Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alle har like rettigheter i Norge,ALLE.

Har de? Så jeg hadde altså rett på en gratis laptop her selv om jeg er mann:

Hvis du begynner på elektro- og datateknologi ved HiST får du en gratis bærbar pc. Men bare hvis du er jente.

Det er jo merkelig for det er ikke det jeg leser ut fra teksten. Jeg leser det som at jeg som mann da ikke får gratis laptop...

Vel,kan man si at menn er mer priviligerte når det kommer til følelse av sikkerhet? Muligens ja, de fleste kvinner som er ute etter mørkets frembrudd er redde,i motsetning til menn. Men dette er ikke "likestillings"priviligeum altså,bare et sidetrack poeng.

Uansett,jeg synes det er trist at jeg pga mitt kjønn skal være livredd for å gå ute sent for faren for feks voldtekt,men dette er nå da ikke et likestillingsproblem,mer et asylproblem,

At du er paranoid har ingen ting med privilegie eller diskrimminering å gjøre. Det har med din psyke å gjøre. Menn er mye mer utsatt for overfall og blind vold bare sjekk politiet eller SSb sine statistikker:

Voldkjoslashnn2_zps069c0792.jpg

I andre land derimot kan jeg vel lista om ca 1000 der menn har mer rettigheter enn kvinner,men det gidder jeg ikke.

Jo gidd det a. Jeg er veldig interesseri i å lese om det. Så link til noen offentlige lover og regler som diskrimminerer kvinner.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva da "forrang"? Er det noen som er sure fordi jeg bruker et ord de måtte slå opp igjen? Er vel ikke min feil at folk ikke følger med på skolen.

Ad hominem igjen? Det er ikke sjelden du prøver deg. Flottings for deg at du fikk en utdannelse, men gå på sak og ikke person. Denne "better than you"-holdningen er så lett å lese både direkte og mellom linjene at det er påfallende. Hvorfor har du et så ekstremt behov for å trykke andre ned for å heve deg selv?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det,men slik er det ikke.

Kvinner har altså det privileget å være mest redd for noe de har mindre risiko for enn menn. Altså vold.

Anonymous poster hash: e9349...c42

Skrevet

Ad hominem igjen? Det er ikke sjelden du prøver deg. Flottings for deg at du fikk en utdannelse, men gå på sak og ikke person. Denne "better than you"-holdningen er så lett å lese både direkte og mellom linjene at det er påfallende. Hvorfor har du et så ekstremt behov for å trykke andre ned for å heve deg selv?

Du holder på debattstilen din, ser jeg?

Hva er det som gjør det du skriver så mye mere nøytralt?

Anonymous poster hash: 12290...9c8

Skrevet

Har de? Så jeg hadde altså rett på en gratis laptop her selv om jeg er mann:

Hvis du begynner på elektro- og datateknologi ved HiST får du en gratis bærbar pc. Men bare hvis du er jente.

Det er jo merkelig for det er ikke det jeg leser ut fra teksten. Jeg leser det som at jeg som mann da ikke får gratis laptop...

Ok,la oss se:

I følge artikkelen er dette et lokkemiddel for å få jenter til studiet,et skitten metode rett og slett og ikke noe man kan peke på og si"se!damer får laptop!"

Ang statistikken din: det er ikke poenget mitt. Jeg ønsker ikke å lage en konkurranse over hvem som har det verst eller noe, jeg bare sier at spør du 100 menn om de føler seg utrygge etter mørket får du et par ja,spør du 100kvinner får du et rungende ja...det er penget mitt, og jeg nevnte før at det har INGENTING med likestilling å gjøre altså,men at kanskje det er et priviligeum at menn "slipper"denne frykten?

Jeg vet ikke HVOR jeg finner offentlige dokumenter for ANDRE land enn Norge altså,men ikke ha strutsehodet plassert så langt oppi ræva a,vær så snill...mener du at kvinner i mindre siviliserte land har det kjempebra når de ikke har tilgang på skolegang,medisiner,trygg fødsel osv...?elementer der menn kommer før i køen.

Jeg elsker at vi har frihet i Norge jeg,ville aldri ha byttet det mot en kvinne fra Sudan feks, det er bare hvite,heterofile priviligerte menn som har problemer med det.

At du er paranoid har ingen ting med privilegie eller diskrimminering å gjøre. Det har med din psyke å gjøre. Menn er mye mer utsatt for overfall og blind vold bare sjekk politiet eller SSb sine statistikker:

Voldkjoslashnn2_zps069c0792.jpg

Jo gidd det a. Jeg er veldig interesseri i å lese om det. Så link til noen offentlige lover og regler som diskrimminerer kvinner.

