Gå til innhold

Kjæresten trenger rom, jeg synes det er vanskelig å ikke ta kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dwight
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tenker jeg også. Jeg har fundert en del på dette altså. :fnise: 
Men så tenker jeg at det er mulig han hadde telefonen til lading da det skjedde noe... 

Ja, det er flere som har påpekt at det kom uklart frem. Jeg prøvde å rette opp i det så snart som mulig. For jeg tenker jo at sånn oppførsel det er jo tekstbok feig dumpings. Men hva i alle dager skulle få ham til å si "glad i deg, savner deg, ringer deg senere" for så å plutselig innse at han skal dumpe meg på feigest mulig måte... 

TS

 

Anonymkode: 16052...2b5

Nå kverner du for mye. Bare ring, ikke tenk alle disse scenarioene før det er noe å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, a l'orange skrev:

Hei TS :)

Jeg synes - for å være ærlig - at du holder en litt kjip stil her, når du nærmest får det til å se ut som det er fåtallet som bryr deg eller forstår deg. De aller fleste av oss har vist forståelse - hvertfall så godt vi klarer -  av at du er veldig redd og bekymret. Likevel plukker du deg ut noen som du synes er ok å holde frem og andre som du nærmest angriper som hakkekyllinger.

 

Hei, jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver her. Jeg har satt pris på alle svarene jeg har fått, og jeg føler at jeg har vist det. Jeg setter pris på å høre forskjellige perspektiv, også de som sier at jeg kanskje ikke ser meg selv så veldig godt akkurat nå. Jeg synes det er helt sant det du skriver, de fleste har vist forståelse, og omtanke, og det har jeg også skrevet tidligere i tråden at jeg setter pris på. Jeg kjenner meg ikke igjen at jeg har valgt ut noen som jeg ikke svarer, og andre som jeg angriper som hakkekyllinger, vil meg gjerne eksempel på dette, for det er ikke sånn jeg vil være eller fremstå, og hvis noen har følt seg hakket på så håper jeg de sier fra slik at jeg kan beklage. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dwight skrev:

Nå kverner du for mye. Bare ring, ikke tenk alle disse scenarioene før det er noe å tenke på

Jeg har ringt. Før i uken, flere ganger (ikke masing :P), og ja ( :rodme: ) fra et annet nummer enn mitt eget. Det er ringetone av og til, andre ganger får man at telefonen er ute av drift. Broren får heller ikke kontakt. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy flate for en dust. Skikkelig, hvem gjør sånt mot andre? Man tenker liksom at selv om man vil slå opp så gjør man det på en redelig måte. Slik du kjente eksen din var han typen til å gjøre noe sånt? Var det den type person han var liksom, eller var dette helt utenfor karakter for ham? 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Nei, han snakket ofte om hvor viktig det er å stå for sine egne meninger og være ærlig selvom det kan være vanskelig. 

Anonymkode: 8ca15...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, a l'orange skrev:

Du har vært ekstremt oppskaket, og det er forståelig at du ikke tenker helt klart da, men jeg tror likevel du kan ha godt av å ta deg litt i dette snart. Du skriver;

Det er ikke alltid mennesker føler de har noen sjanse til å nå gjennom. Slik er det bare. De er ikke verken onde eller dumme, de stikker av fordi de ikke klarer mer, de blokkerer ut. Denne ene personen her skrev det veldig fint, og jeg har uthevet det jeg synes du bør se;

Jeg ser ikke bort fra at kjæresten din har tatt en nødløsning ut. Selvsagt hender det at mennesker blir syke eller dør, men i veldig stor grad hender det også at mennesker bare blir nødt til å tenke på seg selv. De føler de kanskje ikke har noen sjanse til å bli hørt/sett/forstått. Særlig ikke dersom alt de gjør blir tolket og overdrevet.

Dette er egentlig ikke noen melding jeg skriver for å klandre deg for å la deg kjøre ut mentalt - for du har rett til å være deg, og heller ikke den jeg siterte mener du skal "play it cool" - men det er ment som et forsvar for alle dem som tar en nødutgang ut av et forhold. De er ikke nødvendigvis onde, dumme eller slemme. De har det kanskje minst like tøft som den som står forvirret tilbake.

