Gå til innhold

Fulle jenter er fritt vilt uansett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest idag

Ikke utfordrende kledd på noen måte. Dongeri, langermet genser, ikke spesielt ettersittende. Halloween sminke på...

Å si "man burde ikke bli full" er så dobbeltmoralistisk at det blir for dumt å forholde seg til. Sånt kan skje hvis du ikke er i form, eller er småsliten og feilbedømmer.

Min kropp er min kropp.

"Tenke selv da jenter". ???

Jeg tenkte selv. Jeg tenkte "jeg vil ikke ha sex". Og så sa jeg det. Gang på gang. Stolte jo på at ikke noen GJØR sånt, jeg kjenner ham jo. Han visste veldig godt hvor full jeg var, lo litt av meg og sa det var lenge siden han hadde sett meg sånn. Jeg sa jeg ville hjem og legge meg.

Min kropp er min kropp. Synes fiona sa det bra jeg. Om jeg hadde ØNSKET å bli så full, om jeg går ut hver helg og drikker meg full, er det uansett ikke ensbetydende med ordnee "jeg vilha sex med deg, og hvis jeg nekter kan du bare ta deg til rette".

Enkeltes holdninger her inne gjør at jeg bare føler meg enda mer skitten. Du har ikke sex med en jente som er så full, så enkelt er det i min bok. Som Mysan sier, om jeg så hadde vært splitter pine naken; hadde jeg sagt NEI så betyr det NEI uansett.

Hvorfor har menn så vanskelig for å forstå så enkle ting? Jan, du som er så skråsikker, hvorfor er det vanskelig for deg å ta ansvar for DEG, uten å måtte si at en jente ikke tar ansvar for seg selv hvis hun blir full?

Jeg tok ansvar for meg selv, jeg sa jeg ville hjem, og jeg sa jeg ville legge meg, og jeg sa nei, jeg vil ikke ha sex.

Hvilken av de tre setningene er uklare?

Hvilken av de tre setningene gir noen indikasjoner på at det er greit å ta seg til rette, bare fordi du er mann og jeg er kvinne?

Velvel. Bare å ha det i bakhodet jenter - ikke pynt dere, ikke drikk for mye, sitt med bena pent samlet, ikke si noe upassende, morsomt, spøkefullt, flørtende - i det hele tatt, jeg tror islam er undervurdert.

Trodde folkeskikk og respekt for andre mennesker var barnelærdom.

Burka og avholds neste.

Takk for innspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror også det er en del jenter som har vært på flørteren, og fått for mye å drikke. i tilegg til dette har hun også vært svært utfordrende kledd. Hun ender opp med å kline med flere gutter, før hun havner hjem i seng med en av disse karene. Hun våker opp morgenen etter og med voldsom hangover og anger. Hun sa ikke nei, men hun gjorde heller ikke motstand. Og det var hun som hadde satt det hele i gang. Kan hun finne på å få en bølge av anger over seg og kalle dette for voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Nei, men det er voldtekt når hun gråter, når hun sier nei, eller ikke har mulighet til noen av delene. Selvsagt skal jenter ta ansvar for eget liv, men det gir ikke gutta rett til å bare ta seg til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
"Tenke selv da jenter". ???

Jeg tenkte selv. Jeg tenkte "jeg vil ikke ha sex". Og så sa jeg det. Gang på gang. Stolte jo på at ikke noen GJØR sånt, jeg kjenner ham jo. Han visste veldig godt hvor full jeg var, lo litt av meg og sa det var lenge siden han hadde sett meg sånn. Jeg sa jeg ville hjem og legge meg.

Til tross for alt dette, så slapp han inn hjemme hos deg, havnet i sengen din osv..... jeg gjentar meg selv, dette kunne du ha unngått på et tidligere tidspunkt...

