Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa faktisk ifra til han på et tidspunkt at vi måtte kutte ut og at hvis jeg tok kontakt f eks i fylla så måtte han bare ignorere det. Han sa ja til det, men et par uker senere var jeg i sengen hans igjen. Så det funker jo ikke. Er flaut at man ikke klarer å ha mer selvkontroll, så skulle virkelig ønske han kunne avvist meg/ignorert meg istedenfor, men skjønner at det sikkert er vanskelig å si nei til sex.. 

TS

Anonymkode: 33ad3...0ab

Typisk gjennområtten fyr. Det er sånne folk jeg kunne tenkt meg å slå ut tenna på. Å se noen være så egoistisk, ha så dårlig moral og tråkke på andre mennesker er noe som tenner plugger hos meg.

Anonymkode: 19f0b...5c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du delte, er akkurat sånn jeg har det.. Faktisk er det så likt at det er som om det er meg du skriver om..  Jeg føler jo også at det ikke kommer til å ta slutt før han avviser meg totalt/når et nytt nivå av hvor drittsekk man kan være. Og det er jo sykt kjipt. Må vel prøve å unngå å være alene og sørge for å være rundt folk som vet at jeg må vekk fra han fyren her. 

Ts

Anonymkode: 33ad3...0ab

Uff, unner ingen å gå igjennom dette. Han jeg var hekta på avviste meg med å si at han var glad han ikke datet meg mer, og nå var det en annen i bildet, så jeg måtte slutte å kontakte han. Det var så ydmykende, men aller mest veldig, veldig slemt. Jeg hadde absolutt ikke sendt masse meldinger etter at vi sluttet å treffe hverandre, kun én i etterkant som var et praktisk spørsmål. Og han visste veldig godt at jeg var skikkelig forelska i han. Så når jeg innså at han ikke hadde en døyt av empati og kanskje frydet seg over å fortelle meg at det var en ny en, da ble jeg bare sint og mistet all lyst på han. 

Jeg er lei meg for at jeg føler jeg mistet selvrespekten totalt, men samtidig er jeg glad jeg fikk se denne stygge siden av han. Vet ikke om du vil utsette deg selv for å bli så ydmyket, det beste er jo at du selv klarer å avslutte alt. Ta i alle fall å slett han fra Facebook, det gjør deg ikke noe godt.

Anonymkode: 1068a...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg er også i en "hekt" nå. Han har vist interesse, så satt meg på vent, vist interesse igjen og så videre. Det har forvandlet meg til en liten nervebunt, med vondt i magen, konsentrasjonsproblemer, desperat behov for bekreftelse fra han - og jo mer jeg lengter og maser etter det, desto mer trekker han seg unna. Forrige uke ba jeg han si om han var interessert eller ikke, i klartekst, fordi jeg synes det er vanskelig å ha det sånn. Da svarte han ikke, og jeg har ikke hørt noe mer. Det er for så vidt også et svar, men vanskelig å komme seg ut av en hekt uten å få et klart og entydig svar.

Jeg har nå kjøpt boka "Hektet på et håp om kjærlighet" og kjenner meg igjen i mye. Satser alt på at jeg kommer meg ut av det. Men jeg sjekker han fortsatt ut på Instagram (da får jeg i alle fall et glimt av ham, er den irrasjonelle tanken) og håper - så inderlig - at han skal ta kontakt. Det gjør vondt.

Ettersom jeg er i samme situasjon selv, har jeg foreløpig ikke så mange gode råd å komme med. Men håper det kan hjelpe litt å vite at du ikke er alene. 😊

Anonymkode: 9700f...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. april 2016 at 17.32, AnonymBruker skrev:

Uff, unner ingen å gå igjennom dette. Han jeg var hekta på avviste meg med å si at han var glad han ikke datet meg mer, og nå var det en annen i bildet, så jeg måtte slutte å kontakte han. Det var så ydmykende, men aller mest veldig, veldig slemt. Jeg hadde absolutt ikke sendt masse meldinger etter at vi sluttet å treffe hverandre, kun én i etterkant som var et praktisk spørsmål. Og han visste veldig godt at jeg var skikkelig forelska i han. Så når jeg innså at han ikke hadde en døyt av empati og kanskje frydet seg over å fortelle meg at det var en ny en, da ble jeg bare sint og mistet all lyst på han. 

Jeg er lei meg for at jeg føler jeg mistet selvrespekten totalt, men samtidig er jeg glad jeg fikk se denne stygge siden av han. Vet ikke om du vil utsette deg selv for å bli så ydmyket, det beste er jo at du selv klarer å avslutte alt. Ta i alle fall å slett han fra Facebook, det gjør deg ikke noe godt.