Skrevet

Kvinner har altså det privileget å være mest redd for noe de har mindre risiko for enn menn. Altså vold. Anonymous poster hash: e9349...c42

Har du møtt en mann som er redd for å bli voldtatt?

Skrevet

Til flesvik:ble litt feilsitering til deg men du ser det sikkert selv:)

Skrevet

Kvinner har altså det privileget å være mest redd for noe de har mindre risiko for enn menn. Altså vold. Anonymous poster hash: e9349...c42

Og er det et priviligeum å være redd nå plutselig?

Skrevet

Jeg fant forresten ut at dette med prostatakreft ikke stemte helt. Tallene for kreftforeningen sier noe annet. Det er også blitt opprettet prostatasentre rundt om i landet, for at vi skal bli bedre til å behandle. Har forandret litt på denne delen og har heller skrevet dette (dette har ingen ting med mannsrollen å gjøre, men folk sine holdninger. Manndom er de positive egenskaper en mann vil inneha og er ingen ting negativt):

Menn tar ikke nok vare på seg selv

Det er noen ting som er dårlig i manndommen, og det er at man ikke skal si i fra om ting eller ta vare på helsen sin. Det er mange færre menn enn kvinner som får behandling for psykiske plager enn kvinner. Dette er garantert ikke fordi kvinner har noe dårligere psykisk helse enn menn, det har med at menn ikke skal si i fra om noe. Det er også mer negativ stimuli mot menn som er psykisk syke enn kvinner. Dette kanskje fordi det veldig ofte er psykisk syke menn som gjør veldig gale ting, men det er viktig å huske at "psykisk syk" er ikke en diagnose. Det er veldig mange psykiske sykdommer, og disse menneskene som gjør gale ting, er nesten i sin egen spesielle liga. Man kan ikke sammenligne f.eks. Ander Breivik, med en vanlig person med Schizofreni, det er promiller av personer med denne diagnosen som kunne gjort noe slikt. Disse tendensene er det viktig å arbeide mot, en burde egentlig ikke ha noe i mot av å få den hjelpen man trenger. Det er både samfunnsøkonomisk profitabelt og personlig profitabelt.

Det samme gjelder f.eks. med kreft. Menn har stort sett høyere dødelighetsrate for de fleste kreftformer. Det er ikke slik at kvinner har et bedre imunforsvar mot kreft, men de har lettere for å gå til legen å sjekke seg. De er rett og slett ikke redd for å få hjelp, noe menn heller ikke burde være. Du blir ikke mindre mann av å få hjelp for psykiske vansker eller helseproblemer. Du kan til og med miste hele mandommen din, i form av dødsfall, dersom du ser bort i fra tegn på helseproblem. Jeg vil gjerne si som de gjøre i reklamene for sminke osv.: "Because you're worth it".

Anonymous poster hash: b3c4b...2a2
Skrevet

Hvis dere ikke klarer å ha en sakeig diskusjon uten å kalle hverandre for rasshøl og idioter så burde dere gå å legge dere.

Vel,kan man si at menn er mer priviligerte når det kommer til følelse av sikkerhet? Muligens ja, de fleste kvinner som er ute etter mørkets frembrudd er redde,i motsetning til menn. Men dette er ikke "likestillings"priviligeum altså,bare et sidetrack poeng.

Alle har like rettigheter i Norge,ALLE.

I andre land derimot kan jeg vel lista om ca 1000 der menn har mer rettigheter enn kvinner,men det gidder jeg ikke.

Uansett,jeg synes det er trist at jeg pga mitt kjønn skal være livredd for å gå ute sent for faren for feks voldtekt,men dette er nå da ikke et likestillingsproblem,mer et asylproblem,

Denne håper jeg er rettet mot "Hooty" som står for det aller meste av utrivelig og nedlatende kommentarer, samt direkte personangrep. Det er en lett gjennomskuelig hersketeknikk, men heldigvis ser det ut til at også de andre debattantene her ikke lar seg mobbe til stillhet. Noe som ofte går igjen blant de som ikke klarer å holde en saklig debatt er rett og slett en mangel på argumenter, så man prøver seg med å diskreditere motparten, oppheve seg selv (jada, vi har fått med oss at du har tatt ex.phil. nå.. wow, for en prestasjon).

Ellers ser jeg at flesvik har gitt et "adekvat" svar på resten av innlegget ditt.

Skrevet

Denne håper jeg er rettet mot "Hooty" som står for det aller meste av utrivelig og nedlatende kommentarer, samt direkte personangrep. Det er en lett gjennomskuelig hersketeknikk, men heldigvis ser det ut til at også de andre debattantene her ikke lar seg mobbe til stillhet. Noe som ofte går igjen blant de som ikke klarer å holde en saklig debatt er rett og slett en mangel på argumenter, så man prøver seg med å diskreditere motparten, oppheve seg selv (jada, vi har fått med oss at du har tatt ex.phil. nå.. wow, for en prestasjon).

