Gå til innhold

Menn: ville dere ha forsørget en kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest cheshirecat
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har snakket med, har ønsket å gjøre dette og ikke sett på det som no problem. Mange syns det hadde vært koselig. Og som sagt, jeg skal gjøre min del ift huset. Jeg holder meg slank (har spiseforstyrrelse så da går det greit) og jeg er ofte kåt. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

hahahah! Ooookei! 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  TS skaff deg hjelp for spiseforstyrrelsen og få ting på plass. 

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
11 timer siden, ambivalentReaction skrev:

 Hvis du er pen nok og faktisk klarer å holde hjemmet akseptabelt høres det ut som en grei avtale. Forutsatt at du kan lage mat da. Eksen min ødela bare kasserollene og resten av kjøkkenutstyret mitt (hvem faen klarer å sette fyr på ris?).

Handler ikke kjærlighet om å være avhengig av et annet menneske? Og i Norge får man jo penger dersom man trenger det, så hun kan jo bare dra på NAV eller flytte på hybel dersom det ikke funker.

Du skuffer stort nå ass, men av respekt skal jeg svare: først av alt så vil hun være "Trophy wife". Hun skal være pen, lage mat og puledokke. Det kan høres ut som greie livsambisjoner det, men looks will fade, og å lage mat og pules er noe de fleste norske kvinner anno 2016 gjør vedsidenav studier og jobb. Forskning viser at både identitet og sosialisering (for ikke å snakke om selvrespekt) - har STORE tilknytninger til arbeidsliv. Det trenger selvfølgelig ikke gjelde for T.S, men hopper hun av arbeidslivskarusselen i så ung alder vil det være ufattelig vanskelig for henne å klatre tilbake opp, om hun lengre ned i rekka finner ut at dette livet hun har lagt løp til ikke er nok. Gjennom å gjøre seg så økonomisk avhengig vil hun også ha særdeles lite å stille opp med, skulle det desverre vise seg at fyren hun er så heldig å få behandler henne dårlig. Hun har ingen egne bein å stå på. Alternativene blir å lete etter en ny "sugar daddy" eller få seg lavtlønnsjobb, da kanskje i konkurranse med andre som er yngre, har mer erfaring fra arbeidslivet osv. Jeg ville aldri anbefale noen til å basere seg på å leve på andre, menn eller kvinner. Å innlede med det, høres helt absurd ut for min del. Hadde noen forslått noe slikt til meg ville jeg flira jævlig rått i retur. Men nå synes jo jeg personlig ambisjoner og selvstendighet er et must i en partner da. Og å være pen pulbar hushjelp når liksom ikke helt opp til det, i 2016. 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cheshirecat skrev:

Du skuffer stort nå ass, men av respekt skal jeg svare: først av alt så vil hun være "Trophy wife". Hun skal være pen, lage mat og puledokke. Det kan høres ut som greie livsambisjoner det, men looks will fade, og å lage mat og pules er noe de fleste norske kvinner anno 2016 gjør vedsidenav studier og jobb. Forskning viser at både identitet og sosialisering (for ikke å snakke om selvrespekt) - har STORE tilknytninger til arbeidsliv. Det trenger selvfølgelig ikke gjelde for T.S, men hopper hun av arbeidslivskarusselen i så ung alder vil det være ufattelig vanskelig for henne å klatre tilbake opp, om hun lengre ned i rekka finner ut at dette livet hun har lagt løp til ikke er nok. Gjennom å gjøre seg så økonomisk avhengig vil hun også ha særdeles lite å stille opp med, skulle det desverre vise seg at fyren hun er så heldig å få behandler henne dårlig. Hun har ingen egne bein å stå på. Alternativene blir å lete etter en ny "sugar daddy" eller få seg lavtlønnsjobb, da kanskje i konkurranse med andre som er yngre, har mer erfaring fra arbeidslivet osv. Jeg ville aldri anbefale noen til å basere seg på å leve på andre, menn eller kvinner. Å innlede med det, høres helt absurd ut for min del. Hadde noen forslått noe slikt til meg ville jeg flira jævlig rått i retur. Men nå synes jo jeg personlig ambisjoner og selvstendighet er et must i en partner da. Og å være pen pulbar hushjelp når liksom ikke helt opp til det, i 2016. 

