Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest noe om det selv og vet ikke hva det er, men man kan begynne å lure.. Det skaper så mye forvirring og et brudd eller avslutning på en relasjon med en slik type blir bare hundre ganger verre enn nødvendig. Forstår ikke at det går an å bli sånn.. Når jeg har fått ting litt på avstand så ser jeg hvor manipulerende vedkommende har vært, og hvor lett jeg har vært å manipulere, bare fordi jeg ble helt omtåket og høy av lidenskapelig sex, komplimenter og fremtidsprat. 

Anonymkode: 2093e...359

Nøyaktig som meg.

Sliter med det,men regner med det går seg til, han har sagt jeg følger etter han (?) dette kom plutselig, han sa nemlig at det gikk begge veier, men det kan det umulig ha gjort.

Mistet respekt når han plutselig kom med at jeg følger etter han ;) gjorde det lettere for meg og ikke ta kontakt, makan.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er samme pesonlighetstype eller om de har lest seg opp på pua ( pickupartist )

Anonymkode: f7cd9...fd9

En del har kanskje lest seg opp på pua strategier og bruker det bevist. Men tror ikke de fleste menn gjør det, selv om de bruker mye av de samme strategiene, men ubevist.

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del har kanskje lest seg opp på pua strategier og bruker det bevist. Men tror ikke de fleste menn gjør det, selv om de bruker mye av de samme strategiene, men ubevist.

Anonymkode: 28ffe...71d

Jeg skal lese alt jeg kommer over av pau&menn, dette skal jeg aldri mer gjennom på samme måte. Selv kunne jeg aldri oppførst meg så uærlig som han har gjort, tenker han må ha issues, det er faktisk ikke normalt.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rota meg opp i en mann som helt fra starten av sa han IKKE ville ha forhold.. og nå mange månder etter vil han jo fortsatt så klart ikke ha det. Jeg skulle sagt lykke til den gangen han sa det.. selv om jeg allerede DA kjente sommerfugler i magen hver gang jeg såg han. Så da har det blitt mye sex i løpet av året.. meldinger bla..bla.. Og så analyserer en ned til minste detalj og tenker at jo.. kanskje han liker meg litt allikevel.. Ille. Får se.. selv om jeg ikke har synest nett dating har vært greia for meg så får jeg kanske hive meg utpå det en stund.

Denne drømmemannen, eventuelt marerittmannen foltalte han hadde vært utro mot sin tidligere samboer - når hun var gravid. Så lurer egentlig på om jeg er litt syk i hodet som tenker på han hele tiden.

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må finnes en eller annen oppskrift mot kjærlighetsorg&hekt,

selv har jeg bestemt meg for aldri mer for følelser for en jeg ikke kjenner godt nok, og vet at det er 110 prosent gjensidig i ord og handling.

Det er for mange falske mennesker der ute, ikke la de slippe billig unna.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Plan for dagen.

IKKE "spionere" på han jeg er hekta på. Dvs sjekke sosiale medier osv.

Skal IKKKE sjekke hvert 5 minutt om jeg har fått melding. 

Skal innse at JEG trenger ikke noen som helst bekreftelse fra han. Jeg ER en bra dame og trenger han faktisk IKKKE.

Skal smile til verden og verden vil etterhvert smile til meg. 

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er der bare kvinner som sliter med slikt?

Anonymkode: 1c59f...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager uten kontakt.. hver dag telle... litt etter litt.. til slutt er du ikke mer for meg..

:dagens-rose:

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at man ofrer alt for å ha han i livet sitt, mens han ikke bryr seg om du blir i livet hans eller ikke. Derfor går man på eggeskall når han først er varm, sånn at man ikke gjør noe feil som fører til at han blir kald igjen.

Hva er nøkkelen for å få han til å bli? Skal jeg bli penere, snillere, kulere? Alt jeg gjorde var en audition for han. Snap-storyen betydde ingenting hvis han ikke så den. Bildene på Instagram måtte være perfekte. Jeg var hektet på hans bekreftelse, og han var hektet på egoboosten det gav han.

