Gå til innhold

Norge og de helvetes alkoholreglene!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stenger polet tidligere enn butikk?  Hvorfor stenger ølsalget tidligere enn vanlig varer? Hvorfor er alt salg av alkohol stengt flere dager før helligdager? 

Anonymkode: 008a2...8f0

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For at du skal kunne lære deg å planlegge bedre. 

Anonymkode: c6f79...c40

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å handle når det er åpent så får du bare la være å drikke. Det er ikke sunt for deg uansett, så det går vel bra :) 

Anonymkode: d6dcd...421

• Liker 5
Skrevet

Fordi det er sånn. Planlegg uka litt så er det null problem å rekke alt dette, selv med spesielle åpningstider i forbindelse med helligdager. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke klarer å planlegge såpass er du enten ikke moden nok, eller så har du drukket nok allerede. 

Jeg har til enhver tid et par kartonger vin og noen flasker stående. Hvis jeg har mindre enn ti ølsorter, handler jeg inn. I tillegg alltid en konjakk og ett par andre flasker brennevin. 

Det krever egentlig ikke planlegging, bare vanen med å handle regelmessig. 

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Hvis du ikke klarer å planlegge såpass er du enten ikke moden nok, eller så har du drukket nok allerede. 

Jeg har til enhver tid et par kartonger vin og noen flasker stående. Hvis jeg har mindre enn ti ølsorter, handler jeg inn. I tillegg alltid en konjakk og ett par andre flasker brennevin. 

Det er nå jeg inviterer meg selv på besøk.

• Liker 14
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stenger polet tidligere enn butikk?  Hvorfor stenger ølsalget tidligere enn vanlig varer? Hvorfor er alt salg av alkohol stengt flere dager før helligdager? 

Du får trøste deg med at de skal ha åpent på pinseaften neste år da :P

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Jeg er ikke TS, men kjenner jeg blir misunnelig! Jeg har i mange år tenkt at jeg burde ha alkohol liggende, men det er jammen ikke ofte det har skjedd... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig :s Skal begynne med det nå!

Anonymkode: a7700...a6f

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Om man ikke kan greie seg noen dager uten alkohol så har man et problem.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men kjenner jeg blir misunnelig! Jeg har i mange år tenkt at jeg burde ha alkohol liggende, men det er jammen ikke ofte det har skjedd... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig :s Skal begynne med det nå!

Anonymkode: a7700...a6f

Nå koser jeg meg med en Senja øl, kjøpt der sist sommer. Verd turen alene. 

• Liker 2
Skrevet

Alkoholsalget er ikke stengt "flere dager før helligdager". Det er snakk om søndager og helligdager, pluss at ølsalget stenger noe tidligere dagen før dette. 

Selv de med ugunstige arbeidstider klarer å planlegge langt nok fram i tid til å ha litt stående. Jeg har alltid noen flasker med vin stående. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? glemte du det var helligdag i dag?

Anonymkode: db764...65c

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg mest over lovene som er på pubber jeg 😂 En 18 åring får ikke kjøpe longdrink med høy prosent sprit, men de har lov til å kjøpe en hel flaske med lav prosent sprit, hva blir en 18 åring fullest av tro? ;p nå er det strengt talt ingen pubeiere som selger helflasker over disk, men i teorien så har de lov 🤔

Anonymkode: b5f5f...c3e

• Liker 2
Skrevet

Har alltid et lite lager i hus, av både det ene og andre, men det skyldes at jeg ikke drikker i tide og utide. :) Til ts; du kan jo prøve å låne ei flaske av noen du kjenner, kanskje. Har lånt ut mange gg til folk som har gått fem på med åpningstidene.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For at du skal kunne lære deg å planlegge bedre. 

Anonymkode: c6f79...c40

Steinbra.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spør krf. Det er syndig å drikke øl på helligdager vettu. Guds dag og greier :P

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, stan skrev:

Det er likevel ingen vettug grunn for disse åpningstidene da folk, dersom de planlegger som du sier, likevel drikker like mye som de hadde gjort selv om det var lengre åpningstider

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er likevel ingen vettug grunn for disse åpningstidene da folk, dersom de planlegger som du sier, likevel drikker like mye som de hadde gjort selv om det var lengre åpningstider

Samme grunn til at jeg ikke trenger søndagsåpne butikker. 

Jeg forbruker like mye eller lite uansett. Men jeg klarer å ikke leve helt hånd-til-munn. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Samme grunn til at jeg ikke trenger søndagsåpne butikker. 

Jeg forbruker like mye eller lite uansett. Men jeg klarer å ikke leve helt hånd-til-munn. 

Jeg tenker trenger og trenger. Det er kjekt å ha. Jeg mener nå uansett at motivasjonen bak alkoholutsalgstidene er jo for at folk skal drikke mindre... men det funker jo ikke

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg tenker trenger og trenger. Det er kjekt å ha. Jeg mener nå uansett at motivasjonen bak alkoholutsalgstidene er jo for at folk skal drikke mindre... men det funker jo ikke

TS drikker da mindre ☺

Så helt bortkastet er det jo ikke. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...