Gå til innhold

Fulle jenter er fritt vilt uansett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Jeg stiller krav til folks oppførsel' date=' jeg, og det vil jeg fortsette å gjøre. Og jeg FORVENTER at jeg ikke blir misbrukt eller utnyttet uansett tilstand![/quote']

Jada, krev i vei du, men det hjelper deg lite den dagen du er blitt utnyttet. Da kan du sitte og syns at verden er fæl og dum og alt. Men problemet du da er blitt påført blir ikke borte av den grunn. Vil du helst unngå en slik situasjon? Ja, da tar man forhåndsregler så godt det lar seg gjøre. Hvis ikke er man dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Og sant og si, så kan det kalles hva som helst for min del. Jeg skrev ikke inn for å stigmatisere hele scenariet med full dame på byen utnyttet i sengen.

Jeg følte meg bare helt pyton, forvirret og utnyttet av en jeg har kjent i 12 år, som alltid har vært en jeg kunne være trygg hos. Trenger ikke kalle det voldtekt, plukke det fra hverandre og analysere det helt i stykker.

Han har trampet på tillit, fortrolighet, tråkket over mine grenser og oppført seg som en dritt.

Jeg blåser i hva man valger å kalle det.

!

Først og fremst en stor :klem:

Her håper jeg du klarer og sile ut de innleggene som er vettuge og de som ikke er .- fordi er det mange av her :roll:

Det er ikke tvil om at han har utnyttet deg- og hvis han kaller seg en venn vel da håper jeg inderlig ikke at du har noen fiender :trøste:

Hva du skal gjøre vet jeg faktisk ikke , men kanskje du klarer og bruke denne erfaringen og snu det til noe posetivt for deg selv- ikke la denne dritsekken knekke deg eller selvtilitten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, hvis jeg ikke ville bli voldtatt så ville jeg heller ikke lagt meg i sengen drita med andre drita menn.

Men som sagt, hver gang det kommer til sex og kvinner og beruselse er det alltid kvinnen som er uskyldig og alltid mannen som er skyldig.

Dersom en mann f eks er så full at han pisser utendørs, tror du han ville sluppet bot fra politiet?

Waco

dere forstår jo selv at kvinner og menn blir dømt ulikt.

Og selv om jenta sier nei og kjemper i mot så kan hun bare ha det så godt, siden han la seg i senga ved siden av henne og gjennomførte et samleie til tross for at hun faktisk stolte på ham da han var en venn av henne? Så klart! Selvfølgelig er det hennes skyld - det er alltid jentas skyld - det er jo gutta som er ofre. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener faktisk at hun var dum fordi hun i selskap med gode venner, deriblant denne mannen hun hadde kjent i 12 (!) år og anså som en hun kunne stole på, ble fullere enn hun hadde godt av og lot ham følge henne hjem? I tillegg var hun iført bukser og svær genser. ja hvor dum går det an å bli? Tenk å stole på sine egne venner - nei vet du hva, det måtte hun bare regne med kunne komme til å skje.

Er det rart at kvinner unnlater å anmelde? Holdningene til de som avgjør eventuell skyld er jo akkurat som holdningene deres; det er i utgangspunktet jentas egen feil og hun må bevise det motsatte.

At det finnes hans sædrester i henne har ingen ting å si med mindre hun er full av blåmerker og kloremerker og at han også har kloremerker fra henne.

Har hun ikke synlige tegn på vold har hun nok lagt opp til det selv og angret seg dagen etter. Oh yes - for en hver kvinne vil jo så gjerne gå igjennom den dritten der hvor folk i posisjon vil antyde at hun er både lett på tråden og ei fyllebøtte som puler rundt og angrer i etterkant. Så klart.

Og det har blitt nevnt flere ganger i denne tråden at i de aller aller fleste tilfellene så er det en kvinnen/jenta kjenner godt som voldtar. Samboere, ektemenn, venner. Og dette skal man altså være forberedt på? At man ikke skal kunne stole på sine egne venner en gang?

Da mener jeg det er på tide og ta med seg brødrene sine som anstand når man skal ut, for vennene kan man altså ikke stole på. Og påkledsel har ikke noe å si så lenge menn vet at det er ei jente/dame han har foran seg. Kanskje skal vi begynne å kle oss som menn da? Anlegge falskt ansiktshår også? Null makeup, kort hår, innsnørte bryster, vide bukser som sagger, flate sko... osv...

Ellers skal kanskje kvinner nektes alkohol? Nektes å gå ut er vel enda bedre, og kun få lov og omgås venner av samme kjønn?

