Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hei Kg-damer!

Da har jeg flyttet boken min til rett sted! Nemlig til graviditetsdagbøkene :nigo:

Selve eventyret begynner på side 77 ;)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=461504&st=1520

:hjerte:

______________________________

Hei og hjertelig :hjerte: velkommen til min prøvedagbok :)

Jeg har snoket en litt rundt her en drøy måned nå og fant ut at det var på tide med en egen dagbok. Håper mange legger igjen hilsner og kommentarer :jepp:

Litt om meg:

Nettopp passert 37, min kjære er 42. Ingen barn fra før altså... Vi har hatt sex uten prevensjon nå 1 år uten at noe "uhell" har skjedd :sukk: . Så langt har jeg ikke brukt verken temping eller El-tester men kjenner at det straks er på tide å gå mer drastisk til verks.

Det var den generelle infoen... følgende innlegg blir mer "hands on" :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så, bare for å gå rett på:

I dag har jeg kjøpt CB digital som jeg skal bruke i morgen tidlig.

Siden EL som jeg er ganske sikker var på julaften (eventuelt lille)har jeg kjent meg mye mer "annerledes" enn tidligere perioder mellom el og IKM. Jeg tok en test bare 6 dager etter el - helt latterlig - den var jo negativ så klart :fnise: Mye huekjør og innbildt svangerskap denne PP altså. Sikkert litt pga av juleferie også god tid :sprettoy: Anyways, denne PP hadde jeg mye mer eggløsningssmerter enn vanlig. Vi hadde sex flere ganger enn vanlig akkurat på dette tidspunktet. Og vanligvis så har jeg skikkelig ømme pupper fra EL og nesten frem til IKM. Denne gangen er de (puppene altså :fnise: ) bare veldig fyldige på en måte. Ikke ømme, bare "fuller" (eng.)

Siden i går har jeg også vært "støl" nederst i magen. Jeg syns liksom jeg ser for meg hvordan det befruktede egget har gått veien til livmoren og festa seg.. :roll:

Yukk! Derfor må jeg teste i morgen. Da er det 4 dager før IKM og i følge CB digital vises over 50 % av graviditer allrede da. Om ikke annet så får jeg kanskje litt ro i disse tankene som ikke klarer å konse om noe annet. :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagbok og prøving.

Spennende tid. Håper at det går ganske kjapt for dere nå da siden dere ikke har hatt noen "uhell" på et år.

Om det ikke skjer noe innen kort tid ville jeg nok tatt en tur til legen og si at man har prøvd i et år så man eventuelt kan få hjelp litt kjapt om det skulle være noe.

Skulle ønske jeg og kunne vært prøver nå :fnise: men får nok vente litt til. Venter på å få meg fast jobb først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagbok og prøving.

Spennende tid. Håper at det går ganske kjapt for dere nå da siden dere ikke har hatt noen "uhell" på et år.

Om det ikke skjer noe innen kort tid ville jeg nok tatt en tur til legen og si at man har prøvd i et år så man eventuelt kan få hjelp litt kjapt om det skulle være noe.

Skulle ønske jeg og kunne vært prøver nå :fnise: men får nok vente litt til. Venter på å få meg fast jobb først.

Aj, cool - min første besøkende :ler:

Jo, har det ikke skjedd noe innen årets 3 første mnd blir det legebesøk. Jeg var der i sommer for å sjekke at alt var bra. Og prøvene viste ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, cool - min første besøkende :ler:

Jo, har det ikke skjedd noe innen årets 3 første mnd blir det legebesøk. Jeg var der i sommer for å sjekke at alt var bra. Og prøvene viste ok :)

Aha! Men da har dere jo hvertfall en fot innenfor om noe ikke klaffer nå. :)

Må være spennende å vente, prøve og se om det er noe. Men skjønner at det ikke er noe gøy heller om det tar for lang tid.

Jeg har en sønn men har aldri opplevd prøvetid, men håper at jeg skal få oppleve det en gang og. Men må og "skynde" meg litt for gubben er 11 år eldre enn meg og vil ikke ha barn for sent.

Blir spennende i morgen om du tester da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, da! Lykke til :)

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at CB ikke ALLTID er til å stole på. Den skal jo være 95 % sikker eller noe sånt den dagen mensen er ventet, men jeg testet ikke positivt før 4 dager etter IKM.

Men ihvertfall, lykke til med testing i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, da! Lykke til :)

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at CB ikke ALLTID er til å stole på. Den skal jo være 95 % sikker eller noe sånt den dagen mensen er ventet, men jeg testet ikke positivt før 4 dager etter IKM.

Men ihvertfall, lykke til med testing i morgen! :)

Hei Timar :) Jo, i overkant spennende syns jeg :gjeiper:

Greit å vite at CB kan vise posivtivt både før og etter. Jeg vet ikke helt hva jeg forventer jeg. Syns bare det er helt forferdelig og gå å vente og tro og håpe og drømme for så å kanskje bli skuffa... som vanlig.. Så om testen viser negativt i morgen så stopper den kanskje om ikke annet tankene litte grann. Eller er den positiv så blir det fri flyt :kyss: :rødme:

I'll be back! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Hei LineGourmet, og velkommen som prøver i KG sin prøveverden! Håper oppholdet ditt her inne blir kort ;)

Det er utrolig spennende når disse symptomene dukker opp ja, og håper at du får positiv test nå :) Masse lykke til i morgen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Hei LineGourmet, og velkommen som prøver i KG sin prøveverden! Håper oppholdet ditt her inne blir kort ;)

Det er utrolig spennende når disse symptomene dukker opp ja, og håper at du får positiv test nå :) Masse lykke til i morgen!! :klemmer:

Tusen takk for velkomst og lykker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :klem:

Titter innom en ny bok jeg også, her blir det spennende ser jeg.

