Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.5.2017 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så utrolig godt igjen! Vi begynte å date og han var helt besatt av meg, så etter litt dating så kunne det plutselig ikke bli noe seriøst på grunn av aldrersforskjellen(bullshit). Men han klarte på tross av det ikke gi slipp på meg. Så i nå 3 år har han vært helt av og på. Savner meg ene dagen, svarer ikke andre dagen. 

Masse kontakt før vi møtes, ingenting etterpå. Jeg har blitt hekta. En sjelden gang så tar han masse kontakt etter et møte også, så hver gang håper jeg at det skal skje denne gangen. Men så gjør det ikke det. 

Det er utrolig vanskelig! Leser i gjennom samtalene våre hele tiden, sjekker når han er pålogget.. Vennene mine er oppgitt og skuffet over hvor lavt jeg har klart å synke. 

Tror egentlig aldri jeg kommer helt over han før han møter en ny. 

Anonymkode: 9d165...378

Kjenner meg igjen..  

Anonymkode: 4e58b...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med hektet ditt idag? Har du blitt kvitt det og i tilfelle hvordan? (Ser at tråden er nesten et år gammel)

Er selv hektet på en venn, ikke sex, bare ønsket om å være viktig og elsket av personen. Sjekker sosiale medier hele tiden og blir snart gal av meg selv. Klarer ikke å blokke/slette, og har til og med bedt denne `vennen`om å slette meg. Det eneste han da gjorde var å slutte å følge meg på Instagram, og der sitter jeg og forstår at jeg ikke er verdig som venn, men klarer ikke å slutte å følge selv. Syns det er umodent å un-følge, men tar jeg feil her. Bør jeg slutte å følge han og der?

Personen har vært av/på i snart 2 år. I en periode er jeg kjempe ok å ha, det er jevnlig kontakt på snap og vi møtes, så plutselig er det helt tyst. Når det er tyst åpner og leser han ingen meldinger fra meg. Jeg maser ikke, jeg er bare ærlig på at jeg ikke synes at ignorering i mange timer og dager, er slik venner oppfører seg mot hverandre. Da blir han sint, så begynner ignoreringen for fullt igjen og kan vare i mange måneder. Hva gjør jeg? Skal jeg bare vente ut ignoreringen hele tiden? 

 

Anonymkode: d2618...d68

Kutt vedkommende ut. Hvis du hadde betydd noe for ham, hadde han ikke ignorert deg. 

Jeg er der selv. Min ignorerer ikke over flere uker/ mnd’er. Men det er helt tydelig at han kun gidder kontakt når det passer han. Selv om jeg er forelska, skal jeg kutte ham ut. Jeg fortjener bedre! Orker ikke mer av dette spillet, han har full kontroll. Jeg er for god for dette, jeg kan få andre som behandler meg bra. 

Anonymkode: 4e58b...d2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hekt på en som med vilje fikk meg forelsket i seg ( han gikk inn for det )så var alt bare et spill, han virket fornøyd med at han hadde klart det.

Jeg trodde jo på det, og gjorde alt for å få han jeg møtte tilbake, mens han bare ble værre og værre, nå tar han meg som en selvfølge.

Av hensyn til egen psykisk helse må jeg rett og slett bare tvinge det vekk, har ikke annet valg. Værste jeg har vært med på på lenge.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hekta på en kompis – helt forferdelig. Det er helt j*vlig hvor mye kontroll han har over humøret mitt. Trenger bekreftelse sånn en gang i uka hvis ikke går jeg helt ned i kjelleren. Har ikke hatt sex med han fordi da vet jeg alt hadde gått i helvete.

Det verste er at han er ganske snill person. #mess

Anonymkode: 836dd...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er jo at menn ikke skjønner hvorfor det etterhvert blir vanskelig for jenta og at hun dermed kutter kontakten? De syns liksom det er så dårlig gjort at man kutter sex-tilgangen og fatter ikke hvorfor man ikke kan ha et like avslappet forhold til å ligge som de har. Så godsnakker de med en for å opprettholde tilgangen, det er nesten så man tror på at de liker en for mer enn hva som er mellom beina...!