Han så meg dypt inn i øynene og sa at han aldri hadde følt det sånn med noen før. At jeg var drømmejenta hans, og at han aldri ville såre meg. Jeg gråt og sa at jeg måtte gå, men han bad meg om å bli. Jeg ble. Alt for mange ganger. Selv om jeg visste at jeg ville bli såret igjen, så klamret jeg meg til håpet. Han var som det herligste dopet med den dypeste nedturen.

Jeg innså til slutt at man er ikke forelska i personen, man er hekta på håpet. Forelska i illusjonen man har diktet opp i hodet. Jeg blokkerte han endelig og følte meg på avrusning, men ble til slutt kvitt abstinensene, og ble fri.

Sorry rotete innlegg men måtte få ut litt følelser en plass.

Anonymkode: 6c000...fc1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 dager uten kontakt.. hver dag telle... litt etter litt.. til slutt er du ikke mer for meg..

:dagens-rose:

Anonymkode: f7cd9...fd9

Jeg heier!! Du klarer det! Tips, se på gode serier og litt til podcaster, få tatt deg et par skikkelig intensive løpeøkter i uken så du får skilt ut masse endorfiner, få seg litt sollys hver dag og skriv opp igjen og igjen hva som er negativt med dette mennesket.. Det vil garantert bli en lengre liste en den positive!! La deg selv gråte og få han ut av kroppen, men finn balansen mellom dette og å grave seg ned i kjærlighetssorgen.. Forøvrig så burde du høre kjærlighetspodden, der tar de blant annet for seg akkurat det som tas opp her.. JEG, verdens mest sensitive og følsomme menneske har klart å komme ut av en helt, eller, det slipper iallefall veldig taket nå! Og det er en ubeskrivelig følelse av kontroll, og ikke minst så føler jeg faktisk glede over å ikke ha endt opp i et forhold med en person som faktisk er slik at han har fått meg så hektet..mennesker som får en til å bli hektet, trist, urolig, at man nesten glemmer sitt eget liv er virkelig ikke verdt et dritt av tiden vår!! 

Anonymkode: 2093e...359

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at man ofrer alt for å ha han i livet sitt, mens han ikke bryr seg om du blir i livet hans eller ikke. Derfor går man på eggeskall når han først er varm, sånn at man ikke gjør noe feil som fører til at han blir kald igjen.

Hva er nøkkelen for å få han til å bli? Skal jeg bli penere, snillere, kulere? Alt jeg gjorde var en audition for han. Snap-storyen betydde ingenting hvis han ikke så den. Bildene på Instagram måtte være perfekte. Jeg var hektet på hans bekreftelse, og han var hektet på egoboosten det gav han.

Han så meg dypt inn i øynene og sa at han aldri hadde følt det sånn med noen før. At jeg var drømmejenta hans, og at han aldri ville såre meg. Jeg gråt og sa at jeg måtte gå, men han bad meg om å bli. Jeg ble. Alt for mange ganger. Selv om jeg visste at jeg ville bli såret igjen, så klamret jeg meg til håpet. Han var som det herligste dopet med den dypeste nedturen.

Jeg innså til slutt at man er ikke forelska i personen, man er hekta på håpet. Forelska i illusjonen man har diktet opp i hodet. Jeg blokkerte han endelig og følte meg på avrusning, men ble til slutt kvitt abstinensene, og ble fri.

Sorry rotete innlegg men måtte få ut litt følelser en plass.

Anonymkode: 6c000...fc1

Herregud skulle tro vi snakket om samme mennesket og samme opplevelse!! Det er en utrolig følelse når man kan frigjøre seg fra en slik hekt. 

Anonymkode: 2093e...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for at dere deler. Det er godt å vite at en ikke er alene om dette! Jeg føler meg som en gal, desperat og needy.

Det eneste jeg ønsker er å høre fra min såkalte venn. Få noen bevis på at jeg er hans venn og, men det får jeg ikke, for han er ingen venn. Jeg tror egentlig han synes det er morsomt å behandle meg sånn. Og jeg blir så himla deprimert av det.

