Gå til innhold

min manns barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

nå er det snart vinterferie her om min mann skal jobbe hele tiden...

han har ei datter fra før og han har gitt mora klar beskjed om at hun kan være noen dager ekstra her uten å spørre meg....

jeg synst ikke det er greit så lenge han skla jobbe og ikke være hjemme....

kan han forlange at jeg skal skal passe henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke forlange at du skal passe henne men så lenge du har blitt sammen med en som har barn fra før synes jeg du skal stille opp for det barnet du også.

Dette er en del av pakka man får når man blir sammen med noen med barn fra før.

Skrevet

Nei, han kan ikke forlange at du skal passe henne.

Om jeg hadde vært villig til å passe mitt stebarn i ferien mens faren var på jobb, ville avhenget av av flere ting. Blant annet hvor nær og trygg jeg var på barnet og motsatt. Men hadde barnefaren FORLANGT at jeg skulle, hadde det oppstått en ganske kraftig krise i vårt hjem.

Jeg syns du skal be han ta ferie for å være med barnet sitt.

Skrevet

jeg mener at han i det minste kunne ha spurt meg først.. og ikke bare slenge det til meg at hun skal være i vinterferien .....når han selv er på jobb,,,,,,,,

Gjest =tentacle=
Skrevet

Nei, far kan ikke disponere din tid uten å spørre deg, uansett hvor godt "formålet" er.

Det er helt uhørt at han ikke har tatt dette opp med deg før han gjør en avtale med andre.

Gjest Mayamor
Skrevet

Med slik slett kommunikasjon er jeg redd det blir mange og vonde konflikter av saker som ikke burd vært noe å bli sur av. Snakk sammen for alles skyld!

Skrevet

Han burde selvfølgelig spurt deg først. Hvis dere har barn sammen, og du skal være hjemme med dette barnet vynes jeg absolutt du bør ønske hans barn velkommen også.

Skrevet
jeg mener at han i det minste kunne ha spurt meg først.. og ikke bare slenge det til meg at hun skal være i vinterferien .....når han selv er på jobb,,,,,,,,

Han jobber vel ikke på ettermiddagen og kvelden ?

Jeg er enig med deg i at han kunne sagt ifra om at han ønsket dattern sin hjemme hos dere noen dager, men jeg antar at det ikke er en så kjempestor overaskelse ?

Forsøk å gjøre det beste ut av det de timene hun er sammen med deg.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Han jobber vel ikke på ettermiddagen og kvelden ?

Jeg er enig med deg i at han kunne sagt ifra om at han ønsket dattern sin hjemme hos dere noen dager, men jeg antar at det ikke er en så kjempestor overaskelse ?

Forsøk å gjøre det beste ut av det de timene hun er sammen med deg.

Han kan selvsagt ha barnet hos seg når han er der og passer det, og selvfølgelig er det greit å ønske at hun skal være der noen dager mens hun har skoleferie, men det er respektløst å ikke spørre samboer om det er greit for henne å ha ansvar for datteren hans mens han er på jobb.

Slik saken står nå har han tatt på seg å ha datteren, og jeg hadde forlangt at han stod for det også. Med å ta ut feriedager.

Skrevet
Han kan selvsagt ha barnet hos seg når han er der og passer det, og selvfølgelig er det greit å ønske at hun skal være der noen dager mens hun har skoleferie, men det er respektløst å ikke spørre samboer om det er greit for henne å ha ansvar for datteren hans mens han er på jobb.

Slik saken står nå har han tatt på seg å ha datteren, og jeg hadde forlangt at han stod for det også. Med å ta ut feriedager.

Er det rart det er krig i verden ?

Joda, jeg er enig i at han burde gitt beskjed. Men jeg kan ikke forstå at dette er en så stor sak som enkelte vil gjøre det til.

Jenta gleder seg sikkert til noen dager ekstra sammen med papan sin. Hvis trådstarter likevel er hjemme bør hun vel glede seg over dette samværet og ikke lage unødvendige konflikter. Det er en ekstra mulighet til å bli kjent med samboerens datter.