Du må vurdere den andre siden også da. 30 år gamle heggemøer som finner ut at de kommer til å forbli barnløse og single for resten av livet. Å sikre seg en partner tidlig trenger ikke være et dumt valg. Dessuten sier hun jo at hun skal utdanne seg, så det virker ikke som en permanent løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde følt det temmelig nedverdigende å bli forsørget av en mann, i bytte mot sex og husarbeid. Ydmykende.

Jeg er gift med en mann som er noen år eldre og har en svært god jobb og høy inntekt, og han kunne gjerne tenkt seg å forsørget meg har han sagt. Ikke søren sier jeg!! Jeg vil tjene mine egne penger og kunne stå på egne bein!! 

 

Anonymkode: 01914...6a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri! Min jente skal jobbe og bidra økonomisk på samme måte som meg. Kunne aldri blitt sammen med en uten høgskoleutdanning og som er i 100% jobb. 

Anonymkode: ff94a...a8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri! Min jente skal jobbe og bidra økonomisk på samme måte som meg. Kunne aldri blitt sammen med en uten høgskoleutdanning og som er i 100% jobb. 

Anonymkode: ff94a...a8e

Hva gjør du hvis du tjener dobbelt eller tre ganger så mye som henne da? Sparer de ekstra pengene? Deler de likt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Du må vurdere den andre siden også da. 30 år gamle heggemøer som finner ut at de kommer til å forbli barnløse og single for resten av livet. Å sikre seg en partner tidlig trenger ikke være et dumt valg. Dessuten sier hun jo at hun skal utdanne seg, så det virker ikke som en permanent løsning.

Jeg vil heller være barnløs og singel Heggemø enn å basicly hore meg ut til en kunde.  Utdanning kan kombineres med jobb. Det finnes studielån og stipend. Det er faen ikke en ukjent mann sitt ansvar å stå økonomisk ansvarlig for T.S. Hva om mannen mister jobben sin da? Hva om han får en uforutsett regning og T.S ikke kan få "lommepengene" sine? Da er dealen off?! Eller sexnekt? Ingen middag? Det er ikke kjærlighet. Det er rein og skjær prostitusjon. Men Whatever floats your boat mann. Velbekommen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hva gjør du hvis du tjener dobbelt eller tre ganger så mye som henne da? Sparer de ekstra pengene? Deler de likt?

I TS tilfelle er det jo i realitet slik at han betaler med tak over hodet og lommepenger for fitte, rent hus og kokkeleringskunster.

Akkurat som en arbeidsgiver betaler sine ansatt lønn.

Med andre ord betyr det ikke noe om arbeidsgiver går med stort overskudd etter at lønns- og råvareutgifter er betalt.

Ikke bland inn forhold i denne smørjen nå, for det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Jeg vil heller være barnløs og singel Heggemø enn å basicly hore meg ut til en kunde.  Utdanning kan kombineres med jobb. Det finnes studielån og stipend. Det er faen ikke en ukjent mann sitt ansvar å stå økonomisk ansvarlig for T.S. Hva om mannen mister jobben sin da? Hva om han får en uforutsett regning og T.S ikke kan få "lommepengene" sine? Da er dealen off?! Eller sexnekt? Ingen middag? Det er ikke kjærlighet. Det er rein og skjær prostitusjon. Men Whatever floats your boat mann. Velbekommen! 

Tror TS mente ganske midlertidig. Alle vet jo at man bør ta fullt lån og stipend. En person med orden i økonomien sin har buffer og setter av penger til uforutsette regninger, og de fleste er ikke uforutsette (jeg vet bilen trenger reparasjoner, jeg vet oppvaskmaskinen ikke varer evig). Hvis han mister jobben sliter man jo, men det er jo et problem uansett, det er mange som ikke klarer seg på kun en inntekt i parforhold. Å ikke leve over evne er målet da.