Islam Islam - here we come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ik innl *Fiona*

Go Mysan :ler:

Du og jeg lever nok i vår egen lille verden, tror jeg, siden vi faktisk er blitt oppdratt MED verdier om hvordan forholde seg til medmennesker!

Enig med deg - det viser seg gang på gang at offeret som regel kjenner sin gjerningsmann.

Så vi blir pent nødt til å unngå alle nære relasjoner med hankjønn whatsoever - for hvis det skjer noe - ja, så er det strengt tatt ikke mer enn vi kan forvente og burde vært forberedt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
...dersom en kvinne må kle på seg masse klær og skjule seg' date=' slutte å drikke, holde seg hjemme og ikke snakke med menn som ikke er i nær familie for å løse problemet som voldtekt er, hvor ER VI DA???? [/quote']

I et hvilket som helst muslimsk land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller åpenbart rett og slett i Norge anno 2004, i følge mange av innleggene her.

Huleboere, sier jeg bare.

Vi går framover i utvikling - mindre og bedre duppedingser som mobiler og bedre og flottere biler og TV'er og slikt. Men, på det menneskelige plan går vi bakover...

Tror menn er redd for at vi kvinner kommer oss framover og er sinte fordi vi ikke er lenket barføtte til komfyren og løpestreng mellom kjøkken og soverom. Nå har vi en stemme og sier hva vi vil, vi er ute i arbeidslivet og vi krevet likeverd med menn i hus og hjem og barneoppdragelse etc. Tror det kan være skremmende.

Den generasjon menn som vokser opp og blir voksne nå har aldri hatt gode rollemodeller i sine mødre og fedre og vet ikke hvordan de skal forholde seg til kvinner. Da de (vi) vokste opp var det stort sett hjemmemammaer og pappaer som jobbet og var den strenge.

Var vel en smule på siden av hele innlegget her, men jeg tror mange menn blir skremt av hvordan de skal forholde seg til samfunnet nå - og skylda blir lagt på kvinner som ikke vil holdes tilbake i gamle rollemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den generasjon menn som vokser opp og blir voksne nå har aldri hatt gode rollemodeller i sine mødre og fedre og vet ikke hvordan de skal forholde seg til kvinner. Da de (vi) vokste opp var det stort sett hjemmemammaer og pappaer som jobbet og var den strenge.

Hva er dette for noe pissprat? Jo en opplest og vedtatt holdning om at alle kvinner nå skal være fri og selvstendige, og ha seg en karriere alle sammen. Nåde de som måtte føle for å være hjemme med barna og stelle godt for familien. Det du her påstår, er at våre mødre ikke er gode rollemodeller fordi de har vært hjemmeværende under sine barns oppvekst, og dermed har de selvsagt vært underkuet hele gjengen. Og mennenen, de har bare vært noen idiotisk tosker som har løpt av gårde til jobben, og ikke brydd seg en døyt om familie og hjem ellers. Nei da, de har vært rene tyranner de som har holdt kvinnen som slav hjemme for til sin egen glede. For noe tullprat. Jeg skjønner godt at dagens menn sliter jeg, for nå stilles det kun krav om at de skal være slik og slik, alt etter hvordan kvinner ønsker at ting skal være. Kvinner i dag tar sin plass og krever at ting skal være slik og slik, gjør de ikke det så er de underkuet. Ingen spør mennene om hvordan de mener at ting skal og bør være, nei da de får bare værsegod finne seg i at det er skal gjøres slik og slik, ellers kan de bare finne seg et annet sted og bo. Jammen ikke rart at skilsmissestatistikken fyker i været som aldri før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe pissprat? Jo en opplest og vedtatt holdning om at alle kvinner nå skal være fri og selvstendige, og ha seg en karriere alle sammen. Nåde de som måtte føle for å være hjemme med barna og stelle godt for familien. Det du her påstår, er at våre mødre ikke er gode rollemodeller fordi de har vært hjemmeværende under sine barns oppvekst, og dermed har de selvsagt vært underkuet hele gjengen. Og mennenen, de har bare vært noen idiotisk tosker som har løpt av gårde til jobben, og ikke brydd seg en døyt om familie og hjem ellers. Nei da, de har vært rene tyranner de som har holdt kvinnen som slav hjemme for til sin egen glede. For noe tullprat. Jeg skjønner godt at dagens menn sliter jeg, for nå stilles det kun krav om at de skal være slik og slik, alt etter hvordan kvinner ønsker at ting skal være. Kvinner i dag tar sin plass og krever at ting skal være slik og slik, gjør de ikke det så er de underkuet. Ingen spør mennene om hvordan de mener at ting skal og bør være, nei da de får bare værsegod finne seg i at det er skal gjøres slik og slik, ellers kan de bare finne seg et annet sted og bo. Jammen ikke rart at skilsmissestatistikken fyker i været som aldri før.

