Gå til innhold

Venter en gutt, ønsket meg jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forfriskende å se en tråd hvor TS kan snakke om sine tabu-tanker uten å bli dømt nord og ned :-) . For det er jo slik det er,vi mennesker har tanker som kan være smertefulle men samtidig vet man at hvis man snakker om dem til noen så risikerer man " døds-dommen" fra mennesker som mener at tankene er umoralske og feile. Lykke til med gutten TS! :-) . Jeg er like overbevist som de andre om at du vil elske gutten din over alt på jord fra første gang du har ham i armene dine :-) .

Anonymkode: 17c94...f78

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kona vil ha barn, men jeg er i tvil. Ikke fordi jeg ikke vil ha barn, men fordi jeg er livredd for at barnet blir en gutt. Vil ha en jente. Kan ikke si det, og begynner å nærme meg grensen for hvor lenge jeg kan utsette det.

Føler ønske om spesifikt kjønn er så tabu. Får ikke snakket med noen om det.

Anonymkode: f6af7...805

Vi er laget slik at det vi får i armene rett etter fødselen, er det vi vil ha. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at hun blir provosert når hun nettopp har abortert, også ser hun her at noen sutrer for at de skal ha en guttebaby! 

Anonymkode: 43b6a...24d

Ja, og noen sutrer for at de har overspist og er mett. Har en ikke lov til å kjenne at en har spist litt for mye for i Afrika sitter det barn og sulter. Om hun blir så provosert får hun holde seg borte fra slike tråder. 

Anonymkode: 31c04...ef4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HomelessIcecream skrev:

Da må hun lære seg å se verden fra flere vinkler enn kun sin egen. Det er faktisk ikke sosial oppgående å be fremmede gi fra seg babyen sin, og selv om man har det vondt har man ansvar for sin handling. 

Men hvorfor er det verre å si det enn å si at man ønsker seg jente og ikke gutt? Hun mente jo ikke bokstavelig at TS skulle gi henne babyen sin. Regner med at hun mente det fordi hun synes det er sårende at hun mistet barnet sitt og TS ikke vil ha barnet hvis det er en gutt.

Som guttemamma blir jeg fornærmet over slike tråder. Hva er galt med gutter? Regner med at alle dere som kun ønsker dere jenter blir glad i gutten når han kommer, at det er forbigående. 

Anonymkode: 3e4af...437

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Du får ikke et kjønn, men du får et barn. Husk på det! Du kommer til å bli like glad i dette barnet helt uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det verre å si det enn å si at man ønsker seg jente og ikke gutt? Hun mente jo ikke bokstavelig at TS skulle gi henne babyen sin. Regner med at hun mente det fordi hun synes det er sårende at hun mistet barnet sitt og TS ikke vil ha barnet hvis det er en gutt.

Som guttemamma blir jeg fornærmet over slike tråder. Hva er galt med gutter? Regner med at alle dere som kun ønsker dere jenter blir glad i gutten når han kommer, at det er forbigående. 

Anonymkode: 3e4af...437

Ts har da ikke sagt at hun ikke vil ha barnet sitt. Skam deg! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker moren min sa en gang at når hun gikk gravid med meg så håpet hun innerst inne at det var ei jente. Selv om hun hadde ei jente fra før av også. Det var veldig sårende selv om hun sa "men jeg er så klart like glad i deg". Føles som om hun innerst inne ikke er det. 

Poenget er at det er dumt at folk ønsker seg et viss kjønn og blir skuffet når det ikke er det kjønnet de håpet. Føles som om kvinner alltid ønsker seg jente. 

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det verre å si det enn å si at man ønsker seg jente og ikke gutt? Hun mente jo ikke bokstavelig at TS skulle gi henne babyen sin. Regner med at hun mente det fordi hun synes det er sårende at hun mistet barnet sitt og TS ikke vil ha barnet hvis det er en gutt.

Som guttemamma blir jeg fornærmet over slike tråder. Hva er galt med gutter? Regner med at alle dere som kun ønsker dere jenter blir glad i gutten når han kommer, at det er forbigående. 

Anonymkode: 3e4af...437

For det første, så skal man få lov til og reagere, føle og tenke over ting selv om mange mener det er tabu. Ville du sett ned på meg om jeg sa jeg var sulten, til tross for at mange hundre tusen mennesker sulter i verden? For det andre, så sa aldri TS at hun ikke ville ha barnet når det er gutt, men at hun håpet på en jente. Jeg kan godt forstå tankegangen til TS, men hun skal ikke måtte skamme seg. Mange menn vil jo ha sønner, hvorfor kan ikke kvinner få lov til å ville ha døtre? 

