Gå til innhold

mannen min steriliserte seg i hemmelighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig å angre seg, og operere ting på plass igjen. men det at dere har pratet om å få barn, og så gjør han bare dette?! Det er jo det verste.

Anonymkode: 3d280...6c7

En sannhet med modifikasjoner. Gode odds hvis det gjøres før to år er gått, håpløst etter fem - men da kan sperm hentes ut for prøverør. Men det er jo en veldig kostbar prosess - og krevende, ikke minst for kvinnen.

Fyren virker totalt idiot. Viser null respekt og hensyn til sin kone, manglende empati samt lite innsikt i hva livet kan bringe. 28 år og barnløs - hvordan kan han vite at han ikke vil ha barn om x antall år? 

Har han vist sånne sider før? Han har ikke hatt et annet inngrep som han ikke klarer å fortelle om..?

Hvis det er dette han har gjort ville jeg gått fra ham umiddelbart. En så hensynsløs fyr vil man jo ikke ha livet med.  

 

Anonymkode: e0cf1...43f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Castielz skrev:

Jada, som jeg sa i første innlegget mitt i denne tråden, feigt gjort!
Men fremdeles riktig, ett barn skal være ønsket, av BEGGE foreldre.
Og går TS fra ham, så vet han i alle fall hvor mye han betydde for henne, som spermdonor.

Jeg mener at det er et svik, ikke noe man gjør mot ektefellen sin. Man prater sammen og tar avgjørelser sammen. Ingen skal tvinges til å få barn, men man må prate sammen om det.

Anonymkode: 2aa56...3fa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette handler da ikke om man vil ha barn eller ikke. Snu på det hva om en kvinne hadde sluttet på p-piller og blitt gravid selv om hun hadde blitt enig med mannen om å vente, eller ikke få barn. Dette her handler om å kunne stole på mennesker. Det å ikke ville ha barn er en ærlig sak, det å sterilisere bak ryggen på noen er ufint gjort. Det at han heller ikke skjønner at hun blir lei seg eller forstår at han har gjort noe feil gjør det nesten utilgivelig ut i mine øyne. Man må stole på mennesker man skal ha så nær, og de må hvert fall kunne si unnskyld hvis de gjør feil. 

Anonymkode: 2509f...15e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner gjør noe sånt, er det ikke "hennes kropp, hennes avgjørelse"?

Anonymkode: 9e360...5ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Dette er jo helt sjokkerende og uakseptabelt :(

Jeg forstår deg veldig godt og hadde det vært meg som ville ha barn og kona hadde sterilisert seg bak ryggen min på den måten så hadde forholdet vært totalt over for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde hatt nok respekt til å si i fra hva han hadde planer om å gjøre. Det er helt legitimt å sterilisere seg. Ingen bestemmer over en annens kropp, men måten han har gått frem på her er mildt sagt elendig. 

Anonymkode: f8f24...fe1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp: Fy faen. For en drittsekk. Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men du overagerer ivertfall ikke. Hadde det vært meg hadde jeg flyttet ut umiddelbart. Det er jo tydelig at dine tanker, ønsker om meninger ikke betyr noe for ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nevnte det i bryllupstalen så spar deg... 

Det har ingenting med verdi som menneske å gjøre men måten han fortalte det og måten han responderte på viser klart at han ikke respekterer TS, hvorfor i alle dager skal hun godta det?

Mange får det til å funke uten barn og minst like mange går fra hverandre på grunn av uenighet om temaet. Det handler om hva man ønsker seg ut av livet og det å få barn eller ei er en ganske stor sak.

Anonymkode: 6f709...a8a

I bryllupstalen sies det som er forventet at man skal si... forøvrig er jeg ikke sikker på om ikke mange menn ser på et ekteskap som en familie. Selv uten barn...

Når det er sagt er det tydelig at TS og hennes mann har en utfordring og to når det hjelder kommunikasjon. Og det er mitt poeng her. Det virker som at hun har tatt barn som en selvfølge uten å faktisk diskutere dette med den andre nødvendige parten...

Forøvrig regner jeg med at TS sin mann har en skvett på et fryselager et aller annet sted så løpet er nok ikke kjørt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nevnte det i bryllupstalen så spar deg... 

 

Anonymkode: 6f709...a8a

Hva så? Han har sikkert ombestemt seg siden da. Må være lov det. Mulig han ikke vil fortelle TS om det på forhånd av frykt for å bli overtalt eller tvunget til å bli far dersom hun ble gravid. 

Kjipt for deg TS men det finnes ingen garantier i livet. Håper du tar vare på deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Uredd skrev:

Du er heeeelt sikker på at han også har det...? Eller er 'vi' egentlig bare deg og du har glemt å diskutere disse planene med ham?

