Gå til innhold

Er jeg lubben? Overvektig? (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorvidt en person har overvekt eller ikke, er vitterlig ikke et meningsspørsmål. TS, regn ut BMIen din. Er den over 25, så er du overvektig. Er den over 30, har du fedme. Easy peasy!

Anonymkode: 2b62a...c39

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, smalls skrev:

Jeg ville sagt grensen til overvektig. Men må ikke være slank for å få seg kjæreste. Jeg vet om flere som er overvektig, som har kjæreste. En kompis av samboer liker at dama er overvektig. Jeg er normalvektig (167 og veier 57) men han mener jeg er for tynn :fnise:

En person med min høyde (1.69) er på grensen til fedme med den vekten der, så slutt å bagatelliser noe som kan føre til alvorlige helseproblemer for TS.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Monky skrev:

Er helt uenig i at jenta på bilde er overvektig! Med overvektig tenker jeg de spm er 100 kg +, men det kommer vel an på øyet som ser...

Men det kommer vel an på høyde. En dame på 160 som veier 85 kg, kan se tykkere ut, enn en dame på 175 som veier over 100.

En dame på 180 som veier 85 er temmelig normal og ikke overvektig. 

Anonymkode: dfc0c...601

• Liker 3
Skrevet

Om du veier 85 kilo og ikke er ekstremt høy, så er du nok overvektig. Det er bare å sjekke BMI skalaen. Den gir et hint i alle fall. 

Men du har all verdens rett til å date likevel :)

Anonymkode: 95e1d...b8b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det kommer vel an på høyde. En dame på 160 som veier 85 kg, kan se tykkere ut, enn en dame på 175 som veier over 100.

180/85 kommer ut som overvektig på BMI. 

Anonymkode: 95e1d...b8b

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv en dame på den høyden er overvektig - medisinsk definert i allefall. Er man vant til tykke mennesker, noe vi i større og større grad blir, blir dette allikevel akseptert og betraktet som innafor. Sett fra et helsemessig perspektiv er det dog ikke det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil definitivt si at dama på bildet er overvektig. 

• Liker 2
Skrevet

Overvektig, men ikke fedme. Jeg vil si at du fremdeles kan være attraktiv.

Anonymkode: b9cc0...19e

Skrevet

Ut fra BMI kan det sikkert stemme at du er overvektig. Men skulle jeg beskrevet kroppsformen med egne ord til noen, så ville jeg nok brukt ordet "lubben". Omtrent sånn jeg ser for meg en lubben kropp i hvert fall.

Og når det gjelder dating... det finnes ingen fasit på hva "menn" faller for.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Fireproof skrev:

Overvektig, småfeit. 

Men hallo, det trenge ikkje å stå i vegen for ekte kjærlighet ;)

Enig i denne! 

Det kan være lett å gjøre noe med også, ikke fordi man må være tynn for å date men for helsens skyld. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere hadde fått spørsmål fra en på en nettdatingside om hvilken kroppsfasong dere har, og dere hadde sett ut som jenten på bildet, hva ville dere svart da?

Jeg føler at det kan trekke så mye ned å svare "feil" på det spørsmålet. Sier man overvektig så ser de gjerne for deg en hval...Selvfølgelig er det mulig å sende bilde av hele kroppen min, men jeg føler at bilder ofte kan vise mye feil alt ettersom hva man har på seg. 

TS

Anonymkode: bde9c...803

Kan du ikke bare si at du er kraftig, da?

Anonymkode: bf040...b40

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du prate med en mann som kun er opptatt av kroppsfasong og kilo? Finn deg en skikkelig mann! Ikke send kroppsbilder eller svar på sånne dumme spørsmål. Det er søppel-menn som prater sånn. Når det er sagt, så ja jenta på bildet ditt er lubben. Ikke direkte feit vil jeg si, kunne trengt å stramme opp litt:)

Skrevet
1 minutt siden, sjøhest skrev:

Hvorfor i alle dager vil du prate med en mann som kun er opptatt av kroppsfasong og kilo? Finn deg en skikkelig mann! Ikke send kroppsbilder eller svar på sånne dumme spørsmål. Det er søppel-menn som prater sånn. Når det er sagt, så ja jenta på bildet ditt er lubben. Ikke direkte feit vil jeg si, kunne trengt å stramme opp litt:)

Det eneste man risikerer ved å ikke være ærlig fra starten er å bli såret. Ikke hør på dette rådet, det kommer kun til å gi deg dårlige erfaringer.