Skrevet

Hva er problemet, hvorfor spør du fremmede om han kan gjøre dette?

Det er ett BARN du snakker om, du burde respektere det.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Er det rart det er krig i verden ?

Joda, jeg er enig i at han burde gitt beskjed. Men jeg kan ikke forstå at dette er en så stor sak som enkelte vil gjøre det til.

Jenta gleder seg sikkert til noen dager ekstra sammen med papan sin. Hvis trådstarter likevel er hjemme bør hun vel glede seg over dette samværet og ikke lage unødvendige konflikter. Det er en ekstra mulighet til å bli kjent med samboerens datter.

Nei, han burde ikke gitt beskjed, han burde forsikret seg om at det var greit for samboeren.

Det er ikke greit for samboeren. Og da er det ikke opp til deg eller meg å fortelle henne at hun bør glede seg over det.

Dette gjelder ikke noe spesielt i forhold til særkullsbarn, man lover ikke bort partnerens tid til noe som helst uten å spørre partneren.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hva er problemet, hvorfor spør du fremmede om han kan gjøre dette?

Det er ett BARN du snakker om, du burde respektere det.

Nei, hun snakker om en mann og hva han foretar seg.

Skrevet
Nei, han burde ikke gitt beskjed, han burde forsikret seg om at det var greit for samboeren.

Det er ikke greit for samboeren. Og da er det ikke opp til deg eller meg å fortelle henne at hun bør glede seg over det.

Dette gjelder ikke noe spesielt i forhold til særkullsbarn, man lover ikke bort partnerens tid til noe som helst uten å spørre partneren.

Jeg er uenig med deg. Når man er i ett forhold med barn involvert skal ALLTID BARNET OG DETS BEHOV KOMME FØRST! Dette synes jeg alle små barn der ute fortjener ;)

Står også nedfelt i lov.....egoistiske voksne uten hjertevarme er det visst nok av der ute.

Skrevet
Nei, hun snakker om en mann og hva han foretar seg.

Greit nok at vi er uenig, men du snakker ikke til meg på den måten der.

Jeg respekterer dine meninger-men legger frem mine. Godta det.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Greit nok at vi er uenig, men du snakker ikke til meg på den måten der.

Jeg respekterer dine meninger-men legger frem mine. Godta det.

Men hun sier jo ingenting om barnet, men om hans oppførsel i forbindelse med at han vil ha datteren sin hos seg skoleferien :klø:

Skrevet
Jeg er uenig med deg. Når man er i ett forhold med barn involvert skal ALLTID BARNET OG DETS BEHOV KOMME FØRST! Dette synes jeg alle små barn der ute fortjener ;)

Står også nedfelt i lov.....egoistiske voksne uten hjertevarme er det visst nok av der ute.

Og denne diskusjonen er en av grunnene til at jeg bevisst har styrt unna menn med barn fra tidligere forhold. For som stemor reduseres man fra å være et individ til å være en nikkedokke helt uten egne meninger og uttalelsesrett rundt eget liv.

Det er FAR her som burde ta ansvar. Ikke forvente at hans samboer skal stille opp som ubetalt barnevakt for datteren hans.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

En mann som forventet at jeg skulle ta meg av noe som var hans ansvarsområde uten en gang å spørre meg først ville IKKE være en mann for meg.. Enten ansvarsområdet er en unge eller det er en brødsmule. Jeg forventer nemlig respekt, og det er det jeg synes mangler her..

Gjest =tentacle=
Skrevet

Selvfølgelig er barnets behov viktige. Og hvis far mener at det er barnets behov å være hos dem de dagene, skal han selvsagt ta seg fri for å være sammen med datteren. Men hvis han trenger eller ønsker samboerens hjelp til å passe barnet på dagtid mens han selv prioriterer noe annet, så SPØR han henne. Alle må respektere sin partner som et voksent menneske, til og med folk som har barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...