TS skal få lov til å kjenne på disse følelsene. Det går over, og hun ender nok opp med å bli like glad i sønnen sin som hun ville blitt om det ble en datter :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordner seg vettu TS:troest:

Å være guttemamma er supert! 

Anonymkode: e2417...aa3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts! ☺️ Jeg er gravid med to gutter, og skal ærlig innrømme at jeg alltid hadde sett for meg at jeg skulle få jenter når jeg gang ble gravid. Tanken på å få guttebaby slo meg ikke, jeg var helt innstilt på at det var jenter jeg var gravid med, og jeg skal innrømme at når jeg hørte det ble jeg selvsagt litt skuffet da jeg er veldig jente jente selv og alle tankene i hodet mitt sa jeg ikke passet til å bli mamma til gutter. Men nå når det er gått noen uker siden UL og jeg fant det ut, blir jeg bare mer og mer glad for at de er gutter og ser at det absolutt ikke er skummelt.... Så de tankene du har er helt normalt og du vil komme videre å begynne å glede deg snart over babygutten 💙 Jeg gleder meg hvertfall veldig, og det viktigste er at barnet i magen er friskt og har det fint 👌

Anonymkode: 2f47e...a3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig å føle en skuffelse, og å håpe på det ene eller det andre kjønnet. Vi mennesker er skapt slik at vi begynner å legge planer og håpe for fremtiden, og det ville vært rart om ikke veldig mange mennesker er i samme situasjon som deg. Jeg var der selv for et par år siden. Jeg er en skikkelig jentejente, og kunne virkelig ikke se hvordan jeg noensinne kunne fungere som mor til en gutt. Jeg visste imidlertid at det var en gutt i magen fra første stund, og da jeg fikk det bekreftet på UL skammer jeg meg ikke over å si at jeg ble skuffet. Fra å ha kikket på søte små kjoler i butikken, og på leker i lilla, skulle det plutselig bli klær med Minions og Angry Bird.. Fra det samme øyeblikket skjønte jeg at jeg måtte gjøre noe med tankene mine, og fokusere på det jeg skulle få og ikke det jeg ikke skulle få. Det gikk egentlig veldig greit, og jeg gledet meg like mye til å møte babyen min.

Nå kan jeg med hånden på hjertet si at det ikke finnes en jente som er like herlig og god som gutten min, og nestemann kan også gjerne bli en gutt for min del! Som flere allerede har skrevet så kommer du garantert ikke til å tenke så mye som et sekund på jenter når du får babyen din i armene dine, men det hjelper å gå inn for å glede deg like mye over en gutt allerede nå. 

Det er ingenting å skamme seg for at man blir skuffet. For mange handler det rett og slett over at man som guttemamma må inn i en helt ny og ukjent verden som regel, og at man relaterer til det samme kjønnet som man selv er. Masse lykke til med babyen! :)

Anonymkode: 3afc0...549

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er veldig vanlig. I min slekt er det slik at alle får en jente først, så forventningene om at det skulle bli en jente lå jo der. Så ble det gutt, og gutt og enda en gutt. Nå er jeg den eneste i slekta som kun fikk gutter. Så ja, det ble litt sårt på et vis å ikke få en datter som jeg kunne overøse med kjærligheten jeg aldri fikk. Men det forsvant fort og guttene får alt jeg har og en bedre barndom enn min. 

Anonymkode: d937a...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk først jente, og ønsket meg jente så ble glad for det. Neste gang jeg ble gravid ønsket jeg meg jente igjen, denne gangen var det en gutt. Ble litt skuffet først (over meg selv også...), men som alle andre har skrevet, når barnet er der er det jo akkurat DET barnet du har ventet på! 

I ettertid skammer jeg meg nesten, for gutten min er virkelig min solstråle! Så herlig og fantastisk, og mammagutt til tusen. Jenta mi er skikkelig pappajente, så herlig å se de to sammen, hun er pappas prinsesse!

jeg forstår følelsene dine og ikke minst syns jeg det er flott at du snakker om det - tror MANGE tenker det samme men ikke tør å si det. 

