Gå til innhold

Fulle jenter er fritt vilt uansett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Trådstarter; Her kan du få hjelp..

Du kan lese andres historier, som ligner dine egne faktisk - det ER som oftest noen man kjenner fra før som voldtar en. Dermed bortfaller også alle teite argumenter om at man må ta ansvar for påkledsel og dill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Faren for å måtte sitte å høre på noen unnskylde hans oppførsel er åpenbart for stor, jeg tror ikke jeg orker det akkurat nå.

Det er ingen her som har unnskyldt hans oppførsel, ingen. Hvis meg i såfall hvor det står at noen syns det han gjorde var helt ok?

Derimot forsøker flere av oss å si, at ja verden er så brutal at en jente ikke kan drikke seg snydens full uten at det kan få alvorlige konsekvenser for henne. Ja det er leit å vite at slik er det, men da har man et valg, og det er å ta konsekvenser av dette, eller utsette seg for faren det er å bli så full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innl *Fiona*

???

Mener å vite det finnes masse jenter som drikker seg snydens uten å bli utsatt for dette. De kommer seg hjem selv, eller blir fulgt hjem av folk som ER sunne i hodet, som IKKE tenner på gråtende jenter.

Jeg tror jeg skal slutte å kjøre bil jeg. Tross alt, verden er så brutal at jeg VET jeg kan kræsje - og da er jeg dum og uansvarlig som fortsetter å kjøre, trass i at jeg vet hvor galt det i verste fall kan gå.

Handling og konsekvens ikke sant?

Her er det bare å godta alt man måtte bli påført gitt, bit tenna sammen, maktesløst og uten å kunne stille krav til mennesker rundt seg.

Herregud, hva feiler det dere? Fullstendig resignasjon? Ikke mye oppmuntrende. Enig med Mysan. Hvorfor skal ofre godta overgrep, bare fordi overgriperne mangler sjelsevner?

Jeg stiller krav til folks oppførsel, jeg, og det vil jeg fortsette å gjøre. Og jeg FORVENTER at jeg ikke blir misbrukt eller utnyttet uansett tilstand!

Jeg er fristet til å snu situasjonen på hodet - en full fyr, jeg følger ham hjem, han griner og sier han ikke vil ha sex - Hmmm.... det var noe feil med dette bildet...

Ville jo ikke skjedd selvsagt.

Ansvar for egne handlinger sies det her, og henvises til at hun var full. NÅR BLE DET GREIT Å BENYTTE SEG AV DEN SJANSEN, UANSETT??

Fyren har dame i tillegg!, kjenner henne godt, vet hun ikke vil ha sex. Og gjør det likevel. Jeg blåser i om hun var full eller edru, synes han er motbydelig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melissa Gioberti utl.

De aller, aller fleste her har full sympati med jenta og de fleste menn er ikke slik som utnytter!

De aller fleste er også enige i at slikt ikke bør skje: og at det å være full ikke er noen unnskyldnin for å forsyne seg og utnytte.

Forskjellen i diskusjonen er at noen snakker ut fra hvordan ting er (bl.a. meg) mens andre snakker om hvordan verden ideelt sett bør være (bl.a. Aline) : som sier "jeg forventer å ikke bli utnyttet selv om jeg er aldri så full".

Jeg kan ønske meg å ikke bli utnyttet når jeg er snydens full. Men jeg kan ikke se bort i fra at jeg blir det.

Og utenfor dette igjen: selvfølgelig tragisk at du, trådstarter, måtte oppleve dette. Jeg forstår hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter: hvrofor vil du ikke si fra til noen om dette..hjelper veldig lite å si fra her..vi kan ikke hjelpe deg. Vet du hvem dette er, så budre det ikke være noen problem. Greit nok hvis du tror at du skal klare deg gjennom dete alene..men bare tenk på neste jenta han tar. kanskje hun ikke takler det like bra? Er det ikke greit å få han bak lås og slå? gjør deg selvv og den neste jenta en bjørnetjeneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter: hvrofor vil du ikke si fra til noen om dette..hjelper veldig lite å si fra her..vi kan ikke hjelpe deg. Vet du hvem dette er' date=' så budre det ikke være noen problem. Greit nok hvis du tror at du skal klare deg gjennom dete alene..men bare tenk på neste jenta han tar. kanskje hun ikke takler det like bra? Er det ikke greit å få han bak lås og slå? gjør deg selvv og den neste jenta en bjørnetjeneste..[/quote']

Jan, er det ikke naivt å tro at mannen kommer i fengsel?

Velment fra deg sikkert, men trådstarter har jo ikek politi-anmeldt saken, ei heller er det væske-rester på henne nå som kan felle mannen. I mange tilfeller blir det hennes ord mot hans.

