Gå til innhold

mannen min steriliserte seg i hemmelighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Uredd skrev:

Selvfølgelig er dette en beslutning som berører begge, og jeg har vel også nevt at disse tydeligvis har en kommunikasjonsutfordring...

Nå regner jeg også med at vanlig prosedyre forut for et slikt inngrep er å fryse ned en skvett for sikkerhets skyld, så jeg vil anta at krisen ikke er så stor som man i utgangspunktet skulle tro.

Det som jeg deriomot reagerer mest på er reaksjonene fra alle andre i denne tråden hvor det fremstås som at mannen egentlig ikke har noe han skulle ha sagt mtp barn og inngrep i egen kropp. Diametralt motsatt fra hovedtonen i tråder som omhandler abort eller annet hvor rollene er snudd...

Et barn skal ønskes av begge og dette er ikke noe menn skal tvinges til.

Du bommer. Poenget er at han har vært uredelig og ikke spilt med åpne kort. Han har forledet TS og gått bak ryggen hennes. 

Anonymkode: f8f24...fe1

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Hummels skrev:

Hans kropp, han bestemmer. Så enkelt er det :) 

At folk skal få bestemme over egen kropp var nye toner fra deg, gitt.

Anonymkode: 3766a...718

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
13 minutter siden, Frida skrev:

Enig, men ble en litt gøy diskusjon da. Menn forsvarer mannen og kvinner forsvarer kvinnen, og sånn går no dagan...

Eller intet nytt under solen, som det også heter. 

Da må jeg være unntaket, synes fyren gjorde det rette hvis han virkelig ikke lenger vil ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
1 minutt siden, Jalapeno skrev:

Det er ikke usaklig, det er en helt legitim sammenligning. Bla deg gjennom abort-tråder her på forumet, og du ser fort hva det dreier seg om. Kvinner "bestemmer over egen kropp", og mannen har ingenting han skulle sagt om en evt. abort, selv om han faktisk er far til barnet. Men når rollene er snudd, og mannen steriliserer seg uten konas samtykke, så er det plutselig galt? Bestemmer ikke mannen over egen kropp?

 

En abort påvirker også ektefellen i stor grad. Hvorfor er det ok at kvinner tar abort mot mannens samtykke? Fordi hun bestemmer over egen kropp? Hvis dette er et argument, så må også samme argument aksepteres for en sterilisering.

Det handler om å utføre et inngrep som påvirker samlivet. Ergo er sammenligningen med abort veldig naturlig. Mannen steriliserer seg slik at de ikke kan få barn. En kvinne tar abort, mot mannens samtykke, og hindrer han å få barn. Sammenligningen er ikke bare god, den er helt nødvendig.

Det er rett og slett fasinerende å se dobbeltmoralen her inne.

 

Enig. Kvinner har ingenting å si om mannen steriliserer seg eller ikke, det er kun hans valg. Eller skal menn begynne å bestemme om kvinner skal ta abort eller ikke? Kvinner skal ikke bestemme alt selv om noen av de er maktsyke. Kvinner skal få bestemme over sin kropp, men da skal menn bestemme over sin kropp. Ikke faen om noen hadde fått bestemt over min kropp. Da hadde hun fått hørt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hummels skrev:

Hans kropp, han bestemmer. Så enkelt er det :) 

Er greit nok det at mannen skal kunne bestemme over sin kropp, men saken er at han ikke drøftet det med SIN KONE først. Hadde min mann ønsket å sterilisere seg, så hadde jeg nok blitt sjokkert og såret, MEN jeg hadde fått tid til å forberede meg på det. Hadde selvsagt ikke ønsket å få det som et sjokk ETTER at inngrepet hadde vært utført. 

 

På TS sitt tilfelle så hadde jeg faktisk vurdert å skille meg, for det er uakseptabelt. 

Anonymkode: 9e4fc...73e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alltid sett for oss at vi skal ha barn. Og i går kom jeg hjem fra jobb  og han var hjemme, spurte om han hadde dratt hjem tidlig siden han slutter på jobb en time senere. Han sier at han har hatt fri for å ordne noe,  jeg spør hva da og han viser fram en nybarbert og sterilisert pung! Jeg ble så forskrekket og sa at jeg trodde vi skulle ha barn, fikk til svar : think again! Jeg ble så tatt på senga. Trodde han ville drøfte det med meg i allefall. Han har tatt en stor beslutning over hodet på meg. Og Holt det hemmelig, for det er jo en prosess, man kan jo ikke bare møte opp og si : en sterilisering takk! Jeg har grått, vært sint, og så fortvilet. Han sier bare at jeg kommer over det,  men gjør jeg det? Jeg klarer ikke dy meg og føler at jeg har lov å reagere. Jeg har masse følelser som bare koker og det må ut! Akkurat nå vil jeg bare sparke han. Overeager jeg og hvordan hadde dere taklet det? Jeg takler dette rett og slett fryktelig dårlig!