:o Tror ikke det var det hun mente? Det var i hvert fall ikke sånn jeg forstod det.

Sånn som jeg forstod det så ser vi et veldig skille i rollemodeller akkurat nå, fordi våre mødre (nå er jeg midt i førtiåra da) var hjemme og ikke i samme grad selvstendige og utearbeidende. Menn på min alder er således vant med det kvinnerollebildet, selv om de allikevel godt kan være obs på at sånn er det ikke lenger, og tar sin del av det som tidligere falt på den hjemmeværende hustruen.

Disse mennene er også oppvoskt med bildet av at far er den som tjener penger og er familiens overhode, selv om de godt kan se at slik er det ikke lenger.

Ingen har sagt noe om at tidligere familiefedre var tyranner og hustruene kuete individer uten egenverd - hvor fikk du det fra?

De aller fleste menn takler dette helt fint, selv om "malen" inne i dem ikke korresponderer med det ferdige produkt. Men så har man altså en del individer som ikke helt takler dette, og som gjerne vil ha kvinnen tilbake i en underordnet rolle. Det fortoner seg som en trusel for dem at kvinner faktisk nå er sjefer osv. Mange av dem sier det til og med med rene ord! Har du ikke hørt dem?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dagens menn sliter jeg' date=' for nå stilles det kun krav om at de skal være slik og slik, alt etter hvordan kvinner ønsker at ting skal være. Kvinner i dag tar sin plass og krever at ting skal være slik og slik, gjør de ikke det så er de underkuet. Ingen spør mennene om hvordan de mener at ting skal og bør være, nei da de får bare værsegod finne seg i at det er skal gjøres slik og slik, ellers kan de bare finne seg et annet sted og bo. Jammen ikke rart at skilsmissestatistikken fyker i været som aldri før.[/quote']

Jeg har ikke noe i mot husmødre. Jeg sier at før så var det mer vanlig med mødre som var hjemme med barna og fedrene jobbet. Nå er både mødre og fedre på jobb, så barna som vokser opp får en helt annen rollemodell å leve opp til. Selvfølgelig er foreldre rollemodeller.

De som vokste opp med mor hjemme og far på jobb, har jo lært at det er det riktige, det var slik det var. Og da blir det forvirring når mor også skal ut og jobbe og være karrieremenneske. Og det er ganske nytt, og man har ikke hatt sånne rollemodeller før, og nytt kan være skummelt. Man vet ikke hvordan man skal forholde seg, for man har ikke lært det av noen...for det var ikke sånn før.

Jeg sier ikke at det er galt at samfunnet forandrer seg. Jeg sier heller ikke at det er noe galt om man går hjemme. Det er helt i orden.

Jeg sier bare at kvinner bestemmer mer, de krever mer og som du sier selv, det må bare mannen finne seg i eller så er det ut. Jeg tror kvinner bestemmer mer for seg selv enn det de gjorde før - da det ofte var "alt for husfreden".

Men den familien du snakker om kjenner jeg ikke igjen hos oss ihvertfall. Han og jeg er likeverdige og bestemmer begge to. Jeg turer ikke fram som jeg vil, og det gjør ikke han heller... selvfølgelig spør vi hverandre hva den andre ønsker og vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så derfor må vi nesten bare ha litt forståelse for at menn er forvirret, og godta en liten voldtekt her og et lite overgrep der...

Stakkars menn, det er hårda bud.

Det er vel nettopp her problemet ligger.

Menn kommer aldri til å FÅ respekt for kvinner heller, så lenge vi forklarer og forstår alt helt i hjel, og aldri stiller noen krav til anstendig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor må vi nesten bare ha litt forståelse for at menn er forvirret, og godta en liten voldtekt her og et lite overgrep der...

Stakkars menn, det er hårda bud.

Det er vel nettopp her problemet ligger.

Menn kommer aldri til å FÅ respekt for kvinner heller, så lenge vi forklarer og forstår alt helt i hjel, og aldri stiller noen krav til anstendig oppførsel.

Håper ikke du leste det i innleggene mine? For det mener jeg absolutt ikke. Jeg skrev et annet innlegg i debatten her tidligere, og der kommer det klart fram hva jeg mener - håper jeg.

