Gå til innhold

Kjæresten trenger rom, jeg synes det er vanskelig å ikke ta kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, 20052014 skrev:

Nei, dette er ikke normal oppførsel eller fin oppførsel i et forhold.

Men da kan man heller være dama som ble redd og bekymret i tilfelle noe virkelig har hendt, enn hun som dumpet vedkommende før avklaring. Når man har fått avklart at personen er i live, så kan man jo begynne med den dumpinga, for det er ikke empatisk å bekymre mennesker på den måten, og det er ts sin reaksjon man bør forvente at man får i en sånn setting hvis man er et par.

Jeg visste at han levde i beste velgående og jeg finner meg ikke i å bli behandlet sånn, så i stedet for å gå på gress til han tok kontakt igjen, så gjorde jeg som jeg gjorde. Har aldri angret meg selv om å slå opp på meldinger er umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, 20052014 skrev:

Det var et velfortjent kompliment.

Synes det var lurt å si til han at du tenkte på å kontakte familie, så hvis han ikke svarer på det, kontakter du dem. Bare si det som det er, at kjæresten din ikke responderer på "er du i live?" meldinger og at du er bekymret og har er behov for å se at han er i live. 

Se på det på denne måten; Du blir kidnappet og kjæresten din hører ikke fra deg. Så henger han med venner og lar livet gå videre fordi han tror du har ghosta han :P Det blir litt for komisk.

 

:fnise:

Endret av Luka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for dette svaret, som gir en ganske annen type innspill enn de andre svarene. Søren heller, virkelig, takk. 

Jeg er enig. Man skal være der for hverandre, ta hensyn til hverandre, og respektere den andre. Og jeg opplever ikke at det å regelrett bli ignorert er noen av de delene. 

Du skriver at du hadde kontaktet familien hans innen nå, mens andre mener at det er å utøve psykisk vold, hva tenker du om det? Noen vil si at det å kontakte familie er å være stalker-ish, hva tenker du? Jeg tenker at det hander om en legitim bekymring, og ikke et behov for å kontrollere ham. Jeg synes ikke det er rett å ikke svare på så mange dager helt ut av det blå, og at det ender med at den andre parten blir bekymret, så er vel ikke det så merkelig? 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Altså. Jeg synes hele idéen om at du kanskje stalker ham er helt fjern. Med mindre han har bedt deg om å la ham være i fred (og avsluttet forholdet), kan du ikke stalke ham, sånn jeg ser det. 

Jeg får inntrykk av at dere ikke har vært sammen så lenge, ikke har noen felles omgangskrets og at du ikke kjenner familien hans? I så fall er det jo en viss mulighet for at han bare har dumpa deg uten å si noe. Men jeg synes ikke du bare skal gå ut i fra det heller, og om det er tilfelle så er det han som er dust. Jeg håper du har tatt kontakt med broren hans nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det TS? 

Leste gjennom hele tråden n nettopp, har du fått kontakt med kjæresten din??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 20.46, AnonymBruker skrev:

Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Vi hadde vært sammen i mange år, og hadde den siste tiden snakket løst om å bli samboere. Den siste gangen vi snakket sammen i telefonen sa han at han kanskje stakk innom meg etter jobb den dagen. Jeg ringte ham utpå kvelden for å høre om han kom, eller om jeg kunne legge meg. Fikk ikke svar. Sendte en melding dagen etter og spurte om vi skulle spise middag sammen. Fikk ikke svar. Prøvde å ringe, men fikk fremdeles ikke svar. Begynte å bli litt bekymret, men tenkte han kanskje hadde hatt fullt kjør på jobben hele dagen og sluknet på sofaen. Da jeg fremdeles ikke hadde hørt fra ham dagen etter begynte jeg å bli ordentlig bekymret.

Venninnene mine rådet meg til ikke å ta mer kontakt med ham, og jeg fulgte deres råd i to døgn. Da hadde panikken bygget seg opp såpass at det rant over. Jeg skrev en lang melding om at jeg ikke var sint, men om han kunne være så snill å bare svare meg. Jeg dro hjem til ham og ringte på, men fikk selvfølgelig ikke svar. Jeg gikk fra hjemmet hans til jobben hans for å se om han lå i grøfta. Jeg klarte ikke tenke rasjonelt, jeg var sikker på at han var død eller alvorlig skadet. Jeg ringte og sendte meldinger hvor jeg tryglet om livstegn. Jeg dreit i om han var sur på meg eller hva problemet var, jeg måtte bare vite at han var OK. Jeg gikk ute og lette halve natta. Etterhvert gikk det innover meg at han selvfølgelig ikke lå i en grøft i Oslo på fjerde døgnet, da hadde noen oppdaget ham. 

