Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Mayoo skrev:

Målte akkurat midjen min og har gått ned fra 110 cm til 100 cm. Siden påske. Kan dette i det hele tatt stemme? :hakeslepp:

Dritbra jobba!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 5/13/2016 at 19.37, Emalje skrev:

Jeg veide meg NÅ, halv åtte om kvelden, og var tilbake i hvert fall nesten der jeg var før utskeielsen sist helg. Egentlig litt overraskende ettersom kostholdet mitt mildt sagt har vært dårlig den siste uka.. Har spist to usunne måltider om dagen, med innslag av chiapudding og gulrøtter de gangene jeg fikk dårlig samvittighet over pizza og ostepopen jeg spiste ellers.. Pleier å veie meg om morgenen, så det kan hende jeg hadde veid mindre om jeg hadde gjort det i dag også.

Uten å virke helt hysterisk: Lurer på om jeg faktisk veier mindre litt utpå dagen enn om morgenen. Noen som opplever det samme? Jeg veide nesten et kg mindre nå kom kvelden eller jeg gjorde i dagmorres.. Kanskje det er derfor noen anbefaler å ikke spise etter et visst tidspunkt om kvelden? Jeg spiser gjerne middag klokka åtte-ni-ti.. Allikevel liker jeg best å veie meg om morgenen.. Hmmm.. Er vel bare å snu spiserytmen litt? Spise tyngre måltider tidligere på dagen? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Hjarte skrev:

Det går så sakte, men jeg vet ikke om det er noe av det jeg spiser som påvirker, eller om det er badevekta som ikke er helt korrekt. Selv om vektnedgangen er så treig så ser jeg i speilet at jeg har blitt mindre. Prøvde en kåpe i dag som satt som et pølseskinn for noen uker siden, men i dag kunne jeg bruke den uten å føle at magen sprenger den ut. Har til og med fått kommentarer på at jeg har blitt mindre.

Hvor høy er du, da? Bra du ser selv at du er mindre! Til syvende og sist vil man vel gjerne se en forskjell, uansett om man går ned eller ikke, så buksemåling er bra! Eller kåpemåling i ditt tilfelle! :) Husk å ta kroppsmål med målebånd, da! Målebånd er som regel billig, og det er veldig motiverende å se på de tallene når vekta ikke rikker seg til tross for god innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Emalje skrev:

Hvor høy er du, da? Bra du ser selv at du er mindre! Til syvende og sist vil man vel gjerne se en forskjell, uansett om man går ned eller ikke, så buksemåling er bra! Eller kåpemåling i ditt tilfelle! :) Husk å ta kroppsmål med målebånd, da! Målebånd er som regel billig, og det er veldig motiverende å se på de tallene når vekta ikke rikker seg til tross for god innsats!

Er 161, så jeg er ikke så veldig høy. Målebånd ja, har ikke målt noe særlig i denne perioden her, men har noen bukser som jeg har som mål å passe.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. mai 2016 at 8.04, Knaggrekke skrev:

KNAGGREKKE
 
Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 176 cm
 
Startvekt for denne tråden: 70 kilo
Mål før sommeren: 63 kg
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  70 kg
1. april (1): 69 kg (-1 kg)
8. april (2): 68,1 kg (-0,9 kg)
15. april (3): -- her har jeg visst glemt å føre opp? Lå nok rundt 68,5 eller noe
22. april (4): 66,5 kg (-1,6 kg siden forrige veiing for to uker siden)
29. april (5): 65,5 kg (- 1 kg)
 
Mai 2016
3. mai (6): 64,8 kg (-0,7 kg) - måtte veie inn tirsdagen før pga bortreist resten av uken
13. mai (7): 64,1 kg (-0,7kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Så fornøyd! Bare halvveis i mai, og jeg er kun 1,1 kilo fra å nå målet mitt før sommeren! Var faktisk forberedt på å ikke ha gått ned noe særlig nå siden jeg både har hatt en uke med hotell +++, i tillegg til at jeg var så mett da jeg la meg i går! 

Har gått ned 5,9 kilo siden påske. Føler det har gått litt av seg selv, faktisk, så må si jeg blir litt paff når jeg ser resultatene! Satser på å være på 63-tallet neste fredag. 

