Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp, en smuuuule pinlig! Særlig når Wenche seie "Vælkømin" og lokkar på kyrne. "Kååååååme kååååme kååååååååååååååååååme!!!" :oops:

:o

Hvorfor er det pinlig for dere...?? :roll:

Jeg hadde heller reagert om de hadde forsøkt å vise seg som "noe annet" enn det de er, og stått der og "knotet"...

Det hadde vært pinlig, ikke for meg, men for de som gjorde det...

Jeg synes dette er en fin og jordnær (og folkelig) serie!!

Gleder meg til fortsettelsen!!

Ugla, i. i.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Enig - jeg skjønner ikke hvorfor det er pinlig å se folk snakke dialekt og lokke på kyr? Er selv fra Oslo, men har jobba i fjøs og vet åssen man må snakke til de dyra. Og det er da ikke patetiske livet-på-landet-er-så-malerisk-idyllikere de framstiller seg selv som? At det finnes folk som bor utafor ringveien, snakker dialekt og lever av jordbruk er etter min mening ikke flaut i det hele tatt (da må man i såfall begynne å snakke om rovbdyrforvaltning og subsidier)

Skrevet

Jepp, en smuuuule pinlig! Særlig når Wenche seie "Vælkømin" og lokkar på kyrne. "Kååååååme kååååme kååååååååååååååååååme!!!" :oops:

Synes aldri det er pinlig å se på folk som snakker sin egen dialekt, ei heller folk som utøver yrket sitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter min mening viser denne serien godt hvor sammensveiset bønder er med sine foreldre..Tror neppe det blir enkelt for en/ei som ikke er av bondeslekt å finne seg i dette, om man etterhvert skulle føle at de blandet seg litt for mye inn. Tipper dette fungerer best for de som ikke tenker sjæl....

Skrevet

nå gikk jeg glipp av reprisen i dag også... typisk meg, satte på tv`n akkuratt da det var ferdig. men nå har jeg jo fått litt referat da. så nå er jeg klar for neste episode på torsdag :-) syns det er en koselig veldig norsk serie med enlitt ny vri på all denne realityen som vi har kopiert fra usa. ikke tvil om at den er norsk da :)

Skrevet

Altså... Syns ikkje det er pinlig at dei prata si ega dialekt då. Kanskje eg ikkje skulle nevnt akkurat det.

Men eg blir generelt sett litt ille berørt av Wenche. Tvingar dissa stakkars karane til å danse swing for eksempel, DET var flaut å sjå på. Syns ho stort sett gjer/seie litt merkelige ting.

Men men, meg om det!! :-)

Skrevet

syns hans ole virker kjempekoselig også har han jo den morsomste og koseligste latteren ever :ler: hu der wenkhe virker jo en smule kjip syns nå jeg....men følger spennende med videre :wink:

Skrevet

:hoho: Du får sagt det du Samantha..Sitter og vrir meg på kontorpulten her..hihi!

Syns Wenche virker litt småpussig jeg og.. Kommandant? Tror hun er en sta egenrådig dame forøvrig!!! Spennende å se på fortsettelsen...

Gjest Anonymous
Skrevet

kan vel si meg enig i det der med foreldrebånd - synes et par av deltakerne virker ganske mammadaltete, og tradisjonelt har det vel vært sånn at kårfolket har hatt sitt å si i gårdsdrifta... Jeg ville i hvert fall vært skeptisk til å bosette meg på samme gårdstun som svigers:)

men jeg liker programmet ganske godt likevel - morsomt med en serie som ikke er "konkurranse" i samme grad som annen reality, samt at man ikke går laaaangt inn i intimsfæren til deltakerne (vi får jo med oss en del likevel...) Og det blir jo heller ikke lagt skjul på at bondelivet ikke er noen idyll - hardt arbeid, lange samtaler om skurtreskere og så det der med familien.

Jeg har forresten selv erfaring med gårdsliv selv om jeg er byjente, og trivdes godt med alt det praktiske arbeidet, jeg, selv om jeg egentlig er både stillesittende og akademisk av meg. Man KAN nok kjenne den der Markens Grøde-følelsen av at man er i kontakt med naturen og dyrker mat ut av jorden... Men fy f... så sliten man blir! Og å tenke på andre ting orker man jo nesten ikke...

(og når det gjelder ulike deltakeres egenskaper og særheter har vel dette mindre å gjøre med at de er bønder enn at de er sære personer... )

Gjest Trulselinemor
Skrevet

For meg virker det som Wenche kun er ute etter en arbeidskar og ikke en å dele livet sitt med.

Inga Berit er på jakt etter begge deler.

Magnus har tatt jentene gått imot.

Hans Ole satte to jenter til å lage mat, mens han tok med ei jente ut til kornet. Der er det litt konflikter og Britt Irene ønsker å reise hjem. Håper at Tone blir sendt hjem og at Britt Irene blir hos ham.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har forresten selv erfaring med gårdsliv selv om jeg er byjente' date=' og trivdes godt med alt det praktiske arbeidet, jeg, selv om jeg egentlig er både stillesittende og akademisk av meg.[/quote']

Samme her. Har kjørt både traktor og måkt møkk...

Men familierelasjonene kan bli for nære.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Litt avstand til foreldrene hadde ikke vært dumt. Det kan fort gå ut over forholdet.

Skrevet

ja samme her. vet ikke om jeg hadde orket å hatt de helt opptil meg på den måten. kan bli litt tett... jeg for min del synes det er lettere å ha et godt forhold til svigers om jeg har litt på avstand :)

Skrevet

Er kanskje ikke SÅ enkelt når man driver en "bedrift" sammen, og samtidig skal alle bo på "bedriften". Ikke alle av "bøndene" har tatt over gården, etter det jeg forstår. Og når de tar over, har den eldre generasjon rett på å bo på stedet (kårbolig), etter det jeg har forstått.

Sånn er det vell med denslags...

Men litt "avstand" til hverandre får de vel...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer kanskje like mye an på den psykiske påvirkning/nærhet som den faktiske. Tror nok endel bønder har blitt oppdratt i en viss tankegang og tradisjon.

Skrevet
Neida. Han fikk jo brev. Var flere som ikke gikk videre. Dessuten er han jo veldig åpent homofil etter å ha vært med. God reklame.  :P Så han finner seg sikkert en kjekkas.

Leste et sted at noen av de som ikke gikk videre, har fått masse brev og telefoner etter at de "røk ut"! Så da kan de "velge og vrake", uten å ha TV hengende etter seg...

Sikkert en fordel det også!

Gleder meg til kveldens episode, med de fire vi får følge!!

Skrevet

Jepp! I kveld blir det action tror jeg. Eller missunnelse på Tone! (Hans-Ole)!

GLÆR MÆ!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det tar da ikke 12 timer å kjøre fra Bergen til østlandet!!

Skrevet
Det tar da ikke 12 timer å kjøre fra Bergen til østlandet!!

Kommer an på tempoet det..hehe ;-)

Selv kjørte vi Oslo-Bergen i sommer. Brukte 5-6 timer ca!

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Jepp! I kveld blir det action tror jeg. Eller missunnelse på Tone! (Hans-Ole)!

GLÆR MÆ!

Synes Tone er litt for mye dominerende. Håper Hans Ole har oppdaget hvordan hun behandler de andre jentene og sender henne (Tone) hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...