Gå til innhold

Menn: ville dere ha forsørget en kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg tror du er for opphengt i sexen. Den er virkelig ikke poenget her. TS har ingen utdanning og vil sannsynligvis tjene en ubetydelig sum som 260 000 i året. Dette er 200 000 ekstra i året utbetalt. Da vil hun måtte gjøre noe som sannsynligvis er fysisk slitsomt, vi vil trenge en ekstra bil, så det blir betydelige ekstra utgifter forbundet med det. Da er det bedre for meg at jeg slipper å lage middag/frokost og at noen lager meg matpakke så kan jeg jobbe litt mer. Det er mer verdt for meg å ha middag på bordet og strøkne og rene skjorter når jeg kommer hjem.

Jeg skjønner ikke dette evindelige jaget etter å tjene noen få kroner ekstra. Sannsynligvis vil pengene bare gå til økt forbruk til meningsløse forbrukervarer (dyrere telefoner, dyrere ferier, litt større fjernsyn, dyrere biler) som ikke på noen måte gjør oss mer lykkelig eller mer fornøyde med livene. Hvorfor lide seg gjennom 37 og en halv time med lite givende arbeid når det ikke vil gjøre noe som helst positivt for levestandarden? Da ville det til og med være bedre om hun bruker tiden på å trene og å lese pensum før hun begynner å studere. 

Selvsagt kan dette sikkert også løses med en au pair eller en hushjelp, men da får du problemet med at skatten spiser opp timene. 

Og ikke minst liker jeg å holde huset rent og ta vare på mannen min. Det er kjærlighet som ligger til grunn. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Noe annet enn et månedsregnskap i Excel. 

 

Det handler om at du betaler litt mer i strøm og vann og til gjengjeld får ei dame som er glad i deg, tar vare på deg og huset. Som har tid til deg. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg tror du er for opphengt i sexen. Den er virkelig ikke poenget her. TS har ingen utdanning og vil sannsynligvis tjene en ubetydelig sum som 260 000 i året. Dette er 200 000 ekstra i året utbetalt. Da vil hun måtte gjøre noe som sannsynligvis er fysisk slitsomt, vi vil trenge en ekstra bil, så det blir betydelige ekstra utgifter forbundet med det. Da er det bedre for meg at jeg slipper å lage middag/frokost og at noen lager meg matpakke så kan jeg jobbe litt mer. Det er mer verdt for meg å ha middag på bordet og strøkne og rene skjorter når jeg kommer hjem.

Jeg skjønner ikke dette evindelige jaget etter å tjene noen få kroner ekstra. Sannsynligvis vil pengene bare gå til økt forbruk til meningsløse forbrukervarer (dyrere telefoner, dyrere ferier, litt større fjernsyn, dyrere biler) som ikke på noen måte gjør oss mer lykkelig eller mer fornøyde med livene. Hvorfor lide seg gjennom 37 og en halv time med lite givende arbeid når det ikke vil gjøre noe som helst positivt for levestandarden? Da ville det til og med være bedre om hun bruker tiden på å trene og å lese pensum før hun begynner å studere. 

Selvsagt kan dette sikkert også løses med en au pair eller en hushjelp, men da får du problemet med at skatten spiser opp timene. 

Du svarer degselv her. De fleste som tar høyere utdanning gjør det nok ikke for å "lide" seg gjennom en hard uke men akkurat det motsatte; jobbe med noe de elsker, gir dem personlig utvikling og motivasjon. Uansett avskriver jeg tråden herved som trolling, og jeg kan uansett ikke hjelpe deg eller T.S mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hva er forskjellen om de startet forholdet før han begynte å forsørge henne? Rettspraksis sier at husarbeid er likestilt med lønnsinntekt (iallefall hvis man har barn). Man bidrar altså likt til husholdningen. 

I praksis gjelder det ved brudd mellom to parter i langvarig ekteskap. Jf. "Husmordommen". 

i TS tilfelle er dette langt fra tilfellet.

