Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)

elvital

Anbefalte innlegg

19 hours ago, Rainbow said:

Kjipt at du har blitt syk! God bedring! Får man ofte vondt etter kiropraktor, forresten? Skal ha time med hunden på mandag, og han kan jo ikke akkurat si ifra at det er vondt...

Blir gjerne litt øm. Ikke direkte vondt. Men for min del er det mye bedre enn før jeg går dit ;) Fått tips om å ise ned etter jeg har vært der, pga jeg blir litt hoven. Vet ikke om det er nødvendig for hunden, men du kan jo spørre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag kom jeg meg til slutt på trening, holdt på å snu på veien fordi jeg var litt sliten ikke helt frisk enda, men kom meg dit. Og det var skikkelig deilig. Husker ikke helt alle vekter/reps, men ca sånn her:

mølle 12:30 min/2km

Nedtrekk 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10, 47kg*5?

Supersett med bulgarsk utfall 10+10+10+5

Manualbenkpress 10kg*15+15+10+10

Militærpress 5kg*10, 7kg*10, 8kg*7+7

Supersett med biceps curls 5kg*10, 7kg*10, 8kg*7+7

Og Sidehev 4kg*10, 5kg*10, 6kg*5?10? husker ikke

Triceps extension 15kg*12, 20kg*10, 25kg*10, husker ikke hvilke flere jeg tok på vekt og reps her.

Så var det rett på kveldsvakt. Som gikk over til våken nattevakt. Var litt sliten på mårran da ja, svimmel og totalt ufokusert. Anyway, la meg på jobben for å få sove mest mulig, klarte 5 timer før det ikke gikk mer. Så var det ny kveldsvakt. Var ganske ubrukelig da haha. Hadde veldig lyst til å trene, og kunne klart det, men da hadde jeg kollapset etterpå, så gjorde ikke det. I dag skal jeg trene igjen i hvert fall, men først en tur til Ullevål for å høre hva de kan si/gjøre med ryggen min. Og heldigvis (om man kan si det slik..) så er ryggen passlig vond i dag. Så da får de se. hehe. Typisk at man er ganske bra når man skal til behandling, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bortkastet tur. Hehe. Fikk henvisning til fysio da. Veiledning til øvelser for å styrke kjernemuskulatur blabla. "Noen har mer vondt enn andre", "noen må leve med vondt" og "jeg skjønner det er kjipt å ha det vondt" og "prøv å glem at det gjør vondt, at ikke tenk at det begrenser deg". :raven:Joda så da så.:bond:

Gikk fra Ullevål til St.hanshaugen. Trente. Det likte ikke ryggen i dag. Klarte så vidt å stå på bussen til byen (gikk av et stopp før fordi det var vondt å stå og jeg ikke visste å klare mer). Der gikk begge trikkene jeg kan ta hjem rett foran nesen min. Kom heldigvis en ny etter litt, og da fikk jeg sitte. Kom meg hjem til slutt og nå er jeg utslått i sengen. Er ganske redusert etter helgen kjenner jeg. Så får nok et problem med å holde meg våken resten av kvelden. Får se om jeg går en tur og henter treningsbagen jeg har bestilt på nettet :)

Anyways:

Mølle rett over 13 min, 2,1km

Rulle, planke 3*1:05+kiropraktorvennlig gb

Pullups 3stk+3 negative

Benkpress 20kg*10, 30kg*10+10+10+10

Supersett med bulgarsk utfall 10+10+10+10

Nedtrekk 27kg*10, 34kg*10, 40kg*10+10

Supersett med militærpress 15kg*10+10+5

Prøvde meg på bicepscurls med liten stang men ryggen (og energien) sa "nei"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk dagen til kiropraktor (tapet opp både korsrygg og mellom ryggbladene/opp skuldrene. Så nå er ryggen fin kan dere tro), jobbintervju og jobb. Ergo ingen trening og nådde hverken kalori eller skrittmålet mitt. I dag var det jobb, gikk til ei venninne, gikk en liten tur med henne, møtte en kompis for en coke zero og en halv blåbærpai (som ikke var særlig god en gang), og så kom jeg meg på trening. Der var det fullt. Hater det. Prøvde å sette på høy musikk på ørene, og bare kjøre mitt eget løp, men slet med å løpe pga rygg/bekken. Er et knekk som ikke vil ut. Så det ble litt såsomså. Orket ikke presse på.