Og jeg ser ingen her som sier at det var rett det gutten gjorde.... INGEN.... men det er VÅRT ansvar jenter å passe på oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest idag

Du mener fysisk dytte ham (som om jeg hadde klart det) ut av døren?

Hvis jeg hadde prøvd det først (og mislykkes, noe jeg hadde)SÅ hadde jeg hatt grunn til å være lei meg, men ikke ellers?

Jøje meg. Tror jeg er kommet til feil planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal være forsikte i våres uttalelser her. Hva vi evt ville ha gjort hvorfor gjorde du ikke osv. Det er ganske lett for oss og si, som ikke har vært i denne grusomme situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Du mener fysisk dytte ham (som om jeg hadde klart det) ut av døren?

Hvis jeg hadde prøvd det først (og mislykkes, noe jeg hadde)SÅ hadde jeg hatt grunn til å være lei meg, men ikke ellers?

Jøje meg. Tror jeg er kommet til feil planet.

Du har fått erfare en vond opplevelse desverre. Ta lærdom av den, og sørg for så godt du kan at dette ikke skjer igjen. Det er det kun du som kan gjøre noe med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes ikke det er tvil - du har gjort motstand, og motstand er ikke bare fysisk overlegenhet. De fleste menn ville, som en del er inne på her, heller ikke sett på det som en opphissende situasjon. Og de fleste menn ville klart seg fint med å ligge i samme seng og tafse, evt "ordne seg selv" (jeg har forresten aldri skjønt det der med sprengkåte menn og ons, men jeg har vel vært heldig og bare vært borti snille, rolige menn).

Om det er voldtekt vet jeg ikke, men jeg mener det er et overgrep. Selv om det er klart at den ene eller andre part kan ha mer lyst på sex eller tolker signalene dithen at man skal ha sex (jeg kan skjønne at man kan misforstå) mener jeg at det ikke er noe slingringsmonn: Sier den ene nei holder den andre seg unna. Hvis man lurer på om man feiltolket nei-et må man i det minste prøve seg forsiktig fram for å teste det - ikke ture fram og ha sex likevel!

Det er ellers klart at jenter har et visst ansvar for å passe seg (selv om voldtekt alltid er mannens ansvar - såklart, det er jo han som voldtar, og som dere selv sier, de færreste menn ville tatt ei jente som ikke VILLE ha sex). Man bør ikke gå langs akerselva midt på natta når man er drita eller bli med suspekte folk hjem. Men om man går langs akerelva og er drita gir jo ikke det noen RETT til å ha sex med deg?! det er fortsatt en voldtekt! Og her er det faktisk snakk om en hun kjenner fra før - kanskje til og med en hun håpet hun kunne ha selskap av UTEN å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest idag

Selvsagt stolte jeg på ham. Jeg har aldri latt noen slå følge bare til døra engang hvis jeg ikke har kjent dem, uansett hvor full jeg har vært - det er jo eneste grunnen til at jeg ikke protesterte høyere på å bli fulgt et stykke hjemover av ham, han er jo en som er "glad i meg"...

Stusset ikke over at han ble med inn heller. Hvorfor skulle jeg det? Jeg var full, hadde sagt ifra, og det var ikke i mine tanker da at det var den minste MULIGHET for at han ville gjøre noe som helst, og i hvert fall ikke uten samtykke.

Å være full er ikke i seg selv et samtykke. Kommer aldri til å synes det er greit.

Fått ny innsikt i hvordan jenter har det som er blitt voldtatt iallfall. Å bli avkledd, snudd rundt og tatt uten å kunne gjøre noe fra eller til, følelsen av maktesløshet, det at han som gjør det faktisk gir faen i hvordan du har det.... at man er INGENTING.

Det er kanskje det verste med det. Jeg er voksen, har hatt frivillige ONS kanskje tre ganger til sammen i mitt liv, samtykkende ok ONS med folk jeg har forblitt venner med etterpå. Det er noe annet!

