Gå til innhold

Menn: ville dere ha forsørget en kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om denne skulle her eller under samliv, men men.

Uansett, etter å ha drevet med lott nettdating og blitt kjent med mannfolk på diverse nettsider, så er det en ting som går igjen og det er at de alle ikke har noe imot å forsørge meg. Jeg er arbeidsledig, og ingen har hatt et problem med det. 

Er det vanlig at menn syns det er greit? Nå snakker jeg ikke om å være en golddigger som skal ha designvesker, fine biler og mye reiser, men snakker om å bo gratis, få mat, få "lommepenger". 

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er overhodet ikke greit. I 2015 forventer jeg faktisk at en kvinne kan ta vare på seg selv, kunne være selvstendig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sjonkelrolf skrev:

Nei, det er overhodet ikke greit. I 2015 forventer jeg faktisk at en kvinne kan ta vare på seg selv, kunne være selvstendig.

I 2016 mener du vel. 

Anonymkode: 3d950...433

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I 2016 mener du vel. 

Anonymkode: 3d950...433

Ja, hvis man skal være pirkete. Skriveleif der, ja. Men poenget står.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: b2fee...1dd

Hvor lenge kunne du ha forsørget henne? 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avhenger av hvorfor du er det. Er det latskap, så nei. Hvis du sliter psykisk, fysisk eller av andre grunner ikke klarer, så ja.

Anonymkode: 79a63...7bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis hun sprer beina når jeg vil, gjør husarbeid, lager mat osv, så kan jeg gjerne forsørge en slik kvinne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snakker om å bo gratis, få mat, få "lommepenger". 

Anonymkode: 60e18...c3e

Om du slipper unna husleie så lever du vel som en dronning på trygd, forstår ikke hvorfor du skal få mat og lommepenger i tillegg

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert an på hvilke menn du treffer, men nei - det er i utgangpsunktet ikke greit å forsørge en partner sånn uten videre. Unntaket er selvfølgelig hvis man har barn sammen og man har blitt enige om at hun er hjemme (og bidrar på den måten) mens han jobber.

Men å forsørge noen som bare går hjemme fordi det er behagelig? Nope, det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 51359...645

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om denne skulle her eller under samliv, men men.

Uansett, etter å ha drevet med lott nettdating og blitt kjent med mannfolk på diverse nettsider, så er det en ting som går igjen og det er at de alle ikke har noe imot å forsørge meg. Jeg er arbeidsledig, og ingen har hatt et problem med det. 

Er det vanlig at menn syns det er greit? Nå snakker jeg ikke om å være en golddigger som skal ha designvesker, fine biler og mye reiser, men snakker om å bo gratis, få mat, få "lommepenger". 

Anonymkode: 60e18...c3e

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

Du er akkurat nå 'mellom jobber', - i dag kan det skje alle yrker og alle nivåer. Men, mens du jobber med å skaffe deg en ny jobb så går jeg ut fra at du får dagpenger? 

Det er riktignok ikke noe å bli rik av, men med en ordnet økonomi og evne til å ta prioriteringer og styre midlene, så klarer de fleste å få det til å gå rundt selv om det ikke blir ferie i år.

Så jeg klør meg i skallen og lurer på hva som trigger forslaget om å forsørge deg og gi deg lommepenger?

Er du uten bosted og midler forøvrig, - siden du skal få flytte inn og bo og spise uten å legge noen kroner i felleskassen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avhenger av hvorfor du er det. Er det latskap, så nei. Hvis du sliter psykisk, fysisk eller av andre grunner ikke klarer, så ja.

Anonymkode: 79a63...7bb

Er ufrivillig arbeidsledig, men skal begynne å studere til høsten. 

20 minutter siden, 99699 skrev:

Tja, hvis hun sprer beina når jeg vil, gjør husarbeid, lager mat osv, så kan jeg gjerne forsørge en slik kvinne. 

Jeg gjør alle de tingene med glede :) Så flott å høre! 

14 minutter siden, Summers skrev:

Om du slipper unna husleie så lever du vel som en dronning på trygd, forstår ikke hvorfor du skal få mat og lommepenger i tillegg

Jeg mottar ikke stønader fra nav. 

TS. 

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

Du er akkurat nå 'mellom jobber', - i dag kan det skje alle yrker og alle nivåer. Men, mens du jobber med å skaffe deg en ny jobb så går jeg ut fra at du får dagpenger? 

Det er riktignok ikke noe å bli rik av, men med en ordnet økonomi og evne til å ta prioriteringer og styre midlene, så klarer de fleste å få det til å gå rundt selv om det ikke blir ferie i år.

Så jeg klør meg i skallen og lurer på hva som trigger forslaget om å forsørge deg og gi deg lommepenger?

Er du uten bosted og midler forøvrig, - siden du skal få flytte inn og bo og spise uten å legge noen kroner i felleskassen? 