Jeg skal være så ærlig å si at jeg enda ikke helt har forstått tidsperspektivene og handlingsforløpet i din historie. Jeg svarer i grunn mest ut fra min magefølelse på all den informasjonen og kritikken som ligger i tråden som helhet. Den virker som en mur, en ugjennomtrengelig mur. Du skrev et sted at du eide din egen kverning, og at du tok den ut her i tråden. Vel, du tar den ut på oss. Meg blant annet. Og jeg vet at det er en greie som jeg ikke ville ha taklet i et forhold, og som jeg ville ha kommet meg ut fra. Så vet jeg ikke om jeg ville ha vært i stand til å gjøre det på "riktig måte", det vet man bare når man forsøker.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i tankekjøret ditt. Jeg vet at jeg selv kan gå inn i slike tankekjør og særlig når jeg føler meg presset. Jeg vet også at jeg i de periodene uttrykker meg helt uforståelig.

Men kanskje nettopp derfor vet jeg også at når man er to personer så må man finne ut hvordan man reagerer på hverandre i stressfulle tider.

Jeg tror derfor jeg avslutningsvis vil sitere samme bruker som sist;

 

Jeg har ikke sagt at kjæresten min er en dust. Men jeg mener oppriktig at det var ganske dust av eksen til den ABen du nevner å la henne gå å lete i en grøft for å se om han lå der død i en halv natt, uten at han turte å si no. Ja, kanskje det er en nødløsning for ham, men det er hensynsløs atferd mot AB som skrev det. Det må det vel være lov å si. Jeg støtter henne i at det var en respektløs måte å gjøre det slutt etter at de hadde flere år sammen. 

Mener du at jeg har kritisert dere som svarer meg? Som sagt a l'orange, jeg kjenner meg ikke helt igjen. Jeg som sagt setter pris på at andre ser det annerledes, og hvis du vil komme med konkrete eksempler på der jeg har angrepet deg så setter jeg veldig pris på det. Hvordan har jeg tatt det ut på deg?
Jeg skjønner det uansett som at du føler det sånn, og det beklager jeg, unnskyld at jeg har fått deg til å føle det som at dine innspill ikke ble verdsatt, det ble de. 

Hvordan er jeg en mur, når jeg tar til meg det dere alle skriver her? 

Og jeg er i bunn og grunn uenig med deg, det er og blir dårlig gjort å slå opp med noen på denne måten. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig tror jeg du bare må innse at han har dumpa deg. Når broren ikke ble bekymret er det nok fordi han kjenner broren sin. Enten har han allerede fått beskjed om at du er dumpa, eller så vet han at eksen din har gjort dette mot andre damer før. Eller han er den typen som stikker av slik fra tid til annen, og er det noe du gidder? 

Anonymkode: 8ca15...e41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han snakket ofte om hvor viktig det er å stå for sine egne meninger og være ærlig selvom det kan være vanskelig. 

Anonymkode: 8ca15...e41

Uff, da er det så merkelig at det ender med den avslutningen. Fikk du noen gang svar på hvorfor han hadde gjort det på den måten? 

Jeg mente forresten ikke å angripe eksen din, jeg ville bare gi deg støtte på at det må ha vært jævlig å være så bekymret og gå å lete etter ham, når han hadde det fint, bare ikke turte å si at det var over. Jeg synes ikke du fortjente det. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig tror jeg du bare må innse at han har dumpa deg. Når broren ikke ble bekymret er det nok fordi han kjenner broren sin. Enten har han allerede fått beskjed om at du er dumpa, eller så vet han at eksen din har gjort dette mot andre damer før. Eller han er den typen som stikker av slik fra tid til annen, og er det noe du gidder? 

