Gå til innhold

mannen min steriliserte seg i hemmelighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Arktis skrev:

Det skjedde i går utpå dagen og i kveld drar han ut på byen? Hmm.. blir ikke det litt vondt? 

" Det vil være ømhet og noe hevelse i pungen de første dagene. Det anbefales derfor at du holder deg i ro især det første døgnet.    De aller fleste er tilbake til normale aktivitet i løpet av en ukes tid."
 

nhi.no

 

 

Han sa han skulle ut, jeg bare antok det var byen. Jeg spurte ikke.. Han kan jo sitte hos en kompis for alt jeg vet, men han pleier i dra på byen et par ganger I mnd. Du har sikkert rett at det er hovent og ømt, jeg var så bitch og sur ar det ikke falt meg inn å spørre om det var vondt.

Anonymkode: 6e05a...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest summesumbi
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kvinner gjør noe sånt, er det ikke "hennes kropp, hennes avgjørelse"?

Anonymkode: 9e360...5ef

Jooo, men tror nå fortsatt det er vanlig å drøfte så store ting med sin partner og ektefelle ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arktis skrev:

Tipper han er skotsk, bruker kilt, har med egen ispose og drikker vekk smertene. :closedeyes:

Takk! Lo for første gang siden i går nå!! :)

Anonymkode: 6e05a...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helicase

Nei vet du hva!  Kjære jenta mi, du fortjener bedre! Dump han! Og spark han i balla på vei ut døra! For en drittsekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helicase skrev:

Nei vet du hva!  Kjære jenta mi, du fortjener bedre! Dump han! Og spark han i balla på vei ut døra! For en drittsekk!

Lurer på om vi noen gang får se en mann skrive "og slå henne i eggstokkene på vei ut" til en annen mann når dama hans har sterilisert seg.

Anonymkode: 9e360...5ef

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Genevieve

Skjønner godt du er lei deg, jeg hadde blitt utrolig såret og lei meg hadde en partner gjort det samme. Dette er jo noe man diskuterer sammen og ikke går bak ryggen din for å ordne i hemmelighet! Synes det er bra du tar en time-out nå, dette får jo konsekvenser for dere begge og deres fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Arktis skrev:

Tipper han er skotsk, bruker kilt, har med egen ispose og drikker vekk smertene. :closedeyes:

Tøffere enn toget ja, men er stadig skeptisk jeg...De fleste menn er veeeeldig lite lysten på å sterilisere seg, og å gjøre det som relativt nygift 28-åring? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel du som har ville hatt unger da, og han har jattet med. Hans baller, hans avgjørelse sånn sett. Så får du bestemme deg om unger eller han er viktigst. 

Anonymkode: 6b05d...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er 28 og jeg er 26.. Vi giftet oss I juni i fjor... redd dette blir et kort ekteskap. Han sa og at det blir gøy å stifte familie med meg i talen. Jævla løgner!

Anonymkode: 6e05a...355

Hvis ikke dette er skilsmissegrunn,er ikke mye!

Endret av Blomsterert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om vi noen gang får se en mann skrive "og slå henne i eggstokkene på vei ut" til en annen mann når dama hans har sterilisert seg.

Anonymkode: 9e360...5ef

Mer sannsynlig er vel å "ta henne bakfra" og annen seksualisert vold. 

Anonymkode: e0cf1...43f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent må man ha "tillatelse" (samtykke) fra ektefelle før slike inngrep blir utført.

Anonymkode: 82e6b...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig bra gjort av han. Med tanke på hvor mange barn som drepes hvert år mot fars vilje. Ikke alltid de vet at de skal bli far engang. For kvinner skal bestemme over både sin og mannens kropp. Hadde det vært TS som hadde tatt abort, hadde dere heiet på henne om at hun bestemmer det. 

Anonymkode: 6b05d...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt meg bekjent må man ha "tillatelse" (samtykke) fra ektefelle før slike inngrep blir utført.

Anonymkode: 82e6b...4ae

I all verden, det gir jo ingen mening. Ingen voksen person må vel ha samtykke fra noen andre for å gjøre noe med egen kropp vel. Ikke kan hun kreve at han skal la være å gjennomføre inngrepet heller. Men moralsk sett så burde han ha forberedt henne, og diskutert med henne hva det ville bety for dem som familie.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, IglePigle skrev:

Lurer på om vi noen gang ser en mann skrive tråden "konen min steriliserte seg i hemmelighet". 

