Gå til innhold

Tråden for oss som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æsj! Oppdaget at jeg ikke har brukt testpinner fra samme pakken denne måneden. Kan det være grunnen til at jeg ikke har fått max denne mnd?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, lollip0p skrev:

Æsj! Oppdaget at jeg ikke har brukt testpinner fra samme pakken denne måneden. Kan det være grunnen til at jeg ikke har fått max denne mnd?? :(

Det har ingenting å si.

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke registrert økning i LH ennå" Har lest at den ikke kommer opp i maks første syklus, men klarer den å si ifra når LH er første måned (altså når EL er)?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt fant ikke monitoren Max denne syklusen. Men i går 2 dager før ikm fikk jeg en skyggestrek, trodde jeg. Den var så sinnsykt svak. Har hatt en sånn for 2 pp'er siden, og den var falsk. Men i dag så den slik ut. Kan det være??? Den blå er fra i går, den rosa fra i dag. Den er jo faen meg positiv?? Herregud! 

-Morticia-

image.jpeg

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt fant ikke monitoren Max denne syklusen. Men i går 2 dager før ikm fikk jeg en skyggestrek, trodde jeg. Den var så sinnsykt svak. Har hatt en sånn for 2 pp'er siden, og den var falsk. Men i dag så den slik ut. Kan det være??? Den blå er fra i går, den rosa fra i dag. Den er jo faen meg positiv?? Herregud! 

-Morticia-

image.jpeg

Anonymkode: 76034...767

Gratulerer! 😄

Monitoren min fant eller ikke Max denne mnd, kanskje det er håp for meg også da? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har opplevd at monitoren ikke klarer å finne maks første måned: det gjorde min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen svare på dette: jeg har brukt opp pakken med tester og vet med sikkerhet at jeg er over EL, men maskinen vil at jeg fortsatt skal teste. Er det noe vits? Kan jeg ignorere maskinen nå? Synes de pinnene er så provoserende dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lakrisbåten skrev:

Kan noen svare på dette: jeg har brukt opp pakken med tester og vet med sikkerhet at jeg er over EL, men maskinen vil at jeg fortsatt skal teste. Er det noe vits? Kan jeg ignorere maskinen nå? Synes de pinnene er så provoserende dyre!

Hvis du vet EL er forbi, tester du selvsagt ikke mer. Jeg er gnien på pinnene! Var! :danse:Herregud, jeg er jo på tjukka!! :fnise:

Morticia

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vet EL er forbi, tester du selvsagt ikke mer. Jeg er gnien på pinnene! Var! :danse:Herregud, jeg er jo på tjukka!! :fnise:

Morticia

Anonymkode: 76034...767

Åååhh gratulerer! Og takk for svar.

Håper dette er måneden for oss også. Har fått både femar og lutinus av gyn, så hva mer er det rugekassa forlanger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊Lurer på hvor mange dager  etter hverandre dere fikk "høy" før dere fikk "maks", har for første gang hatt to dager etter hverandre med "høy",  og er veldig utålmodig på når og om maks dagen kommer. Og er det noen som har blitt gravide selvom det bare står "høy" ??😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ab85 skrev:

Hei 😊Lurer på hvor mange dager  etter hverandre dere fikk "høy" før dere fikk "maks", har for første gang hatt to dager etter hverandre med "høy",  og er veldig utålmodig på når og om maks dagen kommer. Og er det noen som har blitt gravide selvom det bare står "høy" ??😊 

Jeg har hatt alt fra 4 dager til 23 dager med høy etter hverandre. Så det er veldig individuelt. Jeg ble gravid på en syklus med kun høy, og ingen Max.

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt alt fra 4 dager til 23 dager med høy etter hverandre. Så det er veldig individuelt. Jeg ble gravid på en syklus med kun høy, og ingen Max.

