Gå til innhold

Venter en gutt, ønsket meg jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer fra en stor jentefamilie og er typisk jentejente, moren min og hennes fire søstre har tre døtre hver. Jeg ville ikke vite kjønnet når jeg var gravid, det var jo garantert en jente mente hele slekta. Det var derfor stor oppstandelse (på en positiv måte) når det var en gutt som kom, alle var i fyr og flamme over denne gutten og jeg var superstolt over å være den første i familen på mange år som hadde klart å få en gutt. Nå er denne gutten 12 år og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Hovedgrunnen er selvsagt at han er verdens beste, men herregud så lettvint det har vær. Som jente fra en stor jentefamilie så er jeg vant til mye drama og styr, med gutter er disse problemene omtrent fraværende. Nå går han i sjette klasse og vi merker stor forskjell på guttene og jentene i klassen. Jenteforeldrene har bl.a egne FB-grupper der det diskuteres tiltak mot baksnakking, utestenging og andre ting guttene knapt har hørt om. Jeg vet ikke om jeg  hadde fått sovet på natten hadde jeg hatt en datter i disse dager.

Jeg vil påpeke at jeg absolutt ikke hadde hatt noe i mot å ha en datter, det hadde nok gått fint det også. Men, jeg vil baree minne på TS at det å ha en sønn ikke innebærer hyperaktive gutter som man hverken kan pynte eller ha et nært forhold til. 

Anonymkode: 81154...831

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det har vært reaksjoner på at jeg ba ts om at hun kan gi bort guttebabyen sin. Jeg vil selvsagt ikke ha babyen hennes. Det var min måte å sette det på spissen ut fra innlegget hennes. Klart man reagerer på sånt sutretråd! Jeg ser jo at folk hisser seg over "er jeg gravid" tråder her og ts må da tåle andre reaksjoner her enn dakar-ts-det-blir-bedre svar. Folk må tåle å høre fra andre som ikke er like heldig å få barn på den lette måten, men det betyr ikke at man blir bitter av å lese om andres lykke. 

Ts, du blir sikkert en god mor til tross for at kjønnet på barnet var feil :)

Anonymkode: 145cb...192

Og følgende kommentarer regner jeg med du synes er helt greie i ærlighetens navn?

- Det var nok meningen
- Det var jo bare et foster, du kan jo bare prøve på nytt
- Hvorfor klager du på det? Tenk på dem som av ulike grunner ikke kan få barn i det hele tatt!

Det er nok mye man må tåle fra ubetenksomme mennesker men det betyr ikke dermed at det er greit å si. Uansett hvor provosert man blir. Trådstarter spør etter tanker omkring det med å bli skuffet over "feil" kjønn, og da er det helt irrelevant å dra inn din nylige abort for å spille på dårlig samvittighet. Det er trist at du aborterte men det hjelper verken deg eller trådstarter at du skriver sårende innlegg om hvor slem hun er som ikke setter pris på det hun har. Det finnes alltid noen som har det verre men det betyr jo ikke at ingen har grunn eller lov til å klage på ting som plager dem.

Jeg skjønner at folk blir litt provoserte men det er faktisk lov å tenke som trådstarter gjør. At man blir skuffet fordi man hadde ønsket seg ei jente betyr overhodet ikke at man ikke er glad for at man er gravid eller ikke kommer til å bli glad i gutten. Dette er kjempetabu og folk blir fort fornærmet men det er nok flere enn man tror som har kjent på skuffelsen over "feil" kjønn. De sier det bare ikke høyt fordi de regner med at mange vil bli fornærmet. Da er jo egentlig et diskusjonsforum perfekt å bruke til å dele disse tankene.

Anonymkode: 0fe1d...44d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg helt overbevist om at jeg kommer til å få gutter, om jeg får barn. 

Er nesten bare jenter i min familie. Så hvorfor jeg føler det sånn vet jeg ikke. Men den følelsen er veldig sterk.

Ei venninne av meg fikk under hele svangerskapet beskjed om at det var en gutt i magen. Så da det kom ei jente ble hun skikkelig satt ut. 

Hun hadde begynt å gråte, og sa: Men hente tøyet og rommet er jo blått! Vi kan jo ikke ha ei jente med det!

Selv husket hun ikke å ha sagt det. Så hun lo godt da hun så det på film.

Hun elsker datteren sin over alt. Var bare sjokket som tok henne.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter gutt nr 2 nå, håpet veldig på jente men skuffelsen er ikke så stor lengre og jeg gleder meg til å se og holde han. Praktisk at han kan arve alt fra storebror, og vi får vel prøve på nr 3 om noen år, og eventuelt nr 4 hvis det blir gutt neste gang og :P 

Anonymkode: 7053f...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står vel ikke noe om at hun var bitter?  Prøv nå for all del ikke å tolke ting annerledes enn det de er. Jeg syns selv at denne er en sutretråd fra ts sin side. Hun burde holde seg for god til å syte når barnet hun venter er frisk.

