Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nytt
52 minutter siden, Hulderen skrev:

Enig. "Tynn" er et negativt ord. Han kunne i det minste sagt "slankere".

Ja, men kanskje han likte meg bedre med flere kg på kroppen :P

Har sett han noen ganger utenom jobb, men har ikke hilset eller noe slikt da. Han er som oftest på jobb når jeg handler, så kanskje han sier noe annet en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utifra vekten denne uka så blir det neppe nedgang på meg i morgen. Bare trent en gang, men gått mye i hverdagen.

Kostholdet har ikke vært 110%, men ok, holdt meg til 1500 kcal ca. Kjenner meg oppblåst, sliten, lei av det meste.. Bare en uke til sommerferie! Fra skolen altså, så skal jeg jobbe litt i sommer.  

 

Fortsatt ettervirkninger etter sjukdom for flere uker siden! Sååååå lei!! Synes virkelig, virkelig synd på de som er kronisk utmattet - jeg er jo lei nå, etter 6uker. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharon90
 
 
Startvekt fra tidligere: 81.5

85 på det meste ei stund etter førstefødte. 

82+ på det meste ei stund etter neste(og siste) -mann. 


Høyde: 162 cm
 
Startvekt for denne tråden/ fra forrige tråd: 73.8/ 74.4kg
Mål før sommeren: 70kg
 
 

Mars/april 2016
18.mars: 73.8kg. 

28. mars (0): 74.4kg (+0.6kg)
1. april (1): 74.2kg (-0.2kg)

8. april (2): 74.0kg (-0.2kg)
15. april (3): 73.7kg (-0.3kg)
22. april (4): 75.1kg (+1.4kg)
29. april (5): 74.9kg (-0.2kg)

Mai 2016
6. mai (6): 74.1kg (-0.8kg)
13. mai (7): 72.2kg (-1.9kg)
20. mai (8): 72.8 kg (+0.6kg)
27. mai (9): -72kg (-0.8/0.2kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang:  2.4kg

 

Veide meg i dag jeg, har bedre tid nå. 

Fornøyd helt til jeg går inn her jeg, hehe :)

Vekta er jo en ny milepæl, men så ser jeg at det kun er 0.2 i fra siste milepæl, 0.8 fra forrige gang- men..ja ...

Jogget et par ganger denne uka. Noe hagearbeid og aktivitet. 

 

Sist helg ble det nok et selskap, pizza og kake. Men var flink og begrenset meg! Samme her på tirsdag, klubb, men åt bare et LITE stykke is uten sukker og noen få kjeks, kjørte på med frukt og greier i stedet. 

Så vil jo absolutt si at dette er en livsstilsendring som jeg kan leve med, og når det er, om ikke mye, men LITT, nedgang så må jeg være fornøyd. 

 

Men helt klart, skjedde noe i april som satte meg helt ut av spill, og det går jo utvilsomt jævli seint, så må nok endre målet for denne tråden :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten sprekk i dag :fnise: Spist en hel pakke Pringles. Jaja. Fikk beskjed av øyelege i dag om å holde meg unna tung styrketrening (som suger, fordi jeg syns det er gøy) fordi jeg har klart å pådra meg en blødning på netthinnen (så jeg ser en rundt flekk når jeg blunker, håper den forsvinner etter hvert). Legen sa at det kan godt hende det bare er et engangstilfelle, men at det ikke er lurt å ta sjansen om jeg har en tendens til å få sånne blødninger. Jaja, så jeg har deppa litt over det i dag. Back to business i morgen, da tar jeg meg en fjelltur heller (som jeg er mye mer glad i enn styrketrening uansett!). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, drue skrev:

Jeg hadde en liten sprekk i dag :fnise: Spist en hel pakke Pringles. Jaja. Fikk beskjed av øyelege i dag om å holde meg unna tung styrketrening (som suger, fordi jeg syns det er gøy) fordi jeg har klart å pådra meg en blødning på netthinnen (så jeg ser en rundt flekk når jeg blunker, håper den forsvinner etter hvert). Legen sa at det kan godt hende det bare er et engangstilfelle, men at det ikke er lurt å ta sjansen om jeg har en tendens til å få sånne blødninger. Jaja, så jeg har deppa litt over det i dag. Back to business i morgen, da tar jeg meg en fjelltur heller (som jeg er mye mer glad i enn styrketrening uansett!). 