Men dette er bare vondt. Han bare gjorde det han hadde lyst til, jeg kunne vært hvem som helst. Akkurat ham.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare følelsen, alle klisjeene stemmer plutselig på meg - avkledd følelsesmessig, sårbar, brukt, skitten. Ubrukelig, udugelig, verdiløs.

Men selvsagt - som kvinne er det jo jeg som skal ta ansvar for menns oppførsel. Innlysende. Noen som sa arvesynd?

Veksler mellom å være forbanna og helt knust inni meg. Håper raseriet vinner. Kanskje en annen dag, litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Når ei jente grin, seier nei og har sagt frå før er det voldtekt. Men det tvilar eg på om han som gjorde dette forstår... Og dersom du konfronterer han med kjenslene dine vil han truleg ikkje forstå det, og bli veldig defensiv med ein gong.

Du bør oppsøke nokon som du kan snakke med, sjølv om du ikkje anmelder saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melissa Gioberti utl.

Noen menn er slik. Forferdelig at han utnyttet på den måten.

Han bryr seg jo null om deg når han bare går etter å ha fått det han ønsker. Slike menn er kalde og kyniske.

Scenariet du beskriver høres veldig lik ut de tilfellene der menn bruker Rohypnol i drinken til damer de vil ha sex med: Rohypnol gjør at man ser tilsynelatende "normal" ut, men man er såpass sløv at man ikke evner å gjøre motstand, man bare "følger med" den som leder en i armen. Man er levende og "klar", men er likevel så omtåket og lammet i nerve-cellene at man ikke er i stand til å gjøre motstand: da er det en smal sak å voldta.

Har man blitt utsatt for Rohypnol på byen eller privatfest, lærer man ganske mye etterpå! Om moral, menn, kynisme og hva folk er i stand til å gjøre for sex.

I dette scenariet var jenta full: menn vet godt at de kan utnytte fulle jenter. Mange menn er "normale" og ville aldri ha gjort noe slikt, mens andre benytter anledningen.

Derfor har jenta ansvaret for seg selv mht. alkohol! Men alle kan drikke for mye av og til...

Rohypnol derimot, er ikke jentas feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innl *Fiona*

MG: "alle drikker for mye av og til"

"Rohypnol derimot, er IKKE jentas feil"

Så det er greit å voldta en jente som bare er full, fordi hun var så dum å bli full?

I det øyeblikket jeg inntar for mye alkohol, er jeg allemannseie?

Sorry mac, det holder ikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men selvsagt - som kvinne er det jo jeg som skal ta ansvar for menns oppførsel. Innlysende. Noen som sa arvesynd?

Du skal ta ansvar for din egen oppførsel, og for å ha satt deg selv i en situasjon der dette kunne skje. Hadde ikke du drukket deg så snydens, så hadde du unngått dette. Litt selvransakelse hadde ikke vært dumt, selv om han oppførtes seg som en drittsekk og absolutt ikke hadde rett til å gjøre det han gjorde.

Skjønt, så full som du var, så kan man ikke se bort i fra at situasjonen var en smule annerledes enn slik du husker den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MG: "alle drikker for mye av og til"

"Rohypnol derimot, er IKKE jentas feil"

Så det er greit å voldta en jente som bare er full, fordi hun var så dum å bli full?

I det øyeblikket jeg inntar for mye alkohol, er jeg allemannseie?

Sorry mac, det holder ikke vann.

Fiona: er det greit å sakse ut en setning, for så å kjøre maks på den og med vilje misforstå? Eller er det bare det at du vil krangle?

Jeg mener ikke at noe som helst er noens "feil". Det er ikke jentas feil at menn utnytter henne.

Det jeg sa (hvis du gadd å lese alt sammen) er:

"Det er lett for mange menn å utnytte fulle jenter".

: Det betyr ikke at det er jentas feil at hun blir utnyttet.

Det å bli for full kan skje oss alle: og da er man lettere utsatt for utnytting.

