Gå til innhold

Sykemeldt, og kollegaer sender meldinger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er sykemeldt ut mnd, underveis har det været noen merkelige meldinger fra kollega. LES:

Melding nr 1. Håper det ikke er alvorlig, hører du er sykemeldt ut juli! ( svarte høflig på denne )

Melding nr 2. God påske, nå håper vi du er snart tilbake på jobb! ( svarte høflig )

Melding nr 3. "Anne har påskeegg til deg"!

 

Ikke nok med det. Melding fra sjefen selv: ( selv om jeg er sykemedt ut mars mnd, alt står på papirer og er sendt inn )

 Hei, kommer du etter påske eller trenger du mer tid, god påske! Klem :)

 

Dette er mennesker som har "herjet" med meg på jobb, har fått skyld for alt som skjer og ikke skjer, de har vært etter meg og prøvd å gjøre livet mitt vanskelig. Aldri et vennlig ord, kun negativt, sårende bemerkninger og rakke ned på meg.

Så fikk jeg nok, og i samarbeid med lege er vi enig om at det er best at jeg tar livet mitt tilbake. Så kommer disse meldingene, skulle tro de var fine hva? men det er snakk om mennesker som psykisk har mishandlet meg over tid. 

Vanskelig og fortelle dette til noen, for det er så urealistisk at du er redd for og ikke bli trodd. Noen som har vært borte i noe lignende, hvordan håndtere slikt?

 

 

 

 

Anonymkode: 4e1ba...b23

Herregud nå må du gi deg, ts. Dette var da bare hyggelige meldinger, du må slutte å prøve å vri det til noe negativt. De sender deg jo klem og gleder seg til du er tilbake på jobb. Jeg kan ikke se noe galt i disse meldingene. 

Anonymkode: 3fd54...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud nå må du gi deg, ts. Dette var da bare hyggelige meldinger, du må slutte å prøve å vri det til noe negativt. De sender deg jo klem og gleder seg til du er tilbake på jobb. Jeg kan ikke se noe galt i disse meldingene. 

Anonymkode: 3fd54...954

Det er jo ikke så rart du ikke ser noe galt i disse meldingene, for du har jo tydeligvis ikke forstått problemstillingen!

Anonymkode: e2577...7fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke så rart du ikke ser noe galt i disse meldingene, for du har jo tydeligvis ikke forstått problemstillingen!

Anonymkode: e2577...7fb

Jeg tror ts er selve problemstillingen og at hun overanalyserer og tolker sånn at alt blir negativt. Både på jobb og nå som hun er sykemeldt.

Anonymkode: 945f0...2b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner denne sjefens navn på A? 

Anonymkode: 6f944...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ts er selve problemstillingen og at hun overanalyserer og tolker sånn at alt blir negativt. Både på jobb og nå som hun er sykemeldt.

Anonymkode: 945f0...2b3

Hjelpes meg!

Anonymkode: e2577...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ts er selve problemstillingen og at hun overanalyserer og tolker sånn at alt blir negativt. Både på jobb og nå som hun er sykemeldt.

Anonymkode: 945f0...2b3

Ganske alvorlig å uttale seg sånn om en situasjon man ikke kjenner.

Anonymkode: 87d32...0b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske alvorlig å uttale seg sånn om en situasjon man ikke kjenner.

Anonymkode: 87d32...0b8

Derfor jeg har vært forsiktig med å fortelle hva jeg har vært utsatt for, fort gjort og tenke at dette er min feil. Men det er det ikke. Sa til denne sjefen at jeg følte meg mobbet, han svarte: det er noe med personligheten min.

Vært i arb forhold før, skoler o,l aldri hørt noe galt med min personlighet. Disse menneskene prøvde å styre meg, når de ikke fikk det til begynte de faktisk å plage meg. Utalelse fra en av dem når jeg sa noe var feil med kopimaskinen min: "Alt Siri gjør blir ødelagt."

 

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evans skrev:

Jeg hadde, før jeg leste siste delen, tenkt å si at dette er jo bare koselig! Men så er det jo absolutt ikke det. Langt der i fra. 

Dette var akkurat det jeg også tenkte. 

