Gå til innhold

Venter en gutt, ønsket meg jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Mayoo skrev:

Så du ser ikke det jeg har uthevet? 

Var det ikke det jeg svarte på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

So what? Gjør det det liksom noe bedre at jenter er "mer verdt" i Norge? I andre deler av verden har de i alle fall mer konkrete og praktiske begrunnelser for å foretrekke gutter, som å ta vare på foreldrene når de blir gamle etc. Fremdeles galt. Men i Norge er det at... Mødre kan shoppe rosa prinsesseklær, style hår, få mer oppmerksomhet på Facebook + la oss ikke glemme at det er bedre å bli mormor enn å bli farmor?!

Anonymkode: 0ab7b...afc

Tja, det er jo svigerdatteren som får arbeidsbyrden med de eldre, ikke sønnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mayoo skrev:

Herregud...

Så det først nå hva du uthevet ja, da blir saken en annen. Fint å lese ordentlig først😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. april 2016 at 10.22, AnonymBruker skrev:

Det er topp å være jentemamma også.

Anonymkode: 41c58...447

Nå prøvde vel hun å backe opp TS..... 

Anonymkode: 85062...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4/12/2016 at 10.08, HomelessIcecream skrev:

Da må hun lære seg å se verden fra flere vinkler enn kun sin egen. Det er faktisk ikke sosial oppgående å be fremmede gi fra seg babyen sin, og selv om man har det vondt har man ansvar for sin handling. 

Eh.....så du forstår ikke sleivsparket  det var ment som??

Nekter å tro det fins så mange sutrete, små dyssosiale mødre som føler på skuffelse faktisk  (!)når de får et friskt barn!

 

Anonymkode: 5b645...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det, TS. Med eldstemann her ønsket jeg meg en jente for det var det jeg "kunne". Da jeg fikk vite på UL at det var gutt ble jeg litt skuffet. Det gikk over samme dagen, og jeg fant fort ut at blått uansett var finere enn rosa ;) nå er han skolegutt og jeg kunne aldri sett for meg at jeg skulle vært jentemamma nå. Han er veldig snill, rolig og forsiktig - ei venninne av meg fikk en datter noen mnd etter at gutten min ble født, og hun har alltid vært den som har havnet i mest trøbbel av de to.

Nå er jeg gravid igjen og ønsker meg jente for å ha en av hver. Kommer sikkert til å bli skuffet om det blir enda en gutt, men man kommer alltid over det og du kommer til å elske det barnet mer enn du trodde var mulig!:hjerte:

Anonymkode: 1ecf6...116

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts! Lenge trodde vi at vi ventet jente, overaskelsen ble stor når det viste seg at det var gutt som gjemte seg i magen. Jeg var usikker på hvordan dette skulle bli, har mange nieser fra før, og noen nevøer men de har jeg vært veldig lite med.

Men for en overaskelse jeg fikk da gutten kom, han var helt perfekt, og nå når han er over året er han en artig liten kar og være sammen med! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg jente og fikk bekreftet på ul at det kom til å bli jente...og da burde jo jeg bli glad, eller? Nei, jeg ble litt trist fordi mannen min hadde håpet på en liten sønn...:daane: Graviditets-psykologi tror jeg er et eget kapittel :rolleyes:

Det gikk forresten over, og nå kan vi ikke forestille oss livet uten jenta vår! :) 

Anonymkode: 6dc70...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2016 at 19.08, HomelessIcecream skrev:

Da må hun lære seg å se verden fra flere vinkler enn kun sin egen. Det er faktisk ikke sosial oppgående å be fremmede gi fra seg babyen sin, og selv om man har det vondt har man ansvar for sin handling. 

Og hun mente det så klart ikke bokstavelig, og det er sikkert provoserende å lese at noen er skuffet pga. kjønnet på barnet, mens andre spontanaborterer. 

Syns TS har godt av slike svar, det setter ting i perspektiv.

Hilsen en som selv ønsker seg jente, men som syns det er greit å få ting satt i perspektiv, for det betyr faktisk ingen rolle hvilket kjønn barnet har.