Så begynner du å snakke om "feil"?

En person er ansvarlig selv for hvor full den blir. Og jo fullere man blir, desto lettere er det å bli utnyttet. Men det er ikke jentas feil! Det er naturligvis mannens manglende moral som er feilen.

Derimot, dopes jenta ned med Rohypnol, er det ikke noe hun kunne ha gjort for å forhindre voldtekt.

Men altså igjen: det er uansett ikke jentas feil. Må jeg si det tusen ganger til nå?

Mer du ønsker å misforstå, Fiona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere har sikkert felles kjente - jeg tror faktisk jeg ville fortalt om episoden til noen av disse (når du har fått roet deg ned). Og hva ansvar angår; det er ikke spesielt ansvarsløst å være voksen, på fest med folk man kjenner og være full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva mysan, slike uttalelser biter ikke på meg som mann i det hele tatt.

Den var neppe heller myntet på deg - den var myntet på argumentene som dukker opp her inne som på en måte legger skylda over på jenta fordi hun ble for full.

Det jeg mener med dette utsagnet er at dersom det faktisk ikke er lov for ei jente å bli drita fordi det kan utsette henne for en eller annen drittsekks perverse seksuelle lyster, og at det er HENNES ansvar at han er en dass - da må jo disse utsagnene komme fra folk som faktisk mener at HUN skal ta ansvaret for det som skjer, for han er bare en patetisk stakkar som tenker med pikken (= kan ikke styre seg.) Jeg sier overhodet ikke at alle, eller de fleste menn er sånn. Det jeg sier er at disse mennene finnes, og det er pokker ikke damene sin skyld at de går fritt. Burde vi gå i burka og aldri være alene ute etter at det er mørkt?

Men, flesteparten av menn er ikke slik, det vet du godt, så å mene at menn styres av pikken vet de fleste oppegående menn at ikke er sant. Derfor nekter jeg også å la et slikt syns gå innpå meg..

Selvfølgelig ikke.

På samme måte som jeg vet at de aller fleste jenter ikke drikker seg så snydens at de ikke har noenlunde kontroll over situasjonen. Jenter som tar ansvar for seg selv gjør nemlig ikke det.

Denne jenta mente i hvert fall at hun hadde situasjonen under kontroll, det var en fyr hun kjente godt og som hun anså som en venn, hun hadde gitt klar beskjed at hun ikke var interessert i sex og bare ville legge seg og som hun sier selv; hun kunne aldri i sine villeste fantasier drømme om at han kunne finne på å gjøre noe sånt. Men kanskje han var drita også? Kanskje han også burde ha stoppet ti halvlitere tidligere for da hadde det neppe skjedd. Men det hører vi ikke noe om. Det er HENNES ansvar uansett. Jo takk!

Og hvis man ikke engang skal kunne stole på sine egne venner, hvem skal man kunne stole på da?

Dette er altså ting man VET med sikkerhet, at det finnes drittsekker og at de IKKE har moral. De bryr seg rett og slett ikke. Spørsmålet er da om en jente vil ta sjansen på å sette seg i en slik situasjon eller ikke? Vil hun det, og gjør hun det, så har hun enten hun er enig eller ikke, gitt drittsekkene den muligheten de er ute etter, og som de garantert kommer til å utnytte. Da er det forsent å angre etterpå.

Slik er verden, og slik kommer den alltid til å være.... desverre.

Og med sånne argumenter frikjenner man på ett vis drittsekkene. Det er og blir jentas ansvar at ikke gutta skal se sitt snitt til å få litt pels på knaggen, med eller uten samtykke.

Jeg får hele tiden assosiasjoner til Islam - skjønner ikke hvorfor?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Har som sagt tidligere opplevd det samme selv: Man føler seg så til de grader tråkket på - brukt og slengt fra seg som en annen fille. Og attpåtil av noen du trodde var kompis. At man i tillegg ikke blir trodd og får både direkte og indirekte beskjed om å ta sin del av skylda for at det skjedde hjelper ikke.