Anonymkode: 8ca15...e41

Han har nok ikke gjort dette mot damer før, og broren kan ikke ha fått beskjed om at jeg er dumpa. Da hadde han vel bare sagt det? Broren viste forståelse for bekymringen, og jeg tror ikke at han hadde giddet å holde oppe samme spill som kjæresten min om det var tilfellet. Men det er heller slik at han forsvinner fra tid til annen, det var slik jeg forstod broren, og jeg tror ikke jeg orker det nei. Men jeg vil jo forsikre meg om at alt er bra med kjæresten min, før jeg begynner å gå videre. :) 

Ts

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, a l'orange skrev:

Vel, et eksempel var at du gjentatte ganger angrep meg for å ha sagt at du drev med psykisk vold. Dette var etter at jeg hadde gjort så godt jeg kunne, ved flere anledninger, for å svare deg og forsøke å gi deg råd. Det er naturligvis ikke noen god følelse å bli mistolket og anklaget.

Et annet eksempel er meldingen jeg siterer nå. Du har maks brukt fem minutter på å svare meg, det gir en umiskjennelig følelse av at du er mer opptatt av å (for)svare, enn av å lese og la ting virkelig synke inn og kanskje sette det i et visst perspektiv.

Og siden jeg gjør alt jeg kan for å bli forstått, og bruker god tid på å bygge opp under de tingene jeg skriver, så føles det hele svært urettferdig. Jeg har tatt snarveien ut av denne tråden før. Jeg tror jammen at jeg skal gjøre det igjen.

Å herregud, så nærtakende du er! Alt handler ikke om det vettu! Ts sliter med nok nå, om a ikke må bli anklaget av deg også! Skjerpings!

Anonymkode: 57c43...644

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, a l'orange skrev:

Vel, et eksempel var at du gjentatte ganger angrep meg for å ha sagt at du drev med psykisk vold. Dette var etter at jeg hadde gjort så godt jeg kunne, ved flere anledninger, for å svare deg og forsøke å gi deg råd. Det er naturligvis ikke noen god følelse å bli mistolket og anklaget.

Et annet eksempel er meldingen jeg siterer nå. Du har maks brukt fem minutter på å svare meg, det gir en umiskjennelig følelse av at du er mer opptatt av å (for)svare, enn av å lese og la ting virkelig synke inn og kanskje sette det i et visst perspektiv.

Og siden jeg gjør alt jeg kan for å bli forstått, og bruker god tid på å bygge opp under de tingene jeg skriver, så føles det hele svært urettferdig. Jeg har tatt snarveien ut av denne tråden før. Jeg tror jammen at jeg skal gjøre det igjen.

Jeg beklager at du føler deg angrepet. Jeg må ha misforstått deg tidligere. Og det at jeg gjentatte ganger ønsket å høre hvordan jeg drev med psykisk vold det var ikke for å angripe deg, det var fordi jeg virkelig ønsker å gå i meg selv og utvikle meg selv, og hvis jeg er på en slik måte så vil jeg gjøre noe med det. Derfor ønsket jeg svar på det, ikke fordi jeg var sur på deg for å si det, men fordi jeg ville forstå slik at jeg kan gjøre noe med det. 

Som sagt, jeg beklager at du sitter igjen med følelsen av å bli mistolket og anklaget, jeg kan vel si at jeg delvis føler det samme fra deg, men jeg skjønner at vi nok bare ikke forstår hverandre, og at det ikke er fra vond vilje fra hverken din eller min side. 

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Når det gjelder alle spørsmålene du stiller så er det nettopp dem jeg mener med mur. Veldig hektisk tempo, mange spørsmål, stadig ny info, som veldig mange ikke klarer eller rekker å få med seg.

Det var ikke meningen å anklage, det var meningen å forklare at de fleste av oss faktisk ønsker og unner TS å ha det bra.

Dette er - og det tror jeg de fleste aoss ser nokså tydelig - en temmelig hektisk tråd hvor tempoet og mengden av info i seg selv er en del av problematikken.

Det jeg har uthevet har jeg aldri påstått noe annet, og det har jeg sagt at jeg setter pris på flere steder i tråden. Selv om du la merke til det spesielt til et svar, betyr ikke at det gjelder kun for det éne svaret. jeg føler at de fleste ønsker at dette skal ordne seg, og at jeg skal finne ut av det på en eller annen måte, og jeg opplever som at det har kommet mange råd inn. 