Anonymkode: 0bf2e...fd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2016 at 20.06, AnonymBruker skrev:

Herregud. Buhu, stakkars deg, kan ikke andre få ha sine små eller store bekymringer uten at du skal blande de med dine? 

Anonymkode: 9c2f5...dd0

 

Buhu, stakkars deg, kan ikke dere som er skuffet over kjønnet på barna ha denne tråden i fred, slik at dere skal få lov til å prate så mye dere vil om hvor skuffet dere er, uten at noen skal komme med en virkelighetsorientering og få dere til å føle dere litt ubehagelige. 

Sånn ja, nå senket jeg ned på ditt nivå. 

Anonymkode: 0bf2e...fd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser er ikke så lett å styre, og det hjelper sjelden å skamme seg. Men det kan være fint å vite at skuffelsen går over ganske fort og hvertfall innen fødsel for de fleste. Og nå mener jeg at bevisstgjøring rundt det å få et friskt barn osv kan være bra, men krasse kommentarer vedr. dette hjelper neppe.

Jeg har et par venninner som har opplevd slik skuffelse når de fikk vite at de ventet gutter, en fordi hun var redd for at hun og gutten ikke ville ha noe til felles, den andre fordi hun hadde gutt fra før og ønsket en av hver. Det er jo helt forståelige grunner, selv om jeg ikke hadde det sånn med noen av mine to gutter. Og heldigvis forandret alt seg da de fikk treffe barna. Jeg vil også tro hormoner spiller en liten rolle for slike reaksjoner. Men om de hadde brukt mye tid på å klage over dette, ville jeg nok reagert. Husker en fjern bekjent klagde mye over at hun ventet gutt en gang vi var på fest sammen dagen etter at jeg hadde hatt min andre spontanabort. Da ble jeg utrolig opprørt, husker jeg.

Men er det noe jeg har lært, er det at gutter er like forskjellige som gutter og jenter og omvendt. Man vet mao lite om personen som er på vei kun basert på kjønn. Og om jeg skulle få et tredje barn, er det likegyldig for meg om det ble en gutt nr 3 eller en jente. Faktisk ville jeg kanskje holdt en liten knapp på gutt, fordi jeg kjenner flere som har nære søskenforhold til søsken av samme kjønn (men vet selvsagt at kjønn ikke er noen garanti for nært søskenforhold, da). I motsetning til de som gjerne ønsker seg barn av ulike kjønn, ser jeg flere fordeler med søsken av samme kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten ønsket jeg meg alltid en jente hvis jeg skulle få barn. Ble gravid, og på den ordinære UL ville jeg ikke vite hva det var. For jeg var så skråsikker på at det var ei jente uansett. Alle rundt meg sa det også. "Magen din er sånn og sånn, så du får ei jente". Navn hadde vi klart, hadde til og med kjøpt inn kjoler. 

Under fødsel så ble jeg spurt om jeg visste hva det ble, jeg sa ei jente. Fordi det var jo det jeg ønsket meg og trodde jo at det var det jeg fikk.. Pga komplikasjoner i fødsel måtte jeg ta hastesnitt, og jeg ble lagt i narkose. Da de vekket meg og alt var over så sto det en over meg og sa "Gratulerer, du har fått en stor gutt". "Hæ, gutt.? Den er ikke min sa jeg, jeg skulle få en jente" Men neida, jeg hadde fått en gutt. 

Jeg lå på overvåkning i 1/2 døgn før de kom inn til meg med en liten bylt og jeg fikk se han for første gang. De la han i armene mine. Herregud, for en hjerteknuser han var <3 Forelska ved første blikk? JAAAA!!!! Jeg var så stolt!! Jeg hadde fått verdens mest perfekte sønn. Så nydelig og så utrolig vakker. Den jenta jeg alltid hadde ønsket meg og trodde jeg skulle få var forlengst glemt, jeg takket for den nydelige gutten min. 