Usj, så trasige greier. Håper det går fort over! Aldri noe morsomt å måtte kutte ut trening man liker å holde på med. 

Masse god bedring og synes Pringles var velfortjent i denne situasjonen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, drue skrev:

Jeg hadde en liten sprekk i dag :fnise: Spist en hel pakke Pringles. Jaja. Fikk beskjed av øyelege i dag om å holde meg unna tung styrketrening (som suger, fordi jeg syns det er gøy) fordi jeg har klart å pådra meg en blødning på netthinnen (så jeg ser en rundt flekk når jeg blunker, håper den forsvinner etter hvert). Legen sa at det kan godt hende det bare er et engangstilfelle, men at det ikke er lurt å ta sjansen om jeg har en tendens til å få sånne blødninger. Jaja, så jeg har deppa litt over det i dag. Back to business i morgen, da tar jeg meg en fjelltur heller (som jeg er mye mer glad i enn styrketrening uansett!). 

Gikk på en smell i dag jeg også om det er en trøst! :) Spiste en hel pakke med lomper toppet med smør og sukker :rodme: 

Uansett, masse god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg)       81-/95-/106- cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): 80,6 kg (-1,7kg) 80-/94-/104- cm
 
Mai 2016
6. mai (6):   80,3 kg (-0,3kg) 80-/93-/104- cm
13. mai (7): 79,7 kg (-0,6kg) 80-/92-/103- cm
20. mai (8): 79,4 kg (-0,3kg) 80-/92-/103- cm
27. mai (9): 77,5 kg (-1,9kg) 80-/91-/102- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 6,7 kg

Hva skjedde her nå!? 
Jeg måtte gå på vekta flere ganger rundt om i leiligheten, med og uten ting i armene for å være sikker på at det stemte. 
Og det gjør det! 
:hoppendeglad:
Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig sjokkert og veldig fornøyd! 
Dette er jo den siste uken av mitt 12-ukers treningsprogram. 
Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og hadde egentlig tenkt å begynne på nytt å kjøre en runde til med en gang. 
Men nå har jeg da havnet i den situasjonen at jeg er gravid igjen og da orker jeg rett og slett ikke et så intensivt program i tillegg til jobbstarten neste uke og hele resten av hverdagen. 
I tillegg skal man jo ikke slanke seg når man er gravid så da blir det litt endringer fremover.

Det viktigste for meg er å fortsette å spise sunt og ikke legge på meg så j**vlig mye som jeg gjorde første gang. 
Så jeg kommer til å slutte å telle kalorier, men fortsette å holde samme linje hvor jeg unngår småspising og det er fortsatt ikke noe rom for kos i hverdagen. Jeg kommer til å fortsette å løpe 2-3 dager i uka så lenge kroppen min tillater det. Også vil jeg ta diverse øvelser som jeg har lært meg gjennom programmet mitt og bygge opp en variert styrkeøkt for hele kroppen som jeg kan gjøre en gang i uka slik at jeg ikke mister absolutt alle musklene jeg nå endelig har opparbeidet meg. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, drue skrev:

Jeg hadde en liten sprekk i dag :fnise: Spist en hel pakke Pringles. Jaja. Fikk beskjed av øyelege i dag om å holde meg unna tung styrketrening (som suger, fordi jeg syns det er gøy) fordi jeg har klart å pådra meg en blødning på netthinnen (så jeg ser en rundt flekk når jeg blunker, håper den forsvinner etter hvert). Legen sa at det kan godt hende det bare er et engangstilfelle, men at det ikke er lurt å ta sjansen om jeg har en tendens til å få sånne blødninger. Jaja, så jeg har deppa litt over det i dag. Back to business i morgen, da tar jeg meg en fjelltur heller (som jeg er mye mer glad i enn styrketrening uansett!). 

