Gå til innhold

En plass du aldri vil reise til.


Gjest Tom/Loki

Anbefalte innlegg

Steder jeg ville dratt til er bl a Israel, Midtøsten og nord-Afrika, kanskje Øst-europa(når det roer seg), Tyskland og sentral-Europa, sør-Europa(Italia og Spania), Irland og Storbritannia, Sør-Amerika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg er fullstendig klar over hvordan SA styres og jeg er helt imot det. Likevel så er det noe som trekker meg til Midtøsten. Jeg er veldig nysgjerrig av meg og kunne rett og slett bare tenkt meg å SE med egne øyne hvordan det ser ut i SA. Har sett flere bilder på nettet, men jeg være der selv.

Samtidig er jeg jo klar over at jeg som vestlig og attpåtil dame ikke vil bli sett på med "milde" øyne. Jeg er helt imot religionen deres også.

Jeg er vel bare en eventyrer. Dessverre vet jeg jo innerst inne at jeg sikkert aldri setter mine bein i SA. De andre landene i Midtøsten er større mulighet for meg å oppleve, har allerede vært i 2 av de.

Jeg skjønner denne. Brudd på menneskerettighetene skjer så å si i mange land, verden, hvis man skulle boikotte ethvert land pga dette...da tror jeg man hadde sittet på få reisemål. Det vil jo alltid være noe som er negativt over alt. Selv ville jeg nok holdt meg unna de mest konservative islamske landene, av akkurat den grunn at de er strengt styrt etter sharia. Men Nord-Afrika og Midtøsten har mye flott arkitektur og historie. Ser nok ikke bort ifra at det hadde blitt en tur til f eks Egypt og Marokko. Men som kvinne hadde jeg ikke dratt alene, for landene kan ikke akkurat sies å være veldig kvinne-vennlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Qatar og Oman. Muscat er fantastisk! 

Anonymkode: 31789...39f

Kjenner en som har familie i Dubai i emiratene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du anbefale noen å dra dit?

Mye kriminalitet, 70% av landets kvinner blir ofre for voldtekt og overfall i løpet av livet, utstrakt fattigdom og slum.

http://nytlive.nytimes.com/womenintheworld/2016/02/02/70-percent-of-papua-new-guinea-women-experienced-rape-or-assault/

 

Anonymkode: f1584...810

Jeg har ikke vært der, så jeg vil ikke anbefale eller fraråde noen å dra dit. Det er et land jeg har vært nysgjerrrig på og kunne tenke meg å besøke. Jeg var ikke klar over at tilstanden for kvinner var så ille der, svært sjokkerende og trist det som sto i artikkelen du linket til. Samtidig tenker jeg at situasjonen der ikke blir noe bedre av at jeg lar være å reise dit.

Anonymkode: 068cf...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske land av åpenbare grunner
Bulgaria - Hadde jeg hatt valget om å være hjemme i Norge i sommerferien eller en uke i Bulgaria så hadde jeg valgt å være hjemme. Bulgaria imponerer ikke..
Bolivia, Colombia..
Svalbard ... Booring?
India
Russland

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke begrensning på hvilke land jeg skal besøke fremover. Bare det ikke er krig og uro, da får jeg bare vente i håp at det blir roligere. Jeg har som mål å bare reise 1 gang til hvert land, litt vanskeligere med små barn så det har blitt mye charter de siste årene. Der jeg IKKE har lyst til å reise flere ganger er: 

Mallorca noe så ødelagt og kjedelig har jeg ikke vært med på

Bulgaria heller ikke flere ganger det mange år siden, men golden sands med horer fra Varna og drittdårlig mat og dårlig vær om sommeren, nei takk. 

Tyrkia har jeg besøkt men det falt ikke i smak, selv om jeg fant disse muslimene der mer liberale enn i Egypt og Indonesia. 

Det jeg kommer sannsynligvis til å slite mest med er nok muslimske land i fremtiden, iallfall hvis jeg reiser alene som dame. 

Anonymkode: 35f97...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig vil jeg besøke alle land i verden, men pga dårlig kvinnesyn, krig, kriminalitet osv lar deg seg ikke gjøres :( Har svært lyst å reise til Egypt, og er faktisk også nysgjerrig på land i Midt-Østen. Som blond kvinne vet jeg ikke om jeg tør. Hater ukulturene i ellers flotte land :(

Anonymkode: ce1c4...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt
Bulgaria
Frankrike 
Tyrkia 
Alle disse landene med uroligheter i.. 
India

Tja, er det jeg kommer på nå ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske "syden-steder", der turistene dominerer totalt og er mest opptatt av billig drikke, party og sol. Og vet knapt hvilket land de er i (de er i "Syden").

