Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ute av hekten, fordi jeg bare bestemte meg!:alice:

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en mann jeg har hatt jevn og god kontakt med veldig lenge ( månedsvis ) men han har aldri lagt meg til som venn på facebook. Han var så glad jeg tok kontakt med han, da jeg var så flott! .. og startet hele greien..til jeg klarte og forelske meg ( skal aldri skje mer ) så på facebooken hans i dag ( åpen profil, jobber med og ikke se på den og ) .. da har han lagt til en random dame som venn ( annen kant av landet, og ikke hans type utseendemessig i det hele tatt, blir ikke sjalu pga av utseendet for og si det slik, ærlig sak det :) men, hvordan kan han legge til en random og ikke meg som har hatt jevn kontakt med han så lenge? ser ikke helt den..

Jeg kommer aldri mer til å sende han en eneste melding til på eget intiativ, jobber aktivt med og komme meg ut av hektet, så dårlig han behandlet meg på slutten, han er ikke verdt det, er skuffet da, han var jo så snill. ;)..

Anonymkode: f7cd9...fd9

«Random dame»? Unnskyld meg, men hvordan vet du det? Kanskje det er kusinen hans? Kanskje en barndomsvenninne? Kanskje de har studert sammen? Hvorfor skulle hun liksom ha mindre tilknytning til ham, enn deg? Du kjenner vel ikke alle han har vært borti i løpet av et liv?

Anonymkode: 1ae97...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hekt dumpet meg på en veldig brutal måte for 2 år siden .Jeg har fortsatt ikke kommet over det. Fordi situasjonen var så spesiell. Jeg mistenkte at han egentlig var i et forhold, og at derfor ble jeg dumpa. Jeg ble derfor veldig nyskjerrig og begynte å se etter han på en chattelinje begge pleide å gå på, surfe han opp på facebook, helt frem til dags dato. Vet det er sykt, og har sagt til meg selv at nå er det nok. Jeg gjør meg selv bare ulykkelig av å forsøke å finne ut av hvorfor jeg ble dumpa på en ganske så vemmelig og stygg måte. 

Anonymkode: 3090a...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå kommet meg over min hekt, og det er deilig! Føler meg fri! 

Anonymkode: 4e58b...d2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var siste dråpen! Skal holde meg unna han, om han har lyst til å opprettholde kontakten så får han jobbe litt for det selv. Er så lei å være alltid den som tar initiativet, føle meg usikker osv. Hvis han virkelig syntes jeg er en "god og snill" person så får han jobbe for det. 

Dag 1 starter nå. 

Anonymkode: 836dd...612

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag var siste dråpen! Skal holde meg unna han, om han har lyst til å opprettholde kontakten så får han jobbe litt for det selv. Er så lei å være alltid den som tar initiativet, føle meg usikker osv. Hvis han virkelig syntes jeg er en "god og snill" person så får han jobbe for det. 

Dag 1 starter nå. 

Anonymkode: 836dd...612

Yeah!

Anonymkode: 1ae97...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener disse mennene manipulerer dere fordi dere lar dem. Fordi dere ikke snur ryggen til dem så snart de oppfører seg dårlig, men heller vender det andre kinnet til. Forandringen må ligge hos dere selv, mennene er ikke problemet. Det handler om å ha verdighet og ikke være avhengig av et annet menneske.

Anonymkode: ec9de...437

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener disse mennene manipulerer dere fordi dere lar dem. Fordi dere ikke snur ryggen til dem så snart de oppfører seg dårlig, men heller vender det andre kinnet til. Forandringen må ligge hos dere selv, mennene er ikke problemet. Det handler om å ha verdighet og ikke være avhengig av et annet menneske.

Anonymkode: ec9de...437

Vi vet det. Vi vet inderlig godt at problemet ligger hos oss. Derav begrepet «hekt».

Men å gi slipp er enklere sagt enn gjort. Er man først blitt hekta, krever det enormt å avhekte seg. Blir litt som en alkoholiker. Vanskeligere for en alkoholiker å stoppe etter to glass, enn for meg.

Grunnen til at vi blir hekta er jo også at disse mennene gir oss noe bra. Vi vil ha det gode de har å tilby. Derfor fortsetter vi å tro på at vi til slutt vil få bare det gode.

