Gå til innhold

- Januar og februar 2017-

Northelia

Anbefalte innlegg

OK, tok en ny test i dag og er da 8+0 uker 🙂 Siste uken har jeg vært plaget med luftsmerter og forstoppelse, men etter en tur på apoteket tror jeg det begynner å gå riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 uker i dag og nedtelling til tidlig UL er i gang. 
12 dager igjen! :hoppe:

Er det mange av dere som har vært allerede kanskje? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så spennende. Jeg har ikke vært på første kontroll enda. Hvorfor skal du ha tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler for den selv og vil ha det bare for å se om alt er ok med baby. 
Sjekke at den lever og er frisk rett og slett, og så satser jeg på å få sjekket nakkefolden og nesebenet også (de tegnene som kan peke mot downs). 
Vi hadde UL i uke 12 med førstemann også, en veldig fin opplevelse, jeg synes det er så lenge til OUL i uke 18 og vil gjerne vite om jeg har en frisk og fin baby inni meg før vi begynner å fortelle at vi er gravide på jobb osv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er vanlig å fortelle familie om graviditeten i uke 12. Vi tenkte å gjøre det samme 🙂

Hvordan fortalte dere om graviditeten?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg har hatt 2 allerede😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg ser det er vanlig å fortelle familie om graviditeten i uke 12. Vi tenkte å gjøre det samme 🙂

Hvordan fortalte dere om graviditeten?

Vi har en fra før så vi kjørte full klisje og kledde ham opp i ''jeg skal bli storebror''-body, knipset et bilde og sendte avgårde til nærmeste familie! :fnise:

Regner med vi gjør noe av det samme og legger ut på face etter at vi har vært på OUL ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi har en fra før så vi kjørte full klisje og kledde ham opp i ''jeg skal bli storebror''-body, knipset et bilde og sendte avgårde til nærmeste familie! :fnise:

Regner med vi gjør noe av det samme og legger ut på face etter at vi har vært på OUL ;) 

Å så koselig 😊 Hvordan fortalte dere om førstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caramelli skrev:

Å så koselig 😊 Hvordan fortalte dere om førstemann?

Vi fikk positiv test rett før jul så vi sa det til mamma på julaften fordi vi feiret der.  
Da sa jeg noe sånt som at jeg hadde glemt å fortelle hva det var jeg egentlig ønsket meg til jul og at det var den barneboka hun har mast om i alle år at jeg skulle få når jeg skulle ha barn. 
Resten av foreldrene våre ringte vi eller traff i dagene som fulgte og sa det rett ut. (vi har begge skilte foreldre så det var litt av en runde) 
Bortsett fra søsteren til mannen som vi traff ute en kveld og hun insisterte på å spandere vin på meg helt til venninna hennes bare ''ehh.. er du gravid eller??''  Jeg har aldri sett et menneske bli så overasket som hun ble da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi fikk positiv test rett før jul så vi sa det til mamma på julaften fordi vi feiret der.  
Da sa jeg noe sånt som at jeg hadde glemt å fortelle hva det var jeg egentlig ønsket meg til jul og at det var den barneboka hun har mast om i alle år at jeg skulle få når jeg skulle ha barn. 
Resten av foreldrene våre ringte vi eller traff i dagene som fulgte og sa det rett ut. (vi har begge skilte foreldre så det var litt av en runde) 
Bortsett fra søsteren til mannen som vi traff ute en kveld og hun insisterte på å spandere vin på meg helt til venninna hennes bare ''ehh.. er du gravid eller??''  Jeg har aldri sett et menneske bli så overasket som hun ble da. :fnise:

Vi får også muligheten til å fortelle det personlig, nå i sommer. Krysser fingrene for at alt går bra frem til da og gleder meg til å fortelle nyheten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Caramelli skrev:

Vi får også muligheten til å fortelle det personlig, nå i sommer. Krysser fingrene for at alt går bra frem til da og gleder meg til å fortelle nyheten 😊