Anonymkode: 9d148...6c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette typisk for damer? leser boken hekta, blir jo klokere, men det er så mange som havner i slike hektsituasjoner, det er utrolig slitsomt og livsødleggende, hvertfall for min del.

Så,samler alt av kunnskap slik at det aldri skal skje igen, klart det hjelper og blokke, men til og med det har jeg ikke klart. Det tar heller ikke roten av hva som egentlig er problemet.  Hva er egentlig problemet? kan alle bli hektet? hvordan lære seg å få mer kontroll slik at det ikke skjer igjen? 

 

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette typisk for damer? leser boken hekta, blir jo klokere, men det er så mange som havner i slike hektsituasjoner, det er utrolig slitsomt og livsødleggende, hvertfall for min del.

Så,samler alt av kunnskap slik at det aldri skal skje igen, klart det hjelper og blokke, men til og med det har jeg ikke klart. Det tar heller ikke roten av hva som egentlig er problemet.  Hva er egentlig problemet? kan alle bli hektet? hvordan lære seg å få mer kontroll slik at det ikke skjer igjen? 

 

Anonymkode: f7cd9...fd9

Jeg tror de fleste kan bli hektet i gitte situasjoner. Tror kanskje kvinner blir det mer enn menn pga vi blir raskere emosjonelle. Men generelt, kan ha sex kun for sex uten at det oppstår følelser. Tror damer knytter seg mer med sex.

En kan jo aldri vite på forhånd hvordan ting blir i en relasjon med en mann. Jeg har nok lært at jeg må ta til meg de røde flaggene med EN gang. Ikke tenke at ja, ja.. det er ikke så farlig.  

 

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg er forelska, skal jeg kutte ham ut. Jeg fortjener bedre! Orker ikke mer av dette spillet, han har full kontroll. Jeg er for god for dette, jeg kan få andre som behandler meg bra. 

Anonymkode: 4e58b...d2f

Håper jeg kommer der en dag også, at jeg klarer å kutte ut. Jeg er nok sånn VIL jo ha det bra/ men vil ikke kutte ut heller.. og det er vel der kjernen i det ligger.

Anonymkode: 28ffe...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hekt på en som med vilje fikk meg forelsket i seg ( han gikk inn for det )så var alt bare et spill, han virket fornøyd med at han hadde klart det.

Jeg trodde jo på det, og gjorde alt for å få han jeg møtte tilbake, mens han bare ble værre og værre, nå tar han meg som en selvfølge.

Av hensyn til egen psykisk helse må jeg rett og slett bare tvinge det vekk, har ikke annet valg. Værste jeg har vært med på på lenge.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Skulle tro du skrev om meg... Havnet i nøyaktig situasjon, og å kutte ut vedkommende var som å slutte på dop.. Ikke at jeg vet hvordan det er, men det var en helt syyyk avhengighetsfølelse, og relasjonen vår gjorde meg bare så skjør, usikker, lei meg og utmattet. Nå har det gått noen uker og det føles endelig ut som det slipper taket litt, på tross av flere tilbakefall og ekstremt mye tanker om han. 

Anonymkode: 2093e...359

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hekta på en kompis – helt forferdelig. Det er helt j*vlig hvor mye kontroll han har over humøret mitt. Trenger bekreftelse sånn en gang i uka hvis ikke går jeg helt ned i kjelleren. Har ikke hatt sex med han fordi da vet jeg alt hadde gått i helvete.

Det verste er at han er ganske snill person. #mess

Anonymkode: 836dd...612

Oi. Kjenner meg veeldig igjen! Det med hvordan han liksom kontrollerer humøret mitt (uten å vite det selv). Skremmende er det.