Han er kjempe ok med andre venner. Sender masse snap, liker/følger på Insta og tagger/liker på facebook. Mens jeg ... jeg er et spøkelse. Unfollowed på Insta for få dager siden, aldri noe på facebook, ingen snap på uker/mnd og aldri svar på meldinger (sender ikke mye). Tar ikke mer kontakt nå, men jeg får abstenser. Det verste er at hvis han kontakter meg etter mange uker/mnd, klarer jeg ikke å la vær å være en god venn og møte han. 

 

Anonymkode: d2618...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Oi, her kjenner jeg meg igjen. Hatt sex med en fyr ca fire ganger og jeg er jo ute etter kjæreste, men han er tydelig ikke det samme. Han vil ikke gi meg nr sitt en gang, så kommunikasjon har kun gått via snap og Facebook! Skjønner ikke hvorfor jeg har nedverdiget meg på denne måten. Sexen er fantastisk, men jeg kan jammen finne meg en som vil ha meg og ikke bare kroppen mi. Denne tråden har oppmuntret meg til å avvise han tvert og si hvorfor neste gang han tar kontakt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jo på han, så ga mye, han sa det gikk begge veier, men det var jo løgn viste det seg som.

Jo mer jeg ga, jo mer selvtillitt fikk han, han sa plutselig " jeg er en utfordring" " du følger etter meg" 

jeg skjønte ingenting, for denne relasjonen og få meg forelsket var virkelig han som la opp til i starten ( jeg var ikke så interessert , så blir det slik som dette?

For 3 dager siden spurte han om jeg ville møte han i sommer for å kle av meg for han. Det var prikken over i en for min del, jeg har ikke tatt kontakt på 3 dager.. teller ned hver dag, ser på dette som noe positivt, noe jeg skal lære av-slik at det aldri skjer igjen. Jeg var aldri god nok uansett hva jeg gjorde ( merkerlig det, jeg var jo så FLOTT i begynnelsen, alle likte meg! )...... ;)

Normale mennesker hekter oss ikke på den måten, nå sier jeg ikke de er psykopater og narsissister, men de lyger.. de driver med futurefaking og hekter, er jo ikke noe vi egentlig vil ha, vil vi damer?   ;)

Hadde jeg bare visst det i starten, dette har dessverre tatt tid, men men. Neste gang vet jeg bedre, det blir aldri på denne måten igjen.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heier!! Du klarer det! Tips, se på gode serier og litt til podcaster, få tatt deg et par skikkelig intensive løpeøkter i uken så du får skilt ut masse endorfiner, få seg litt sollys hver dag og skriv opp igjen og igjen hva som er negativt med dette mennesket.. Det vil garantert bli en lengre liste en den positive!! La deg selv gråte og få han ut av kroppen, men finn balansen mellom dette og å grave seg ned i kjærlighetssorgen.. Forøvrig så burde du høre kjærlighetspodden, der tar de blant annet for seg akkurat det som tas opp her.. JEG, verdens mest sensitive og følsomme menneske har klart å komme ut av en helt, eller, det slipper iallefall veldig taket nå! Og det er en ubeskrivelig følelse av kontroll, og ikke minst så føler jeg faktisk glede over å ikke ha endt opp i et forhold med en person som faktisk er slik at han har fått meg så hektet..mennesker som får en til å bli hektet, trist, urolig, at man nesten glemmer sitt eget liv er virkelig ikke verdt et dritt av tiden vår!! 

Anonymkode: 2093e...359

Takk, holder på med selvutvikling.

Har lyst til å sende en siste melding, men det er vel ikke vits. 

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, dere er jo helt syke. Det er skummelt hvor besatte dere er av et annet menneske. Synes faktisk synd på mennene som er ofrene deres. 

Anonymkode: e5e34...883

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, dere er jo helt syke. Det er skummelt hvor besatte dere er av et annet menneske. Synes faktisk synd på mennene som er ofrene deres. 

Anonymkode: e5e34...883

Vel, dette sier jo alt om din kunnskap for hvordan mennesker fungerer.

Dette er faktisk noe som alle kan komme ut for, også deg.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, holder på med selvutvikling.

Har lyst til å sende en siste melding, men det er vel ikke vits. 

Anonymkode: f7cd9...fd9

Hm, kjenner følelsen.. Fort gjort å få tilbakefall og gjøre det.. Men vær helt ærlig med deg selv, hva er målet med å sende han en melding, og hva blir sannsynligvis utfallet av det? 