Feriemål der jeg føler meg truet som selvstendig kvinne (type Tyrkia, Egypt, Nord-Afrika)

Feriemål der turistene er strengt atskilt fra lokalbefolkningen og der man ferierer i en slags omvendt ghetto, med gjerder og porter mot verden utenfor (flere feriemål i Afrika og mellom/sør-Amerika).

Anonymkode: f1424...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Kina og enkelte lignende land pga. et veldig trist syn på dyr

2) Syria, og andre krigsland

3) Tyrkia og lignende land

4) Veldig "overfyllte" plasser og plasser jeg syntes er usjarmerende som enkelte plasser på spanskekysten, Mallorca og foreksempel puerto rico på grand canaria... 

 

Jeg kommer nok heller til å reise til Hellas, sør-øst Europa, i Norge, til Karibien, Australia, sør-øst Asia og Nord Amerika, Canada frister!

Endret av romeosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maldivene.

Mest fordi det er et muslimsk land der mennesker ikke har det noe bra og de lever på turistnæring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så mange som ikke liker Mallis (Mallorca)? Har dere vært der? Jeg hadde skikkelig fordommer om øya sjæl, men dro til Palma (eller Cala Mayor) i fjor. Syns det var flott :) Bortsett fra at maten var grusom så jeg holdt på å sulte ihjæl. Ble tynn da.. Har ikke vært på Alcudia og de typisk charterstedene, mulig det er helt jævlig. 

Anonymkode: 57be4...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.6.2016 at 22.45, AnonymBruker skrev:

Men de er jo bare små og søte? 

Anonymkode: 57be4...ca7

Enig med deg.  De jeg har møtt fra Peru har vært utrolig hyggelige og søte. Har veldig lyst til å reise dit selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

India, Dubai og Qatar - pga hva jeg anser som et foraktelig kvinnesyn. Og er denne sommeren ganske skeptisk til Tyrkia

Ville heller ikke reist til krigsherjede områder eller typiske "Charter-feber-steder"

Anonymkode: 473dd...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pattaya. Et skikkelig høl. Syndens høyborg.  Aldri sett så mange horer og horebukker i mitt liv.  Krydde av fulle harrytasser og gamle menn som gikk hånd i hånd med unge jenter. Badevannet i sjøen var også skittent. 

Anonymkode: 3b5bb...9d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. juni 2016 at 0.29, Mari Y skrev:

Steder jeg ville dratt til er bl a Israel, Midtøsten og nord-Afrika, kanskje Øst-europa(når det roer seg), Tyskland og sentral-Europa, sør-Europa(Italia og Spania), Irland og Storbritannia, Sør-Amerika. 

Israel er nydelig. Men ta forhåndsregler,så går det bra. 

Anonymkode: 23391...893

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke til Sharm el-Sheikh igjen.

Møkkete,masete,fulle russere. Fryktelig skittent.

Egypterne i serviceyrker er hyggelige da,og gjør alt for atman skal trives. Snille med barna. Litt ekkelt når mange forteller at de er mange mil unna egne barn for å jobbe og sende penger til kone og barn. Men de må vel. 

Drar ikke dit igjen. 

Anonymkode: 23391...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.6.2016 at 1.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært der, så jeg vil ikke anbefale eller fraråde noen å dra dit. Det er et land jeg har vært nysgjerrrig på og kunne tenke meg å besøke. Jeg var ikke klar over at tilstanden for kvinner var så ille der, svært sjokkerende og trist det som sto i artikkelen du linket til. Samtidig tenker jeg at situasjonen der ikke blir noe bedre av at jeg lar være å reise dit.

Anonymkode: 068cf...ed9

Nei, situasjonen blir sikkert ikke bedre av at du lar være å dra dit, men du kan vel tenke deg hvor farlig det kan være for en kvinne å dra til et sted der voldtekter er helt vanlig, og voldtektsmennene verken blir etterforsket eller straffet. Det er mange turister som har vært utsatt for kriminalitet der, også voldtekter, og det formanes til å utvise ekstrem forsiktighet når man besøker landet.

Anonymkode: f1584...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...