Gå til innhold

Tråden for oss som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vurderer å kjøpe denne dingsen, men lurer på en ting. Vet noen forskjell på clearblue fertilitetsmonitor og Clearblue Advanced fertilitetsmonitor? Når jeg sjekker sidene til billigtester så står den førstnevnte som utgått og den andre som utsolgt. Er det kun to ulike modeller det er snakk om, eller er den ene mer avansert i hva den tester enn den andre? 

Anonymkode: 0a31c...1dd

Nå fant jeg i grunnen svar her lengre opp i tråden, så trenger ikke svar på denne likevel. 

Anonymkode: 0a31c...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monitoren maser etter test på andre dagen, dpo 10 i dag. Men jeg vet at jeg ikke får EL før tidligst dpo 14. Kan det forvirre maskinen om jeg ikke begynner å teste før om 2 dager? Vil ikke "kaste bort" tester, de er så sinnsykt dyre!

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

For en nyttig tråd! Har ikke prøvd aktivt enda, men tenker å begynne med det snart. 

Noen spørsmål som noen kanskje kan hjelpe meg med før jeg kjøper den... 

- Jeg reiser mye til ulike tidssoner, så de dagene jeg skal ta testen men ikke får tatt det innenfor vinduet norsk tid, kan jeg da sette inn testen tidligere/senere, eller endre tiden på monitoren?

- Jeg ser at noen snakker om billigtester... men siden det er clearblue system, må man vel bruke clearblue's tester? Mulig det er noe jeg ikke har forstått her.

Vet noen forskjell på clearblue fertilitetsmonitor og Clearblue Advanced fertilitetsmonitor? Prøvde å finne svar på denne i tråden, men fant den ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk endelig fast smilye på clearblue testen, etter å ha hatt blinkende smiley i  8 dager.

Men er denne testen 100% safe?

Er det faktisk da jeg får eggløsning de 48 neste timene?  Eller kan den vise feil å ??

har lagt inn akser mange dager før og mange dager etter ;P  for å være sikker på at jeg skal treffe heheh.. men om clearblue lurer meg så er jo det utrolig skuffende...

 

Anonymkode: 3e8ea...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. januar 2016 at 21.04, AnonymBruker skrev:

Ja denne perioden har det vært mye pliktsex, å jeg vet ikke engang om jeg har hatt eggeløsning. Har ikke merket noe til el slim eller vondt i puppene så det er kjipt..

da har jeg faktisk bestillt meg en cbfm! Gleder meg til å teste den:laugh:

Anonymkode: 4fa71...c5e

samme greia som meg du, aner ikke når jeg skal ha eggløsning, så håper denne clearblue testen er 100% saf nå så jeg ikke blir lurt heheh :P kjøpte testen og hadde blinkende smiley i 8-9 dager, så fikk jeg endelig det faste smiley, da sies det at eggløsningen skal være hos meg de neste 48 timene, fikk ikke testen mer heller da smiley var der hele tiden,, og når 48 timer var gått var smilye borte.. så får krysse fingrene på at jeg traff denne gangen ;)  

Anonymkode: 3e8ea...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Hei :) 

Er i første syklus med monitoren (advanced) om det har noe å si. Jeg leser her at man skuffende nok ikke alltid får maks på første syklus da monitoren bruker tiden på å bli kjent me syklusen.

Jeg er idag på dag 12 og har fremdeles lav, følte at streken på selve sticksen faktisk var svakere idag enn den var igår. Men vil jeg selv om jeg ikke får maks få høy feks at jeg får en pekepinn på når EL er?

Anonymkode: c8ed7...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt å bruke denne nå. Slet veldig med å få det til i starten, og brukte mange tester på å få feilmelding. Til slutt brukte jeg klokke med sekundviser for å få nøyaktig 15 sekunder. Da funket det. Så her går det ikke med ca. sekunder, altså! :rolleyes:

Er også første syklus nå, og har fått høy mange dager på rad, så jeg satser på at jeg får maks i neste syklus i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei. 

Bruker fertilitetsmonitoren advanced og starter opp dagen ved utskrapning ved MA. 

Dessverre var syklusen helt på jordet i 6 uker og jeg registrerte to menstruasjoner som trolig ikke var mens, men vanlig blødning. Testet innimellom men fikk aldri høy, kun lav, men eggløsningstester slo ut to ganger i løpet av perioden. Jeg la inn en menstruasjon nå (som var riktig), men den har ikke spurt etter tester nå. Jeg tester samtidig med strimler og ser ut som jeg har eggløsning imorgen allikevel har jeg ikke blitt spurt om tester. 🤔 

Noen tips? 

Blir jeg nødt til å restarte og begynne på nytt etter neste menstruasjon?.. 

føler akkurat nå at hele monitoren var bortkastet penger😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg ser at denne tråden ikke er blitt oppdatert på en stund😋 Noen flere som bruker den? Jeg fikk min i dag. Er på cd 20 etter fosterdød i uke 13.. Skrev inn mens den 11 november jeg, for jeg har ikke fått eggløsning enda... Håper den snart kommer, ser det nærmer seg snart på eggløsningstestene. Så krysser fingre og tær. :)

- Pippi

Anonymkode: 5beb5...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 14.11.2018 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at denne tråden ikke er blitt oppdatert på en stund😋 Noen flere som bruker den? Jeg fikk min i dag. Er på cd 20 etter fosterdød i uke 13.. Skrev inn mens den 11 november jeg, for jeg har ikke fått eggløsning enda... Håper den snart kommer, ser det nærmer seg snart på eggløsningstestene. Så krysser fingre og tær. :)

- Pippi

Anonymkode: 5beb5...170

Trist å høre ❤️ Jeg har akkurat begynt å prøve den. Har hatt flere dager med høy så to dager med Max og i dag høy. Hatt sex i 11 dager nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 26.12.2018 den 19.58, Ønskebarnet skrev:

Trist å høre ❤️ Jeg har akkurat begynt å prøve den. Har hatt flere dager med høy så to dager med Max og i dag høy. Hatt sex i 11 dager nå 😂

Hehe, ferje syklus brukte jeg opp over 1 hel pakke med tester :P Eggløsningen kom på dag 38 😮 Denne syklusen kom eggløsning på dag 26, så det går nedover :) 

Hehe, Man kan bli litt forvirret som prøver.. Bare å kjøre på med sex! Hehe, det får man aldri nok av når man vil ha barn🙊

- Pippi

Anonymkode: 5beb5...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...