Anonymkode: 2093e...359

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, kjenner følelsen.. Fort gjort å få tilbakefall og gjøre det.. Men vær helt ærlig med deg selv, hva er målet med å sende han en melding, og hva blir sannsynligvis utfallet av det? 

Anonymkode: 2093e...359

Dette er en mann jeg har hatt jevn og god kontakt med veldig lenge ( månedsvis ) men han har aldri lagt meg til som venn på facebook. Han var så glad jeg tok kontakt med han, da jeg var så flott! .. og startet hele greien..til jeg klarte og forelske meg ( skal aldri skje mer ) så på facebooken hans i dag ( åpen profil, jobber med og ikke se på den og ) .. da har han lagt til en random dame som venn ( annen kant av landet, og ikke hans type utseendemessig i det hele tatt, blir ikke sjalu pga av utseendet for og si det slik, ærlig sak det :) men, hvordan kan han legge til en random og ikke meg som har hatt jevn kontakt med han så lenge? ser ikke helt den..

Jeg kommer aldri mer til å sende han en eneste melding til på eget intiativ, jobber aktivt med og komme meg ut av hektet, så dårlig han behandlet meg på slutten, han er ikke verdt det, er skuffet da, han var jo så snill. ;)..

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Jeg rota meg opp i en mann som helt fra starten av sa han IKKE ville ha forhold.. og nå mange månder etter vil han jo fortsatt så klart ikke ha det. Jeg skulle sagt lykke til den gangen han sa det.. selv om jeg allerede DA kjente sommerfugler i magen hver gang jeg såg han. Så da har det blitt mye sex i løpet av året.. meldinger bla..bla.. Og så analyserer en ned til minste detalj og tenker at jo.. kanskje han liker meg litt allikevel.. Ille. Får se.. selv om jeg ikke har synest nett dating har vært greia for meg så får jeg kanske hive meg utpå det en stund.

Denne drømmemannen, eventuelt marerittmannen foltalte han hadde vært utro mot sin tidligere samboer - når hun var gravid. Så lurer egentlig på om jeg er litt syk i hodet som tenker på han hele tiden.

Anonymkode: 28ffe...71d

Du er ikke syk i hodet, men du har gått på en smell.. 

Når en mann (eller dame for den sakens skyld) sier han ikke vil ha forhold, må du ta han på ordet. At han liker deg nok til å ville ligge med deg, ja, men forhold.. Nei. Og vil de det allikevel, har de som regel ikke noe problem med å si det.

Min nåværende samboer ville ikke ha forhold, og var veldig ærlig om det fra starten. Jeg ville heller ikke ha, så det var i grunn greit. Med tiden begynte jeg å like han mer og mer, og vurderte å trekke meg unna han, så jeg slapp å få sterke følelser. Ergo, han ville ha merket en endring, når jeg endret min tankegang. Jeg rakk jo aldri å komme så langt, da han plutselig var ærlig om at han likte meg veldig godt, og kunne tenke seg å prøve med meg, og kunne tenke seg noe mer enn bare fjas. 

Det jeg prøver å komme frem til, er at hvis det er en endring, sier folk det som regel, eller så merker man en endring. Fortsetter det som før, med ignorering stort sett, men veldig på når det nærmer seg tid for sengekos, så er ikke det kjærlighet! 

Jeg har også hatt et hekt en gang i tiden. Jeg innså hva jeg var for han, å begynte å gi mer faen i han. Da ble han mer på, og når jeg begynte å ignorere han totalt, og begynte å date min samboer, kom han springende tilbake, og var plutselig klar for et forhold. Den følelsen av å kunne takke nei, til en som bevisst hadde brukt meg, fordi jeg var oppriktig over han, og veldig forelsket i en annen, den var veldig god for selvfølelsen :)

Det å fortsette i gammelt spor, gjøre meg selv tilgjengelig, og alltid komme springende, har aldri ført meg noen vei. Slike menn er som regel bare opptatt av jakten, og da syns jeg ikke man skal gi de nøyaktig det de vil ha, uten å gi noe tilbake. 

Anonymkode: ba611...f1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...