Gå til innhold

Sykemeldt, og kollegaer sender meldinger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer og anmelde, den ene er faktisk anmeldt for slik sak tidligere, sier mye.

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det har gått så langt som at en person er sykemeldt, så antar jeg at personen er mentalt knekt, at personen har levd i et mobbehelvete over lang tid. Jeg tror også at det ligger langt inne å gå til legen å fortelle at man blir mobbet på arbeidsplassen. 

Det er nok ikke så enkelt som du får det til å høres ut som. 

Anonymkode: ac67a...c71

Er virkelig ikke det nei, har tatt flere år.

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt feil å bruke sykemeldinger når en ikke trives i en jobb.  Slutt hvis ikke folk liker jobben sin, men alt for mange bare sykmelder seg uten å faktisk være syk.  Å ikke orke denne jobben lenger, eller de som en jobbe med, er ikke grunn for å få en sykemelding.   

Anonymkode: c4494...58d

Er du klar over hvilke helseplager man kan få av det som TS har blitt utsatt for på jobb?

TS har også fortalt i denne tråden om  årsaken til at hun er sykmeldt fra jobb!

Anonymkode: 8f4ed...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvilke helseplager man kan få av det som TS har blitt utsatt for på jobb?

TS har også fortalt i denne tråden om  årsaken til at hun er sykmeldt fra jobb!

Anonymkode: 8f4ed...ee5

Takk for støtte.

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Takk for tilbakemeldingen!

Jeg håper at du får den hjelpen og støtten som du trenger

Les gjerne også dette og andre artikler relatert det det som du ble utsatt for https://www.jusstorget.no/mobbing-pa-arbeidsplassen-nar-kan-arbeidsgiver-bli-domt-til-a-betale-erstatning/

Her, om mobbing og trakassering på rbeidsplassen http://www.arbeidstilsynet.no/resultat.html?q=mobbing

Bruk gjerne google i tillegg, for å finne mer hjelp

Lykke til! Klem :hug:

Anonymkode: 8f4ed...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldingen!

Jeg håper at du får den hjelpen og støtten som du trenger

Les gjerne også dette og andre artikler relatert det det som du ble utsatt for https://www.jusstorget.no/mobbing-pa-arbeidsplassen-nar-kan-arbeidsgiver-bli-domt-til-a-betale-erstatning/

Her, om mobbing og trakassering på rbeidsplassen http://www.arbeidstilsynet.no/resultat.html?q=mobbing

Bruk gjerne google i tillegg, for å finne mer hjelp

Lykke til! Klem :hug:

Anonymkode: 8f4ed...ee5

Vet ærlig talt ikke hvem som kan hjelpe/støtte meg, får ta tiden til hjelp. Fastlegen er der hvertfall.Takk igjen:)

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vet ærlig talt ikke hvem som kan hjelpe/støtte meg, får ta tiden til hjelp. Fastlegen er der hvertfall.Takk igjen:)

Anonymkode: 4e1ba...b23

Det er fint at fastlegen er der for deg :)

Her kan du også få støtte og hjelp på telefon http://www.arbeidslivstelefonen.no/

 

Anonymkode: 8f4ed...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ærlig talt ikke hvem som kan hjelpe/støtte meg, får ta tiden til hjelp. Fastlegen er der hvertfall.Takk igjen:)

Anonymkode: 4e1ba...b23

Vet ikke om det er en skade, men er uslitt-blitt energiløs, værste er at jeg ikke får sove om natten.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er en skade, men er uslitt-blitt energiløs, værste er at jeg ikke får sove om natten.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Det du erfarer er normalt etter det du har opplevd.  Jeg ønsker deg god bedring!

Her kan du lese en artikkel hos Arbeidslivstelefonen:

http://www.arbeidslivstelefonen.no/mobbing-i-arbeidslivet

Det kan være bra for deg å ringe  å snakke med noen der og spørre om råd m.m., dersom det er noe du synes er ok å gjøre. De har taushetsplikt

 

Anonymkode: 8f4ed...ee5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ærlig talt ikke hvem som kan hjelpe/støtte meg, får ta tiden til hjelp. Fastlegen er der hvertfall.Takk igjen:)

Anonymkode: 4e1ba...b23

Har dere bedriftshelsetjeneste? 