Kjærlighet kan ha mange former, og selvsagt er det ikke prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

I TS tilfelle er det jo i realitet slik at han betaler med tak over hodet og lommepenger for fitte, rent hus og kokkeleringskunster.

Akkurat som en arbeidsgiver betaler sine ansatt lønn.

Med andre ord betyr det ikke noe om arbeidsgiver går med stort overskudd etter at lønns- og råvareutgifter er betalt.

Ikke bland inn forhold i denne smørjen nå, for det er noe annet.

Hva er forskjellen om de startet forholdet før han begynte å forsørge henne? Rettspraksis sier at husarbeid er likestilt med lønnsinntekt (iallefall hvis man har barn). Man bidrar altså likt til husholdningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
11 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Tror TS mente ganske midlertidig. Alle vet jo at man bør ta fullt lån og stipend. En person med orden i økonomien sin har buffer og setter av penger til uforutsette regninger, og de fleste er ikke uforutsette (jeg vet bilen trenger reparasjoner, jeg vet oppvaskmaskinen ikke varer evig). Hvis han mister jobben sliter man jo, men det er jo et problem uansett, det er mange som ikke klarer seg på kun en inntekt i parforhold. Å ikke leve over evne er målet da.

Kjærlighet kan ha mange former, og selvsagt er det ikke prostitusjon.

Whatever mann! Jeg er så provosert av svarene dine og denne tråden at jeg logger ut før jeg skriver noe dumt. Å INNLEDE et forhold med at du vil ha BETALT for å delta i det er "lillebroren" til prostitusjon. Det er ikke mange hakk under. Og om det er så viktig for T.S å bli forsørget under studietiden, vil mannen miste den verdien når utdanninga er ferdig. Da vil hun kanskje søke en mann som har de egentlige verdiene de aller fleste av oss søker, når vi er økonomisk selvstendige. Kjærlighet basert på økonomi er ikke likestilt kjærlighet. Det er ikke to likeverdige partnere. Det er et maktforhold i ubalanse. Om den en tjener veldig mye og den andre bare litt (men nok til å ha muligheten til å bryte ut og stå på egne bein) er det et langt mer likestilt forhold. For å si det sånn; om jeg er på byen og du kjøper en drink til meg, så er det såklart hyggelig og helt greit. Men da er det jeg som spanderer neste runde. Kanskje spanderer du syv og jeg tre, men i prosent utgjorde min økonomiske utgift på tre øl like mye hos meg som de syv gjøre hos deg, sett opp imot at du hadde langt høyere lønn. Av respekt for deg ville jeg bruke mine penger på deg og vise at "det lille jeg har" gir jeg deg. Fordi jeg liker DEG! Ikke pengene dine. Og av respekt for MEG vil jeg betale for meg, fordi viss du skulle betale for alt ville jeg følt meg i skyld til deg. Det kunne føre til at jeg ikke sa meningen min on ulike ting. Jeg ville kanskje gjøre ting for deg jeg egentlig ikke hadde lyst til, men ettersom jeg "skylder deg" noe så gjør jeg det uansett. Og du ville alltid lurt på om jeg holdt deg med selskap fordi du betalte alt for meg, eller fordi jeg virkelig likte DITT selskap. Og den usikkerheta ville jeg ikke belaste hverken deg eller meg med. Sånn, ferdig snakka.

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om denne skulle her eller under samliv, men men.

Uansett, etter å ha drevet med lott nettdating og blitt kjent med mannfolk på diverse nettsider, så er det en ting som går igjen og det er at de alle ikke har noe imot å forsørge meg. Jeg er arbeidsledig, og ingen har hatt et problem med det. 

Er det vanlig at menn syns det er greit? Nå snakker jeg ikke om å være en golddigger som skal ha designvesker, fine biler og mye reiser, men snakker om å bo gratis, få mat, få "lommepenger". 