Anonymkode: 1ae97...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tro du skrev om meg... Havnet i nøyaktig situasjon, og å kutte ut vedkommende var som å slutte på dop.. Ikke at jeg vet hvordan det er, men det var en helt syyyk avhengighetsfølelse, og relasjonen vår gjorde meg bare så skjør, usikker, lei meg og utmattet. Nå har det gått noen uker og det føles endelig ut som det slipper taket litt, på tross av flere tilbakefall og ekstremt mye tanker om han. 

Anonymkode: 2093e...359

Jeg er midt i det, har det helt J, faktisk bare 2 dagen med null kontakt, men skal klare det, bare sliter med og forstå hvofor en mann kan gjøre alt for og få deg forelsket i seg, og så er alt bare tull..?.. tenker det er  min feil, kanskje jeg ga for mye? men der blir jo feil det og, det er bare destruktive tanker.

Er der slik at en mann har så lyst på deg, at han gjør/sier hva som helst? Jeg har et problem der, slike menn gjør alt for å få meg, så virker det som de får selvtillitt boots av det, når jeg har gitt så plutselig "snur de om" og kaller seg selv en utfordring&snur det til at det er jeg som følger dem/han i dette tilfellet.

Jaja, det er læring i alt, får slite meg gjennom smerten, tar ikke mer kontakt, den siste samtalen var så respektøst at jeg kaldsvette på ryggen. Slik: " passer det at du kler av deg for meg i juni" ? ..    greit nok at vi har hatt våre skriftlige stunder, men fra dag 1 har jeg jo vært ærlig om mine intensjoner og senere forelskelse når den kom, den ble ikke skapt uten grunn, han startet og fulgte opp hele veien, til det plutselig bare snudde.

..

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste kan bli hektet i gitte situasjoner. Tror kanskje kvinner blir det mer enn menn pga vi blir raskere emosjonelle. Men generelt, kan ha sex kun for sex uten at det oppstår følelser. Tror damer knytter seg mer med sex.

En kan jo aldri vite på forhånd hvordan ting blir i en relasjon med en mann. Jeg har nok lært at jeg må ta til meg de røde flaggene med EN gang. Ikke tenke at ja, ja.. det er ikke så farlig.  

 

Anonymkode: 28ffe...71d

Ja, min holdt på med futurefaking, rødt flagg helt i starten. Et et hormon vi damer har som gjør at vi binder oss til menn ved sex,empatiske&følsomme er også mer utsatt for hekt.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste kan bli hektet i gitte situasjoner. Tror kanskje kvinner blir det mer enn menn pga vi blir raskere emosjonelle. Men generelt, kan ha sex kun for sex uten at det oppstår følelser. Tror damer knytter seg mer med sex.

En kan jo aldri vite på forhånd hvordan ting blir i en relasjon med en mann. Jeg har nok lært at jeg må ta til meg de røde flaggene med EN gang. Ikke tenke at ja, ja.. det er ikke så farlig.  

 

Anonymkode: 28ffe...71d

Menn har jo ikke følelser, på samme måte som vi kvinner. De blir ikke forelsket heller, men kan bli sammen med en dame om hun er pen nok, fram til de møter en som er enda penere. Menn er veldig overfladiske dsv. 

Jeg kommer aldri over min ex og vil aldri være i stand til å forelske meg i noen andre. Nå er det 6 år siden, og ingen bedring. Så, hva gjør man da? Jeg snakket med mange psykologer men ingen bedring. Flyttet til og med til utlandet en periode. 

Hvor mange år varer et hekt? Skal jeg ha det sånn til jeg er 90? 

Anonymkode: 0ac32...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn har jo ikke følelser, på samme måte som vi kvinner. De blir ikke forelsket heller, men kan bli sammen med en dame om hun er pen nok, fram til de møter en som er enda penere. Menn er veldig overfladiske dsv. 

Jeg kommer aldri over min ex og vil aldri være i stand til å forelske meg i noen andre. Nå er det 6 år siden, og ingen bedring. Så, hva gjør man da? Jeg snakket med mange psykologer men ingen bedring. Flyttet til og med til utlandet en periode. 