Anonymkode: e7d7e...3e0

Nei det er min tolkning. Og at man lett kan bli det.

jaja det er lov å synes dette er en sutretråd. På lik linje som å ha ett ønske om kjønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Klopp skrev:

Husker moren min sa en gang at når hun gikk gravid med meg så håpet hun innerst inne at det var ei jente. Selv om hun hadde ei jente fra før av også. Det var veldig sårende selv om hun sa "men jeg er så klart like glad i deg". Føles som om hun innerst inne ikke er det. 

Poenget er at det er dumt at folk ønsker seg et viss kjønn og blir skuffet når det ikke er det kjønnet de håpet. Føles som om kvinner alltid ønsker seg jente. 

Ikke denne kvinne :)  Jeg ønsket meg alltid gutter og fikk de.  Har alltid vært mer avslappet med gutter og har sett hvor mye jentefamilier går gjennom fra ca 7 år og oppover at jeg gruet meg faktisk.  Men jeg ville ha elsket hva jeg fikk uansett.  

Men, skjønner ikke hvorfor folk satser på hva de TROR de har i magen og går rundt 100% sikkert at det er det de får, bare for å være skuffet når de gå på UL.  Kanskje en skal vente for å sette navne på "jente i magen" før mann faktisk vet med 100% sikkerhet hva de får? Da blir ikke skuffelsen så stor. 

 

Anonymkode: 77500...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er i hvert fall ikke alene om å kjenne på en liten skuffelse. Det er en helt normal følelse. Tror det er like normalt å kjenne på følelsen, som å ikke gjøre det. Gi det litt tid så er jeg ganske sikker på at disse tankene kommer til å snu over i glede over den lille gutten som er på vei. Du har som sikkert mange andre hatt bilder i hodet og forventninger, og det tar litt tid å snu om på disse. Jeg vil si at det er helt greit å ha en liten sorgprosess i den forbindelse, det gjør deg ikke til noe dårlig menneske av den grunn :) 

Det kommer til å gå fint! :) Jeg kjenner ingen som ikke elsker sønnene sine over alt på jord - selv om de ble skuffet i utgangspunktet! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare og ta abort å prøve igjen er ikke værre enn det.

Anonymkode: 1689b...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis tenker du bare sånn nå fordi du mentalt hadde sett for deg jente :) Det er ikke så uvanlig at vi jenter ønsker oss jenter, fordi vi "kan" jenter. Men så kommer gutten, også blir det helt perfekt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det verre å si det enn å si at man ønsker seg jente og ikke gutt? Hun mente jo ikke bokstavelig at TS skulle gi henne babyen sin. Regner med at hun mente det fordi hun synes det er sårende at hun mistet barnet sitt og TS ikke vil ha barnet hvis det er en gutt.

Som guttemamma blir jeg fornærmet over slike tråder. Hva er galt med gutter? Regner med at alle dere som kun ønsker dere jenter blir glad i gutten når han kommer, at det er forbigående. 

Anonymkode: 3e4af...437

Men hvor leste du at TS ikke ville ha barnet sitt? Det er ganske ekstremt av deg å dra sånne tolkninger ut i fra innlegget hennes. Det er helt normalt å føle seg skuffet over et kjønn om man hadde sett for seg noe annet, men det blir jo likevel helt perfekt barnet likevel. Det er også dårlig gjort og ufølsomt av folk å prøve å gi de som kjenner litt på skuffelse dårlig samvittighet ved å dra inn sine egne aborter og lignende. Hadde ikke vært særlig godt tatt imot om noen hadde bedt de som sørget over en abort om å ta seg sammen og heller adoptere ett eller flere av de stakkars barna som trenger foreldre rundt om i verden. Det finnes alltid noen som har det verre enn seg selv, men det betyr ikke at vi skal dra inn dette når folk "klager" over sine egne problemer. 

Anonymkode: 2312f...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå helt fint, du må bare venne deg til tanken! 

Samtidig må jeg få lov til å si at det kan være lurt å tenke litt på hvem man deler slike tanker med, og at det er spesielt viktig at gutten din aldri får høre fra noen i fremtiden at mamma egentlig ønsket seg en jente... Jeg har en bekjent som proklamerte i øst og vest da hun var gravid at det "dessverre" ble en gutt, og at de bare fikk håpe på jente neste gang. Hun var superopptatt av datteren min, og sa at jeg var så heldig siden jenter var mye bedre... Nå tror jeg nok det bedret seg etter at gutten kom til verden, men jeg må innrømme at jeg ble litt sjokkert over uttalelsene hennes. 

Anonymkode: d6dd7...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok til å gå helt fint, du må bare venne deg til tanken! 