Anonymkode: 1068a...d91

Han jeg prøver å løsrive meg fra fremstår også veldig som at han ikke har så mye empati til tider, så det er egentlig veldig rart at jeg fortsetter å være så betatt/forelska. Jeg begynner kanskje (etter å ha lest svarene her blant annet) å innse eller mistenke at det er litt egoboost for han å ha en jente som er håpløst forelska i seg og at det er årsaken til at HAN ikke kutter av. 

Jeg har klart snart én uke uten å ta kontakt nå, håper virkelig jeg holder ut i ukene som kommer. Deilig å vite at det er flere som har vært i samme situasjon og skjønner meg.. Utrolig kjipt at du måtte oppleve det du også, men vær glad du kom deg ut av det:) håper jeg også gjør det nå..

Anonymkode: 33ad3...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. april 2016 at 19.32, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg er også i en "hekt" nå. Han har vist interesse, så satt meg på vent, vist interesse igjen og så videre. Det har forvandlet meg til en liten nervebunt, med vondt i magen, konsentrasjonsproblemer, desperat behov for bekreftelse fra han - og jo mer jeg lengter og maser etter det, desto mer trekker han seg unna. Forrige uke ba jeg han si om han var interessert eller ikke, i klartekst, fordi jeg synes det er vanskelig å ha det sånn. Da svarte han ikke, og jeg har ikke hørt noe mer. Det er for så vidt også et svar, men vanskelig å komme seg ut av en hekt uten å få et klart og entydig svar.

Jeg har nå kjøpt boka "Hektet på et håp om kjærlighet" og kjenner meg igjen i mye. Satser alt på at jeg kommer meg ut av det. Men jeg sjekker han fortsatt ut på Instagram (da får jeg i alle fall et glimt av ham, er den irrasjonelle tanken) og håper - så inderlig - at han skal ta kontakt. Det gjør vondt.

Ettersom jeg er i samme situasjon selv, har jeg foreløpig ikke så mange gode råd å komme med. Men håper det kan hjelpe litt å vite at du ikke er alene. 😊

Anonymkode: 9700f...039

Tusen takk, det hjelper veldig å vite at jeg ikke er alene om dette :) jeg kjenner følelsen av å sitte å håpe og håpe på at han skal ta kontakt og følelsen av å nesten bli besatt av personen.. jeg drev daglig og pinte meg selv i flere måneder med han her ved å følge med på alt som skjedde på facebooken hans, stresse hver gang han addet nye jenter (fikk skikkelig klump i magen, ble kvalm og sjalu).. har heldigvis klart å slutte med det, men har fortsatt en vei å gå..  På en måte er det fælt at disse mennene ikke klarer å bare si rett ut: "vet du hva, jeg ser at du har sterke følelser, det er best om vi bryter kontakten". Ja, vi har selvsagt ansvar for vår egen lykke og slikt, men er trist at de ikke har mer empati/medfølelse enn som så..  Spesielt når de kan få sex f eks fra andre som ikke har disse følelsene.. (Legger ikke skylda på han altså, bare lufter tanker)

Anonymkode: 33ad3...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det hjelper veldig å vite at jeg ikke er alene om dette :) jeg kjenner følelsen av å sitte å håpe og håpe på at han skal ta kontakt og følelsen av å nesten bli besatt av personen.. jeg drev daglig og pinte meg selv i flere måneder med han her ved å følge med på alt som skjedde på facebooken hans, stresse hver gang han addet nye jenter (fikk skikkelig klump i magen, ble kvalm og sjalu).. har heldigvis klart å slutte med det, men har fortsatt en vei å gå..  På en måte er det fælt at disse mennene ikke klarer å bare si rett ut: "vet du hva, jeg ser at du har sterke følelser, det er best om vi bryter kontakten". Ja, vi har selvsagt ansvar for vår egen lykke og slikt, men er trist at de ikke har mer empati/medfølelse enn som så..  Spesielt når de kan få sex f eks fra andre som ikke har disse følelsene.. (Legger ikke skylda på han altså, bare lufter tanker)

Anonymkode: 33ad3...0ab

Empatiske menn ville avbrutt og ikke latt deg ta kontakt dersom de så du var i situasjonen du er i. Du har ikke noen slike du kan fokusere tankene mot når det er som verst? En teknikk jeg bruker for å håndtere sånne følelser, er å akseptere at disse følelsene er en del av livet, tenke at det er helt greit at dem er der nå midlertidig, og ved å ikke ta kontakt/følge opp på sosiale medier, vil følelsene forsvinne gradvis. Høres sikkert rart ut, men det fungerer for meg :)

Ellers er det godt å høre at du ikke sjekker facebooken hans og ikke har hatt kontakt på 1 uke. Ville anbefalt å slette han helt fra sosiale medier. Og forbered deg på å si nei hvis han tar kontakt igjen.

Anonymkode: 19f0b...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Jeg tror jeg er i en hekt.