Antall kvinner som tar abort uten fars samtykke er nok stor. Bare at de ikke poster det på kg. 

Anonymkode: 6b05d...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig bra gjort av han. Med tanke på hvor mange barn som drepes hvert år mot fars vilje. Ikke alltid de vet at de skal bli far engang. For kvinner skal bestemme over både sin og mannens kropp. Hadde det vært TS som hadde tatt abort, hadde dere heiet på henne om at hun bestemmer det. 

Anonymkode: 6b05d...33f

Selvsagt bestemmer mannen over sin egen kropp, men dette er et valg som påvirker ektefellen i stor grad, samtidig med at han har gått bak ryggen hennes og skjult dette for henne. Det er nærmest utilgivelig i min bok hvertfall.

 Dette har ingenting med hva ALLE andre kvinner gjør mot andre menn(som er en grov negativ generalisering uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonGangerTo
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være gammel, eller få deg noe særlig, når du har en så umoden forståelse av et samliv. For å ha et godt samliv må man ha tillit. Hva han ellers kan bidra med er underordnet når man blir sviktet eller ført bak lyset, eller bare lurt. Poenget er altså ikke først og fremst at han ikke er en "avlshingst", men at han indirekte har løyet/latt henne tro noe, og så gjort det stikk motsatte. 

Det er faktisk et grunnleggende spørsmål, de fleste par ønsker og får barn, det ligger i våre urinstinkter. Også menn har glede av barn og ønsker seg barn, så det er en normal forventning. Her hadde fyren til og med nevnt familie i bryllupstalen.

Nå er heldigvis ditt syn på kvinner blant mindretallet, men det er en av grunnene til at du stiller dårlig på kjønnsmarkedet i tilfelle du lurer. 

Anonymkode: e0cf1...43f

Du er så heeeelt på bærtur! Din beskrivelse av min kjæreste (snart samboer) er så langt fra sannheten at jeg må le. Åpenbart at du ikke har vært på forumet lenge. 

Her er fakta: Han er 45+, får seg veldig mye av meg, har en utrolig moden forståelse av samliv (mer enn de fleste menn der ute), har et meget bra syn på kvinner og best av alt, han trenger ikke stille dårlig på kjønnsmarkedet, han er sammen med meg. 

Personangrep er ikke tillatt på forumet. Skam deg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres utrolig umoden ut. Hvorfor i all verden viste han frem pungen til deg? Holdt det ikke med å si det? Og så respektløs han snakket til deg. Nei, jeg hadde tatt meg en alvorsprat med han om han var min kjæreste. Greit nok at han bestemmer selv over kroppen sin, men man gjør ikke sånt bak ryggen på partneren sin uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, skyflakes skrev:

Nå er dette med å få barn et av de sterkeste biologiske behovene et menneske har. Noen har ikke dette behovet, men i de aller fleste tilfeller der man har giftet seg vil denne diskusjonen mest sannsynlig dukke opp. Man kan ikke bare "skru av" følelsen av å ville ha barn. TS sier at de har hatt denne diskusjonen og at han i utgangspunktet ville ha barn. 

I et forhold må man tenke på den andre parten, og selv om dette muligens er en trolletråd, så har han bare ut av det blå bestemt at det ikke skal bli noe barn? Du syns ikke det er et svik mot henne og deres ekteskap?

Selvfølgelig er dette en beslutning som berører begge, og jeg har vel også nevt at disse tydeligvis har en kommunikasjonsutfordring...

Nå regner jeg også med at vanlig prosedyre forut for et slikt inngrep er å fryse ned en skvett for sikkerhets skyld, så jeg vil anta at krisen ikke er så stor som man i utgangspunktet skulle tro.

Det som jeg deriomot reagerer mest på er reaksjonene fra alle andre i denne tråden hvor det fremstås som at mannen egentlig ikke har noe han skulle ha sagt mtp barn og inngrep i egen kropp. Diametralt motsatt fra hovedtonen i tråder som omhandler abort eller annet hvor rollene er snudd...

Et barn skal ønskes av begge og dette er ikke noe menn skal tvinges til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre noe slikt så må du nesten ha gjort noe som gjorde han litt redd.

Anonymkode: e4785...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...