Gå til innhold

Er jeg lubben? Overvektig? (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Overvektig

Anonymkode: 40be6...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person med min høyde (1.69) er på grensen til fedme med den vekten der, så slutt å bagatelliser noe som kan føre til alvorlige helseproblemer for TS.

Anonymkode: 2b62a...c39

Hva med å slutte å dra "helsekortet" i alle slike tråder? Det er så gjennomskuelig! Ikke f... at du bryr deg filla om helsa til noen du ikke kjenner, dette er bare dårlig skjult fetthets.

Anonymkode: ad15e...594

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva ville du kalt det på lørdags morran da?

Anonymkode: ee059...905

Fylleangst.

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
5 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Fylleangst.

Den der var bare slem. 

Skrevet
5 timer siden, Fysikeren skrev:

En med god humor!

Er det slik å forstå at det er kun når du er full du kunne hatt sex med henne og synes hun var nydelig?

26 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Fylleangst.

Ingen av dere to er noe særlig eye candy, forresten...

Anonymkode: d6d36...440

• Liker 3
Skrevet

litt lubben ja, men ikke noe jeg hadde brydd meg noe om. Betyr jo ikke at du ikke er fin :)

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik å forstå at det er kun når du er full du kunne hatt sex med henne og synes hun var nydelig?

Riktig.

Skrevet
11 minutter siden, Fysikeren skrev:

Riktig.

Det er sikkert det de fleste hadde tenkt om deg også om de hadde hatt et one night stand med deg. Du er ikke attraktiv. Utseendemessig 4-5, med denne holdningen? En soleklar 1'er.

• Liker 2
Skrevet

en ting er også at man skal ikke sette lit til BMI helt alene. Fks ved min høyde (169) er 71 kg grensa mellom normalvekt og overvekt. Jeg ser derimot helt normalvektig ut rundt 70 kg, og min bmi "idealvekt" (61 kg)  samsvarer ikke med min reelle idealvekt som er ca 65-66 kg, (har vært opp og ned i vekt før, og når jeg veide 60 var jeg for tynn) og det har mye med kroppsformen osv jeg har. For å finne 100% ut om noe tror jeg de fleste vet at man må ta med mer enn bmi i beregninga. Det gir kun en slags indikasjon, men i mange tilfeller finnes det et relativt vidt slingringsmonn for å si det sånn. 

Jeg har selv veid 86 kg. Av medisinske grunner, så nei det er ikke automatisk pga latskap osv. Jeg hadde lange sykehusopphold, med tung medisinering. Medisinene påvirket kroppen mye, i tillegg til at det var vanskelig å holde en veldig aktiv livsstil på det tidspunktet. Så det er ikke bare svart hvitt hvorfor folk legger på seg. For alt jeg vet kan TS ha medisinske grunner som gjør at det er vanskeligere å holde en stabil vekt. 

Men overvektig eller ikke TS. Ikke la kroppen din være noe som holder deg tilbake fra noe. Jeg er ganske sikker på at du er ei kjempefin jente, og "litt ekstra" er ikke noe som kommer i veien for det. Hvis noen skulle mene det, da har de ingenting i livet ditt å gjøre uansett. Ingen her på forumet kjenner deg, din personlighet  og din bakgrunn heller så det blir lett for andre å derfor bare dømme/kommentere på noe så simpelt som vekten du har. Som sagt jeg har selv vært opp og ned i vekt, og veide selv ca det samme som deg en periode. Men det har også lært meg å gi litt f i hele vekthysteriet. Fordi uansett hva man sier, er eller gjør, så vil det aldri være bra nok for en eller annen. Om jeg har vektproblemer av ulike årsaker vil det alltid være noen som er overbevist om at det finnes en eller annen enkel fasit til alt. Men når ble alle mennesker kliss like? Fasiten formes alltid etter forutsetningene, selvforskyldt eller uforskyld. For å ta et eksempel vil det være typisk at folk dømmer en person ut i fra adferden, eller et utseende personen har, men når de selv kommer i situasjonen vil de bedømme/forsvare situasjonen ut i fra den kunnskapen og rammer de har om seg selv.

Hovedpoenget her er nettopp det at du kjenner deg best, og uansett hvordan man vrir og vender på det: når du legger ut et sps som dette på KG, så vil du mest sannsynlig bli skuffa. Svar du får har en veldig høy risiko for å være basert på en hel del feilkilder, og jeg ønsker bare ikke at det skal være noe som DU tar til deg selv på en måte som ikke er bra for selvbildet ditt. Når andre ser på deg som et slags målbart objekt man bare kan tilegne alle mulige slags egenskaper, og du lar det skje... da er det selve grunnmuren for hvordan vi lar ande definere oss selv, og vår verdi. 

Så: vær deg selv, vis deg som du er, pynt deg og kos deg. Viktigste av alt: behandle andre mennesker slik du selv vil bli behandlet. De menneskene som ser deg med ektefølte øyne har ikke behov for å la de ekstra kiloene DEFINERE deg. Du definerer deg selv, ikke la det være på bakgrunn av andres premisser. Om du vil endre noe, gjør det for din egen selvfølelse, og helse.

Det var dagens tale :)

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert det de fleste hadde tenkt om deg også om de hadde hatt et one night stand med deg. Du er ikke attraktiv. Utseendemessig 4-5, med denne holdningen? En soleklar 1'er.

Oi, oi, oi. Alt dette fordi han ikke hadde tent på en overvektig dame i edru tilstand. Er visst ikke lov med preferanser i din verden.