Hurra:) i dag viste vekta 63,8 kilo!!! Jeg har altså "ankommet måltallet mitt"! Nå gleder det å komme seg ned til 63 blank:) motiverende og moro!

har vært på mange "festligheter" i denne perioden, men det har ikke berørt kostvanene mine i særlig grad, noe jeg er veldig fornøyd med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Luksusproblem! Jeg spiser ikke og sover ikke lenger! Kjenner jeg trenger mer av begge deler!
Ikke bare bare når man lever på luft og kjælighet! :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Emalje skrev:

Uten å virke helt hysterisk: Lurer på om jeg faktisk veier mindre litt utpå dagen enn om morgenen. Noen som opplever det samme? Jeg veide nesten et kg mindre nå kom kvelden eller jeg gjorde i dagmorres.. Kanskje det er derfor noen anbefaler å ikke spise etter et visst tidspunkt om kvelden? Jeg spiser gjerne middag klokka åtte-ni-ti.. Allikevel liker jeg best å veie meg om morgenen.. Hmmm.. Er vel bare å snu spiserytmen litt? Spise tyngre måltider tidligere på dagen? Eller?

Jeg veier minst om morgenen. Uansett, har det noe å si når du spiser da? Den ekstra vekten er jo bare den mengden mat du har fått i deg, det er ikke fett du legger på deg utover dagen liksom. Hva med å slutte å veie seg så ofte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, drue skrev:

Jeg veier minst om morgenen. Uansett, har det noe å si når du spiser da? Den ekstra vekten er jo bare den mengden mat du har fått i deg, det er ikke fett du legger på deg utover dagen liksom. Hva med å slutte å veie seg så ofte?

Haha! Løsningen er nok å ikke veie meg så ofte, ja :) Jeg synes bare det var så rart, for vanligvis veier jeg et kilo eller to ekstra om kvelden, derfor "lønner" det seg liksom for meg å veie meg om morgenen. Vil jo helst se den laveste vekta! Pleier ikke å veie meg flere ganger om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars/april 2016
25. mars (0):  -51kg- (er bare 15 år og er 1.40 høy, litt tykk)
1. april (1): -- kg (-kg)

8. april (2): -- kg (-kg)
15. april (3): -- kg (-kg)
22. april (4): -- kg (-kg)
29. april (5): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7): -- kg (-kg)
20. mai (8): -- kg (-kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. mai 2016 at 19.34, Emalje skrev:

Jippi! Så bra! Det er mye, men etter et raskt googlesøk ser jeg at Komikerfrue klarte 10 cm på 8 uker, så hvorfor skulle ikke du klare det også?  Grattis!:hoppe:

 

Den 14. mai 2016 at 20.42, Hulderen skrev:

Gratulerer, kjempebra! 

Det stemmer sikkert. Jeg gikk ned 8 cm rundt midjen mellom nyttår og påske.

 

Den 14. mai 2016 at 22.37, drue skrev:

Dritbra jobba!!!

Tusen takk!! :smilyblomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker folk her inne egentlig om morgendagen? Ser mange gruegleder seg litt til 17. mai (også blant dem jeg snakker med) fordi det blir så mye is og kaker osv. Hvordan pleier dere å gjøre det?

For min del blir det typisk frokost/lunsj med venner, men det er jo så mye å velge mellom (også sunne ting som egg, laks, salat). Er ikke redd det blir fråtsing i laks og eggerøre, liksom;)

Ellers er det jo is og kaker til salgs ulike steder, men det lar jeg bare være å kjøpe (frister ikke å ha en kake i serviett og en is i hånden mens jeg prøver å holde styr på unger og alt mulig i litt kaotiske folkemengder). Vi har ikke noe selskap etter opplegget er ferdig på skolen, så da er det hjem til helt vanlig kvelds. Om noe, er jeg redd jeg går sulten i morgen! 

Er min feiring av 17. mai helt uvanlig? Ett frokost/lunsj-selskap og resten ute på farten blant folk? Hva med dere andre? Og tenker dere det påvirker slankingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016-05-15 at 8.04, Knaggrekke skrev:

Hurra:) i dag viste vekta 63,8 kilo!!! Jeg har altså "ankommet måltallet mitt"! Nå gleder det å komme seg ned til 63 blank:) motiverende og moro!

har vært på mange "festligheter" i denne perioden, men det har ikke berørt kostvanene mine i særlig grad, noe jeg er veldig fornøyd med. 

Så bra tall da!! Fra 70 til 63 kg er jo helt fantastisk! :hoppe:

Hva er din hemlighet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Hvordan tenker folk her inne egentlig om morgendagen? Ser mange gruegleder seg litt til 17. mai (også blant dem jeg snakker med) fordi det blir så mye is og kaker osv. Hvordan pleier dere å gjøre det?

For min del blir det typisk frokost/lunsj med venner, men det er jo så mye å velge mellom (også sunne ting som egg, laks, salat). Er ikke redd det blir fråtsing i laks og eggerøre, liksom;)

Ellers er det jo is og kaker til salgs ulike steder, men det lar jeg bare være å kjøpe (frister ikke å ha en kake i serviett og en is i hånden mens jeg prøver å holde styr på unger og alt mulig i litt kaotiske folkemengder). Vi har ikke noe selskap etter opplegget er ferdig på skolen, så da er det hjem til helt vanlig kvelds. Om noe, er jeg redd jeg går sulten i morgen! 