Når det kommer til det at det er en hektisk tråd der infoen kommer frem litt i hytt og pine, det er nettopp fordi jeg også er forvirret. Jeg har ikke visst hva jeg skulle se på det som i utgangspunktet. Er det å ønske rom, er det noe galt, er det hva? ikke sant. Men jeg føler at det fleste har forståelse for at det har blitt litt kronglete. Jeg har prøvd (som sagt tidligere) så fort som mulig å oppklare det som ble uklart eller feil, men dessverre med AB kan en ikke gå tilbake for å endre HI. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden broren ikke ser på dette som rart, så tenker jeg at dette er noe typen din alltid ha gjort, og kanskje alltid vil gjøre. Kan hende at han har behov for dette, og ikke klarer å ta hensyn til andres behov. Kanskje han ikke ser problemet selv. Jeg tror ikke du er dumpet, men jeg ville hatt en alvorsprat med han etterpå, og tatt stilling til om du ønsker et slikt forhold eller om han klarer å endre seg.

Anonymkode: 81d96...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han PTSD eller noen form for depresjon? Det jeg mistenker er at personen kanskje har isolert seg og ikke vil ha kontakt med venner, kjæreste eller familie.

Anonymkode: e5a96...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden broren ikke ser på dette som rart, så tenker jeg at dette er noe typen din alltid ha gjort, og kanskje alltid vil gjøre. Kan hende at han har behov for dette, og ikke klarer å ta hensyn til andres behov. Kanskje han ikke ser problemet selv. Jeg tror ikke du er dumpet, men jeg ville hatt en alvorsprat med han etterpå, og tatt stilling til om du ønsker et slikt forhold eller om han klarer å endre seg.

Anonymkode: 81d96...56c

Ja, det er noe lignende dette du skriver jeg også tenker. Det virket som det var kjent for broren, og da må det jo ha skjedd såpass mange ganger at det har blitt vanlig. 

Det er liksom så lite som tilsier at jeg skulle blitt dumpet. Jeg vet, det er sikkert det alle sier! At "han virker jo interessert og glad i meg, vi har det jo fint", men ja, det går liksom ikke opp i opp. For vi hadde det fint. 

Jeg tenker at hvis det er dette som er tilfellet, og han har det bra, så er det i grunn ikke noe jeg tror jeg kan håndtere i et forhold, ikke hvis ikke han kan si noe om hvorfor det er sånn, og om samtidig som jeg kan gjøre noe for å akseptere det, at han også må gjøre noe for å ta hensyn til meg, selv når han har behov for dette. Men jeg vet at jeg uansett, selv om jeg synes det er dårlig behandling av meg, så vil jeg bli lettet for at han i det minste lever og har det bra. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han PTSD eller noen form for depresjon? Det jeg mistenker er at personen kanskje har isolert seg og ikke vil ha kontakt med venner, kjæreste eller familie.

Anonymkode: e5a96...2d8

Ja, jeg har vurdert dette også. Men han har ikke det som jeg vet om. Men dette, eller PTSD i alle fall tror jeg i perioder kan være enkelt å skjule for andre, at man lett ville skamme seg. Jeg aner ikke, men det er jo en mulighet. Det virker som det gjelder andre enn meg som han ikke vil ha kontakt med. Samtidig, hvis han for all fremtid ikke ville hatt kontakt med meg, jeg bare tenker hva jeg hadde gjort, jeg tror jeg hadde blokkert personen jeg, eller slettet person, tror ikke du? Og det har han jo på ingen måte gjort. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei ts. Jeg vet ikke om han leser meldingene dine, men hvis han er inne i en isolasjon (det trenger ikke å være ptsd, og det er ikke lett å skjule ptsd) så er det veldig vanskelig å ta kontakt med venner, familie eller kjæreste når de ringer. Jo flere ganger man avviser en melding eller telefonsamtale, jo verre blir det. Det er lettere å isolere seg når man kan gjøre det skjult, om du skjønner. Så gi han noen dager uten kontakt, så tar han kontakt. Etterpå vil du nok høre grunnen og dere kan snakke sammen om det, hvordan dere kan gjøre det bedre for dere begge fremover eller nestegang, hvis det overhodet skulle være en mulighet eller ønske for deg etter det som har skjedd. Det kan bare du bestemme. Vet heller ikke om det er pga isolasjon heller.

Lykke til ts :hug:

Anonymkode: 8c016...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...