Med elskeren min. Hadde det vært så lett som å bare kutte han ut hadde jeg lett gjort det, men det går ikke.
Jeg ser han hver dag på jobb, og tankene kverner hele tiden.

Jeg vet at han ikke enser meg en tanke i hverdagen, bortsett fra rett før våre møter. Da er han så ivrig at det virker som om jeg er den eneste han har øyne for.

Og jeg vil jo ikke tenke på han heller. Så jeg begynner å forstå at sex og følelser ikke kan skilles, selvom jeg prøver å overbevise meg selv om at det går ann og ha et seksuelt forhold uten å bli forelsket. Men det går ikke, og jeg forstår det sakte men sikkert.

Jeg stalker facebooken hans, tar meg i å tenke på hvor kjekk han er, og jeg vet jeg ikke kan få han, og at jeg ikke burde ville ønske å få han. Han er psykopat, han er snart gift, han er farlig.

Og han bryr seg ikke om meg.

Anonymkode: ba1a7...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2016 den 11.11, amativeReflection skrev:

Hektabloggen må være det verste jeg har sett på nett siden http://www.arngren.net/ , hvorfor velger de å ha beige/brunt dopapir som bakgrunn for svart tekst? Det gjør det jo uleselig.

:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunsetdancer skrev:

Jeg er vel litt der at jeg går rundt å tenker for mye over en tidligere hendelse som har satt preg på meg. Jeg fikk ikke fred med hendelsen, og jeg vil jo si at det blir et hekt. Jeg blir hektet på å få fred med det som hendte. 

Ta kontakt med de involverte parter og snakk dere gjennom det. Ofte hjelper det masse. 

Anonymkode: b3ee6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2016 den 6.54, AnonymBruker skrev:

Typisk gjennområtten fyr. Det er sånne folk jeg kunne tenkt meg å slå ut tenna på. Å se noen være så egoistisk, ha så dårlig moral og tråkke på andre mennesker er noe som tenner plugger hos meg.

Anonymkode: 19f0b...5c5

Signerer, det sier alt.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2016 den 1.56, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det hjelper veldig å vite at jeg ikke er alene om dette :) jeg kjenner følelsen av å sitte å håpe og håpe på at han skal ta kontakt og følelsen av å nesten bli besatt av personen.. jeg drev daglig og pinte meg selv i flere måneder med han her ved å følge med på alt som skjedde på facebooken hans, stresse hver gang han addet nye jenter (fikk skikkelig klump i magen, ble kvalm og sjalu).. har heldigvis klart å slutte med det, men har fortsatt en vei å gå..  På en måte er det fælt at disse mennene ikke klarer å bare si rett ut: "vet du hva, jeg ser at du har sterke følelser, det er best om vi bryter kontakten". Ja, vi har selvsagt ansvar for vår egen lykke og slikt, men er trist at de ikke har mer empati/medfølelse enn som så..  Spesielt når de kan få sex f eks fra andre som ikke har disse følelsene.. (Legger ikke skylda på han altså, bare lufter tanker)

Anonymkode: 33ad3...0ab

Jeg tror det er en viktig grunn til at dere blir hektet, den likegyldigheten, og varm/kalde væremåten til mennene. Hadde han bare vært snill og enkel å være med, hadde du ikke blitt hektet. :) 

Anonymkode: 224a4...21a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er en viktig grunn til at dere blir hektet, den likegyldigheten, og varm/kalde væremåten til mennene. Hadde han bare vært snill og enkel å være med, hadde du ikke blitt hektet. :) 

Anonymkode: 224a4...21a

Men hvis man gjennomskuer spillet så blir man vel kanskje ikke hektet? .. 

Anonymkode: 11121...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man gjennomskuer spillet så blir man vel kanskje ikke hektet? .. 

Anonymkode: 11121...c51

Det er vel ikke akkurat noe spill. Mannen er som han er - flyktig og kåt.

Anonymkode: 224a4...21a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎23‎.‎01‎.‎2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er i en hekt.

Med elskeren min. Hadde det vært så lett som å bare kutte han ut hadde jeg lett gjort det, men det går ikke.
Jeg ser han hver dag på jobb, og tankene kverner hele tiden.

Jeg vet at han ikke enser meg en tanke i hverdagen, bortsett fra rett før våre møter. Da er han så ivrig at det virker som om jeg er den eneste han har øyne for.

Og jeg vil jo ikke tenke på han heller. Så jeg begynner å forstå at sex og følelser ikke kan skilles, selvom jeg prøver å overbevise meg selv om at det går ann og ha et seksuelt forhold uten å bli forelsket. Men det går ikke, og jeg forstår det sakte men sikkert.