 

Jeg legger ikke skjul på at jeg har et "forsørger-gen", i den forstand at det å ta vare på min kvinne trigger meg.

Det er imidlertid noe annet enn å bo gratis, få mat og "lommepenger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
10 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hva er forskjellen om de startet forholdet før han begynte å forsørge henne? Rettspraksis sier at husarbeid er likestilt med lønnsinntekt (iallefall hvis man har barn). Man bidrar altså likt til husholdningen. 

Det er en STOR forskjell. De er ikke likestilte. De har jo ikke blitt kjent enda engang og de aner jo ikke om de liker hverandre engang. Å bli sammen med noen mye på grunnlag av at de vil betale for deg, ja.. Seriøst... Og det å bli sammen med noen som IKKE vil være kjæresten din med mindre du betaler... Come on! Du kan umulig mene det er noe du hadde gått med på?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, Gorgonzola skrev:

Jeg legger ikke skjul på at jeg har et "forsørger-gen", i den forstand at det å ta vare på min kvinne trigger meg.

Det er imidlertid noe annet enn å bo gratis, få mat og "lommepenger"

TAKK! Å ha et "forsørger- gen" er flott. Å måtte betale noen lommepenger for at de skal date deg .. Not so much... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å gjøre det klinkende klart, det er snakk om å bli forsørget til studiestart ved å bo gratis og at jeg tar meg av han og huset. Under studietiden vil jeg fortsatt bo gratis og han betaler faste utgifter, slik at jeg får spart. Det handler om kjærlighet, ikke prostitusjon. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Jeg legger ikke skjul på at jeg har et "forsørger-gen", i den forstand at det å ta vare på min kvinne trigger meg.

Det er imidlertid noe annet enn å bo gratis, få mat og "lommepenger"

Hva legger du i dette forsørgergenet da? Du går jo ikke i økonomisk underskudd ved at ei flytter inn til deg uten å betale. Og hun må jo få litt penger til shopping, reiser, frisør og sånt. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Det er en STOR forskjell. De er ikke likestilte. De har jo ikke blitt kjent enda engang og de aner jo ikke om de liker hverandre engang. Å bli sammen med noen mye på grunnlag av at de vil betale for deg, ja.. Seriøst... Og det å bli sammen med noen som IKKE vil være kjæresten din med mindre du betaler... Come on! Du kan umulig mene det er noe du hadde gått med på?? 

Jeg tror du er for opphengt i sexen. Den er virkelig ikke poenget her. TS har ingen utdanning og vil sannsynligvis tjene en ubetydelig sum som 260 000 i året. Dette er 200 000 ekstra i året utbetalt. Da vil hun måtte gjøre noe som sannsynligvis er fysisk slitsomt, vi vil trenge en ekstra bil, så det blir betydelige ekstra utgifter forbundet med det. Da er det bedre for meg at jeg slipper å lage middag/frokost og at noen lager meg matpakke så kan jeg jobbe litt mer. Det er mer verdt for meg å ha middag på bordet og strøkne og rene skjorter når jeg kommer hjem.

Jeg skjønner ikke dette evindelige jaget etter å tjene noen få kroner ekstra. Sannsynligvis vil pengene bare gå til økt forbruk til meningsløse forbrukervarer (dyrere telefoner, dyrere ferier, litt større fjernsyn, dyrere biler) som ikke på noen måte gjør oss mer lykkelig eller mer fornøyde med livene. Hvorfor lide seg gjennom 37 og en halv time med lite givende arbeid når det ikke vil gjøre noe som helst positivt for levestandarden? Da ville det til og med være bedre om hun bruker tiden på å trene og å lese pensum før hun begynner å studere. 

Selvsagt kan dette sikkert også løses med en au pair eller en hushjelp, men da får du problemet med at skatten spiser opp timene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i dette forsørgergenet da? Du går jo ikke i økonomisk underskudd ved at ei flytter inn til deg uten å betale. Og hun må jo få litt penger til shopping, reiser, frisør og sånt. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Noe annet enn et månedsregnskap i Excel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...