Øynene tar man ingen sjanser med. Har du fått rift i netthinnen, eller bare en blødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantstisk fremgang, @Beccy87 og ikke minst med graviditeten! Lykke til med å opprettholde et sunt og aktivt hverdagsliv - det høres ut som du har en god plan for svangerskapet! :)

forferdelig med dette øyet ditt, @drue - men bra legen gir deg klarsignal på å fortsette med turene dine. Jeg har aldri hørt om dette. Huff, alt kroppen finner på...!

lykke til med veiing i dag, @BlendaSensitive Det høres jo ut som du har holdt på et riktig kosthold selv om dette er en vanskelig tid for deg. Og skjønner godt du ikke får vært like aktiv mtp den elendige formen du er i... Håper du snart kjenner bedring! Men kroppen må selvsagt få tid til å heles. Men du står på! :) 

Endret av Knaggrekke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Beccy87 skrev:

Beccy8

Total vektnedgang: - 6,7 kg

Hva skjedde her nå!? 
Jeg måtte gå på vekta flere ganger rundt om i leiligheten, med og uten ting i armene for å være sikker på at det stemte. 
Og det gjør det! 
:hoppendeglad:
Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig sjokkert og veldig fornøyd! 
Dette er jo den siste uken av mitt 12-ukers treningsprogram. 
Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og hadde egentlig tenkt å begynne på nytt å kjøre en runde til med en gang. 
Men nå har jeg da havnet i den situasjonen at jeg er gravid igjen og da orker jeg rett og slett ikke et så intensivt program i tillegg til jobbstarten neste uke og hele resten av hverdagen. 
I tillegg skal man jo ikke slanke seg når man er gravid så da blir det litt endringer fremover.

Det viktigste for meg er å fortsette å spise sunt og ikke legge på meg så j**vlig mye som jeg gjorde første gang. 
Så jeg kommer til å slutte å telle kalorier, men fortsette å holde samme linje hvor jeg unngår småspising og det er fortsatt ikke noe rom for kos i hverdagen. Jeg kommer til å fortsette å løpe 2-3 dager i uka så lenge kroppen min tillater det. Også vil jeg ta diverse øvelser som jeg har lært meg gjennom programmet mitt og bygge opp en variert styrkeøkt for hele kroppen som jeg kan gjøre en gang i uka slik at jeg ikke mister absolutt alle musklene jeg nå endelig har opparbeidet meg. :) 

Gratulerer så mye med graviditeten! Og med en fantastisk treningsinnsats. Som du sier, nå blir det forandring for deg fremover. Ta godt vare på deg selv og den lille i magen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen
 
 
Startvekt fra tidligere: 66,9 kg (januar -16)

 
Startvekt for denne tråden: 60,4 kg
Mål før sommeren: 58,0 kg
 
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  60,4 kg
1. april (1): 60,3 kg (- 0,1 kg)
8. april (2): 60,2 kg (- 0,1 kg)
15. april (3): 59,8 kg (- 0,4 kg)
22. april (4): 60,2 kg (+ 0,4 kg)
29. april (5): 59,3 kg (- 0,9 kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): 59,2 kg (- 0,1 kg)
13. mai (7): 59,1 kg (- 0,1 kg)
20. mai (8): 59,7 kg (+ 0,6 kg)
27. mai (9): 58,6 kg (- 1,1 kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,8 kg

YESS! 
Endelig 58-tallet! Jeg som hadde begynt å frykte at kroppen nektet mer nedgang. 
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FlyBabe
 
 
Startvekt fra tidligere: 103 (januar -15)
Høyde: 157 cm
 
Startvekt for denne tråden: 85,5 kg
Mål før sommeren: 75kg
 

Mars/april 2016
29. mars (0):  85, 5 (forbanna påske)
1. april (1): 82,7 kg (- 2,8 kg)
8. april (2): 85 kg (+2,5 kg) (hva skal jeg skylde på nå da?)
15. april (3): 82,7 kg (-2,3 kg)
22. april (4): 83,3 kg (+ 0,6 kg)
29. april (5): 82,7 kg (- 0,6 kg)
 
Mai 2016
8. mai (6): 79 kg (- 3,8 kg) (syk, ikke spist på tre dager)
13. mai (7): 81,6 kg (+ 2,6 kg)
20. mai (8): 82,6 kg (+ 1 kg)
27. mai (9): 81,7 kg (- 0,9 kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)
Total vektnedgang: -3,8 kg