Lykke til med testingen i dag, sender over mengder med babystøv og håper det hjelper :klem:

:strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, testen viste:

ikke gravid

Nedtur. :trist:

bla, bla, bla.. joda, bare 50 % som kan vite noe så tidlig som 4 dager før IKM. Jeg vet. Faen, jeg får helt oppheng på dette her jeg :scorpis:

Akkurat nå vakler jeg mellom og i det hele tatt ha en bevissthet når EL er i neste periode eller å kjøpe inn både vitex og el-tester.

:jolie:

Noen som har tips til hvordan man kan la være å håpe og tro og drømme mellom el og IKM? Det er det som irriterer meg mest akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på en prøvedagbok fra starten av, det må jo være første gang jeg har klart :hoppe: Prøving er kjempespennende, egentlig synd man ikke klarer å nyte det. I første svangerskap prøvde vi i ca 7-8 PP, med en spontanabort. Var sikker på at jeg aldri kunne bli gravid, usikkerheten tok overhånd og preget totalt hverdagen min. Vips så var jeg gravid. Hadde jeg bare visst det skulle jeg nyt prøvetiden :lur: Denne gangen gikk det på første PP, men rakk likevel å klage min nød over at jeg sikkert ikke kunne bli gravid. Vi er merkelige ;)

Nå skrev jeg mye mer enn det jeg hadde tenkt å skrive i mitt første innlegg, men men. Masse lykke til med prøvingen. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på en prøvedagbok fra starten av, det må jo være første gang jeg har klart :hoppe: Prøving er kjempespennende, egentlig synd man ikke klarer å nyte det. I første svangerskap prøvde vi i ca 7-8 PP, med en spontanabort. Var sikker på at jeg aldri kunne bli gravid, usikkerheten tok overhånd og preget totalt hverdagen min. Vips så var jeg gravid. Hadde jeg bare visst det skulle jeg nyt prøvetiden :lur: Denne gangen gikk det på første PP, men rakk likevel å klage min nød over at jeg sikkert ikke kunne bli gravid. Vi er merkelige ;)

Nå skrev jeg mye mer enn det jeg hadde tenkt å skrive i mitt første innlegg, men men. Masse lykke til med prøvingen. :kgbaby:

Tusen takk Lilljan. Vips, så sitter'n :fnise:

Bra du skriver mye, det er godt å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Line!

Lykke til med prøveperioden! Krysser fingrene for at den lille spira sitter snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LineGourmet,

Velkommen med ny prøverdagbok og tusen takk for besøket i min dagbok :klemmer:

Ser du har prøvd en stund, får håpe at spiren sitter snart :jepp: Er jo ikke uvanlig at det kan ta litt tid når man har passert 35 år, men også mange som får det til så mist ikke motet. Vi får håpe at det klaffer denne PP, hørtes jo veldig spennende ut med symtomene dine da. Krysser alt jeg kan for deg!

Du lurer på hvordan man kan unngå å tenke og drømme så mye mellom EL og IKM, og det er vel noe av det jeg også slet med å kontrollere. Jeg holdt på å bli gal innimellom :kjefte: Men en ting som hjalp var å være mest mulig aktiv de ukene dvs treffe venner og ikke minst trente jeg mye for å "koble av". Jo mindre man stresser jo bedre er det, men desverre så er det veldig vanskelig å styre tankene sine.

Lykke til, kommer nok snart på besøk igjen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig at den var negativ da :(

Får bare pule på resten av mnd nå da så kanskje det går neste mnd å pisse på pinnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei LineGourmet,

Velkommen med ny prøverdagbok og tusen takk for besøket i min dagbok :klemmer:

Jeg holdt på å bli gal innimellom :kjefte: Men en ting som hjalp var å være mest mulig aktiv de ukene dvs treffe venner og ikke minst trente jeg mye for å "koble av". Jo mindre man stresser jo bedre er det, men desverre så er det veldig vanskelig å styre tankene sine.

Lykke til, kommer nok snart på besøk igjen :goodbye:

Heisan og hyggelig at du stikker innom. Fint å se at folk over 30 blir gravide her :)

Ja, denne PP har vært altoppslukende for å si det pent. Som du sier. Å ha noe å henge fingra i er en fordel - noe som avleder tankene litt. Har hatt juleferie sammenhengende og mye tid :popcorn: .. yes, you know... :sjenert:

Takk for lykkeønskninger og besøk Sequax :)Før eller senere.. :Nikke:

Hele dagen i dag har vært en ikke-dag. En skuffende start + siste dag i ferie. Gruer meg til å dra på jobb i morgen. Selv om jeg vet at det blir digg å komme i gang igjen. vært skikkelig slapp hele dagen og i jevnt dårlig humør. Pms, både fysisk og mentalt :slår: Men jeg fikk pynta ned juletreet og fjernet julestestjerner etc da :):jepp:

Ser frem til ca 2-3 timer søvn i natt pga messed up døgnrytme. IKM torsdag. (fortsatt litt håp, men like greit å få det overstått :ironi: )

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho.. da var vi i gang i hverdagen igjen. Knall det :skravle:

Ingen syptomer. Om det skulle være noe så er det litt kort lunte (stakkers sambo :sjokk:)

Litt sliten - 3 timer søvn og NSB er totally fucked up :reise:

3 dager til IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...