DU vet hva som skjedde, DU vet du sa fra, DU vet han voldtok deg - prøv å gi blaffen i hva andre mener eller tror!

Jeg hadde den fordelen at jeg hadde flyttet fra hjemstedet mitt hvor dette skjedde. Jeg slipper å risikere å treffe han i tide og utide. Det gjorde det letter å legge det bak seg. Men jeg er forsatt på vakt når jeg er hjemme på besøk, vil ikke se han 10 år etter.

Så en T-skjorte en gang med følgende trykk: "I said NO! What part of the answer didn't you understand?"

Søk hjelp hvis du føler du trenger det. Han forbrøt seg på deg - du er offer, du er ikke skyld i dette samme hva andre måtte mene om saken. Ikke la han knekke deg helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest idag

Må få det litt på avstand først. Og sant og si, etter enkelte av innleggene her er jeg ikke sikker på om jeg orker å si det til noen. Faren for å måtte sitte å høre på noen unnskylde hans oppførsel er åpenbart for stor, jeg tror ikke jeg orker det akkurat nå.

Angående "så snydens at jeg kanskje ikke husker alt som det var" - jeg vet hvem jeg er, jeg vet hva jeg pleier/ikke pleier å gjøre i fylla, hvor mine egne grenser går, jeg vet jeg ikke ville ha sex med ham.

Det virker relativt usannsynlig at jeg husker det slik jeg husker det, men at realiteten er at jeg kastet meg rundt halsen på ham og slepte ham med hjem, vel...?

Jeg vet jeg gråt, jeg vet jeg sa nei.

Han burde ha latt være.

Noe i ham, hvis han var menneskelig, burde ha visst dette ikke var gangbart - særlig siden han kjenner meg som han gjør.

Ingen problemer med å forstå hvorfor jenter lar være å anmelde voldtekter, hvis de må igjennom mistenkeliggjøring og antikvariske holdninger på denne måten.

Jeg er stor jente nå, jeg vet hva jeg står for. Blir nok nødt til å prate med noen om dette, men det blir nok noen profesjonelle i så fall.

Jeg har heldigvis gode kamerater også. Vel, på den annen side, kanskje de ville gjort det samme hvis det var DE som hadde truffet meg. Jeg vet ingenting lenger, er ikke helt trygg på at jeg vet hvem som er "gal" her.

Men at kjønnsroller er kompliserte saker, er jo tydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så all voldtekt er mennenes ansvar da?

:o

JA!!!!!

Helt enig med *Fiona*

Tilfeller som dette er grunnen til at man har fått den nye regelen om uaktsom voldtekt. Tilfeller der mannen burde forstått at hun ikke ville.

Om han her ville blitt dømt for dette vet vi jo ikke, men uhyre tvilsom moral har han ihvertfall. Og det er ikke hennes feil, på noen som helst måte.

Synes du burde snakke med noen, du kan ringe Dixi, en forening for overgrepsutsatte. Og jeg ville fortalt de i omgangskretsen (ihvertfall jenter jeg stolte på) om dette, for å unngå at han gjør det samme med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke begynne å mistenke alt og alle for å ville en vondt - det går ikke. Merker jeg selv ble (og er fortsatt) mye mer forsiktig, men nekter å ikke tørre gå ut mer, ikke tørre stole på noen.

Men høres ut som du kom frem til det samme som meg: Anmelde han blir jeg sannsynligvis ikke trodd og må gjennom belastningen ved det også. Forferdelig synd at det skal være slik, men sånn er det bare. Det er uhyggelig høye mørketall av voltekter av nettopp den typen her med venner og kjente som voldteksmann.

Søk på nettet etter profesjonell hjelp der du bor. Tror du kan få hjelp på krisesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...