Anonymkode: 12817...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror meldingene viser at kollegaene dine har et ekte ønske om at du må bli frisk igjen, og at de gjerne vil ha deg tilbake på jobb.

Kanskje alvoret har sunket inn hos dem? Uten deg blir arbeidslivet deres fattigere! Ingen å underholde seg med å plage. Og plutselig innser de kanskje at uten deg, må de selv gjøre arbeidsoppgavene dine? :sjokk:

Svar hyggelig intetsigende: "Takk! Og god påske!"

Endret av Kamikatze
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart arbeidslivet blir fattigere, de har plutselig ingen å plage. 

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, har tenkt og si opp også-den dagen skal jeg feire med kake!

Anonymkode: 4e1ba...b23

Snakk med NAV og legen din før du slutter. Sjefer kan lage et helvete og trenere lønn, slik at du ikke får sykepenger.

Anonymkode: a52c5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med NAV og legen din før du slutter. Sjefer kan lage et helvete og trenere lønn, slik at du ikke får sykepenger.

Anonymkode: a52c5...199

Hva mener du? at i tillegg og bli plaget på denne jobben i åresvis, i tillegg skal måtte risikere pg stå uten inntekt en måned? er det virkelig lov å holde på slik som dette?

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, alltid flere sider av en sak. 

I dette tilfellet er det snakk om:

- Ondskapsfulle ytringer sagt på en slik manipulerende måte at det er myntet på meg, men de som står ved siden av ikke forstår det.

- Snakke til meg som jeg var et lite barn.

- Få skylden for ting jeg aldri har gjort, skjelt ut og ikke fått lov til å forsvare meg.

 

Det er mye, orker ikke ramse opp alt. Har funnet meg i alt for mye, og bare blitt så utrolig sliten. Og så denne "klem" meldingen nå når jeg er sykemeldt, det er så "motstridende oppførsel."

Anonymkode: 4e1ba...b23

Jeg er fryktelig usikker på i hvilken kontekst dette skulle kunne kvalifisere som "mobbing"? Altså: du mener å kunne tillegge dine kollegaer å si en ting og mene en annen. Men det er å tillegge andre personer motiver du ikke aner om de har. Og å kalle noen en mobber uten håndfaste, konkrete beviser er ærekrenkende. Som er et lovbrudd. Så her bør du passe hvor du setter foten, ts. Du er ikke et barn men en voksen. Og da er det så enkelt at du sier pent, pyntelig og hyggelig ifra når noen trår over streken. Har du ikke sagt fra så har ingen heller trått over. Så enkelt. 

 

Alt over er helt normalt i en hektisk hverdag. Med mindre du jobber med noe meget enkelt og simplistisk er dette situasjoner du forventes å håndtere der og da. Jeg har blitt kalt udugelig foran forsamlinger, og det er ikke mobbing. Det er en mening. Det er lov å ha den, og å uttrykke den. Jeg blir ikke støtt. 

Anonymkode: b79c6...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fryktelig usikker på i hvilken kontekst dette skulle kunne kvalifisere som "mobbing"? Altså: du mener å kunne tillegge dine kollegaer å si en ting og mene en annen. Men det er å tillegge andre personer motiver du ikke aner om de har. Og å kalle noen en mobber uten håndfaste, konkrete beviser er ærekrenkende. Som er et lovbrudd. Så her bør du passe hvor du setter foten, ts. Du er ikke et barn men en voksen. Og da er det så enkelt at du sier pent, pyntelig og hyggelig ifra når noen trår over streken. Har du ikke sagt fra så har ingen heller trått over. Så enkelt. 

 

Alt over er helt normalt i en hektisk hverdag. Med mindre du jobber med noe meget enkelt og simplistisk er dette situasjoner du forventes å håndtere der og da. Jeg har blitt kalt udugelig foran forsamlinger, og det er ikke mobbing. Det er en mening. Det er lov å ha den, og å uttrykke den. Jeg blir ikke støtt. 