Anonymkode: 1ae97...8ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener disse mennene manipulerer dere fordi dere lar dem. Fordi dere ikke snur ryggen til dem så snart de oppfører seg dårlig, men heller vender det andre kinnet til. Forandringen må ligge hos dere selv, mennene er ikke problemet. Det handler om å ha verdighet og ikke være avhengig av et annet menneske.

Anonymkode: ec9de...437

Er for så vidt enig med deg i det! Problemet er at alle kan oppleve å bli hektet, og ja, det skjer ofte når noen behandles dårlig og en ikke snur ryggen til med en gang. Men det er jo fordi en selv håper og tror at det det ikke vil skje igjen, fordi vi selv behandler mennesker med tillit, ærlighet og respekt, og forventer det samme tilbake. 

Men jeg håper at noen kan gi tips og råd for å bli kvitt hektet. For min del gjelder det en venn, så ingen dating og sex osv involvert. Kun ignorering, taushet, av/på og sånne koselige ting.

Hva har dere som har kommet ut av det gjort?

Hva er det viktigste å gjøre for å verne om seg selv?

 

 

 

Anonymkode: d2618...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er for så vidt enig med deg i det! Problemet er at alle kan oppleve å bli hektet, og ja, det skjer ofte når noen behandles dårlig og en ikke snur ryggen til med en gang. Men det er jo fordi en selv håper og tror at det det ikke vil skje igjen, fordi vi selv behandler mennesker med tillit, ærlighet og respekt, og forventer det samme tilbake. 

Men jeg håper at noen kan gi tips og råd for å bli kvitt hektet. For min del gjelder det en venn, så ingen dating og sex osv involvert. Kun ignorering, taushet, av/på og sånne koselige ting.

Hva har dere som har kommet ut av det gjort?

Hva er det viktigste å gjøre for å verne om seg selv?

 

 

 

Anonymkode: d2618...d68

Jeg hadde selv et lite hekt for noen år siden. En flørt som avviste meg litt brått og brutalt, og jeg som sendte han noen meldinger etterpå. Til slutt kom jeg til meg selv, og skjønte at klengete har jeg ikke lyst å oppføre meg mer. Tok aldri mer kontakt med han. Og det endte med at han et halvt år etterpå sendte meg en melding, som jeg aldri svarte på. Så det endte tilfredsstillende.

Anonymkode: ec9de...437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag var siste dråpen! Skal holde meg unna han, om han har lyst til å opprettholde kontakten så får han jobbe litt for det selv. Er så lei å være alltid den som tar initiativet, føle meg usikker osv. Hvis han virkelig syntes jeg er en "god og snill" person så får han jobbe for det. 

Dag 1 starter nå. 

Anonymkode: 836dd...612

Støtter deg 100%! Hold ut! Det er det beste å gjøre på sikt, selv om det er beintøft i starten. 

Anonymkode: 4e58b...d2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er for så vidt enig med deg i det! Problemet er at alle kan oppleve å bli hektet, og ja, det skjer ofte når noen behandles dårlig og en ikke snur ryggen til med en gang. Men det er jo fordi en selv håper og tror at det det ikke vil skje igjen, fordi vi selv behandler mennesker med tillit, ærlighet og respekt, og forventer det samme tilbake. 

Men jeg håper at noen kan gi tips og råd for å bli kvitt hektet. For min del gjelder det en venn, så ingen dating og sex osv involvert. Kun ignorering, taushet, av/på og sånne koselige ting.

Hva har dere som har kommet ut av det gjort?

Hva er det viktigste å gjøre for å verne om seg selv?

 

 

 

Anonymkode: d2618...d68

Kuttet ut fyren fullstendig. Svarte ikke hvis det kom henvendelser. Skaffet meg en hobby (for meg var det trening). Slutt å stalke fyren på sosiale medier. Date andre! 

Anonymkode: 4e58b...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selv et lite hekt for noen år siden. En flørt som avviste meg litt brått og brutalt, og jeg som sendte han noen meldinger etterpå. Til slutt kom jeg til meg selv, og skjønte at klengete har jeg ikke lyst å oppføre meg mer. Tok aldri mer kontakt med han. Og det endte med at han et halvt år etterpå sendte meg en melding, som jeg aldri svarte på. Så det endte tilfredsstillende.