Da jeg kom den natten så jeg at han hadde oppdatert statusen sin på Facebook. Uken etter sendte jeg ham en høflig mail og spurte hva jeg skulle gjøre med katta hans (skulle bare passe den midlertidig) og tingene han hadde i leiligheten min. Han gadd fader meg aldri å svare på den heller. 

Anonymkode: 8ca15...e41

Fy flate for en dust. Skikkelig, hvem gjør sånt mot andre? Man tenker liksom at selv om man vil slå opp så gjør man det på en redelig måte. Slik du kjente eksen din var han typen til å gjøre noe sånt? Var det den type person han var liksom, eller var dette helt utenfor karakter for ham? 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 20.49, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en for noen år siden( vi hadde bare vært sammen i noen uker) som plutselig ikke svarte på meldinger eller når jeg ringte han. Etter 2-3 dager fikk jeg nok og sendte melding om at jeg var ferdig med han. Da svarte han faktisk. Han ville gjøre det slutt han også, men var for feig til å gjøre det face to face. Så hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg sendt en melding og avsluttet hele forholdet. Dette er ikke normal oppførsel fra en som vil være i et forhold med deg.

Anonymkode: 0d4a0...c32

Nei, jeg tenker jo også at det ikke er normal oppførsel, men nå vet jeg jo fremdeles ikke hva som har skjedd. Og jeg skal ikke la meg tråkke på eller bli behandlet som dritt, så klart jeg kommer til å tenke meg godt om hva jeg gjør med dette når jeg finner ut av om han er OK, men jeg vil heller ikke være en person jeg ikke er. Jeg er ikke en person som slår opp over melding. Selv om kjæresten min muligens oppfører seg som en tulling nå, så har ikke jeg tenkt til å gjøre det samme. 

Men fy søren så feig eksen din var. 

TS

Den 29.4.2016 at 20.55, 20052014 skrev:

Nei, dette er ikke normal oppførsel eller fin oppførsel i et forhold.

Men da kan man heller være dama som ble redd og bekymret i tilfelle noe virkelig har hendt, enn hun som dumpet vedkommende før avklaring. Når man har fått avklart at personen er i live, så kan man jo begynne med den dumpinga, for det er ikke empatisk å bekymre mennesker på den måten, og det er ts sin reaksjon man bør forvente at man får i en sånn setting hvis man er et par.

Det er godt å lese at noen har forståelse for at jeg blir redd og bekymret. Jeg kommer jo ikke til å dumpe ham før avklaring, det er bare ikke meg, men samtidig jeg er veldig spent på hva han sier når jeg får kontakt med ham igjen. Det skal ganske mye til for å akseptere å bli behandlet sånn. Så lenge han fortsatt er i live da... 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du må bare innse at han har dumpa deg. Hvis ikke han er 1. Blitt kriminell 2. Drept/forulykket. 

Mest sannsynlig har han dumpa deg og er like feig som visse andre ekser. 

Anonymkode: 7f691...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sariou skrev:

Altså. Jeg synes hele idéen om at du kanskje stalker ham er helt fjern. Med mindre han har bedt deg om å la ham være i fred (og avsluttet forholdet), kan du ikke stalke ham, sånn jeg ser det. 

Jeg får inntrykk av at dere ikke har vært sammen så lenge, ikke har noen felles omgangskrets og at du ikke kjenner familien hans? I så fall er det jo en viss mulighet for at han bare har dumpa deg uten å si noe. Men jeg synes ikke du bare skal gå ut i fra det heller, og om det er tilfelle så er det han som er dust. Jeg håper du har tatt kontakt med broren hans nå. 

18 timer siden, Zdzisiek skrev:

Hvordan går det TS? 

Leste gjennom hele tråden n nettopp, har du fått kontakt med kjæresten din??

Sariou: Nei, han har ikke bedt meg la ham i frem, eller avsluttet forholdet, så du har vel rett i at jeg ikke kan stalke ham. Vi har ikke vært sammen så lenge nei, men jeg har møtt deler av familien hans, og ja, det er en mulighet, men jeg ønsker å tro bedre om ham enn det. For i så tilfelle er han en dust som du skriver. Hvem gjør sånt!?