Dette kommer til å bli fantastisk, bare gled deg til den lille gutten din kommer💙

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke sånn at Marna Haugen også ønsket seg veldig ei jente. Men så ble det gutt. Og det gikk jo bra og hun var jo fornøyd! Men for noen er det nok veldig stas med ei lita jenta hvertfall om de har gutter fra før :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen!

Anonymkode: d26ac...d4a

Jeg ser det har vært reaksjoner på at jeg ba ts om at hun kan gi bort guttebabyen sin. Jeg vil selvsagt ikke ha babyen hennes. Det var min måte å sette det på spissen ut fra innlegget hennes. Klart man reagerer på sånt sutretråd! Jeg ser jo at folk hisser seg over "er jeg gravid" tråder her og ts må da tåle andre reaksjoner her enn dakar-ts-det-blir-bedre svar. Folk må tåle å høre fra andre som ikke er like heldig å få barn på den lette måten, men det betyr ikke at man blir bitter av å lese om andres lykke. 

Ts, du blir sikkert en god mor til tross for at kjønnet på barnet var feil :)

Anonymkode: 145cb...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk noe skuffet med andremann. Da øsnket jeg ei jente til som jeg har fra før. Men det kom en liten gutt. I det sekundet han var ute tenkte jeg ikke mere over det. Ikke senere i graviditeten heller for ordens skyld. 
Det er menneskelig og føle det sånn. Det er ikke slik at man setter kjønn FORAN at barnet er friskt,men når man har fått sjekket at alt er bra og vet det er det fullstendig lov å tenke slike tanker.
Men tro emg, det går over <3

Og du som skrev det at du hadde abortert. Jeg føler smerten din og håper det ordner seg for deg. Men det der kan du holde deg for god for. Ja ufrivillig barnløse har det hardt! Men verdens sirkulerer ikke kun rundt dere! Det er andre med andre problemer her i verden og.
Spira di sitter nok snart skal du se. Imens... prøv å ikke bli ei bitter drittkjærring som ikke klarer og glede seg over andres lykke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var også helt sikker på at jeg skulle få jente, følte det veldig sterkt. Når jeg på oul fikk vite at det var en gutt inni der, ble jeg litt paff. Jeg kan ha sett skuffa ut, tror jeg, men jeg var mest overraska. Det tok litt tid å bli vant med tanken. Nå er det kjemperart å tenke at han lille kjekkasen min kunne ha vært jente! Selvfølgelig var det gutt jeg skulle få!

Anonymkode: 6a63e...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan love deg, TS at disse tankene kommer til å forsvinne helt når gutten er kommet. Det er helt topp å være guttemamma :D

Anonymkode: 81154...831

Det er topp å være jentemamma også.

Anonymkode: 41c58...447

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det verre å si det enn å si at man ønsker seg jente og ikke gutt? Hun mente jo ikke bokstavelig at TS skulle gi henne babyen sin. Regner med at hun mente det fordi hun synes det er sårende at hun mistet barnet sitt og TS ikke vil ha barnet hvis det er en gutt.

Som guttemamma blir jeg fornærmet over slike tråder. Hva er galt med gutter? Regner med at alle dere som kun ønsker dere jenter blir glad i gutten når han kommer, at det er forbigående. 

Anonymkode: 3e4af...437

Du er ihvertfall flink til å få dette til å handle om deg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, happywife skrev:

Jeg var faktisk noe skuffet med andremann. Da øsnket jeg ei jente til som jeg har fra før. Men det kom en liten gutt. I det sekundet han var ute tenkte jeg ikke mere over det. Ikke senere i graviditeten heller for ordens skyld. 
Det er menneskelig og føle det sånn. Det er ikke slik at man setter kjønn FORAN at barnet er friskt,men når man har fått sjekket at alt er bra og vet det er det fullstendig lov å tenke slike tanker.
Men tro emg, det går over <3

Og du som skrev det at du hadde abortert. Jeg føler smerten din og håper det ordner seg for deg. Men det der kan du holde deg for god for. Ja ufrivillig barnløse har det hardt! Men verdens sirkulerer ikke kun rundt dere! Det er andre med andre problemer her i verden og.
Spira di sitter nok snart skal du se. Imens... prøv å ikke bli ei bitter drittkjærring som ikke klarer og glede seg over andres lykke

Det står vel ikke noe om at hun var bitter?  Prøv nå for all del ikke å tolke ting annerledes enn det de er. Jeg syns selv at denne er en sutretråd fra ts sin side. Hun burde holde seg for god til å syte når barnet hun venter er frisk.

Anonymkode: e7d7e...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...