Anonymkode: ec9de...437

Det du opplevde var ikke et hekt. Du bare sendte noen ekstra meldinger etter å ha blitt avvist. Det gjør mange. Hekt er noe annet, langt mer dyptgående. Per definisjon klarer du ikke å komme deg utav det uten vanvittig mye jobb.

Et hekt kan vare i årevis, lamme deg totalt.

Beklager, men det du gjør nå blir som å sammenligne kreftsykdom med forkjølelse.

Anonymkode: 1ae97...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er for så vidt enig med deg i det! Problemet er at alle kan oppleve å bli hektet, og ja, det skjer ofte når noen behandles dårlig og en ikke snur ryggen til med en gang. Men det er jo fordi en selv håper og tror at det det ikke vil skje igjen, fordi vi selv behandler mennesker med tillit, ærlighet og respekt, og forventer det samme tilbake. 

Men jeg håper at noen kan gi tips og råd for å bli kvitt hektet. For min del gjelder det en venn, så ingen dating og sex osv involvert. Kun ignorering, taushet, av/på og sånne koselige ting.

Hva har dere som har kommet ut av det gjort?

Hva er det viktigste å gjøre for å verne om seg selv?

 

 

 

Anonymkode: d2618...d68

Dette er en venn du også er romantisk interessert i? Har han gitt deg noen signaler på at det kan være gjensidig?

Jeg er der selv. Men lurer faktisk på om jeg sakte er på vei ut av det. I sneglefart, dessverre, men jeg føler at grepet han har på meg (uten å vite det) er i ferd med å glippe. Det har gått så lang tid, og virkeligheten begynner å innhente meg. Samtidig tror jeg faktisk at han kanskje er interessert. Men av ulike grunner kan han ikke gjøre noe (barn involvert for hans del).

Anonymkode: 1ae97...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke syk i hodet, men du har gått på en smell.. 

Når en mann (eller dame for den sakens skyld) sier han ikke vil ha forhold, må du ta han på ordet. At han liker deg nok til å ville ligge med deg, ja, men forhold.. Nei. Og vil de det allikevel, har de som regel ikke noe problem med å si det.

Min nåværende samboer ville ikke ha forhold, og var veldig ærlig om det fra starten. Jeg ville heller ikke ha, så det var i grunn greit. Med tiden begynte jeg å like han mer og mer, og vurderte å trekke meg unna han, så jeg slapp å få sterke følelser. Ergo, han ville ha merket en endring, når jeg endret min tankegang. Jeg rakk jo aldri å komme så langt, da han plutselig var ærlig om at han likte meg veldig godt, og kunne tenke seg å prøve med meg, og kunne tenke seg noe mer enn bare fjas. 

Det jeg prøver å komme frem til, er at hvis det er en endring, sier folk det som regel, eller så merker man en endring. Fortsetter det som før, med ignorering stort sett, men veldig på når det nærmer seg tid for sengekos, så er ikke det kjærlighet! 

Jeg har også hatt et hekt en gang i tiden. Jeg innså hva jeg var for han, å begynte å gi mer faen i han. Da ble han mer på, og når jeg begynte å ignorere han totalt, og begynte å date min samboer, kom han springende tilbake, og var plutselig klar for et forhold. Den følelsen av å kunne takke nei, til en som bevisst hadde brukt meg, fordi jeg var oppriktig over han, og veldig forelsket i en annen, den var veldig god for selvfølelsen :)

Det å fortsette i gammelt spor, gjøre meg selv tilgjengelig, og alltid komme springende, har aldri ført meg noen vei. Slike menn er som regel bare opptatt av jakten, og da syns jeg ikke man skal gi de nøyaktig det de vil ha, uten å gi noe tilbake. 

Anonymkode: ba611...f1b

Takk.

Ja, jeg burde ha løpt I det han sa han ikke ville ha noe forhold. En ting at en ikke MÅ ha og jakter på et forhold, det gjør heller ikke jeg, men er åpen for det.