10 min møll/1,4km

Negative pullups 5

Smal nedtrekk 27kg*10, 34kg*10, 40kg*6+7+6

Benkpress 20kg*11, 30kg*10, 40kg*4+3

Biceps curls med manualer 4kg*10, 5kg*5

Sidehev 4kg*10

Så dro jeg rett og slett hjem og iste ned ryggen. Nå skal jeg sove. Håper knekken på mirakuløst vis kommer ila natten/morgendagen så jeg kan løpe intervaller etter jobb i morgen. Hvis ikke HPV-vaksinen slår meg ut da? Skal ta den også er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få knukket noen småknekk ila dagen. Deilig! Etter jobb (hvor jeg for det meste stod eller tuslet rundt i gangene...) tok jeg vaksinen, og så dro jeg rett på trening. Fikk løpt 20:10 intervaller for første gang på ... lenge! Dét var deilig. Så på noen bilder i dag fra i fjor sommer og bakover. Man ser at jeg har gått opp noen kilo :( Så da hjalp det jo at jeg forspiste meg på Dominos til middag og kvelds :fnise: Elsk på pizza altså. Vurderer sterkt å lage en stor gryte grønnsaks/kyllingsuppe i morgen til å spise i helgen, i det minste for en liten mental rens. 

10 min rolig løping - 9-10kmt

10 min 20:10 intervaller, mellom 12,1-12,7kmt

2min rolig jogg

3 min gange. 

I kveld gikk jeg meg en 40ish minutter lang tur. Det var deilig. Endte på ca 17500 skritt idag, og nådd kalorimålet :) Var innom to*kiwi for å se etter chocolate brownies barene til atkins der, de var jo så billig nå (12,5,-/stk) men det er jo utsolgt over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var jeg hos kiropraktor igjen. Og så var jeg så sliten hele dagen at jeg ikke orket trening, sovnet 2130 og sov i 11timer.. var fortsatt slapp på lørdag morgen,  men kom meg på kaffedate med venninnen og så en rolig økt som føltes tung

2km 12:30min mølle

benkpress 20kg*15, 30kg*14+13+12

dupersett bulgarsk utfall 10+10+10+10

leg curls 20kg*10ish, 25kg*10+10+10 ca

leg extension 27kg*10, 34kg*10+10+10 ca

Manual files 5kg*10, 6kg*10, 7kg*10+10 ca

supersett med triceps manual 5kg*10, 6kg*10, 7kg*10+10

triceps extension i kabel 20kg*10, 25kg*10, 29kg*10+10

sånn omtrent. 

Vel hjemme ble jeg bare mer og mer kvalm og slapp og endte med å spy. Og deretter har jeg sovet mer eller mindre et døgn. Nå har magen akkurat roet seg en liten smule så jeg ikke er så intenst kvalm som jeg var tidligere i dag. Heldigvis. Håper jeg blir bra ila natten. Lei av sykdom altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matlysten er ikke på topp, men føler meg bedre, og prøvde meg i dag på litt ellipsemaskin. Bare for å bevege meg litt igjen. Var ganske trøtt (takler ikke tanken på kaffe lengre plutselig.. nei, burde ikke være gravid haha) og ikke helt topp i kroppen, men måtte bevege meg. Psykisk gjorde det veldig godt, så får man se om det var dumt fysisk i morgen hehe. 

20 min hvor

10min rolig - level 5-8

1min level 15

1min level 9

1 min level 14

1 min level 10

1min level 13

1min level 10

1 min level 12

1 min level 10

1min level 11

1 min level 10. 