Anonymkode: 76034...767

Åååå tusen takk for svar 😀😀 dette ble jeg glad for å lese 😊da skal jeg bare være optimistisk og teste dagene fremover, bra det faktisk går ann å bli gravid selvom det "bare" står "høy". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ab85 skrev:

Åååå tusen takk for svar 😀😀 dette ble jeg glad for å lese 😊da skal jeg bare være optimistisk og teste dagene fremover, bra det faktisk går ann å bli gravid selvom det "bare" står "høy". 

2 dager med høy er ikke uvanlig. Du må regne med en god del flere dager med høy før Max.

Bortsett fra første syklus der maskinen "kalibrerer", har jeg stoppet når jeg vet lutealfasen blir for kort om jeg enda ikke har fått Max. 

F.eks har jeg flere måneder fått cd9høy, cd10, cd11høy, cd12høy, cd13høy, cd14Max , cd15Max, cd16høy, cd17lav

Når jeg da plutselig en måned er kommet til cd19-20 med fortsatt høy uten Max, har jeg bare kuttet ut og regner med maskinen gikk glipp av EL den måneden. For TR er ganske fast bestemt rundt cd27-28 og da vil EL etter cd16-17 tilsi alt for kort lutealfase. Og det vet jeg at jeg ikke har, for jeg har 2 friske unger og nr 3 på vei! :laugh: Men det er ikke ofte CBFM har bommer på EL hos meg.

Har man derimot veldig uregelmessige sykluser, må man nok teste så lenge maskinen ber om pinner, helt til man evt treffer Max. 

Treffer du Max, sparer man pinner ved å ikke teste særlig mer. Jeg tester kanskje 2 dager etter første Max, deretter får ikke maskinen mer mat fra meg altså. De pinnene er jo svindyre!! 

Også greit å vite at CBFM er laget sånn at hvis man treffer Max, får man automatisk Max dagen etter også, sånn for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Men herregud, da! Noe rart med kg? Fikk ikke slettet sitat på mobil og plutselig bare inn med disse spoilerene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Spm mitt er: hvor sensitiv er denne monitoren? jeg er på dpo13 og tester negativt på monitoren. Dette er 3 dager etter forventet mens (jeg har korte luteralfaser, men tydeligvis har lutinusen gjort nytten). Står jo at svaret skal være 97% sikkert dagen før IKM...? Kan jeg regne med at jeg ikke er gravid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, lakrisbåten skrev:

Sorry. Spm mitt er: hvor sensitiv er denne monitoren? jeg er på dpo13 og tester negativt på monitoren. Dette er 3 dager etter forventet mens (jeg har korte luteralfaser, men tydeligvis har lutinusen gjort nytten). Står jo at svaret skal være 97% sikkert dagen før IKM...? Kan jeg regne med at jeg ikke er gravid nå?

Etter googling virker det som om CBFM ikke slår ut før HCG er nådd 50. Det er ganske høyt. De vanlige testene ligger på rundt 25, ekstra sensitive billigtester på eBay helt nede i 10. Så jeg hadde ikke gitt opp håpet enda. 

 

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri positiv med monitoren sist graviditet (som endte i SA, HCG var antagelig aldri over 50). 

Ville uansett bare stikke innom her å si det at jeg fikk aldri maks på monitoren denne syklusen, men ble gravid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med graviditeten 😀Så gøy at den satt selvom det bare stod høy. Jeg har testet i en uke nå, og det står høy hver dag. så er spent på om det kan bli noen graviditet. Fikk du hele tiden høy, eller ble den lav etter hvert?

Får ikke til å endre klokkeslett, står at der må gjøres på dag 1-4. Utrolig upraktisk nå som vi har stilt klokken en time frem. Får ikke testet på morgen før jobb,da den ikke godtar tester utenom det aktuelle tidsrommet, og gidder ikke ta med meg den på jobb akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig irriterende med monitoren, når vi justerer klokka. Da får du ikke forandrer klokkeslettet før neste syklus.

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...