Har vært flink denne uka. Jeg har gått lange turer, fikk trena styrke i helga og har vært streng med kostholdet. Det var hardt å sitte og se andre spise pizza og kaker i går, de prøvde til og med å overtale meg til å spise, men jeg sto i mot! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg kommet hjem etter en 3 ukers ferie i USA. Gjett om jeg var spent på hva vekta var når jeg stod opp i mårrest! :overrasket:  Etter 3 uker med burger, pizza og brus skulle man tro at jeg i hvert fall hadde gått opp, men neida! Jeg hadde faktisk gått ned 300 gram, helt utrolig! :nigo: Selv om vi spiste usunne middager, så spiste vi ganske lite resten av dagen også bestilte jeg salat i hvert fall 3-4 ganger i løpet av turen :) Det ble også mer gåing enn jeg hadde forestilt meg, og det var jo bare positivt :)  Nå er det bare å fortsette som før, endelig er jeg under 80 kilo og jeg har bare 7 kilo igjen før jeg har nådd det endelige målet mitt! :cool:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: (82,5 kg mai 2015)
Høyde: 173
 
Startvekt for denne tråden: 74,6
Mål før sommeren: 69
 
 

Mars/april 2016
29. mars (0):  74,6 kg
1. april (1):  74,3 kg (- 0,3 kg)
8. april (2):  72,6 kg (- 1,7 kg)
18. april (3):  73,2 kg (+ 0,6 kg)
22. april (4):  73,4 kg (+0,2 kg)
29. april (5):  73,1 kg (-0,3 kg)
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg)
13. mai (7):  73,1 kg (-0,0 kg)
20. mai (8):  72,8 kg (-0,3 kg)
27. mai (9):  72,1 kg (-0,7 kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,5 kg 

Hurra! :) Nå går det fremover! Jeg har kikket såvidt på 71-tallet i løpet av uka, så nå skal jeg fortsette å stå på, så jeg forhåpentligvis kan plotte det inn her neste fredag ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KNAGGREKKE
 
Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 176 cm
 
Startvekt for denne tråden: 70 kilo
Mål før sommeren: 63 kg
 

Mars/april 2016
25. mars (0):  70 kg
1. april (1): 69 kg (-1 kg)
8. april (2): 68,1 kg (-0,9 kg)
15. april (3): -- her har jeg visst glemt å føre opp? Lå nok rundt 68,5 eller noe
22. april (4): 66,5 kg (-1,6 kg siden forrige veiing for to uker siden)
29. april (5): 65,5 kg (- 1 kg)
 
Mai 2016
3. mai (6): 64,8 kg (-0,7 kg) - måtte veie inn tirsdagen før pga bortreist resten av uken
13. mai (7): 64,1 kg (-0,7kg)
20. mai (8): 63,3 kg (-0,8 kg)
27. mai (9): 63,7 kg (+0,4 kg)

totalt ned 6,3 kg

Opp for første gang i denne tråden! Fornøyd med det:) Er selvsagt irriterende når vekten går opp, men målet er å stabilisere seg på 63-tallet, så jeg er fornøyd. Har begynt å trene igjen, så jeg føler ting er som de skal. Samtidig, jeg ønsker at vekten skal vippe mellom 60 og 63, ikke mellom 63 og 65 - men jeg har det ikke travelt! Det viktigste for meg er at jeg har et kosthold og et aktivitetsnivå som passer meg. Jeg går aldri sulten og trives med det jeg gjør, så jeg er veldig fornøyd. I dag blir det grilling og vin:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget


Jeg har vært på ferie denne uken og det har blitt mye ekstra kos med grilling og alkohol. Har vært flink til å si nei til kaker, is og brus da! Skal være borte til neste uke, så håper jeg klarer å holde meg rundt 60 kg... 😄

Elsoo
 
 
Startvekt fra tidligere: 66 kg
Høyde: 160 cm
 
Startvekt for denne tråden: 62,7 kg
Mål før sommeren: 58 kg
 
 