Selv kan ikke jeg gå til hverken tillitsvalgt eller verneombud da begge disse har et nært forhold til sjefen. Jeg skal kontakte bedriftsheletjenesten over påske - hvis jeg tør...

Godt du har en fastlege som tar deg alvorlig.

Anonymkode: ac67a...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du erfarer er normalt etter det du har opplevd.  Jeg ønsker deg god bedring!

Her kan du lese en artikkel hos Arbeidslivstelefonen:

http://www.arbeidslivstelefonen.no/mobbing-i-arbeidslivet

Det kan være bra for deg å ringe  å snakke med noen der og spørre om råd m.m., dersom det er noe du synes er ok å gjøre. De har taushetsplikt

 

Anonymkode: 8f4ed...ee5

Er redd for og ikke bli trodd, da det er så "sykt."

- Skal inn på kontoret for å gi en beskjed, sjef pluss annen ansatt lukker døren i fjeset på meg og sier sint: hva vil du

- Får ikke lønnslipper selv om jeg ber om de

- Blitt spurt om sexuelle preferanser av mannlig ekskollega på møte

- Blitt slengt dritt til i mange år, eks: du så ikke ut ( fikk en liten skade på øye ) du er et petimeter, du er elendig på data ( noe jeg 

  ikke er) mange kan føle seg truet av deg, måtte godta og arbeide etter andre kollegaers lister ( lister over alt/alle arb oppgaver, 

   klarer fint å arbeide uten lister

-Blitt tvunget til ny skolegang for å beholde jobb, dobbelt opp i noen år ( slitsomt ) når jeg nærmer meg begynner de plutselig og snakke om at jeg får for mye ansinitet, prøver og ødelegge skolegangen min.

- Blitt mobbet for at jeg ikke har lappen ennå i mange år, når jeg prøver å forklare at jeg har trippelt opp og lite med fritid blir jeg bare møtt med et ÅE?

- Snakket til over brukere over hvor lite flink jeg er ( finner det merkelig når jeg får så goe tilbakemeldinger i praksis/andre arb forhold

- Sjef stormet inn så stygt på meg når jeg holdt på med arb oppgave, var opptatt så løp ut igjen

- Fått skylden for det meste / ting som egentlig ikke er noe å få skylden for, jeg må ikke tro jeg er bedre enn XXX 

- Ønsket meg 3 ukers sammenhengende ferie ble kalt en bortskjemt drittunge ( var bare et ønske )

- Blitt skjelt ut for ting jeg ikke har gjort selv, truet med sparken uten grunn, prøver og forsvare meg-men det blir avfeid

- Gitt meg de værste vaktene med fult overlegg pluss dobbelt opp med arbeid/ ekstra på kveld

Det er mye mer,skal skrive ned alt og gi til legen min. Mange har forlatt dette arbeidstedet, skulle ikke vært lov, har holdt ut fordi jeg ikke ønsket bråk,men er så sliten blitt.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere bedriftshelsetjeneste? 

Selv kan ikke jeg gå til hverken tillitsvalgt eller verneombud da begge disse har et nært forhold til sjefen. Jeg skal kontakte bedriftsheletjenesten over påske - hvis jeg tør...

Godt du har en fastlege som tar deg alvorlig.

Anonymkode: ac67a...c71

Ingen bedriftshelsetjeneste, tillitsvalgt eller verneombud.

Fastleger må jo nesten ta slike ting alvorlig, er jo snakk om at du er så sliten at du ikke orker noe som helst. Lykke til til deg, høres ut som du og trenger en å prate med?

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi deg en klem TS. Råd har jeg dessverre ikke :klemmer:

Anonymkode: 0b550...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare gi deg en klem TS. Råd har jeg dessverre ikke :klemmer:

Anonymkode: 0b550...d2e

Takk.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sloss mot psyke mennesker er en hard jobb hvis du velger å gå den veien. Ellers kan det være lurt å være sykemeldt til du har sikret deg ny jobb. På Facebook finner du en side som heter 'psykopaten blant oss.' Kanskje lese litt der så kjenner du igjen og skjønner hva jeg mener.