Har du noen formening om hvordan du vil si det da? 
Er det mange barn i familien allerede? 
Hos oss var Trollet det første barnebarnet på min side av familien og det gjorde det nok ekstra spesielt. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Beccy87 skrev:

Har du noen formening om hvordan du vil si det da? 
Er det mange barn i familien allerede? 
Hos oss var Trollet det første barnebarnet på min side av familien og det gjorde det nok ekstra spesielt. :)  

2qlalac.jpg

Kanskje noe sånt❔❔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Beccy87 skrev:

Så koselig!! :strix:

Ja, de var søte ☺️ (Bildet er hentet fra internett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på "ops jeg er gravid"hvor folk ikke vet at de er gravide før fødselen er i gang og sliter med å forstå! Haha. Jeg føler jeg kjenner det hele tiden med både kvalme, strekninger, murringer og magen er super oppblåst og har begynt å vises litt! 

Har forresten fårt time til OUL også, den 18Aug. Gleder meg! Har dere fått? 

Hvilke symptomer har dere nå damer? :) Og er formen bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hairdo skrev:

Sitter å ser på "ops jeg er gravid"hvor folk ikke vet at de er gravide før fødselen er i gang og sliter med å forstå! Haha. Jeg føler jeg kjenner det hele tiden med både kvalme, strekninger, murringer og magen er super oppblåst og har begynt å vises litt! 

Har forresten fårt time til OUL også, den 18Aug. Gleder meg! Har dere fått? 

Hvilke symptomer har dere nå damer? :) Og er formen bra? :)

Jeg er 10 uker nå med tvillinger og føler jeg begynner og bli lei av den elendige formen😪 jeg er konstant trøtt, konstant tom for energi og uggen og kvalm dagen lang! Verst fra lunsj og da helt frem til jeg legger meg... Savner å ha lyst på sjokolade! 

Ellers er puppene superømme og jeg har hatt en god kul på magen i flere uker alt, så jeg får ikke lenger skjult det🙈 mammabukse har jeg måttet anskaffe også😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, emhanse skrev:

Jeg er 10 uker nå med tvillinger og føler jeg begynner og bli lei av den elendige formen😪 jeg er konstant trøtt, konstant tom for energi og uggen og kvalm dagen lang! Verst fra lunsj og da helt frem til jeg legger meg... Savner å ha lyst på sjokolade! 

Ellers er puppene superømme og jeg har hatt en god kul på magen i flere uker alt, så jeg får ikke lenger skjult det🙈 mammabukse har jeg måttet anskaffe også😂

Hærlig med tvillinger da! Er selv 12 uker og aner ikke om dt er 2 eller 1 der inne, men har en liten misstanke om 2 faktisk! 

Har også måtte anskaffe mammabukse, de er jo super hærlige så det passet bra 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kvalme som går i bølgedaler gjennom hele dagen. Jeg har en praktisk jobb og er ofte så opptatt at jeg ikke har tid å kjenne så mye etter. Har en eksamen i august som jeg prøver å lese til men det er ikke så lett med denne kvalmen derimot. Kaster heldigvis ikke opp. 

Vi skal på hyttetur med samboeren min sin familie, det blir spennende å se om jeg klarer å skjule det. Vi skal på tidlig UL rett etter vi kommer hjem fra turen, jeg er da 10 uker(tror jeg, blir forvirret av disse uketallene).

Hvor kjøper dere mammabukser? Jeg var såvidt innom HM, men turte ikke se noe særlig i frykt for at kjentfolk skulle se meg :P jeg trenger de strengt tatt ikke helt enda, buksene strammer bare litt men det går greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg vil også melde meg inn her. Jeg er litt treig da, men er 10+3 i dag med termin 30 januar :) Dette er barn nummer 2. Har fra før en jente født i 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tidlig ul (har ei venninne som er gynekolog). Da var jeg 9+3, det var en liten en inni der som var veldig aktiv! Kjempeartig å se! har også vært hos jordmor.. Er 10 i dag! Er litt stressa siden jeg begynner i ny jobb i morgen og har ikke sagt noe om det til de nye sjefene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...