Det man kan gjøre, i ettertid, er å forsøke så godt en kan å ikke bli bitter, ikke hate menn, eller seg selv fordi man mistet kontrollen og ble for full. Og innse at verden består i snille og slemme mennesker. Så kan man foprsøke å passe bedre på seg selv i fremtiden.

Det er en menneskerett å bli full :) men man skal ikke bli utnyttet for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mysan, hvis jeg ikke ville bli voldtatt så ville jeg heller ikke lagt meg i sengen drita med andre drita menn.

Men som sagt, hver gang det kommer til sex og kvinner og beruselse er det alltid kvinnen som er uskyldig og alltid mannen som er skyldig.

Dersom en mann f eks er så full at han pisser utendørs, tror du han ville sluppet bot fra politiet?

Waco

dere forstår jo selv at kvinner og menn blir dømt ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, hvis jeg ikke ville bli voldtatt så ville jeg heller ikke lagt meg i sengen drita med andre drita menn.

Dersom en mann f eks er så full at han pisser utendørs, tror du han ville sluppet bot fra politiet?

Waco

dere forstår jo selv at kvinner og menn blir dømt ulikt.

Hvis du hadde vært drita full så hadde du helt sikkert ikke hatt noe problem med å ta med deg en kar hjem som du kjenner og har kjent i mange år... hva da om du ble voldtatt? Det var det som skjedde her, det var ei jente som tok med seg en kamerat som hun har kjent i mange år...

Og hvordan kan du i det hele tatt sammenligne tisse ute og voldtekt?

Blir en mann voldtatt og blir en kvinne voldtatt - det blir liksom litt mer rettferdig sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier at jenter har svært så mye ansvarsfraskrivelse med en gang de blir fulle...

Det samme amnestiet gjelder ikke for gutter. Gutter blir straffet om de voldtar, pisser ute eller sloss i fylla.

Jenter kan legge seg ned hvor som helst bare de er beruset uten en minste følelse av skyld eller ansvar virker det som om fra svarene jeg leser her.

Hvis du hadde 20 000 kroner i veska de, hadde du passet godt på dem, hadde du ikke?, - svært sjeldent blitt så full at du ikke visste hva du gjorde, - ihvertfall ikke bedt en fremmed somalier passe på dem, eller en "bekjent" som voldtar deg, - og da er spørsmålet mitt, hvorfor passer ikke jentene like godt på kusa si, som de ville gjort med pengene sine?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier at jenter har svært så mye ansvarsfraskrivelse med en gang de blir fulle...

Det samme amnestiet gjelder ikke for gutter. Gutter blir straffet om de voldtar, pisser ute eller sloss i fylla.

Jenter kan legge seg ned hvor som helst bare de er beruset uten en minste følelse av skyld eller ansvar virker det som om fra svarene jeg leser her.

Hvis du hadde 20 000 kroner i veska de, hadde du passet godt på dem, hadde du ikke?, - svært sjeldent blitt så full at du ikke visste hva du gjorde, - ihvertfall ikke bedt en fremmed somalier passe på dem, eller en "bekjent" som voldtar deg, - og da er spørsmålet mitt, hvorfor passer ikke jentene like godt på kusa si, som de ville gjort med pengene sine?

Waco

Ok, det skjer sikkert at jenter blir fulle og voldtatt av ukjente som de har dratt med hjem, men i dette tilfelle var det faktisk en som hun hadde kjent lenge og anså som venn som forbrøt seg på henne. Skal man aldri få lov til å være trygg, bare fordi man har en kuse og ikke er like sterk som en mann?

Det med pengene er for teit igjen, syns jeg...

Og det første du nevner over her; folk blir straffet om de voldtar, pisser ute eller slåss i fylla. Det er bare det at det er stort sett menn som gjør det. Jenter som voldtar, pisser ute eller slåss i fylla får straff de og...vil jeg tro. Loven er lik der.

Problemet er jo at menn tror de kan ta seg til rette fordi dama er full. Og det er helt forkastelig. Menn er sterkere fysisk og hvis han ikke er full av kloremerker og dama er full av blåmerker, så er det liksom ikke noen voldtekt. Det blir helt feil.

Jeg syns det blir helt feil når man slår ned på at jenter blir fulle og kanskje ikke går med masse nok klær på seg. Da er det liksom greit å voldta da? Når mannen blir kåt, så kan han bare ta for seg, fordi det er greit når dama er full og ikke har nok klær på seg? Nei, jeg mener ikke det.