Samtidig må jeg få lov til å si at det kan være lurt å tenke litt på hvem man deler slike tanker med, og at det er spesielt viktig at gutten din aldri får høre fra noen i fremtiden at mamma egentlig ønsket seg en jente... Jeg har en bekjent som proklamerte i øst og vest da hun var gravid at det "dessverre" ble en gutt, og at de bare fikk håpe på jente neste gang. Hun var superopptatt av datteren min, og sa at jeg var så heldig siden jenter var mye bedre... Nå tror jeg nok det bedret seg etter at gutten kom til verden, men jeg må innrømme at jeg ble litt sjokkert over uttalelsene hennes. 

Anonymkode: d6dd7...6d0

Wow, er det mulig?! Tror jeg hadde hatt problemer med å la være å sette henne på plass hvis det hadde vært meg. Men mulig hun hadde hatt vett til å la være å si det til meg, jeg har to gutter. Synes det er skremmende at jenter er "mer verdt".

Anonymkode: 0ab7b...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13.4.2016 at 16.46, AnonymBruker skrev:

Wow, er det mulig?! Tror jeg hadde hatt problemer med å la være å sette henne på plass hvis det hadde vært meg. Men mulig hun hadde hatt vett til å la være å si det til meg, jeg har to gutter. Synes det er skremmende at jenter er "mer verdt".

Anonymkode: 0ab7b...afc

I mange deler av verden er gutter mer verdt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
Den 12.4.2016 at 22.51, drop-dead skrev:

Var det ikke sånn at Marna Haugen også ønsket seg veldig ei jente. Men så ble det gutt. Og det gikk jo bra og hun var jo fornøyd! Men for noen er det nok veldig stas med ei lita jenta hvertfall om de har gutter fra før :)

Så livnærer hun seg da også som komikerfrue. Det hadde jo vært tragisk om komikerfrua stod frem med veldig mange negative tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

I mange deler av verden er gutter mer verdt...

So what? Gjør det det liksom noe bedre at jenter er "mer verdt" i Norge? I andre deler av verden har de i alle fall mer konkrete og praktiske begrunnelser for å foretrekke gutter, som å ta vare på foreldrene når de blir gamle etc. Fremdeles galt. Men i Norge er det at... Mødre kan shoppe rosa prinsesseklær, style hår, få mer oppmerksomhet på Facebook + la oss ikke glemme at det er bedre å bli mormor enn å bli farmor?!

Anonymkode: 0ab7b...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Tuesday, April 12, 2016 at 20.48, Mayoo skrev:

Ts har da ikke sagt at hun ikke vil ha barnet sitt. Skam deg! 

Tror du skal prøve og ikke misforstå innlegg før du ber noen skamme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. april 2016 at 20.46, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det verre å si det enn å si at man ønsker seg jente og ikke gutt? Hun mente jo ikke bokstavelig at TS skulle gi henne babyen sin. Regner med at hun mente det fordi hun synes det er sårende at hun mistet barnet sitt og TS ikke vil ha barnet hvis det er en gutt.

Som guttemamma blir jeg fornærmet over slike tråder. Hva er galt med gutter? Regner med at alle dere som kun ønsker dere jenter blir glad i gutten når han kommer, at det er forbigående. 

Anonymkode: 3e4af...437

 

1 minutt siden, Tutte skrev:

Tror du skal prøve og ikke misforstå innlegg før du ber noen skamme seg.

Det var vel ikke så mye rom for misforståelser der. Ts har ikke skreve noen steder at hun ikke ville ha barnet hvis det var en gutt. Syns det er skammelig å trekke slike konklusjoner ut av det blå og legge slike ord i munnen på ts. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mayoo skrev:

 

Det var vel ikke så mye rom for misforståelser der. Ts har ikke skreve noen steder at hun ikke ville ha barnet hvis det var en gutt. Syns det er skammelig å trekke slike konklusjoner ut av det blå og legge slike ord i munnen på ts. 

Ser ikke noe sted at det er noen som har påstått at TS har skrevet det. Så bare at det var ei som hadde skrevet at hun gjerne kunne overta guttebabyen hennes i og med at hun har hatt mange aborter selv. De fleste skjønner vel at dette ikke var bokstavelig ment, men heller en måte å få fram hvor heldig TS er som venter et friskt barn, fremfor noen som opplever stadige aborter. Var vel mest for å understreke det, og det er vel realt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tutte skrev:

Ser ikke noe sted at det er noen som har påstått at TS har skrevet det. Så bare at det var ei som hadde skrevet at hun gjerne kunne overta guttebabyen hennes i og med at hun har hatt mange aborter selv. De fleste skjønner vel at dette ikke var bokstavelig ment, men heller en måte å få fram hvor heldig TS er som venter et friskt barn, fremfor noen som opplever stadige aborter. Var vel mest for å understreke det, og det er vel realt nok.

Så du ser ikke det jeg har uthevet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...