Jeg stalker facebooken hans, tar meg i å tenke på hvor kjekk han er, og jeg vet jeg ikke kan få han, og at jeg ikke burde ville ønske å få han. Han er psykopat, han er snart gift, han er farlig.

Og han bryr seg ikke om meg.

Anonymkode: ba1a7...686

Det er nettopp dette jeg mener. Han er interessert kun når det nærmer seg møtene våre. Da bygger vi det opp med masse kåtskap frem til dagen det skjer, og så er det null kontakt etter det. Jeg syns det er vanskelig, og jeg vet jo så godt hva som er best for meg selv, men allikevel klarer jeg ikke å slutte og tenke på han og å ønske han når han tar kontakt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke akkurat noe spill. Mannen er som han er - flyktig og kåt.

Anonymkode: 224a4...21a

 

Anonymkode: ba1a7...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette jeg mener. Han er interessert kun når det nærmer seg møtene våre. Da bygger vi det opp med masse kåtskap frem til dagen det skjer, og så er det null kontakt etter det. Jeg syns det er vanskelig, og jeg vet jo så godt hva som er best for meg selv, men allikevel klarer jeg ikke å slutte og tenke på han og å ønske han når han tar kontakt.

 

Anonymkode: ba1a7...686

Det er jo det som kunne være en utfordring for deg. Å få selvtillit til å kunne si "nei, det passer ikke i kveld" til en sånn type. vanskelig er det faktisk ikke. Det er du selv som setter deg i en underdanig rolle, og plasserer han på en pidestall. Du kunne velge å tenke store tanker om deg selv isteden. F.eks. "denne mannen er jammen heldig som har fått ha sex med meg, jeg som er så sexy og uimotståelig". Hvis du tenker at du selv er unik, så blir det jo din egen tilfredsstillelse som blir viktig, og at menn kan please deg istedenfor motsatt. Du bestemmer selv hvilken rolle du vil innta.

Anonymkode: 224a4...21a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det som kunne være en utfordring for deg. Å få selvtillit til å kunne si "nei, det passer ikke i kveld" til en sånn type. vanskelig er det faktisk ikke. Det er du selv som setter deg i en underdanig rolle, og plasserer han på en pidestall. Du kunne velge å tenke store tanker om deg selv isteden. F.eks. "denne mannen er jammen heldig som har fått ha sex med meg, jeg som er så sexy og uimotståelig". Hvis du tenker at du selv er unik, så blir det jo din egen tilfredsstillelse som blir viktig, og at menn kan please deg istedenfor motsatt. Du bestemmer selv hvilken rolle du vil innta.

Anonymkode: 224a4...21a

Hvorfor tror du at vi damer generelt ikke tenker på den måten?

Anonymkode: 11121...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste måten å bryte en hekt er null kontakt, slett alt av bilder, meldinger osv.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at vi damer generelt ikke tenker på den måten?

Anonymkode: 11121...c51

Hvorfor påstår du at jeg tror noe om damer generelt? Jeg svarte brukeren over hvordan hun kunne velge å tenke overfor denne mannen.

Anonymkode: 224a4...21a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et hekt i forhold til eksen min. Hjalp ikke at han heller ikke greide å gi helt slipp. Holdt på i 1,5 år etter det var slutt, utrolig slitsomt...Jeg fikk ham til å slette meg meg fra facebook, snap osv, og ba ham om å ikke svare meg hvis jeg sendte mld. Høres teit ut, men noe annet funket ikke. Etter noen mnd traff han en ny og da greide jeg endelig å gi slipp. Ville ikke være den gale eksen som fortsatt sendte mld. Har egentlig ingen gode tips, men hvis han er lett tilgjengelig, så er det helt håpløst.

Anonymkode: ca0b6...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det som kunne være en utfordring for deg. Å få selvtillit til å kunne si "nei, det passer ikke i kveld" til en sånn type. vanskelig er det faktisk ikke. Det er du selv som setter deg i en underdanig rolle, og plasserer han på en pidestall. Du kunne velge å tenke store tanker om deg selv isteden. F.eks. "denne mannen er jammen heldig som har fått ha sex med meg, jeg som er så sexy og uimotståelig". Hvis du tenker at du selv er unik, så blir det jo din egen tilfredsstillelse som blir viktig, og at menn kan please deg istedenfor motsatt. Du bestemmer selv hvilken rolle du vil innta.

Anonymkode: 224a4...21a

Jo, SÅ vanskelig er det tydeligvis. Det er nok kåtskapen som styrer meg også, og det at han er forbudt egentlig. Jeg tror mye bygger på egen usikkerhet, og når han omtrent forguder meg i visse perioder så styrer det meg alt for mye.

Jeg skulle veldig gjerne kutte han ut på alle måter, men jeg kan ikke bytte jobb kun pga. dette. Jeg må prøve å glemme på en annen måte.

Anonymkode: ba1a7...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...