Gutten min er 18 år blitt og er så verdifull og har alltid vært. <3 Du vil garantert endre syn så fort du ser han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
snabelDerNede
På 12.4.2016 den 19.08, HomelessIcecream skrev:

Da må hun lære seg å se verden fra flere vinkler enn kun sin egen. Det er faktisk ikke sosial oppgående å be fremmede gi fra seg babyen sin, og selv om man har det vondt har man ansvar for sin handling. 

Men det er sosialt oppegående å dokumentere på nett at man ikke ønsker seg en gutt? Kan på en måte skjønne deg, nå som feministene har gjort det mer utfordrende å være gutt i dagens samfunn, og utrykket "likestilling for begge kjønn" får blodet til feministene til å fryse. Men noe sier meg at du setter merkelappen feminist på deg selv også. 

Det er sosialt oppegående å beskrive det hele på en måte som viser hvor dumt det er, og det er nettopp det som blir  gjort her.

Endret av snabelDerNede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg ble gravid og fikk positiv test ble jeg livredd, livredd for å få en gutt. Jeg hadde alltid sett for meg ei lita jente. Da vi fikk beskjed om gutt på OUL knakk jeg sammen i bilen på vei hjem, la meg i sengen å gråt resten av dagen. Jeg var knust! Men dagen da sønnen min ble født elsket jeg den lille skapningen så uendelig mye. Jeg gråt i mange uker da jeg så på han pga dårlig samvittighet over min negativitet til å få en gutt. Jeg klarte ikke glede meg da jeg gikk gravid en gang. Mens nå, nå er gullet mitt 8 mnd og jeg kan ikke se for meg at han skulle vært en jente. Jeg elsker den lille perfekte gutten min så høyt at det gjør fysisk vondt i brystet. Og skulle jeg blitt gravid igjen er jeg ikke sikker på om jeg hadde brydd meg om å vite kjønnet en gang. Jeg har lært at det er det som betyr aller, aller minst og du vil elske den lille akkurat like mye enten det er gutt eller jente, bare fordi at det er din lille perfekte klump 💙

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, w0ho skrev:

Da jeg ble gravid og fikk positiv test ble jeg livredd, livredd for å få en gutt. Jeg hadde alltid sett for meg ei lita jente. Da vi fikk beskjed om gutt på OUL knakk jeg sammen i bilen på vei hjem, la meg i sengen å gråt resten av dagen. Jeg var knust! Men dagen da sønnen min ble født elsket jeg den lille skapningen så uendelig mye. Jeg gråt i mange uker da jeg så på han pga dårlig samvittighet over min negativitet til å få en gutt. Jeg klarte ikke glede meg da jeg gikk gravid en gang. Mens nå, nå er gullet mitt 8 mnd og jeg kan ikke se for meg at han skulle vært en jente. Jeg elsker den lille perfekte gutten min så høyt at det gjør fysisk vondt i brystet. Og skulle jeg blitt gravid igjen er jeg ikke sikker på om jeg hadde brydd meg om å vite kjønnet en gang. Jeg har lært at det er det som betyr aller, aller minst og du vil elske den lille akkurat like mye enten det er gutt eller jente, bare fordi at det er din lille perfekte klump 💙

Takk for at du deler ❤️ 

Anonymkode: 6b91b...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Herregud for en patetisk tråd!!  

:bond:

Anonymkode: bb6c0...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter barn nummer 3, og denne gangen har alle tegn tydet på at det er en jente. Vi har 2 gutter fra før, og alle rundt har sagt "ja nå kommer jenta". Det var et stort sjokk på OUL og få beskjed om at vi venter enda en gutt, og jeg skal innrømme at jeg ble ganske skuffa dessverre. Så jeg kjenner meg igjen , jeg har ikke klart å venne meg til tanken på enda en gutt da magefølelsen fortsatt sier at det er en jente. Men det går over! Når babyen kommer kunne man aldri sett for seg at det skulle vært et annet kjønn for det er akkurat den babyen den skulle være ❤

Anonymkode: 8d596...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...