Gå til innhold

Tråden for oss som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Ab85 skrev:

Gratulerer så masse med graviditeten 😀Så gøy at den satt selvom det bare stod høy. Jeg har testet i en uke nå, og det står høy hver dag. så er spent på om det kan bli noen graviditet. Fikk du hele tiden høy, eller ble den lav etter hvert?

Får ikke til å endre klokkeslett, står at der må gjøres på dag 1-4. Utrolig upraktisk nå som vi har stilt klokken en time frem. Får ikke testet på morgen før jobb,da den ikke godtar tester utenom det aktuelle tidsrommet, og gidder ikke ta med meg den på jobb akkurat. 

Tusen takk!:-) 

Husker ikke helt, men jeg hadde høy i over ti dager. Hadde sikkert for kort LH-topp til at maskinen fikk det med seg. Så jeg sluttet å teste da jeg ikke hadde fler tester, og jeg var sikker på at EL dagen lengst var forbi.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, lollip0p skrev:

Tusen takk!:-) 

Husker ikke helt, men jeg hadde høy i over ti dager. Hadde sikkert for kort LH-topp til at maskinen fikk det med seg. Så jeg sluttet å teste da jeg ikke hadde fler tester, og jeg var sikker på at EL dagen lengst var forbi.:)

 

Takk for tilbakemeldinger, jeg fikk beskjed fra maskinen at jeg har hatt høy i over ti dager nå, så kanskje det er håp for meg også ;) har noen merkelige følelser nederst midt i magen, veksler mellom følelse av uvi,luftsmerter, aner ikke. Men er ikke så optimistisk siden de første symptomene under graviditeten med mitt første barn var ekstremt ømme bryster, har ikke noe av det nå. Så får vente å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Ab85 skrev:

Takk for tilbakemeldinger, jeg fikk beskjed fra maskinen at jeg har hatt høy i over ti dager nå, så kanskje det er håp for meg også ;) har noen merkelige følelser nederst midt i magen, veksler mellom følelse av uvi,luftsmerter, aner ikke. Men er ikke så optimistisk siden de første symptomene under graviditeten med mitt første barn var ekstremt ømme bryster, har ikke noe av det nå. Så får vente å se. 

Med meg var det nok bare tilfeldigheter, at maskinen rett og slett ikke klarte å oppdage LH-stigningen. :-) 

Krysser fingrene for deg! Men husk at symptomer varierer fra svangerskap til svangerskap da. Jeg fikk ikke ømme bryster før sent i uke 4 nå. :-) Det er vel tidlig, men hadde visst om graviditeten en stund allerede da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake her inne... :dry: Akkurat nå jeg midt i en SA. Etter 2 graviditeter og 2 barn er dette en ny opplevelse for meg. Spottet brunt i noen dager, og idag renner det friskt blod.

UL tidligere i dag viste tom fostersekk, men det kunne være for tidlig å se noe. Men da jeg kom hjem etter UL begynte det friske blodet. Målt HCG i dag og på nytt på torsdag for å få endelig bekreftet at det er over. 

Regner jeg i dag som dag 1 av neste syklus? 

 

Morticia

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har vurdert å skaffe meg en monitor, men er usikker på hvilke av de.. Har jo den vanlige clearblue fertilitetsmonitoren, men så finnes jo en advanced også. Hvilke anbefaler dere? Har prøvd mange mnd med vanlig el tester, men stoler ikke helt på de. Denne pp har jeg ikke fått positiv. Alle testene har vært helt like... Legen anbefalte meg å prøve en monitor. Har pcos og har begynt med letrozol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når ville dere begynt med monitoren etter SA? Noen som har gjort det? Man kan jo risikere å bruke 20 pinner uten å finne EL hvis  syklusen er blitt tullet med. Kanskje det er lurt å bruke billigstrips, og deretter vente på neste mens (hvis den ikke sitter før det) med å starte monitoren? Noen her med erfaringer rundt bruk av monitoren etter SA?

