår selvsagt, og så har jeg liten sans for å sole seg og shoppe i land som bryter menneskerettighetene. Ellers har jeg lyst til å reise overalt, fra det sørlige Afrika til Kaukasus og Mellom-Amerika.

Eneste stedet jeg overhodet ikke har lyst til å dra er Las Vegas. Tiltaler meg ikke en plass! Men resten av USA drar jeg gjerne til.

Anonymkode: 3c3f4...1dd

Enig ang Las Vegas. Jeg har vært der og det var jo artig,men det var et fryktelig umoralsk sted. Mye prostusjon og strippebarer overalt. Jeg ble nesten bekymra for kjønnssykdommer i maten min lissom.. 😤

Anonymkode: 57be4...ca7

• Liker 3
Skrevet

var en tur til Marokko for et par år siden, og syntes ikke det var noe. Folk sprang etter deg for å selge ting, mye mer enn det jeg er vandt til i Spania og lignende. vi sa bestemt nei, og de fortsatte. nærmest holdt deg igjen. Maten var ikke noe god (fikk ikke spist så mye, men det lille jeg spiste var ikke godt). Slet også med å komme oss tilbake til spania. tok båten, og det ble mye forsinkelser. var ikke noe kjekt når man ble stående i en varm gang i stekenes sol. 
Drar aldri tilbake. har ikke noe behov for å dra til noen plass i Afrika etter dette, men vet jo at det er forskjellig fra plass til plass. 

Ellers, land som er preget av krig, sult, dårlig kvinnesyn. muslimske land som flere sier. Utenom det er jeg veldig åpen. kjekt å reise :)

Skrevet

Antarktisk, for dyrt! 

Maldivene, dyrt og kjedelig! 

Brunei, idiot av en styrer! 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at krigsherjede land ikke er på topplisten min over reisemål. Men sånn bortsett fra land som av åpenbare grunner er farlige å reise til, ville jeg aldri dratt til Russland, f.eks. (som skrevet over, pga deres "rosafobi"). 

Typiske charterdestinasjoner kunne jeg aldri reist til. Chartertur, på buss, fly og hotell med masse masse nordmenn med sokker i sandalene, fyll og hundre-og-ørten skrikende unger og høy harryfaktor er et levende mareritt. Da ville jeg heller valgt norgesferie. Selv de verste regnfulle sommerferiene i norge er bedre enn chartertur. 

Anonymkode: 9baad...80a

Beklager for dumt spm, men hva vil det si at Russland har "rosafobi"?

Anonymkode: 031a1...fcb

• Liker 3
Gjest Nordavind
Skrevet
2 timer siden, Badebuksa skrev:

Jeg kunne aldri tenkt meg å reise til Russland, fordi jeg er redd jeg ikke hadde kommet ut igjen. De har litt rosafobi. 

Du ville nok kommet ut igjen :)

Skrevet

Tyrkia og Midtøsten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...