Endret av Mis(s)Understood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ikke minst liker jeg å holde huset rent og ta vare på mannen min. Det er kjærlighet som ligger til grunn. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Elsker du noen snylter du ikke på dem. Du gir dem mat, sex, reint hus og kjærlighet fordi du ønsker å please dem. 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19, så har ikke opparbeidet meg noen rettigheter. Det er snakk om å bo gratis mot at jeg yter andre tjenester (sex, mat, vasking osv). Begynner på studier til høsten. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Kan du ikke bo hos foreldrene dine fram til studiestart? Så ung som du er hadde det nok vært en mye bedre løsning enn å flytte inn hos en mann som skal forsørge deg. Om du ikke kan det, så synes jeg du skal ta kontakt med sosialkontoret. Hvis du skal gi sex (og husarbeid) i bytte mot opphold og mat, så har du jo i praksis prostituert deg, og det er absolutt ikke en fornuftig vei å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sidsel skrev:

Kan du ikke bo hos foreldrene dine fram til studiestart? Så ung som du er hadde det nok vært en mye bedre løsning enn å flytte inn hos en mann som skal forsørge deg. Om du ikke kan det, så synes jeg du skal ta kontakt med sosialkontoret. Hvis du skal gi sex (og husarbeid) i bytte mot opphold og mat, så har du jo i praksis prostituert deg, og det er absolutt ikke en fornuftig vei å gå.

Jeg bor hjemme nå, men det er ingen god løsning. Og det er ikke slik at jeg blir sammen med en fyr fordi han vil forsørge meg, men fordi vi er glade i hverandre og fordi han har råd og lyst til det. 

TS

@cheshirecat Forstår du? Det at jeg bor gratis er fordi vi er glade i hverandre og han vil hjelpe til; han har lyst og råd. 

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cheshirecat skrev:

Du svarer degselv her. De fleste som tar høyere utdanning gjør det nok ikke for å "lide" seg gjennom en hard uke men akkurat det motsatte; jobbe med noe de elsker, gir dem personlig utvikling og motivasjon. Uansett avskriver jeg tråden herved som trolling, og jeg kan uansett ikke hjelpe deg eller T.S mer. 

Det er jo det som er poenget mitt. En 19åring uten arbeidserfaring eller utdanning vil måtte gjøre noe som er dritkjipt. Jeg liker jobben min, så da er det bedre at jeg jobber mer, og at hun utdanner seg.

TS vil jo starte å utdanne seg, det er fornuftig. Og hvis jeg organiserer meg som AS kan jeg utbetale lommepengene som lønn. Hvis jeg da betaler ut 120 000 og hun sparer maksimalt på BSU vil hun jo sitte igjen med omtrent det samme som hvis hun jobbet og betalte husleie, og transport. Når hun får lån og stipend endrer det seg jo litt, da vil man jo ikke utbetale så mye at hun mister stipendet sitt.

Etter at hun er ferdig med utdanningen (men det er 5 år til) så vil regnestykket selvsagt endre seg. Når hun kan tjene en gjennomsnittslønn på 500 000 vil det helt klart være lønnsomt, og da vil man ha råd til hushjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor hjemme nå, men det er ingen god løsning. Og det er ikke slik at jeg blir sammen med en fyr fordi han vil forsørge meg, men fordi vi er glade i hverandre og fordi han har råd og lyst til det. 

TS

@cheshirecat Forstår du? Det at jeg bor gratis er fordi vi er glade i hverandre og han vil hjelpe til; han har lyst og råd. 

Anonymkode: 60e18...c3e

1.) Hvorfor kan du ikke jobbe? 2.) Hva med studielån? 3.) Hvor mye "lommepenger" forventer du at han skal gi deg? 4.)  Er dere allerede et par, fordi innledningsvis skriver du at du har "spurt flere" gjennom nettdating, ikke at dette er noen du allerede er i ett parforhold med. 5.) om han nekter å forsørge deg, så antar jeg du uansett vil være kjæresten hans, forutsatt at dere er kjærester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det er jo det som er poenget mitt. En 19åring uten arbeidserfaring eller utdanning vil måtte gjøre noe som er dritkjipt. Jeg liker jobben min, så da er det bedre at jeg jobber mer, og at hun utdanner seg.

TS vil jo starte å utdanne seg, det er fornuftig. Og hvis jeg organiserer meg som AS kan jeg utbetale lommepengene som lønn. Hvis jeg da betaler ut 120 000 og hun sparer maksimalt på BSU vil hun jo sitte igjen med omtrent det samme som hvis hun jobbet og betalte husleie, og transport. Når hun får lån og stipend endrer det seg jo litt, da vil man jo ikke utbetale så mye at hun mister stipendet sitt.