Anonymkode: b79c6...80b

Javell, men det er din sak- ikke min. Til opplysning har jeg også blitt spurt om sexuelle preferanser på et vanlig møte, i tillegg er dette en arb plass UTEN verneombud og tillitsvalgt. Det er faktisk snakk om skjult mobbing, og er det noen som er krenket her er det meg. 

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fryktelig usikker på i hvilken kontekst dette skulle kunne kvalifisere som "mobbing"? Altså: du mener å kunne tillegge dine kollegaer å si en ting og mene en annen. Men det er å tillegge andre personer motiver du ikke aner om de har. Og å kalle noen en mobber uten håndfaste, konkrete beviser er ærekrenkende. Som er et lovbrudd. Så her bør du passe hvor du setter foten, ts. Du er ikke et barn men en voksen. Og da er det så enkelt at du sier pent, pyntelig og hyggelig ifra når noen trår over streken. Har du ikke sagt fra så har ingen heller trått over. Så enkelt. 

 

Alt over er helt normalt i en hektisk hverdag. Med mindre du jobber med noe meget enkelt og simplistisk er dette situasjoner du forventes å håndtere der og da. Jeg har blitt kalt udugelig foran forsamlinger, og det er ikke mobbing. Det er en mening. Det er lov å ha den, og å uttrykke den. Jeg blir ikke støtt. 

Anonymkode: b79c6...80b

Det var vel å ta litt for lett på det. Selv om du tåler spydige kommentarer og tør å si ifra om det, må du innse at ikke det gjelder for alle andre. Noen tør faktisk ikke si ifra, og noen aksepterer mobbing over lang tid da de er redde for å bli sett på som sladrehank. 

Vi vet alle at mobbing og utfrysing foregår på arbeidsplasser, så du kan ikke bare si at ts skal måtte tåle det h*n går igjennom på jobben.

Anonymkode: ac67a...c71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: nei, slik oppførsel er langt fra normal. Vil aldri mer finne meg i slik oppførsel, aldri.

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt feil å bruke sykemeldinger når en ikke trives i en jobb.  Slutt hvis ikke folk liker jobben sin, men alt for mange bare sykmelder seg uten å faktisk være syk.  Å ikke orke denne jobben lenger, eller de som en jobbe med, er ikke grunn for å få en sykemelding.   

Anonymkode: c4494...58d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel å ta litt for lett på det. Selv om du tåler spydige kommentarer og tør å si ifra om det, må du innse at ikke det gjelder for alle andre. Noen tør faktisk ikke si ifra, og noen aksepterer mobbing over lang tid da de er redde for å bli sett på som sladrehank. 

Vi vet alle at mobbing og utfrysing foregår på arbeidsplasser, så du kan ikke bare si at ts skal måtte tåle det h*n går igjennom på jobben.

Anonymkode: ac67a...c71

Jeg sa i fra, fikk beskjed om at det var noe med min personlighet ( er ingenting gale med den ) så går det 2 uker med sykemelding og får KLEM meldinger av vedkommende som sa dette.

Anonymkode: 4e1ba...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt feil å bruke sykemeldinger når en ikke trives i en jobb.  Slutt hvis ikke folk liker jobben sin, men alt for mange bare sykmelder seg uten å faktisk være syk.  Å ikke orke denne jobben lenger, eller de som en jobbe med, er ikke grunn for å få en sykemelding.   

Anonymkode: c4494...58d

Det handler om psykisk psyke mennesker som teorriserer deg over lang tid, du blir UTBRENT, du har ikke krefter igjen til slutt. 

Anonymkode: 4e1ba...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt feil å bruke sykemeldinger når en ikke trives i en jobb.  Slutt hvis ikke folk liker jobben sin, men alt for mange bare sykmelder seg uten å faktisk være syk.  Å ikke orke denne jobben lenger, eller de som en jobbe med, er ikke grunn for å få en sykemelding.   

Anonymkode: c4494...58d

Når det har gått så langt som at en person er sykemeldt, så antar jeg at personen er mentalt knekt, at personen har levd i et mobbehelvete over lang tid. Jeg tror også at det ligger langt inne å gå til legen å fortelle at man blir mobbet på arbeidsplassen. 

Det er nok ikke så enkelt som du får det til å høres ut som. 

Anonymkode: ac67a...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...