Du svarte meg ikke på hva du ville tenkt og trodd om du hadde tatt med deg en kamerat hjem og så hadde han voldtatt deg? Hadde du lagt skyld på deg selv, eller hadde du lagt skylda på kameraten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at "gutter blir straffet om de voldtar, pisser ute eller sloss i fylla"...maken til urettferdig samfunn a gitt! :hoho:

Dersom en kar ligger dødrukken i en grøft så burde han jammen ta litt ansvar, for kanskje det kommer en kar og vil "kose litt", og da er det jo en selvfølge at når han først har satt i gang, så hjelper det ikke å si nei!

Senario; Samboer og jeg kommer hjem fra fest, vi er ganske drita. Vi kliner ivei i sengen, han setter igang, og jeg vil ikke, så jeg begynner å gråte og sier nei. Er det MIN feil at jeg ble med ham hjem og lå i samme seng som han når jeg var full så jeg burde tatt ansvar og dratt til en venninde istedet! He? HALLO!!!!

-Jeg føler at jeg stoler på min sambo, så feil kan man altså ta, jeg burde visst bedre og tenkt meg om 2 ganger, ikke blitt med hjem, og ihvertfall ikke drukket meg full! Tror jammen meg jeg hadde utfordrene klær på meg og....jeg må nok ta litt ansvar for dette selv ja...

INGEN har noe med å ta på meg, dersom jeg ikke ønsker det, være seg om jeg er full, sover, er på stranden toppløs eller løper naken opp Grunerløkka. Dersom noen tar på meg -gjør noe med meg mot mine ønsker er det DERES feil, uansett situasjon. BASTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Merkelig at for å få sympati så må kvinner være uskyldig og ren og bli overfalt av en fremmed.

De fleste som blir voldtatte blir det av noen de kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps: men nå er det sånn at det blir som å legge ut et blodi stykke biff rett foran en hai. Jeg mener ikke at det er rett å voldta noen damer bare fordi dem er beruset, lettkledde og ikke husker navnet sitt. Men ser disse "mennene" slike jenter, så er det en fare for at det går slik. og sånn har det vel alltid vært? Jeg vet ikke hva svaret er....kasterering av alle som voldtar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal rett og slett ikke svare på hva jeg synes bør gjøres med menn som bruker utstyret sitt for å skade andre, men det har noe med eggedeler og ostehøvel å gjøre....!!!!

Og-skader man noen med en kniv, så bør de ikke få ha kniv.....

Men selvfølgelig, slikt gjør man jo ikke. Men dersom en kvinne må kle på seg masse klær og skjule seg, slutte å drikke, holde seg hjemme og ikke snakke med menn som ikke er i nær familie for å løse problemet som voldtekt er, hvor ER VI DA???? Jeg sier det ikke, jeg bare spør!......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: men nå er det sånn at det blir som å legge ut et blodi stykke biff rett foran en hai.

Jeg synes det er like mye ansvarsfraskrivelse å fremstille menn som en gjeng med hormonklumper som bare handler på instinkt. Normale menn voldtar ikke, samme hvor gode mulighet de får til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, slik oppførsel er overhodet ikke greit.

Det er å utnytte en person som ikke er istand til å gjøre motstand, han vet at hun er full, hun gråter og protesterer, likevel forsyner han seg :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI.

Det er helt horribelt av en mann å gjøre noe sånt - og jeg vil faktisk kalle det voldtekt. Det ER nemlig det når man tiltvinger seg sex - og det ble gjort her. Til go med fra en venn - et menneske trådstarter åpenbart stoler på.

Det sjokkerer meg også hvor villige både menn og kvinner er til å skyve en del/mesteparten av ansvaret over på kvinnen. "du må ikke bli så full, du må ikke ditt du må ikke skjørt, og iallfall ikke datt. Når du gjør noe av dette så må du regne med..... "

Vi vet alle hva slags verden vi lever i - men dersom den skal bli bedre på dette området så kan det ikke være noen som helst slags aksept for denne typen oppførsel. Det kan ikke være sånn i Norge i 2004 at kvinner fortjener å bli voldtatt/må regne med at noe skjer hvis vi ikke oppfører oss anstendig nok. (og da kommer jo spørsmålet - hva er det? hvor går grensen? Er man uanstendig om man gjør som trådstarter - drikker seg full blant presumptivt gode venner??)

Og jeg forstår ikke at menn ikke skjemmes! ser at flere her inne sier at "jeg ville ALDRI gjort noe sånt, men du må da skjønne at andre....". For en holdning!!!!

Unnskyld at jeg spør - men ER menn så ansvarsløse og dumme? Og vil de fleste menn faktisk framstilles som ansvarsløse nek som ikke forstår NEI?? Det er selvsagt behagelig å være ansvarsløs - da trenger man jo heller ikke ta konsekvensen av sine handlinger.

hvor lenge skal kvinner måtte ta ansvar for menns oppførsel? Er det ikke på tide at dere gjør det selv? Også i situasjoner hvor det faktisk er ubehagelig og koster litt.