Mars/april 2016
29. april (5): startvekt 62.7 kg
 
Mai 2016
6. mai (6): 61,5 kg (-1,2kg)
13. mai (7): 60,6 kg (-0,9kg)
20. mai (8): 59,4 kg (-1,2kg)
27. mai (9): 60,2 kg (+ 0,8kg)
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg)
10. juni (11): -- kg (-kg)
17. juni (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,5 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Helena83 skrev:

Da var jeg kommet hjem etter en 3 ukers ferie i USA. Gjett om jeg var spent på hva vekta var når jeg stod opp i mårrest! :overrasket:  Etter 3 uker med burger, pizza og brus skulle man tro at jeg i hvert fall hadde gått opp, men neida! Jeg hadde faktisk gått ned 300 gram, helt utrolig! :nigo: Selv om vi spiste usunne middager, så spiste vi ganske lite resten av dagen også bestilte jeg salat i hvert fall 3-4 ganger i løpet av turen :) Det ble også mer gåing enn jeg hadde forestilt meg, og det var jo bare positivt :)  Nå er det bare å fortsette som før, endelig er jeg under 80 kilo og jeg har bare 7 kilo igjen før jeg har nådd det endelige målet mitt! :cool:

Jeg er mektig imponert!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Frida skrev:

Usj, så trasige greier. Håper det går fort over! Aldri noe morsomt å måtte kutte ut trening man liker å holde på med. 

Masse god bedring og synes Pringles var velfortjent i denne situasjonen :)  

Tusen takk for det :) Nei, men heldigvis er det ikke nødvendig å kutte ut all trening. Da hadde jeg blitt enda mer lei meg. Pringles var god trøst, men blir en stund til en slik utskeiielse. Over 800 kalorier på en liten time det der :fnise:

9 timer siden, Mayoo skrev:

Gikk på en smell i dag jeg også om det er en trøst! :) Spiste en hel pakke med lomper toppet med smør og sukker :rodme: 

Uansett, masse god bedring! :)

Åhh, nam. Godt med noen smeller i blant. Takk for det :)

2 timer siden, Hulderen skrev:

Øynene tar man ingen sjanser med. Har du fått rift i netthinnen, eller bare en blødning?

Nei, det var bare ordet blødning som ble nevnt. Det er ikke sånn kjempealvorlig, og kroppen tar seg av det selv. Heldigvis ingen rift, netthinneløsning eller noe skumle greier som det der. 

2 timer siden, Knaggrekke skrev:

forferdelig med dette øyet ditt, @drue - men bra legen gir deg klarsignal på å fortsette med turene dine. Jeg har aldri hørt om dette. Huff, alt kroppen finner på...!

 

Kroppen er rar i blant! Har aldri hørt om det selv, heller. Ja, veldig fornøyd med at jeg kan fortsette med fjellturer. Det gjør jeg jo 3-5 ganger i uka, så det er viktig for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drue

Startvekt fra tidligere: 82 kg (men dette begynner å bli noen år siden da...)
Høyde: 163 cm
 
Startvekt for denne tråden: 66,6 kg
Mål før sommeren: 60 kg

Målebånd 01.04.2016:

Mage (på det tykkeste): 94 cm
Liv: 80,5 cm
Lår: 59 cm

Målebånd 29.04.2016: 

Mage (på det tykkeste): 92,5 cm (-1,5 cm)
Liv:  76 cm (-4,5 cm)
Lår: 58 cm (-1 cm)

Målebånd 13.05.2016:

Mage (på det tykkeste): 91,5 cm (-1,0 cm)
Liv: 75 cm (-1,0 cm)
Lår: 57,5 cm (-0,5 cm)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mars/april 2016
25. mars (0):  66,6 kg
1. april (1): 
66,1 kg (-0,5 kg)
8. april (2): 65,6 kg (-0,5 kg)
15. april (3): 65,2 kg (-0,4 kg)
22. april (4): 65,1 kg (-0,1 kg)
29. april (5): 63,9 kg (-1,2 kg)

Mai 2016
6. mai (6): 63,2 kg (-0,7 kg)
13. mai (7): 63,9 kg (+0,7 kg)
20. mai (8): 63,4 kg (-0,5 kg)
27. mai (9): 62,8 kg (-0,6 kg)

Juni 2016
3. juni (10):
10. juni (11):
17. juni (12):

Total vektnedgang: 3,8 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...