Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier


Silfen

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har kommet litt nærmere et svar... koloskopi+prøver viste at det er ulcerøs kolitt. Neste steg nå blir undersøkelse av tynntarm (MR med kontrast) for å sjekke om tynntarmen er betent også. Hvis hele systemet er betent så ligger det vel an til en crohns. Fortsatt ikke noe behandling da, må vente til etter MR. Men tar idoform+2 imodium daglig for å bremse litt sånn at tarmen får litt hvile. 

Så, dagene går i doløping og sofaslækking. Netflix+bøker er tingen. Fikk 5 bøker i bursdagsgave, så har litt nytt lesestoff : ) 

Edit;

Hadde time til fastlegen igår, han ble skikkelig muggen over at legen som utførte koloskopien ikke henviste til MR, burde gått via den legen og ikke fastlegen.. ei uke unødvendig venting bortkastet. 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skjønner legen din godt, for det er jo som vi sa tidligere helt fudgings unødvendig ressursbruk og merbelastning for deg. Veldig tåpelig og egentlig burde du skrive en klage til sykehuset.

 

Leverte referansene mine for en liten uke siden, ikke hørt noe mer. Får nett sjå. Regner jo med at de interne ansettes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vurdert klage...og jeg skal ringe sykehuset i morgen og si at jeg kan komme på kort varsel hvis de får avbestilling ift MR. Aldri tatt MR med kontrastvæske før, så aner ikke hvordan det funker. Har tatt vanlig MR da. Skikkelig klaustrofobisk. 

Hvis de etterspurte referansene dine så er det jo et godt tegn :) Vil jeg tro. Har uansett trua på at hvis de ansetter internt at du har gode sjanser for vikariat. Og da har du jo en fot innafor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt MR med kontrast, bare CT. Kontrast er jo en virkelig merkelig følelse. Syns det er helt kurant inni MR jeg, bortsett fra at jeg selvsagt klør overalt, siden jeg ikke kan bevege meg. Skikkelig kampen mot viljen, haha.

Men ja, klag -  det er jo helt på trynet måten det ble gjort på. Og deff sett deg opp på lynliste. Gjorde det da jeg skulle ta galleblæren og fikk den nesten to måneder tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Ville bare si at jeg blir veldig glad for nye serietips.... lange dager. Har både netflix, viaplay og HBO

Føler jeg har sett de som virkelig er bra.... shameless, six feet under, dexter, hannibal, the americans, sons of anarchy, girls, the L-word, game of thrones, outlander (minus halve sesong 2, da jeg mistet litt sansen for den. Selv med skotter i kilt).. 

(haha, snakk om å ha null liv da gitt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

God morgen!

Ville bare si at jeg blir veldig glad for nye serietips.... lange dager. Har både netflix, viaplay og HBO

Føler jeg har sett de som virkelig er bra.... shameless, six feet under, dexter, hannibal, the americans, sons of anarchy, girls, the L-word, game of thrones, outlander (minus halve sesong 2, da jeg mistet litt sansen for den. Selv med skotter i kilt).. 

(haha, snakk om å ha null liv da gitt!)

Kan ramse opp noen av de jeg digger da.. Lucifer, 2 broke girls, the big bang theory, mom og Grey's anatomy. Serier som er artige og man trenger ikke å tenke så mye :nigo:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frk.K skrev:

Kan ramse opp noen av de jeg digger da.. Lucifer, 2 broke girls, the big bang theory, mom og Grey's anatomy. Serier som er artige og man trenger ikke å tenke så mye :nigo:

 

 

Big bang glemte jeg å skrive, elsker den serien! Greys fulgte jeg slavisk med på frem til sesong 7 eller noe sånt, men kunne tatt opp igjen tråden der. Hvor ser man greys?

Datteren min anbefalte Lucifer, men forsto det sånn at man må laste ned episodene? 

Takk for tips forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skruf skrev:

Big bang glemte jeg å skrive, elsker den serien! Greys fulgte jeg slavisk med på frem til sesong 7 eller noe sånt, men kunne tatt opp igjen tråden der. Hvor ser man greys?

Datteren min anbefalte Lucifer, men forsto det sånn at man må laste ned episodene? 

Takk for tips forresten :)

Jeg laster ikke ned noenting jeg. Jeg streamer alle på nett, uten å betale / lage kontoer vel og merke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frk.K skrev:

Jeg laster ikke ned noenting jeg. Jeg streamer alle på nett, uten å betale / lage kontoer vel og merke :P 

Ah....jeg er så totalgrønn når det kommer til sånt! 

Må få datteren min til å vise meg neste gang hun kommer hjem :)

(forøvrig; 19-åringen som anbefalte Lucifer, ikke 13-åringen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Ah....jeg er så totalgrønn når det kommer til sånt! 

Må få datteren min til å vise meg neste gang hun kommer hjem :)

(forøvrig; 19-åringen som anbefalte Lucifer, ikke 13-åringen ;) )

Hehe! Ikke noe gale om 13 åringen hadde anbefalt Lucifer, egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven! Har du gått helt i hi?

Jeg ser Hell on Wheels om dagen. Dvs nå er jeg litt lei tv, men ja, western, men bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Silfen skrev:

Raven! Har du gått helt i hi?

Mer eller mindre... Har vært så søvnig i det siste, at jeg ikke har orket særlig  mye.

Hvordan står det til? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raven Emerald skrev:

Mer eller mindre... Har vært så søvnig i det siste, at jeg ikke har orket særlig  mye.

Hvordan står det til? =)

Her går det fint. Hva med deg, fått noe bedring på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silfen skrev:

Her går det fint. Hva med deg, fått noe bedring på ting?

Neh. Status quo, egentlig. Tenkte å se om de kan behandle knærne mine snart. De har ikke lyst, for behandlingen utløser visst depresjoner, men nå kan jeg nesten ikke gå i trapper eller nedoverbakker. =P Da tenker jeg en depresjon er verdt det, for å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...