Anonymkode: b2330...a8f

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, oi, oi. Alt dette fordi han ikke hadde tent på en overvektig dame i edru tilstand. Er visst ikke lov med preferanser i din verden.

Anonymkode: b2330...a8f

Det er måten han sier det på, som gjør at han er et krek. Har også sett bilder av han på bildetråden, og det var ikke et pent syn.

• Liker 1
Gjest Jokkmokk
Skrevet

For å svare på en annen måte:

Jeg er 1.74 og har en periode(pga lavt stoffskifte) veid omlag det samme som deg.

Jeg har også veid 57 kg, og veier nå 67.

I alle vektklasser har jeg hatt samme kjæreste, som regnes for å være en ganske attraktiv mann(smart og kjekk i tillegg til stort sett usedvanlig veltrent). Han har aldri kommentert kroppen min negativt eller reservert, og har aldri bedt meg endre vekt opp eller ned. 

De fleste menn velger partner utfra et bredt spekter egenskaper og ikke minst hvordan han føler seg sammen med deg. Utseende spiller en rolle, akkurat som intellekt og humor.

Forøvrig er du helt innafor det jeg synes kan være attraktivt gitt at topplokket fungerer og du er ei kul dame. 

For meg og mange andre har ikke 10 kilo fra eller til noe å si sålenge den personlige sjarmen og oppegåendhet er på plass.

Gjest Jokkmokk
Skrevet
2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Fylleangst.

Sånne innlegg er vel det som gjør at jeg tenker du ikke har forandret deg vesentlig siden sist opptreden her.

Skjerp menneskesynet ditt litt.

Skrevet
22 timer siden, Genevieve skrev:
4 minutter siden, Jokkmokk skrev:

For å svare på en annen måte:

Jeg er 1.74 og har en periode(pga lavt stoffskifte) veid omlag det samme som deg.

Jeg har også veid 57 kg, og veier nå 67.

I alle vektklasser har jeg hatt samme kjæreste, som regnes for å være en ganske attraktiv mann(smart og kjekk i tillegg til stort sett usedvanlig veltrent). Han har aldri kommentert kroppen min negativt eller reservert, og har aldri bedt meg endre vekt opp eller ned. 

De fleste menn velger partner utfra et bredt spekter egenskaper og ikke minst hvordan han føler seg sammen med deg. Utseende spiller en rolle, akkurat som intellekt og humor.

Forøvrig er du helt innafor det jeg synes kan være attraktivt gitt at topplokket fungerer og du er ei kul dame. 

For meg og mange andre har ikke 10 kilo fra eller til noe å si sålenge den personlige sjarmen og oppegåendhet er på plass.

Jeg og! Møtte faktisk samboeren min rett etter at jeg startet på medisinering for lavt stoffskifte og var da på mitt tyngste. Aldri hørt en negativ kommentar.

I tillegg er vi veldig aktive også sammen, trener mist 8 t uka og itillegg går tur me hunden.. Løper, går på ski og sykler aktivt. dette har jeg gjort hele veien uansett vekt. Så irriterer meg over folk som sier at bare fordi man har noen kg for mye så er man lite aktiv og lat!

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er måten han sier det på, som gjør at han er et krek. Har også sett bilder av han på bildetråden, og det var ikke et pent syn.

På hvilken måte gjør dette deg bedre enn ham? :klo:

Spesielt at du blir blodformærma på ham for å ha vært ufin og så følger du opp med å være langt mer ufin sjøl. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

På hvilken måte gjør dette deg bedre enn ham? :klo:

Spesielt at du blir blodformærma på ham for å ha vært ufin og så følger du opp med å være langt mer ufin sjøl. 

Noen ganger må man synke på deres nivå for at de skal forstå at det ikke er greit å snakke sånn.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Rainstorm skrev:

Den der var bare slem. 

Definitivt. Litt slem humor en gang i blant må man tåle.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dere to er noe særlig eye candy, forresten...

Fnis.

23 minutter siden, Jokkmokk skrev:

Sånne innlegg er vel det som gjør at jeg tenker du ikke har forandret deg vesentlig siden sist opptreden her.

Skjerp menneskesynet ditt litt.

Så du hadde intim og nær bekjentskap til meg tidligere? Heller tvilsomt.

KG har, og er, for meg vært ren underholdning. Dette er et sted hvor man ikke kan legge igjen en vesentlig del av sin reelle personlighet, uten at det blir holdt i mot deg, ignorert eller vridd på. Dramaorienteringen, frittherjende ABer, en handlingslammet ledelse og den fysiske manifisteringen av Dickwad-teorien gjør det heller uinteressant å vise mye genuint.

Menneskesynet mitt er skjerpet, er observasjonsevnene dine?

------------------

TS, jeg har tidligere vært veldig aktiv innenfor å møte partnere på nett. Det er alt for mange jenter som pynter på sannheten, nekter å vise en representativ side av seg selv (ja, jeg ser ironien mtp hva jeg skrev rett ovenfor dette). Det vil alltid være negativt. Det er ikke slik at jeg måtte møte syltynne veltrente jenter, men når ei jente fremstiller seg som normalvektig, samt utelukkende viser særdeles flatterende bilder, og det viser seg at hun er 15kg mer enn forventet... Da føler jeg meg både lurt og avtent. Kan fint tenne på en kropp med noen kilo ekstra (dog vil jeg si at kroppen det linkes til er overvektig, noe BMIen også tilsier), men slik falskhet er utrolig avtennende.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsett med selvmotsigelsene :fnise: Det er god underholdning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...