Anonymkode: a5d0b...2a6

• Liker 6
Skrevet

Jeg sier jo ikke hun skal lyve! Men bedre å treffe noen ordentlige mannfolk, ikke kåte kroppsfikserte idioter på nettdating. Voksne mannfolk sitter vel ikke å spør om kroppsfasong og kroppsbilder? Det er ufint og barnslig.

• Liker 3
Skrevet

Vil si overvektig. Jeg har veldig lik kroppsform med fettet på samme stedene, spesielt rundt magen. Og jeg vil ikke kalle meg noe annet enn overvektig. Selv er jeg 175 og 92 kilo. 

Men kjærlighetenfinnes for alle. TS trenger ikke være bekymret for det. Det finnes mange andre ting som er viktigere enn vekten. Jeg har knapt vært singel i hele mitt liv og min nåværende samboer og min ex møtte jeg etter at jeg ble overvektig

Skrevet
1 time siden, Million skrev:

85 kg er nok for mye for en jente, ja. Hvor høy er du?

Jeg er enig i at 85 kg ikke er ideelt, men det kommer også an på hvor høy man er. En på 180 cm som veier 85 kg, vil jo se mindre lubben ut, enn en som er 160 cm og veier 85 kg. 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person med min høyde (1.69) er på grensen til fedme med den vekten der, så slutt å bagatelliser noe som kan føre til alvorlige helseproblemer for TS.

Jeg er 170 cm og veier 83 kg. For et par år siden veide jeg 95 kg, og dét var fedme. Jeg så det ikke selv, men når jeg ser bilder av meg selv fra den tiden, så er det åpenbart at jeg var ganske overvektig.

Nå ser jeg ikke på meg selv som feit, men lubben (eller, "sexylubben" som min kjæreste kaller det). Jeg er fornøyd med kroppen min, men fettet legger seg dessverre mest rundt magen (som også er det farligste stedet og ha mest fett). Derfor, og kun derfor, ønsker jeg å gå mer ned i vekt. Ikke fordi det er samfunnet som mener at det å være slank er synonymt med å være pen, men fordi jeg får en bedre helse av det. Jeg kan fint gå ned 13 kg til, uten at jeg vil se slank ut i sluttprosessen. 

Men TS, alle kan få kjæreste. Ja, du er lubben, men det er jeg óg! og mange, mange, mange andre. Allikevel syns jeg du skal avgjøre om det er verdt det med mindre du faktisk er fornøyd med den du er. Til syvende og sist, så er det eget selvbilde som avgjør om du får deg kjæreste eller ei, for ingen vil være sammen med en usikker person som hater utseende sitt.

Anonymkode: 1b637...f7c

• Liker 1
Skrevet

Overvektig, men en flott kropp. Altså, en kan være overvektig og samtidig være tiltrekkende. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Skrevet
13 minutter siden, sjøhest skrev:

Jeg sier jo ikke hun skal lyve! Men bedre å treffe noen ordentlige mannfolk, ikke kåte kroppsfikserte idioter på nettdating. Voksne mannfolk sitter vel ikke å spør om kroppsfasong og kroppsbilder? Det er ufint og barnslig.

Om man ikke viser hele figuren på nettdating så er det mange man kan ende opp med på date som ikke er interessert i å date overvektige. Jada, janteloven, de er horrible mennesker og alt det der, hovedpoenget er at det er TS som sitter igjen skuffet når de ikke tar kontakt mer.

Anonymkode: a5d0b...2a6

• Liker 5
Skrevet

Det der er vesentlig mer enn "et par kilo ekstra" ihvertfall. Om det er nettdating som er planen, vil jeg råde deg til å krysse av for "overvektig" eller tilsvarende, og ha noen "ærlige" bilder i profilen din. Det vil spare deg for mange skuffelser.

Anonymkode: ee059...905

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...