Etter at hun er ferdig med utdanningen (men det er 5 år til) så vil regnestykket selvsagt endre seg. Når hun kan tjene en gjennomsnittslønn på 500 000 vil det helt klart være lønnsomt, og da vil man ha råd til hushjelp.

Nettopp! Det handler om at en mann som er ferdig med utdanning, har jobb og nedbetalt boliglån, skal legge til rette for meg. Skal forresten studere i 6 år :) 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det handler om at en mann som er ferdig med utdanning, har jobb og nedbetalt boliglån, skal legge til rette for meg. Skal forresten studere i 6 år :) 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor hjemme nå, men det er ingen god løsning. Og det er ikke slik at jeg blir sammen med en fyr fordi han vil forsørge meg, men fordi vi er glade i hverandre og fordi han har råd og lyst til det. 

TS

Du trenger ikke bo hjemme så mye lenger nå, man kan vanligvis flytte inn på studenthjem allerede i juli, så det er bare snakk om tre måneder til. Det klarer du, bit tenna sammen og søk på masse sommerjobber i mellomtiden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det handler om at en mann som er ferdig med utdanning, har jobb og nedbetalt boliglån, skal legge til rette for meg. Skal forresten studere i 6 år :) 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Det du sier er selvmotsigende. Flere ganger har du snakket om menn i flertall, altså at det er flere menn du har forespurt om er villige til å forsørge deg. Ikke EN som du er forelsket i eller har et forhold til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det handler om at en mann som er ferdig med utdanning, har jobb og nedbetalt boliglån, skal legge til rette for meg. Skal forresten studere i 6 år :) 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Du er 19 år og hvor gammel er han?

Du sier du har møtt ham og flere som ham via nettdating Hvor godt kjenner du disse mennene som vil underholde deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
10 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det er jo det som er poenget mitt. En 19åring uten arbeidserfaring eller utdanning vil måtte gjøre noe som er dritkjipt. Jeg liker jobben min, så da er det bedre at jeg jobber mer, og at hun utdanner seg.

TS vil jo starte å utdanne seg, det er fornuftig. Og hvis jeg organiserer meg som AS kan jeg utbetale lommepengene som lønn. Hvis jeg da betaler ut 120 000 og hun sparer maksimalt på BSU vil hun jo sitte igjen med omtrent det samme som hvis hun jobbet og betalte husleie, og transport. Når hun får lån og stipend endrer det seg jo litt, da vil man jo ikke utbetale så mye at hun mister stipendet sitt.

Etter at hun er ferdig med utdanningen (men det er 5 år til) så vil regnestykket selvsagt endre seg. Når hun kan tjene en gjennomsnittslønn på 500 000 vil det helt klart være lønnsomt, og da vil man ha råd til hushjelp.

Jeg må bare logge meg ut av denne tråden nå fordi den provoserer meg så sinnsykt mye at jeg kan kjenne blodtrykket øke.. For det første; om de allerede har etablert et forhold og er kjærester så er det å forsørge partneren sin over en bestemt periode såklart noe man gjør (jeg har gjort det selv) om forholdet BASERES på at hun skal ha penger for å overhodet vurdere et forhold med han, er det IKKE HAN hun elsker men PENGENE hans. T.S vingler mellom å si at hun har forespurt flere gjennom nettdating om de vil være SugarDaddy, til at det er en som hun har et forhold til. Det er to helt ulike relasjoner. Ser du ikke det?? Sist av alt; HARDT arbeid er en dyd!! Det ligger stolthet, karakter, lærdom, selvrespekt og selvstendighet i HARDT ARBEID. Å snylte på andre er en karaktersvikt! Det er uærlig, det er hensynsløst og avstøtende. Nettopp derfor er det å KUN innlede et forhold med noen fordi de skal forsørge deg en HELT annen sak enn å allerede være i ett etablert parforhold hvor man i en gitt periode er avhengig av økonomisk hjelp og støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle virkelig tro det norske samfunnet hadde kommet lenger enn dette! Hva faen skjer med holdningene til enkelte her inne? Menn som gladelig vil ha kvinner gående hjemme som faste sexobjekt, middag klar på bordet og strøkne skjorter hver dag? Og de selv skal sitte på ræva hjemme og kreve og kreve etter en endt arbeidsdag? 