Eneste grunnen til at de nå tar kontakt er vel for å redde seg selv hvis du eventuelt går videre med noe. Samtidig har jeg lært at ved å oppleve slike ting, offentlig hyggelig men privat frekke, så blir man selv sett på som paranoid så fort man tar opp ting. Psykopaten er flink til slikt!

Anonymkode: e072f...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk kan finne seg i det du skisserer TS. Forstår at det kanskje er vanskeligere for kvinner (er mann selv), men regelrett drittslenging, trakassering o.l. hadde jeg slått beinhardt tilbake på. Voldsbruk sitter langt inne hos meg, men noen av disse tingene du lister opp krysser grensen for når bruk av vold er ok for å hevde og forsvare seg og jeg skulle regelrett ha slått sjefen din halvt ihjel.

Men kom deg vekk fra arbeidsplassen. Få et mannlig familiemedlem eller noe sånt til å forsvare seg hvis det nå utarter seg og de forsøker å "hevne" seg på deg fordi du forsvinner. I sånne tilfeller ville jeg også vurdert å skaffe en springkniv.

Anonymkode: b0ddb...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fryktelig usikker på i hvilken kontekst dette skulle kunne kvalifisere som "mobbing"? Altså: du mener å kunne tillegge dine kollegaer å si en ting og mene en annen. Men det er å tillegge andre personer motiver du ikke aner om de har. Og å kalle noen en mobber uten håndfaste, konkrete beviser er ærekrenkende. Som er et lovbrudd. Så her bør du passe hvor du setter foten, ts. Du er ikke et barn men en voksen. Og da er det så enkelt at du sier pent, pyntelig og hyggelig ifra når noen trår over streken. Har du ikke sagt fra så har ingen heller trått over. Så enkelt. 

 

Alt over er helt normalt i en hektisk hverdag. Med mindre du jobber med noe meget enkelt og simplistisk er dette situasjoner du forventes å håndtere der og da. Jeg har blitt kalt udugelig foran forsamlinger, og det er ikke mobbing. Det er en mening. Det er lov å ha den, og å uttrykke den. Jeg blir ikke støtt. 

Anonymkode: b79c6...80b

Så ekskludering og annen stille mobbing er ikke mobbing siden det ikke ligger håndfaste, konkrete beviser til grunn? Du virker som en hjernedød idiot. Det er vel du som bør se litt på definisjonen av hva mobbing faktisk er, siden her bruker du tydeligvis en egendefinert versjon. 

Anonymkode: 12817...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt feil å bruke sykemeldinger når en ikke trives i en jobb.  Slutt hvis ikke folk liker jobben sin, men alt for mange bare sykmelder seg uten å faktisk være syk.  Å ikke orke denne jobben lenger, eller de som en jobbe med, er ikke grunn for å få en sykemelding.   

Anonymkode: c4494...58d

Du har åpenbart ikke noe innsikt i psykisk helse. 

Anonymkode: 12817...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at folk kan finne seg i det du skisserer TS. Forstår at det kanskje er vanskeligere for kvinner (er mann selv), men regelrett drittslenging, trakassering o.l. hadde jeg slått beinhardt tilbake på. Voldsbruk sitter langt inne hos meg, men noen av disse tingene du lister opp krysser grensen for når bruk av vold er ok for å hevde og forsvare seg og jeg skulle regelrett ha slått sjefen din halvt ihjel.

Men kom deg vekk fra arbeidsplassen. Få et mannlig familiemedlem eller noe sånt til å forsvare seg hvis det nå utarter seg og de forsøker å "hevne" seg på deg fordi du forsvinner. I sånne tilfeller ville jeg også vurdert å skaffe en springkniv.

Anonymkode: b0ddb...ff3

Har ingen til og forsvare meg, bare meg selv.

Tusen takk for støtte, men vold oppnår man ingen ting med.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingene du har fått, tyder på at de er redde for hva som skal skje videre. De skjønner at de har tråkket i salaten, og sender deg meldinger i et desperat forsøk på å fiske etter grunnen til at du er borte. Forleng sykmeldingen din, og bytt jobb. Kjenner jeg blir så sint på dine vegne! Ønsker deg alt godt videre, heier på deg!

Anonymkode: 5b4e4...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...