 

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 02.04.2016 at 18.00, Smukka91 skrev:

Hei! Har vurdert å skaffe meg en monitor, men er usikker på hvilke av de.. Har jo den vanlige clearblue fertilitetsmonitoren, men så finnes jo en advanced også. Hvilke anbefaler dere? Har prøvd mange mnd med vanlig el tester, men stoler ikke helt på de. Denne pp har jeg ikke fått positiv. Alle testene har vært helt like... Legen anbefalte meg å prøve en monitor. Har pcos og har begynt med letrozol

Jeg fleska til med advanced. Synes den er veldig bra i hvertfall. Veldig oversiktig og grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lakrisbåten skrev:

Jeg fleska til med advanced. Synes den er veldig bra i hvertfall. Veldig oversiktig og grei :)

Har skaffet meg en advanced😊 Skal ta det i bruk neste pp! Med mindre det ble full klaff nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alle å ta en titt på finn, de ligger ofte ut til halv pris i forhold til på nett/butikk/apotek. 

Jeg er på andre mnd med monitoren, fikk ikke max forrige, men høy veldig mange dager. Pga av diverse ting som skjedde forrige måned så ble det ikke mye tid til den type aktivitet, så burde egentlig spart de pinnene. Håpet å få til en skikkelig prøvemåned denne månden men det ser ut til å bli vanskelig siden samboer er vekkreist store deler av måneden med jobben. Krysser fingrene for at vi treffer på riktige dager når han er hjemme :) hvis ikke får jeg hive meg på et fly og overraske han på hotellrommet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rosenkål skrev:

Jeg anbefaler alle å ta en titt på finn, de ligger ofte ut til halv pris i forhold til på nett/butikk/apotek. 

Jeg er på andre mnd med monitoren, fikk ikke max forrige, men høy veldig mange dager. Pga av diverse ting som skjedde forrige måned så ble det ikke mye tid til den type aktivitet, så burde egentlig spart de pinnene. Håpet å få til en skikkelig prøvemåned denne månden men det ser ut til å bli vanskelig siden samboer er vekkreist store deler av måneden med jobben. Krysser fingrene for at vi treffer på riktige dager når han er hjemme :) hvis ikke får jeg hive meg på et fly og overraske han på hotellrommet :fnise:

Jeg kjøpte min til ca halv pris på finn av en dame som ikke rakk å bruke den. Det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, lakrisbåten skrev:

Godtar monitoren graviditetstester utenom testdagene tre dager før IKM?

Ja, det gjør den. Men du må uansett teste innenfor testvinduet. Ser at du har fått en positiv billigtest, så tenkte jeg bare skulle nevne at cbfm-testen trenger 50 i HCG for å slå ut "gravid". Sånn at du ikkje går rett i bakken om du tester "ikke gravid" morgen, for husk at du ennå er kjempetidlig!!:) 

Endret av lollip0p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lollip0p skrev:

Ja, det gjør den. Men du må uansett teste innenfor testvinduet. Ser at du har fått en positiv billigtest, så tenkte jeg bare skulle nevne at cbfm-testen trenger 50 i HCG for å slå ut "gravid". Sånn at du ikkje går rett i bakken om du tester "ikke gravid" morgen, for husk at du ennå er kjempetidlig!!:)

Ja, jeg vet...men jeg tror ikke jeg klarer å tro på at jeg er gravid før monitoren sier det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, lakrisbåten skrev:

Ja, jeg vet...men jeg tror ikke jeg klarer å tro på at jeg er gravid før monitoren sier det...

I mitt første svangerskap fikk jeg gravid 1-2 på cb digital, men "ikke gravid" på cbfm samme dag. Bare sånn at du vet at det er forskjell, altså:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, lakrisbåten skrev:

Sensitiv eller ikke, den klarte å fange opp meg dpo10 til tross for svake streker :hoppendeglad:

IMG_20160423_092659.jpg

Fantastisk! Den følelsen er herlig når cbfm roper "GRAVID!!!!!!" 😄 Gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! CBFM vet virkelig hvordan man annonserer graviditet!! :fnise:

Anonymkode: 76034...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Vurderer å kjøpe denne dingsen, men lurer på en ting. Vet noen forskjell på clearblue fertilitetsmonitor og Clearblue Advanced fertilitetsmonitor? Når jeg sjekker sidene til billigtester så står den førstnevnte som utgått og den andre som utsolgt. Er det kun to ulike modeller det er snakk om, eller er den ene mer avansert i hva den tester enn den andre? 

Anonymkode: 0a31c...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...