Det har vært en del "ting" nå I det siste, så jeg har endt med å være needy og ganske tullete av meg. Så her om dagen sendte jeg en melding om jeg kom til å høre fra han igjen. Er nesten sånn at jeg skammer meg når jeg skriver det. Snakk om å servere seg selv på gråstein. Fikk en hyggelig melding tilbake, at vi kunne treffes og snakkes. Hadde det vært "normalt", så hadde jo han foreslått et tidspunk. Men det gjør han så klart ikke, så da skal jeg "liksom" vente til det passer han.

Jeg regisstrerte meg på dating side I dag mens "jeg venter", så kanskje det skjer noe annet morro I steden for. Joda, han kommer til å ta kontakt, men går det flere uker, så har jeg sagt til meg selv at han blokkeres. Nå har jeg heldigvis mye å gjøre på jobb, så tankene er ikke så sterke mot han lenger.

 

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du opplevde var ikke et hekt. Du bare sendte noen ekstra meldinger etter å ha blitt avvist. Det gjør mange. Hekt er noe annet, langt mer dyptgående. Per definisjon klarer du ikke å komme deg utav det uten vanvittig mye jobb.

Et hekt kan vare i årevis, lamme deg totalt.

Beklager, men det du gjør nå blir som å sammenligne kreftsykdom med forkjølelse.

Anonymkode: 1ae97...8ca

Likevel har et hekt noe å gjøre med ens egen usikkerhet på seg selv. Jeg hadde behov for bekreftelse. Og dette ligger i alle hekt. Behovet for at denne ene mannen skal få øynene opp for deg igjen. For da vil du føle deg bra og hel igjen. Man må finne denne verdien i seg selv uten at denne mannen eller noen andre skal bekrefte det.

Anonymkode: ec9de...437

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Likevel har et hekt noe å gjøre med ens egen usikkerhet på seg selv. Jeg hadde behov for bekreftelse. Og dette ligger i alle hekt. Behovet for at denne ene mannen skal få øynene opp for deg igjen. For da vil du føle deg bra og hel igjen. Man må finne denne verdien i seg selv uten at denne mannen eller noen andre skal bekrefte det.

Anonymkode: ec9de...437

Tingen er at vi vet alt det der. Hvis ikke hadde vi ikke brukt ordet «hekta» om oss selv.           Problemet er at tross selvinnsikten, så vil ikke kroppen og hodet gå videre. 

Anonymkode: 1ae97...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kuttet ut fyren fullstendig. Svarte ikke hvis det kom henvendelser. Skaffet meg en hobby (for meg var det trening). Slutt å stalke fyren på sosiale medier. Date andre! 

Anonymkode: 4e58b...d2f

Hvor lang tid tok det før han gav opp?

Var det "lett" å ignorere" han? Innbiller meg at en klarer det når en har nådd et visst punkt. Hjertet blir på en måte mettet av å håpe.

Hvor lang tid tok det før du var "avhektet"?

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hekter fikk meg forelsket, sa det gikk begge veier..men han ringte meg ikke, så jeg satte ? ved det. Plutselig var han blitt usikker på sine følelser, og hvis han ikke levde opp til mine forventninger så fikk vi avslutte.

Jeg skjønte ingenting, for han hadde jo vært så "på".. når jeg var det tilbake ville han plutselig ha en pause, så var han tilbake etter noen dager og savnet meg.. slik gikk det lenge..visste aldri hvor jeg hadde han, lette etter bekreftelse hele tiden. Slet slik på at jeg gråt en del, forstod det var en hekt.

slik fortsatte det, plutselig er det jeg "som følger" i en relasjon han startet og var pådriver til, merker mindre respekt fra hans side, derfor har jeg tatt grep,lånt boken hekta, tatt mindre kontakt&har bestemt meg for og virkelig ta tak i meg selv. Det er ikke lett, fikk en melding fra han i dag tidlig og følte lykken,,les: rusen ;) stod i taket, likevel er det som verdigheten begynner og komme tilbake..litt etter litt ( det var en annen som skrev i denne tråden at hjerte sluttet til slutt og håpe ).

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres sikkert merkelig ut, men Aviicis musikk hjelper meg, addicted to you.. ;)..

Litt terapautisk.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...