Er min feiring av 17. mai helt uvanlig? Ett frokost/lunsj-selskap og resten ute på farten blant folk? Hva med dere andre? Og tenker dere det påvirker slankingen?

Jeg skal kose meg i morgen! Har kjøpt inn bobler, og vet at gjestene mine tar med kake. For meg pleiet det ikke å gjøre så stort utslag med én dag med utskeielser allikevel! Man må jo leve litt..

Problemet for meg før har vært at jeg "craver" sukker i flere dager etter at jeg har spist søtt, og at jeg har proppa i meg helt uten grenser både den ene dagen og flere dager etterpå. Det har jeg faktisk slutta helt med! Da jeg var i selskap i går, smakte jeg på alle tre kakene, men jeg orka ikke mer enn et lite stykke av hver.. Har ikke lyst til å kjøpe godteri når jeg er i butikken heller. Stort sett..

Som deg skal jeg også fylle på med sunn mat resten av dagen. Har kjøpt inn godt brød fra bakeren, som jeg skal smøre med gode pålegg og pynte med grønnsaker. Skal også servere en del frukt til kakene i flaggets farger: melon, jordbær, blåbær. Og boblevann til å sippe i mellom boblevinen.

+17.mai=masse trim i form av aktiviteter på skolen og vandring i byen for å se på toget! Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Så bra tall da!! Fra 70 til 63 kg er jo helt fantastisk! :hoppe:

Hva er din hemlighet??

Takk:) hyggelig av deg:)

Trikset mitt er egentlig bare å spise fem faste måltider daglig. Ingenting mellom måltidene. Så spiser jeg sunn og relativt kalorifattig mat. Grøt, knekkebrød, fisk, egg, salat, grønnsaker, cottage cheese stort sett. Og lite av dette andre som jeg vet er veldig kaloritett. Heldigvis er jeg ikke glad i masse søtsaker og "junk". Jeg gikk opp i vekt fordi jeg i en periode spiste veldig MYE, selv om det var typisk "sunt". Så det har jeg gitt meg med:) Fører opp det jeg spiser på matloggen her inne, det bidrar nok også til at jeg er mer bevisst. Går absolutt ikke sulten, og spiser helt vanlig mat og middag med familien. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Emalje skrev:

Jeg skal kose meg i morgen! Har kjøpt inn bobler, og vet at gjestene mine tar med kake. For meg pleiet det ikke å gjøre så stort utslag med én dag med utskeielser allikevel! Man må jo leve litt..

Problemet for meg før har vært at jeg "craver" sukker i flere dager etter at jeg har spist søtt, og at jeg har proppa i meg helt uten grenser både den ene dagen og flere dager etterpå. Det har jeg faktisk slutta helt med! Da jeg var i selskap i går, smakte jeg på alle tre kakene, men jeg orka ikke mer enn et lite stykke av hver.. Har ikke lyst til å kjøpe godteri når jeg er i butikken heller. Stort sett..

Som deg skal jeg også fylle på med sunn mat resten av dagen. Har kjøpt inn godt brød fra bakeren, som jeg skal smøre med gode pålegg og pynte med grønnsaker. Skal også servere en del frukt til kakene i flaggets farger: melon, jordbær, blåbær. Og boblevann til å sippe i mellom boblevinen.

+17.mai=masse trim i form av aktiviteter på skolen og vandring i byen for å se på toget! Dette går bra!

Høres ut som en koselig dag! Ja, vin og champagne må til:) og det virker som at også du bare er i ett selskap, resten er det full fart:) kanskje jeg bare har feil inntrykk. Høres liksom ut på noen som om det er en dag med mat og utskeielser fra morgen til kveld, og at de gruer seg litt fordi de frykter å miste litt kontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Knaggrekke skrev:

Høres ut som en koselig dag! Ja, vin og champagne må til:) og det virker som at også du bare er i ett selskap, resten er det full fart:) kanskje jeg bare har feil inntrykk. Høres liksom ut på noen som om det er en dag med mat og utskeielser fra morgen til kveld, og at de gruer seg litt fordi de frykter å miste litt kontrollen. 