Ellers ser jeg at flesvik har gitt et "adekvat" svar på resten av innlegget ditt.

Den var beregnet til hvem enn som skrev det.

Merker en litt fiendelig innstilling til meg i innlegget ditt,liker du ikke kvinner som har meninger kanskje? Back to the kitcken liksom;)

Skrevet

Men ang mannebevegelsen: hvis man ønsker å bli tatt seriøs så må man sette ting på agendaen på en SAKELIG måte uten å skrive dritt om kvinner. De av dere som gjør det havner jo bare i samme kategori som illsinte feminister som hater menn...

Viktige saker er:

Barnefordeling

Støtteapparatet i det offentlige

Kreft

Selvmord

Menn må slutte å skylde på "vaginastaten"fordi de selv føler seg svake når de ønsker hjelp. Folk tar heller å hopper fra en bru enn å oppsøke psykolog,og det har noe med "gutter gråter ikke"holdninger, ikke kvinner som nekter menn hjelp.

• Liker 3
Skrevet

Men ang mannebevegelsen: hvis man ønsker å bli tatt seriøs så må man sette ting på agendaen på en SAKELIG måte uten å skrive dritt om kvinner. De av dere som gjør det havner jo bare i samme kategori som illsinte feminister som hater menn...

Det står ingen ting negativt om kvinner på nettsiden min, eller her mener jeg. Bare de ufordeler og problemer som rammer menn, som ingen bryr seg om.

Skrevet

Det står ingen ting negativt om kvinner på nettsiden min, eller her mener jeg. Bare de ufordeler og problemer som rammer menn, som ingen bryr seg om. Anonymous poster hash: b3c4b...2a2

Som hva?

Skrevet

Og er det et priviligeum å være redd nå plutselig?

Men det er ikke et privilegeum for unge menn å ikke være redd. Når unge menn er mest voldsutsatt.

Anonymous poster hash: e9349...c42

Skrevet (endret)

Den var beregnet til hvem enn som skrev det.

Merker en litt fiendelig innstilling til meg i innlegget ditt,liker du ikke kvinner som har meninger kanskje? Back to the kitcken liksom;)

Himmel og hav, hva dere kvinner i stand til å "lese mellom linjene" av spøkelser på høylys dag. Jeg nevnte eksplisitt "Hooty" som drar diskusjonen ned i søla.

Hvis du føler at du er en av de personene som trenger å mobbe andre, diskreditere dem, heve deg selv frem fordi du har bestått ex.phil., eller lignende så kan jeg forstå at du føler deg truffet.

Jeg kan si at innlegget aldri var i nærheten av å angripe deg, verken eksplisitt eller implisitt, men du går likevel i forsvar (hvorfor du følte deg truffet vet jeg ikke).

Jeg regner med at du ser at de to "spørsmålene" dine ikke har noe å gjøre med innlegget mitt over?

Jeg kan jo snu det på hodet så kanskje du forstår:

"Merker en fiendtlig innstilling til meg i innlegget ditt, liker du ikke menn med egne meninger kanskje? Skal de kanskje puttes i konsentrasjonsleir alle sammen? :kul: "

Edit:

Rettet en skrivefeil og la til en smiley

Endret av likestilling
Skrevet

Spesielt denne likte jeg. Fra "men are good!" på youtube.<br />&nbsp;<br />http://youtu.be/57EWApOypIQ

• Liker 1
Skrevet

Hvor er det Hooty mangler argumenter?

Anonymous poster hash: 12290...9c8

Skrevet

Her har du en del lesestoff: http://www.mannsbevegelsen.com/336832321Du kan også lese sakene eller se videoene på "nyheter og ytringer". Anonymous poster hash: b3c4b...2a2

Men dette er jo bare 3 punkter, hva med selvmordstatistikken og barnefordelingssaker?

Menn blir diskriminert i barnefordelingssaker feks,det kan ingen egentlig benekte. Og hvorfor er terskelen så høy for menn å søke hjelp? Hvis vi er et feminisert samfunn så burde det jo være lavere terskel for å oppsøke hjelp vs et mannesamfunn med klanger "klar deg sjæl".

Angående skole så er det slik at gutter faller utenfor fordi de mangler DISIPLIN. Det er en mangelvare i skolen idag. Gutter får lov til å bråke og falle utenfor,istedenfor at det er disiplinerte forhold og at guttene settes krav til.

Det med helse er jo det jeg sier ang menn ikke gidder å oppsøke hjelp. De får hjelp,men de vil ikke ha,for det er jo ikke "mandig"å be om hjelp. Hva skal samfunnet gjøre med denne macho holdningen? Tvangssende alle menn til psykolog?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...