Anonymkode: 6e05a...355

Nåja. Til alle dere kaklehøner som korsfester mannen her: Ikke så sikker på om disse to e-g-e-n-t-l-i-g har hatt den seriøse samtalen rundt de tre F'ene: Forhold, Familie og Framtid. 

Men for all del, en forsmådd kvinne er ALLTID et offer (måtte "gjerningsmannen" brenne i helvete)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er greit nok det at mannen skal kunne bestemme over sin kropp, men saken er at han ikke drøftet det med SIN KONE først. Hadde min mann ønsket å sterilisere seg, så hadde jeg nok blitt sjokkert og såret, MEN jeg hadde fått tid til å forberede meg på det. Hadde selvsagt ikke ønsket å få det som et sjokk ETTER at inngrepet hadde vært utført. 

 

På TS sitt tilfelle så hadde jeg faktisk vurdert å skille meg, for det er uakseptabelt. 

Anonymkode: 9e4fc...73e

Kanskje for hun ikke har noe med det å gjøre? De er vel ikke sammen kun for å få barn. Finnes nok av folk som yngler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde reagert helt likt deg dersom min samboer gjorde dette bak ryggen min! Ja selvfølgelig, det er jo hans avgjørelse, men HALLO i luken... Det er noe man sier til partneren sin først, sånn at partneren i alle vet om det og kan velge hva h*n skal gjøre videre. Og å LYVE om at man vil ha barn for og så sterilisere seg er råttent. Jessunavn! Blir så provosert av sånt.

Mitt aller største ønske er å bli mor. Jeg hadde blitt deppa om dette skjedde med meg. Ville gått fra han - han har vært en skikkelig drittsekk. 

 

Endret av lillekattepus
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ingen menneskerett å bli mamma.

Skill deg, finn deg en som vil ha barn, problem løst.

Anonymkode: 17a10...156

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Nåja. Til alle dere kaklehøner som korsfester mannen her: Ikke så sikker på om disse to e-g-e-n-t-l-i-g har hatt den seriøse samtalen rundt de tre F'ene: Forhold, Familie og Framtid. 

Men for all del, en forsmådd kvinne er ALLTID et offer (måtte "gjerningsmannen" brenne i helvete)

En må da kunne svare basert på ts sitt hovedinnlegg? 
Er jo også litt merkelig å ikke hatt den seriøse samtalen med noen som en har giftet seg med? Vet ikke med deg, men jeg hadde aldri utsatt den samtalen til etter jeg var gift. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde for meg vært utilgivelig. Min samboer har sterilisert seg, mot min vilje (vi har barn sammen), men vi snakket da om dette på forhånd, og jeg visste om det ett år i forveien og jeg visste både dag og klokkeslett. Slikt kan man bare ikke gjøre uten å snakke om, uansett om det til syvende og sist er opp til mannen. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ingen menneskerett å bli mamma.

Skill deg, finn deg en som vil ha barn, problem løst.

Anonymkode: 17a10...156

:tommelsmil:Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Uredd skrev:

 

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

Barn er nå viktigere enn menn, så det får du nesten bare deale med uten den sutrete holdningen der.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bommer. Poenget er at han har vært uredelig og ikke spilt med åpne kort. Han har forledet TS og gått bak ryggen hennes. 

Anonymkode: f8f24...fe1

Nå er jeg ikke så sikker på at TS har fortalt oss alle detaljer her. Han har nok en liten skvett liggende hvis det skulle bli heelt krise uten barn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, Silfen skrev:

Barn er nå viktigere enn menn, så det får du nesten bare deale med uten den sutrete holdningen der.

Så bra at du snakker på vegne av alle kvinner der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, PetterPanne skrev:

Så bra at du snakker på vegne av alle kvinner der ute.

Tror de fleste mødre vil si seg enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
6 minutter siden, Silfen skrev:

Barn er nå viktigere enn menn, så det får du nesten bare deale med uten den sutrete holdningen der.

Og kvinner lurer på hvorfor mange menn unngår forhold:
Her har du hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Castielz skrev:

Og kvinner lurer på hvorfor mange menn unngår forhold:
Her har du hvorfor!

Pingler og reddharer. Hvilket menneske med vettet i behold tror de virkelig går FORAN barn?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Tror de fleste mødre vil si seg enig.

Skremmende. Avlshingst innlegget stemmer nok bra. Glemte lommebok da, og handyman.

Og kvinner er irriterte på menn som kun bruker de for sex. Skjønner dere ikke at mange menn ser valget mellom det jeg nevnte over, og faktisk å ha sine behov tilfredstilt og prioritert?

Men for å svare TS: Du kan bare skille deg om du absolutt vil ha barn. Det er et svik ja, men du har faktisk ingenting du skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...