Til trådstarter: Du har helt klart vært utsatt for voldtekt, og det er ikke din skyld. Som andre har sagt - snakk med noen. Det er ikke deg det er noe galt med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte meg ikke på hva du ville tenkt og trodd om du hadde tatt med deg en kamerat hjem og så hadde han voldtatt deg? Hadde du lagt skyld på deg selv, eller hadde du lagt skylda på kameraten din?

Selvsagt hadde det vært min feil. Akkurat som om jeg hadde tatt med noen damer hjem på nachspiel og de hadde stjålet lommeboka mi, eller om jeg hadde invitert noen hjem og de hadde stjålet tv'en min.

Dersom det hadde blitt innbrudd i hjemmet ditt og forsikringsselskapet hadde funnet ut at du hadde glemt og låse døra, hadde du nok mest sannsynlig fått en avkorting av forsikringssummen, mulighetens ingen penger i det hele tatt. Uaktsomt ville forsikringsselskapet sagt.

Menn kan bli straffet for uaktsomt voldtekt, visste du det?? Jenta trenger bare å angre litt dagen etter, hun behøver ikke si nei en gang, - det holder at dama mener at gutten burde skjønt telepati, dvs lese andres tanker..

Når en full jente inviterer seg sjæl til senga mi så anser jeg det som om hun er hypp på knull.

Ingen dame kan etterpå komme og fortelle meg at hun ikke visste om regelen, for sånt passer jeg på å forklare ganske tidlig på kvelden, - i tilfelle jeg måtte finne på å kaste bort penger på drikke fra fancy flasker om det ikke fører til litt "hyggelig avslutning" på kvelden om du forstår hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest idag

Selvsagt måtte Waco inn her med noen intelligente innspill, det var jo ikke annet å vente.

FYI, HAN var faktisk ikke full. Jeg la meg ikke ned dritings i en seng med en dritings fremmed mann ved siden av meg.

Og for den sakens skyld, det sporet vel litt av her på et tidspunkt. Jeg synes det er en kombinajson av trist og latterlig når f.eks. jan sier jeg må få ham bak lås og slå så han ikke gjør dette mot andre... bare en mann kunne sagt noe sånt. Når slikt skjer, må en kvinne først vise på en million måter at hun er et godt, prektig menneske, SÅ kan man kanskje med litt velvilje vurdere OM mannen kanskje muligens har vært litt uheldig og misforstått situasjonen... Hvor skrudd er verden egentlig? Snakk om å snu ting på hodet da.

Joda, jeg har faktisk spor etter ham. Det spiller ingen rolle. Jeg har ikke tenkt til å gjøre noe med dette, fordi det ender opp med en diskusjon HVORVIDT det er en voldtekt!!

Og sant og si, så kan det kalles hva som helst for min del. Jeg skrev ikke inn for å stigmatisere hele scenariet med full dame på byen utnyttet i sengen.

Jeg følte meg bare helt pyton, forvirret og utnyttet av en jeg har kjent i 12 år, som alltid har vært en jeg kunne være trygg hos. Trenger ikke kalle det voldtekt, plukke det fra hverandre og analysere det helt i stykker.

Han har trampet på tillit, fortrolighet, tråkket over mine grenser og oppført seg som en dritt.

Jeg blåser i hva man valger å kalle det.

Nå er det slik at jeg bor i en liten by. Vi er knyttet sammen på ymse vis, og jeg blir nødt til å bare komme meg videre selv. Jeg er stor jente, og er ikke redd for å klare meg selv.

Men jeg ønsket andres reaksjoner på dette; hva kan man forvente av oppførsel?

Dessverre ser jeg at denne problematikken ikke kommer til å forsvinne med det første, så lenge holdningene er slik de er... Så lenge det finnes typer som Waco, og jenter som har akseptert at kvinner er fritt vilt bare fordi de er fysisk svakere, så vil ikke dette endre seg.

Det er jo bare dobbelt så trist.

Delvis takket være denne tråden begynner jeg å bli passe forbanna, følelsen av maktesløshet begynner å vike litt. I grunnen godt.

(Angående hevn vil det utvilsomt slå tilbake på meg. Kvinner er jo så hevngjerrige, ikke sant? Og siden han er dame blir det sikkert vridd til at jeg er interessert i ham, og skaper kvalm pga sjalusi, eller liknende oppgulp.)

Tror ikke jeg skal foreta meg så mye.

Hevnen er uansett best når den nytes kald. Kanskje jeg finner på noe en vakker dag.

Akkurat nå vil jeg bare lappe sammen noen illusjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...