Nei, det er verken akseptabelt eller holdbart å si at man skal forstå overgriperen og glemme offeret. Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har enda til gode å se et eneste innlegg her der noen sier at det denne mannen gjorde ikke var galt? Kan noen vise meg dette innlegget? Eller et innlegg der noen forsvarer handlingen hans? (vel, man må selvsagt se bort i fra innleggene til Waco da, vi vet jo alle at han kun ønsker å provosere).

Det mange sier, er ikke at hun fikk som fortjent, men at vi jenter må passe på oss selv, og kan ikke tillate oss å gjøre alt som menn kan. F.eks. det å drikke oss ås dritings at vi ikke er i stand til å ta vare på oss selv, nettopp fordi det desverre står menn uten moral klare til å utnytte oss.

Det kan da ikke være så vanskelig å skille på disse tingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ik innl *Fiona*

Siste gjest, og de med deg; du sier jo rett og slett da at man må ta forholdsregler i tilfelle man møter mennesker som ikke klarer vanlige sosiale relasjoner.

Kan sikkert konstatere at det er lurt. Men du lar like fullt handlinger styres av de menneskene som er "unntakene" da - det finnes tullinger der ute, og det må vi innrette oss etter?

Blir jo omtrent som røyk og alkohol politikken det da - pga et fåtall mennesker som ikke klarer å forholde seg normalt til noe, må resten lide for det. For å trekke en banal parallell mener jeg.

Det er vel faktisk å la overgriperne få styringa.

De sterkeste taper på en måte - tap-tap situasjon for alle oppegående menensker, fordi vi godtar at vi må innrette oss etter dem som har mindre i huet.

Ikke tillate oss alt menn kan????????? :sinna: Hvilken generasjon hører du til????

Nei, jeg holder fortsatt på at det må være grunnlag for å ha en standard for hva man bør forvente av oppførsel... Slik at vi beholder en viss normstruktur. Problemet med normoppløsning er jo nettopp at de sosiale sanksjonene blir borte, og fritt fram for idiotene.

Nettverket ditt og holdningene dine bør styre atferden. Så hvis vi viser resignasjon og maktesløshet, vil det jo forbli steinaldertendenser uansett da.

Det er nemlig forskjell på mennesker og dyr (skal være...) - mennesker er i stand til å praktisere toveis kommunikasjon og korrigere egen atferd.

LIKSOM!!!

"Mot dumskap kjemper selv de viseste forgjeves" som min kloke bestemor pleier å si.

Blir nødt til å gi henne rett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du har kjent denne mannen i flere år er det klart et tillitsbrudd og overtramp.

Får håpe du er i stand til å stole på andre menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan sikkert konstatere at det er lurt. Men du lar like fullt handlinger styres av de menneskene som er "unntakene" da - det finnes tullinger der ute, og det må vi innrette oss etter?

Ja, faktisk så må vi det, om vi vil unngå problemer selv. Som min samboer sier, går jeg på byen og møter en gjeng bråkmakere, tar jeg heller en omvei enn å havne i trøbbel selv bare fordi jeg på død og liv skal hevde min rett til å gå korteste veien hjem. I prisippet har han selv sagt rett til å få gå i fred i gata der bråkmakeren/erne står, men hevder han sin rett kan han faktisk bli slått ned. Hva er da hans valg, bruke 5 minutter lenger hjem, eller kanskje havne på sykehus eller kirkegården fordi han ble slått ned. De to siste alternativene ønsker han ikke, og tar dermed forhåndregler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvis vi dreier dette tilbake til den stakkars trådstarteren her som ble voldtatt av en venn gjennom 12 år og ser at det i de fleste tilfeller er kjente som voldtar, så hvordan mener du man skal beskytte seg?

Selvfølgelig styrer man unna en gjeng som ser ut til at de vil banke deg opp... eller unngår å gå med 20 000 kr på deg, som var noe Waco nevnte her tidligere.

Men, hvordan forholder man seg til venner og kjente? Skal man bare slutte å stole på noen? Bare sitte inne, fordi der ute kan man bli tatt? Og det også av noen som man anser som venn? Familie?

Man prøver så godt man kan å ta vare på seg selv, men når det går galt, så er det jenta det er noe galt med fordi hun ikke skulle drukket eller tatt med seg en venn hjem?

Det er noen menn som ikke klarer å la jenter være i fred, men skal man leve livet etter de? Eller skal man slå ned på de som gjør andre vondt? Uansett alkohol og klær og slike ting som gjør at enkelte menn ser sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...