Jeg er 19, så har ikke opparbeidet meg noen rettigheter. Det er snakk om å bo gratis mot at jeg yter andre tjenester (sex, mat, vasking osv). Begynner på studier til høsten. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat

Jeg er dame og tenkte å avbryte tråden din med å si at jeg har forsørget menn. Forskjellen er at det har vært hardtarbeidende menn som hadde jobb i utgangspunktet av relasjonen men startet opp utdanning underveissom jeg har vært fullstendig støttende til. Å innlede en date eller et forhold med å spørre om, forvente eller legge opp til at den andre part skal forsørge deg økonomisk synes jeg personlig er forkastelig og patetisk. Du gjør degselv avhengig av et annet menneske, det er ikke konstruktivt for hverken deg eller partneren som skal "ta vare" på deg. Stå på egne bein kvinne; get a fucking job! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cheshirecat skrev:

Jeg er dame og tenkte å avbryte tråden din med å si at jeg har forsørget menn. Forskjellen er at det har vært hardtarbeidende menn som hadde jobb i utgangspunktet av relasjonen men startet opp utdanning underveissom jeg har vært fullstendig støttende til. Å innlede en date eller et forhold med å spørre om, forvente eller legge opp til at den andre part skal forsørge deg økonomisk synes jeg personlig er forkastelig og patetisk. Du gjør degselv avhengig av et annet menneske, det er ikke konstruktivt for hverken deg eller partneren som skal "ta vare" på deg. Stå på egne bein kvinne; get a fucking job! 

De jeg har snakket med, har ønsket å gjøre dette og ikke sett på det som no problem. Mange syns det hadde vært koselig. Og som sagt, jeg skal gjøre min del ift huset. Jeg holder meg slank (har spiseforstyrrelse så da går det greit) og jeg er ofte kåt. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har snakket med, har ønsket å gjøre dette og ikke sett på det som no problem. Mange syns det hadde vært koselig. Og som sagt, jeg skal gjøre min del ift huset. Jeg holder meg slank (har spiseforstyrrelse så da går det greit) og jeg er ofte kåt. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Åh, herregud!

Anonymkode: 56929...10e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om denne skulle her eller under samliv, men men.

Uansett, etter å ha drevet med lott nettdating og blitt kjent med mannfolk på diverse nettsider, så er det en ting som går igjen og det er at de alle ikke har noe imot å forsørge meg. Jeg er arbeidsledig, og ingen har hatt et problem med det. 

Er det vanlig at menn syns det er greit? Nå snakker jeg ikke om å være en golddigger som skal ha designvesker, fine biler og mye reiser, men snakker om å bo gratis, få mat, få "lommepenger". 

Anonymkode: 60e18...c3e

Høres merkelig ut, ikke minst om du vurderer å si ja til det!

Jeg er selv arbeidsøker, men hadde aldri akseptert at en mann skulle ha forsørget meg. At han en gang i blant hadde tilbudt seg å betale litt ekstra når han hadde et ønske om at vi skulle gjøre noe jeg ellers ikke hadde tatt meg råd til, det hadde derimot vært noe helt annet.

 

Anonymkode: 5404e...8a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19, så har ikke opparbeidet meg noen rettigheter. Det er snakk om å bo gratis mot at jeg yter andre tjenester (sex, mat, vasking osv). Begynner på studier til høsten. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Da antar jeg du går siste året på VGS nå, og har en eksamesperiode som står for døren mens du leter etter en sommerjobb?

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har snakket med, har ønsket å gjøre dette og ikke sett på det som no problem. Mange syns det hadde vært koselig. Og som sagt, jeg skal gjøre min del ift huset. Jeg holder meg slank (har spiseforstyrrelse så da går det greit) og jeg er ofte kåt. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Her lyser varsellampene mine ! 

Er det slik at du ønsker å være økonomisk avhengig av et annet menneske frem til du starter studiene? Ingen vet jo om du kommer inn på det du ønsker i den byen hvor den/de som ønsker å forsørge deg bor, - og hvordan skal det gå å studere full tid samtidig med at du er hushjelp for et annet menneske?

Dette låter som en eventyrtråd da du dro inn spiseforstyrrelsen din og nærmest skryter av den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19, så har ikke opparbeidet meg noen rettigheter. Det er snakk om å bo gratis mot at jeg yter andre tjenester (sex, mat, vasking osv). Begynner på studier til høsten. 

TS

Anonymkode: 60e18...c3e

Hvis du er pen nok og faktisk klarer å holde hjemmet akseptabelt høres det ut som en grei avtale. Forutsatt at du kan lage mat da. Eksen min ødela bare kasserollene og resten av kjøkkenutstyret mitt (hvem faen klarer å sette fyr på ris?).

11 timer siden, cheshirecat skrev:

Jeg er dame og tenkte å avbryte tråden din med å si at jeg har forsørget menn. Forskjellen er at det har vært hardtarbeidende menn som hadde jobb i utgangspunktet av relasjonen men startet opp utdanning underveissom jeg har vært fullstendig støttende til. Å innlede en date eller et forhold med å spørre om, forvente eller legge opp til at den andre part skal forsørge deg økonomisk synes jeg personlig er forkastelig og patetisk. Du gjør degselv avhengig av et annet menneske, det er ikke konstruktivt for hverken deg eller partneren som skal "ta vare" på deg. Stå på egne bein kvinne; get a fucking job! 

Handler ikke kjærlighet om å være avhengig av et annet menneske? Og i Norge får man jo penger dersom man trenger det, så hun kan jo bare dra på NAV eller flytte på hybel dersom det ikke funker.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...