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

Ja jeg er helt sikker. Vi har snakket om det flere ganger, han har og sagt helt uoppfordret hvilke navn han liker/ikke liker, sagt ting som når vi får barn skal vi.... jeg hadde elsket han om han ikke kunne få barn av andre årsaker, men jeg føler jeg så sveket. Og jeg er faktisk enig med deg, det er ikke ok at kvinner lurer seg til å bli gravide. Jeg hadde bare lyst til å dele livet uten løgner og hemligheter, et godt ekteskap og familieforøkelse. Og det var han jeg ville ha barn med, hans gener og se han med barna våre. Jeg ser absolutt mye mer verdier i han utenom sæden hans. Men nå vet jeg ikke om jeg kan stole på han.

Anonymkode: 6e05a...355

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, han steriliserte seg i går (fredag) og han er på byen i kveld?  Det er ikke helt smertefritt ifølge dem jeg kjenner som har gjort det. Tviler sterkt på at han er i form til å gå på byen, eller noe i det hele tatt. Skeptisk...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ærlig sak å ikke ønske seg barn, MEN da sier man ifra før et forhold blir seriøst - iallefall FØR man bestemmer seg for å gifte seg. Dette hadde jeg aldri tilgitt. Jeg hadde flyttet på dagen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde vel egentlig ikke klart å gå, og hatt rimelig hovne "blueballs" etter en sterilisering. Bandasjer og hele pakken. Tror ikke en fin barbert pung med "to sting" er det du ville sett. Jeg er nesten sikker på at han skrøner med deg....

Anonymkode: 48cda...940

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er helt sikker. Vi har snakket om det flere ganger, han har og sagt helt uoppfordret hvilke navn han liker/ikke liker, sagt ting som når vi får barn skal vi.... jeg hadde elsket han om han ikke kunne få barn av andre årsaker, men jeg føler jeg så sveket. Og jeg er faktisk enig med deg, det er ikke ok at kvinner lurer seg til å bli gravide. Jeg hadde bare lyst til å dele livet uten løgner og hemligheter, et godt ekteskap og familieforøkelse. Og det var han jeg ville ha barn med, hans gener og se han med barna våre. Jeg ser absolutt mye mer verdier i han utenom sæden hans. Men nå vet jeg ikke om jeg kan stole på han.

Anonymkode: 6e05a...355

Noe måtte ha skjedd i det siste som fikk han til å endre meningen. Kan du tenke deg hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har man ikke baller til å snakke med kona si om slike ting så er kanskje ikke ekteskapet noe for deg. I de fleste ekteskap snakker man om de store tingene. Hvor man skal bo, om vil ha barn osv. Når man har uenigheter så snakker man om problemene og blir enig. Det er slik man bygger et ekteskap. Som mange har påpekt handler ikke dette om barn, men om en avgjørelse som han burde ha delt med kona. Er ikke det hele vitsen om å være to? Hvis man vil være fri og ikke ta med andre i avgjørelsene sin så burde man ikke gifte seg. Hvis man skal gjøre akkurat som man vil så må man være enig når man går inn i ekteskapet at vi trenger ikke snakke om ting, og vi kan gjøre akkurat hva vi vil. Slik TS skriver høres det ikke ut som de har et slikt ekteskap. 

Anonymkode: 2509f...15e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde i går utpå dagen og i kveld drar han ut på byen? Hmm.. blir ikke det litt vondt? 

" Det vil være ømhet og noe hevelse i pungen de første dagene. Det anbefales derfor at du holder deg i ro især det første døgnet.    De aller fleste er tilbake til normale aktivitet i løpet av en ukes tid."
 

nhi.no

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Noe måtte ha skjedd i det siste som fikk han til å endre meningen. Kan du tenke deg hva det kan være? 

Kanskje han angrer på hele ekteskapet... Jeg har ikke merket noe annerledes.. kanskje jeg har hatt skylapper. Vi har vært sammen i 7 år til sammen 

Anonymkode: 6e05a...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Uredd skrev:

Du er heeeelt sikker på at han også har det...? Eller er 'vi' egentlig bare deg og du har glemt å diskutere disse planene med ham?

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

Nå er dette med å få barn et av de sterkeste biologiske behovene et menneske har. Noen har ikke dette behovet, men i de aller fleste tilfeller der man har giftet seg vil denne diskusjonen mest sannsynlig dukke opp. Man kan ikke bare "skru av" følelsen av å ville ha barn. TS sier at de har hatt denne diskusjonen og at han i utgangspunktet ville ha barn. 

I et forhold må man tenke på den andre parten, og selv om dette muligens er en trolletråd, så har han bare ut av det blå bestemt at det ikke skal bli noe barn? Du syns ikke det er et svik mot henne og deres ekteskap?

Endret av skyflakes
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...