Hvor mange år varer et hekt? Skal jeg ha det sånn til jeg er 90? 

Anonymkode: 0ac32...ec0

Står en oppskrift på hvordan komme seg ut av hekt i boken : hekta

Hvis ingen menn har følelser hvorfor er det da mange som er i gode forhold, ( ser det i egen familie ) men finner ikke ut av det selv ;)

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står en oppskrift på hvordan komme seg ut av hekt i boken : hekta

Hvis ingen menn har følelser hvorfor er det da mange som er i gode forhold, ( ser det i egen familie ) men finner ikke ut av det selv ;)

Anonymkode: f7cd9...fd9

Jeg har lest boken, men jeg klarer likevel ikke komme over han her. 

Jeg har aldri opplevd at menn har følelser, derfor tror jeg ikke på det. Og når jeg ser hvor ofte menn bytter ut damer så kan de hvertfall ikke ha sterke følelser. Jeg har ikke vært nær en mann siden exen, bare tanken gjør meg kvalm :( Jeg tror jeg kommer til å dø av kjærlighetssorg og lengsel... 

Å kutte exen fra alt av sosiale medier etc har ikke hjulpet meg en dritt :( 

Anonymkode: 0ac32...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner mye trøst i musikk for tiden:hjerte:

:tristbla:

Avicii har en fantastisk låt,  forteller om en som er forelsket i løgnene, og at man ikke engang forstår hva som er virkelig lenger.

..

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest boken, men jeg klarer likevel ikke komme over han her. 

Jeg har aldri opplevd at menn har følelser, derfor tror jeg ikke på det. Og når jeg ser hvor ofte menn bytter ut damer så kan de hvertfall ikke ha sterke følelser. Jeg har ikke vært nær en mann siden exen, bare tanken gjør meg kvalm :( Jeg tror jeg kommer til å dø av kjærlighetssorg og lengsel... 

Å kutte exen fra alt av sosiale medier etc har ikke hjulpet meg en dritt :( 

Anonymkode: 0ac32...ec0

Tenker det samme som deg, men likevel ser jeg jo at noen opplever det som er ekte, folk gifter jo seg.. du sitter vel "fastlåst i et mønster" jeg VET det er ekstremt vanskelig ( er der selv ) men tror man virkerlig bare må gå inn for og gi en god faen og tvinge alle tanker vekk, jeg mener: virkelig tvinge de vekk. Finne glede og lykke i seg selv, og kun det. Har jeg tenkt å gjøre.

Livet er jo egentlig for kort til å ha det kjipt for et menneske som ikke er i stand til og se vår verdi.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, min holdt på med futurefaking, rødt flagg helt i starten. Et et hormon vi damer har som gjør at vi binder oss til menn ved sex,empatiske&følsomme er også mer utsatt for hekt.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Min drev også med futurefaking. Ekstremt mye egentlig. Og jeg ser det ikke før nå etterpå... Det, og mange andre røde flagg ignorerte  jeg bare, selv om jeg faktisk merket det.. 

Anonymkode: 2093e...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min drev også med futurefaking. Ekstremt mye egentlig. Og jeg ser det ikke før nå etterpå... Det, og mange andre røde flagg ignorerte  jeg bare, selv om jeg faktisk merket det.. 

Anonymkode: 2093e...359

Lurer på om det er samme pesonlighetstype eller om de har lest seg opp på pua ( pickupartist )

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noe om det selv og vet ikke hva det er, men man kan begynne å lure.. Det skaper så mye forvirring og et brudd eller avslutning på en relasjon med en slik type blir bare hundre ganger verre enn nødvendig. Forstår ikke at det går an å bli sånn.. Når jeg har fått ting litt på avstand så ser jeg hvor manipulerende vedkommende har vært, og hvor lett jeg har vært å manipulere, bare fordi jeg ble helt omtåket og høy av lidenskapelig sex, komplimenter og fremtidsprat. 

Anonymkode: 2093e...359

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...