Ja, om man aldri skeier ut, og plutselig får alle de gamle sukkervennene sine(kake, gods,  brus) og mister kontroll, er det jo ugreit. Da jeg gikk opp i vekt for et par uker siden var det jo pga 4-5 sånne dager, der jeg ikke lagde noe av maten min selv.. Når man lager sin egen mat og passer på at det finnes sunne alternativer, et det jo ingen sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Høres ut som en koselig dag! Ja, vin og champagne må til:) og det virker som at også du bare er i ett selskap, resten er det full fart:) kanskje jeg bare har feil inntrykk. Høres liksom ut på noen som om det er en dag med mat og utskeielser fra morgen til kveld, og at de gruer seg litt fordi de frykter å miste litt kontrollen. 

Dessuten! Å være bekymra for 17.mai er jo akkurat som å si at det bare er julemiddagens skyld at man legger på seg i jula.. Når det bare er snakk om én dag i året, så synes jeg faktisk man skal unne seg selv (og de rundt seg!) én dag uten "kan ikke spise det og det fordi.."! Om man er flink ellers, vil det jo ikke ha noe å si for det store bildet.

Endret av Emalje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Bekyrmer meg ikke for i morgen. Lunsjen blir nok som vanlig. Ungen spiser masse is, mens jeg vil ikke ha. Her er det ikke så varmt at det frister så mye uansett. Det blir jo også en del gåing.

Middag og lek etterpå blir gøy da. Har også en date med tredemølla i morgenkveld :D

 

 

Btw. Må jo bare fortelle! Skulle ha en intervall på mølla i går, 800m raskt, 400 m rask gange. Etter planen skulle dette gjentas 4 ganger slik at det ble ca 30 min. Jeg fortsatte for kjente at det var mer energi på lager.

Vel, etter 2 timer og 15 km så kjente jeg at krampa nesten tok meg. Men fy søren så deilig da!!! Ny rekord både i lengde og tid og alt. For en fantasitsk følelse! Ikke så altfor ille i leggene i dag, men merkes jo da :)

Har en smule for mye energi i kroppen... Den tidligere nevnte forelskelsen... vel... Så spirer og gror. Tok mot til meg og fortale han det, og gjett hva! Han var også der :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Nettmeg
 
 
Startvekt fra tidligere 22 februar 2016. 65,8 kg  

mål: magen på det bredeste 95 cm midje 79 cm lår 62 cm rompe 104 cm
Høyde:  165 cm
 
Startvekt for denne tråden: 63,3 kg
Mål før sommeren : 55 kg
 
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  - 63,3 kg
1. april (1): 62,4 kg ( -  0,9kg) magen på det bredeste 91 cm. Midje 76 cm lår 59 cm rompe 100 cm
8. april (2): -- kg (-kg)
18 april (3): 61,5 kg (- 0,9 kg)magen på det bredeste 89 cm midje 74 cm lår 60 cm rompe 101 cm
29. april (5): -- kg (-kg)
 
Mai 2016
2. mai (6): 59,9 kg ( - 1,6 kg)magen på det bredeste 87 cm midje 73 cm lår 59 cm rompe100cm
9 mai (7): 60,0 kg (+ 0.1kg)
16. mai (8): 59,8 kg ( - 0,2 kg)
27. mai (9): -- kg (-kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang siden 25 mars : - 3,5 kg

 

Total vektnedgang siden slankestart 22 februar 2016: - 6 kg

 

Da har jeg fullført et 12 ukers kostholdsprogram. Målet mitt var ned 10, 8 kg. Det klarte jeg ikke på de 12 ukene. Men jeg har gått ned 6 kg 😀👍👏 tok før bilder før jeg starta og tok etter bilder nå på lørdag. 6 kg gjorde en del endring det også 😊 Veldig fornøyd med og gå sommeren i møte 6 kg lettere 😀 Pluss 8 cm mindre på det bredeste på magen og 7 cm mindre midje og 3 cm mindre lår og 5 cm mindre rumpe 😀 Men jeg gir meg ikke. Målet mitt er 55 kg, tar bare litt lengre tid en planlagt 😛

Har kun gått ned 100 g siden 2 mai. Så nå tror jeg ikke det holder med kun sunn kost lengre .Må nok begynne og bevege meg mer og trene hvis jeg skal gå mere ned. 

Denne uka er det 17 mai hvor jeg har tenkt til og bare kose meg med mat og ferie resten av uken. Så tror nok ikke treningen starter denne uken. Men neste uke håper jeg å komme igang 😊

 

Ønsker dere alle en fin 17 mai 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en nydelig 17. mai, jeg koste meg masse! Jeg hadde tenkt å være ganske streng, og kanskje tillatte meg én pølse, én øl og én is. Vel, det ble bare en pølse og en is, men det bler mange øl, drinker, en vaffel, lapskaus og burger i tillegg :fnise: Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet i dag, men herregud, det er én dag. Nå må jeg bare stoppe meg selv fra å gafle innpå mat som frister mer siden jeg er litt bakfull! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...