Til dere to og dere andre som lurer på om jeg har kontaktet noen, eller hvordan det går, her kommer en liten oppdatering. 

Nei, jeg har ikke fått kontakt, eller hørt noe. Ja, jeg har tatt kontakt med broren. 

Jeg uttrykte min bekymring til broren og han hadde heller ikke hatt kontakt med ham på det som nå er en uke. Han prøvde selv å ringe men fikk ikke kontakt, heldigvis skulle han si fra om han hørte noe. Det var i alle fall ikke noe som har skjedd med noen i familien. Per nå så har ingen av oss hørt noe fra ham, men til forskjell fra meg virket ikke broren særlig overrasket over "forduftingen", og heller ikke bekymret. Og han mente jeg heller ikke trengte å være så bekymret. Men i alle dager da, hvorfor gjør kjæresten min dette? Og hvis dette er noe han gjør innimellom, hvorfor ikke advare meg? Jeg aner jo som sagt ikke hva dette handler om, men jeg tenker at når man har en kjæreste så er det naturlig at man blir bekymret når slikt som dette skjer, og hvis man da har et problem med å bare sone ut, så kan man ta litt hensyn samtidig. 

Og dere som nevner å stikke innom, hadde jeg bodd nærmere så hadde jeg gjort det for lengst. Denne bekymringen er virkelig ikke noe gøy å ha med seg, og hvis det var en liten tur unna, så hadde det definitivt vært gjennomført for flere dager siden. 

På dette tidspunktet så er jeg fremdeles rådvill og bekymret, men jeg kjenner meg også resignert. Det hjelper jo ikke å tenke det verste, det hjelper jo ikke å lage seg skumle fantasier om hva som kan ha skjedd. Og jeg tenker på en måte at så lenge han lever, så skal et brudd gå bra. Men faen, jeg innrømmer at jeg tenker "å herregud nei!" når jeg ser nyheter om at noen har blitt drept, og her om dagen da jeg la meg, så jeg for meg at det var ham som var partert og gjemt i en koffert, og jeg tenkte på hvordan jeg aldri kom til å få se ansiktet hans igjen. Som sagt, så lenge han lever så går det greit.

Noen har vært pålogget på facebooken hans innimellom, og jeg føler en viss trygghet på at det må da være ham, men jeg har en liten bekymring for at det er feil, og kanskje noen han er kidnappet, og han blir holdt bundet mot sin vilje uten mat og vann i sin egen leilighet! ... :P Okei, men det skjønner jeg at er fantasien min som løper løpsk. At det viser at han var aktiv på face for f.eks 3 timer siden, det må da bety at han er i live? Selv om ingen har fått kontakt siden tirsdag? 

Tror jeg har svart på det dere lurte på nå, og gitt en god oppdatering. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du må bare innse at han har dumpa deg. Hvis ikke han er 1. Blitt kriminell 2. Drept/forulykket. 

Mest sannsynlig har han dumpa deg og er like feig som visse andre ekser. 

Anonymkode: 7f691...50c

Vel om han har dumpa meg så er det i alle fall det beste av de tre alternativene du kom med. 

Men jeg blir veldig overrasket hvis han er så feig. Vi snakket om at vi alltid skulle være reale mot hverandre, og hvis vi mistet følelsene så sa man det på en skikkelig måte, fjes til fjes. Men du kan alltids ha rett, hva ellers kan ha skjedd liksom. 

8 minutter siden, Dwight skrev:

Seriøst, har du ikke hørt noe fra han siden tirsdag?!

Nei. Ingenting whatsoever. 

5 minutter siden, Netttroll skrev:

Har du kontaktet familien eller vennene hans?

Ja, har hatt kontakt med broren. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vel om han har dumpa meg så er det i alle fall det beste av de tre alternativene du kom med. 

Men jeg blir veldig overrasket hvis han er så feig. Vi snakket om at vi alltid skulle være reale mot hverandre, og hvis vi mistet følelsene så sa man det på en skikkelig måte, fjes til fjes. Men du kan alltids ha rett, hva ellers kan ha skjedd liksom. 

Nei. Ingenting whatsoever. 

Ja, har hatt kontakt med broren. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Og hva sa broren? Utrolig merkelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vel om han har dumpa meg så er det i alle fall det beste av de tre alternativene du kom med. 