Ta deg sammen, kvinne. Du har to hender som fungerer. Skaff deg en sommerjobb, få arbeidserfaring. Det er mye mer gull verdt enn å være en annens manns "eiendel"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BoxingDay
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om denne skulle her eller under samliv, men men.

Uansett, etter å ha drevet med lott nettdating og blitt kjent med mannfolk på diverse nettsider, så er det en ting som går igjen og det er at de alle ikke har noe imot å forsørge meg. Jeg er arbeidsledig, og ingen har hatt et problem med det. 

Er det vanlig at menn syns det er greit? Nå snakker jeg ikke om å være en golddigger som skal ha designvesker, fine biler og mye reiser, men snakker om å bo gratis, få mat, få "lommepenger". 

Anonymkode: 60e18...c3e

Å være den som står for mesteparten av utgiftene mens samboeren utdanner seg til fremtidig jobb er helt greit. Men å bli sammen med ei dame som forventer å drive dank hjemme på heltid mens jeg jobber hadde vært helt uaktuelt. Vi lever i 2016, ikke 1956.  Og å "yte tjenester" som sex, hva faen? Sex er gjensidig moro, ikke en jobb med mindre du er prostituert. Samboeren min klarer fint å ta sin del av husarbeidet, lage sin del av middagene OG ha sex med meg selv om hun er i full jobb.

Endret av BoxingDay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel opp til hver enkelt mann / dame å ta stilling til. Hver situasjon er unik og bør behandles deretter. Hva som er riktig for deg vil ikke nødvendigvis være riktig for noen andre. 

Anonymkode: d35d6...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg tror du er for opphengt i sexen. Den er virkelig ikke poenget her. TS har ingen utdanning og vil sannsynligvis tjene en ubetydelig sum som 260 000 i året. Dette er 200 000 ekstra i året utbetalt. Da vil hun måtte gjøre noe som sannsynligvis er fysisk slitsomt, vi vil trenge en ekstra bil, så det blir betydelige ekstra utgifter forbundet med det. Da er det bedre for meg at jeg slipper å lage middag/frokost og at noen lager meg matpakke så kan jeg jobbe litt mer. Det er mer verdt for meg å ha middag på bordet og strøkne og rene skjorter når jeg kommer hjem.

Jeg skjønner ikke dette evindelige jaget etter å tjene noen få kroner ekstra. Sannsynligvis vil pengene bare gå til økt forbruk til meningsløse forbrukervarer (dyrere telefoner, dyrere ferier, litt større fjernsyn, dyrere biler) som ikke på noen måte gjør oss mer lykkelig eller mer fornøyde med livene. Hvorfor lide seg gjennom 37 og en halv time med lite givende arbeid når det ikke vil gjøre noe som helst positivt for levestandarden? Da ville det til og med være bedre om hun bruker tiden på å trene og å lese pensum før hun begynner å studere. 

Selvsagt kan dette sikkert også løses med en au pair eller en hushjelp, men da får du problemet med at skatten spiser opp timene. 

Å få arbeidserfaring teller langt mer utover det at man tjener penger. Det er svært risikofylt å ta en utdannelse og å aldri jobbe ved siden av og/eller i sommerferiene, står du totalt uten arbeidserfaring når du er ferdigutdannet er det svært mange arbeidsgivere som ikke tar i deg med ildtang en gang. Det å måtte møte opp til en bestemt tid og det å måtte utføre en oppgave som ikke alltid er så gøy på det personlige planet er en del av arbeidslivet, og noe de aller fleste har vært gjennom. Det vil være et stort minus om TS ikke har noe som helst av denne erfaringen, man kan ikke alltid bare oppsøke det som er morsomt.

Man vet heller ikke hvordan forholdet utvikler seg. Skjer det noe, enten samlivsbrudd, at mannen til TS blir syk eller i verste fall går bort, står hun i en sårbar posisjon, uten mulighet til å finansiere seg selv og uten arbeidserfaring. 

Anonymkode: 51359...645

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...