Det var deilig, til tross for at jeg hadde glemt headset. Skal begynne med mer ellipse tenker jeg, kan være grei avlastning til tredemølle/jogging tenker jeg. Gjorde det jo mye da jeg startet å trene for 6-7 år siden. 15-20 min hver.dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde med ellipse i dag

10 min oppvarming fra level 5-10

1min level 9

1 min level 12

1 min level 10

1 min level 13

1 min level 10

1 min level 14

1 min level 10

1 min level 14

1 min level 10

1 min level 15

5 min level 10-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17min mølle fordelt på 13min løping og totalt 2,5km

benk 20kg*12+12+12+12+12

Supersett :

- flies 4kg*12, 5kg*12+12+12+12

-Triceps med manual 4kg*12, 5kg*12+12+12+12

- Biceps curls4kg*12, 5kg*12+12+12+12

Supersett:

Triceps extensions i kabel 15kg*12, 20kg*12, 25kg*12

biceps curls i kabel 15kg*12, 20kg*10, 15kg*7

Da sviktet ryggen. Ligger nok noe i at jeg har svak kjernemuskulatur, men får ikke gjort noe med det så lenge det er vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Og hvem andre enn meg gikk ned for telling, igjen, forrige søndag a? Det kom skikkelig. Øreverk, halsbetennelse, bihulebetennelse. Alt. Så sofaen har vært bestevennen min i en uke. Var hos lege på onsdag, fikk penicillin, men avventet det litt for følte meg bedre på kvelden og torsdagen. Fredagen var jeg verre igjen. Endte med å starte penicillin på lørdag. Følte meg bedre på kvelden allerede. Søndag enda litt bedre. Og i dag har jeg virkelig testet formen med 7,5 opp og ned et stykke på Akerselven i solen. Det var deilig, men var heeelt kake da jeg kom hjem og til nå. Blir nok fortsatt noen dager treningsfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg endelig en tur på trening i går. Ble litt tid på mølle og tøying.

5 min gange (6-6,7kmt, 2%)

13 min jogge (9-9,5kmt, 2%)

2 min gange (6kmt, 2-1%)

Kort og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kjapp løpeøkt i går og. 

5min gange

5min 9kmt

5min 9,3kmt

5min 9,5kmt

5min gange. 

Prøvde på litt pullups etterpå. Pleier å klare å manipulere litt i ryggen med den, men ikke i går. Og har blitt tung+mistet muskler. Så ble 2reps, tre sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg for sliten til noen trening, men ble en snau times god gåtur. Deilig!

I dag ble det 15 min på tredemøllen på jobb. ca 7 min jogging 9,3kmt og et par intervaller på 13,5kmt (20:10 intervaller). Fy så dårlig form jeg er i. Og dårlig tid hadde jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 måneder senere...

Glemte visst denne dagboken litt jeg.. Det var en tøff høst, alt for mye jobbing og mye sykdom. I tillegg til mye ryggvondt. Har trent noe, men ikke så bra som ønsket. Og hadde en treukers pause rundt jul grunnet helsikes mye jobbing (tre uker uten fri, med to doble vakter og en trippelvakt). Har kommet i gang igjen nå da. Endte med å si opp ekstrajobben, så nå er jeg bare ekstrahjelp der (klarer jo ikke slutte helt hehe). Ellers så prøvde jeg ut en siste fysioterapeut, en jeg fikk anbefalt. Han ble sjokkert over at jeg ikke hadde vært hos MR, særlig etter en sommer med kiropraktor 1-2ganger i uken. Så nå skal jeg ta MR og røntgen av alt bekken/hofte/korsrygg. 

Har mistet mye styrke, men begynner å komme meg igjen nå. Det er deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Godt du er tilbake :yvonne:

Kjempebra at du endelig får MR! Det var på tide ja :P

Håper de finner en årsak til disse vondtene dine, for det er jo ikke godt å ha det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige uke trente jeg 6 dager. Hadde håp om 4-5 dager denne uken også, men slik skulle det ikke gå. Trente mandag. Dog ikke så bra (fikk ikke løpt, hadde så vondt i hælen når jeg gikk med sko, så klarte ikke løpe). Anyway, dobbelvakt tirsdag, utslitt onsdag (Hadde først en 30min nap rett etter jobb, og så sluknet jeg for natten litt over 20 på kvelden), torsdag gikk med til visninger rett etter jobb (men gikk langt mellom visningene, så nådde skrittmålet til tross for kontorvakt), og dobbelvakt fredag. 