Men jeg blir veldig overrasket hvis han er så feig. Vi snakket om at vi alltid skulle være reale mot hverandre, og hvis vi mistet følelsene så sa man det på en skikkelig måte, fjes til fjes. Men du kan alltids ha rett, hva ellers kan ha skjedd liksom. 

Nei. Ingenting whatsoever. 

Ja, har hatt kontakt med broren. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Altså, alle trenger litt fred innimellom men lår det nærmer seg en uke så sier man i fra. Han er jo ikke noe å spare på. Ring han en gang, svarer han ikke så sender du tekstmelding at det er på tide at han tar kontakt i løpet av timen hvis han ønsker at forholdet skal forsette. Etter det så er det ikke vits å vente lenger TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Netttroll skrev:

Og hva sa broren? Utrolig merkelig situasjon.

Haha. Jeg vet jeg ikke burde kimse av dette, og jeg gjør ikke det, men jeg er så enig med ordene dine: Det er så merkelig situasjon. Jeg er helt forvirra jeg. Jeg er bare sånn "Hva er det som skjer?" og føler nesten at det er litt uvirkelig. 

Se overfor hva broren sa. :) 

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Så lenge det er ringetone er mobilen påslått og ladet siden tirsdag. Da er det liv i karen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dwight skrev:

Altså, alle trenger litt fred innimellom men lår det nærmer seg en uke så sier man i fra. Han er jo ikke noe å spare på. Ring han en gang, svarer han ikke så sender du tekstmelding at det er på tide at han tar kontakt i løpet av timen hvis han ønsker at forholdet skal forsette. Etter det så er det ikke vits å vente lenger TS. 

Jeg har sagt fra før, at jeg blir veldig bekymret og blir glad om jeg får svar, og at jeg er redd for ham, og bare si noe liksom. Så tror ikke en melding til om det vil gjøre noen forskjell. Jeg vet ikke om du har fått med deg, jeg var litt uklar i HI: han har aldri spurt om fred. Han har bare forduftet siden tirsdag, derfor er jeg bekymret for at noe har skjedd ham. 

Jeg tror ikke han har lest meldingene mine egentlig, og ikke får andre kontakt med ham heller. 

Jeg føler at denne atferden (om den ikke kommer av at noe er alvorlig feil) virkelig viser at du har rett når du skriver at han ikke er noe å spare på. Det er bare så ukarakteristisk i forhold hvordan han er ellers. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dwight
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt fra før, at jeg blir veldig bekymret og blir glad om jeg får svar, og at jeg er redd for ham, og bare si noe liksom. Så tror ikke en melding til om det vil gjøre noen forskjell. Jeg vet ikke om du har fått med deg, jeg var litt uklar i HI: han har aldri spurt om fred. Han har bare forduftet siden tirsdag, derfor er jeg bekymret for at noe har skjedd ham. 

Jeg tror ikke han har lest meldingene mine egentlig, og ikke får andre kontakt med ham heller. 

Jeg føler at denne atferden (om den ikke kommer av at noe er alvorlig feil) virkelig viser at du har rett når du skriver at han ikke er noe å spare på. Det er bare så ukarakteristisk i forhold hvordan han er ellers. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Ah. Sorry, det virker som han hadde gitt beskjed til deg. Kan du kontakte foreldrene hans? Evnt så får du ringe til lokale politikontorer i morgen og be de sjekke om han er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Men som sagt, ring han. Er det forsatt ringetone så har han ladet telefonen i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dwight skrev:

Så lenge det er ringetone er mobilen påslått og ladet siden tirsdag. Da er det liv i karen. 

Ja, det tenker jeg også. Jeg har fundert en del på dette altså. :fnise: 
Men så tenker jeg at det er mulig han hadde telefonen til lading da det skjedde noe... 

Et øyeblikk siden, Dwight skrev:

Ah. Sorry, det virker som han hadde gitt beskjed til deg. Kan du kontakte foreldrene hans? Evnt så får du ringe til lokale politikontorer i morgen og be de sjekke om han er hjemme

Ja, det er flere som har påpekt at det kom uklart frem. Jeg prøvde å rette opp i det så snart som mulig. For jeg tenker jo at sånn oppførsel det er jo tekstbok feig dumpings. Men hva i alle dager skulle få ham til å si "glad i deg, savner deg, ringer deg senere" for så å plutselig innse at han skal dumpe meg på feigest mulig måte... 

TS

 

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...