I dag er jeg sliten, men satser på å få til trening utover dagen :) Trenger det for psyken sin skyld. Skal i hvert fall ha 10.000 skritt! Vurderer faktisk å få meg ny jobb - til tross for at jeg liker brukerne og jobben. Det er så mye sykdom, og det går nesten ikke en dag uten at man må ringe etter folk. Kjempeslitsomt og stressende og ustabilt. 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg var zombie i nesten hele går, ikke god følelse. Hjalp nok ikke at jeg ikke spiste fra frokost i 10-tiden til jeg kom hjem litt før 18 heller. Var først på en liten handletur en god time, før jeg møtte kompis og vi skulle trene. Ble bare litt sofa og (u)frivillig ski-titting først da. Fikk trent rygg og bein. Koseøkt. Deilig. Begynte å blø neseblod da, litt upraktisk iogmed at jeg ikke har tilgang til vask/vann på det senteret (kompis har fått et ekstra kort/inngang, men det har ikke tilgang til damegarderoben), men det gikk bra. 

Skal se om jeg husker hva det ble:

Mølle: 5 min gange, 5 min rolig jogg, 10 min gange i oppoverbakke

Nedtrekk: 15*25kg, 12*35kg, 10*45kg, 5+4*50kg

I supersett med Gående utfall: 15*0kg, 12*4kg, 10*6kg, 10+4*9kg

Facepulls: 15*10(aner ikke vektbenevning, tipper det tilsvarte ca 25kg), 10+10+10+10*12,5 (ryggen satte en stopper for å gjøre noe tyngre)

Bulgarsk utfall 10+10+10+10

En for bakside skuldre, aner ikke hva den heter, 10+10+10+10*10 *vet ikke vektbenevning*

Usikker om jeg får til trening i dag. Kanskje i kveld. Skal på diverse visninger i dag. Håper jeg finner en leilighet jeg liker og klarer å kjøpe - altså at ikke alle andre vil kjøpe også:engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flink du er med treningen! 6 dager forrige uke er jo helt rått :nori:

Hvordan gikk det på visningen? Spennende med boligkjøp, vi har vært litt frem og tilbake om vi skal selge og kjøpe noe annet, men det er så mye å gjøre før ett salg og etter ett kjøp, at vi gidder ikke.. Ihvertfall ikke nå :engel:Lykke til med å finne deg ny bolig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen av de tre jeg var på i går. De to hvor leiligheten var ok, ble for tungvindt kollektivt, så måtte kjøpe bil og. Og det har jeg eeegentlig ikke tenkt til med det første (selv om jeg har lyst på).

Det ble ikke trening heller. Men jeg gikk jo fra gamlebyen, via grønland, til etterstad og så litt rundt der. Da takket ryggen for seg (sklei skikkelig og det liker'n ikke) så endte med buss til gamlebyen, også gikk jeg et par trikkestopp og tok trikken hjem. Endte på rundt 11.000 skritt, og nådde kalorimålet mitt :) 

I dag var det kaos på jobb, gjorde alt annet enn det jeg hadde planer om pga sykdom (er.så.mye.sykdom. der!). Var greit nok det altså. Men litt stress. Så var litt sliten da jeg var ferdig. Kom meg på trening - mandag kl 17=RUSH :( 

Mølle 11min

Benkpress 15*20kg, 12*30kg, 10*35kg, 5+4*40kg. Deilig å være tilbake på 40kg :) 

Flies med manualer 15*4kg, 10+10+10+10*7kg

Supersett med Triceps extension manualer 15*4kg, 10+10+10+10*7kg

og Biceps curl 15*4kg, 10+10+10+10*7kg

Så prøvde jeg å rulle litt men ryggen..! Lei av å klage over den, men den er kjip for tiden. Håper litt varme gjør den godt - onsdag drar jeg sørover! 

Og nå ble akkurat tirsdagens trening byttet ut med kaffe med ei venninne. Trenger det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...