Gå til innhold

Netflix dokuserien "Making a Murderer"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 1/3/2016 at 4.22, Alvea skrev:

Jeg har googlet litt rundt og har lest flere steder at det er bevis i dokumentaren mot Steven som ikke kommer frem. Blant annet det at han har kjøpt inn håndjern, kjetting osv noen uker før og disse ble funnet i trailervognen. Også at Steven ringte Teresa flere ganger, men brukte skjult nummer før han til slutt ringte henne en siste gang uten skjult nummer. Om dette er sant eller bare spekulasjoner aner jeg ikke, men det står på flere ulike nettsider.

Så rart at politiet ikke presenterte bevis for merker fra håndjern og kjetting i forbindelse med saken da.

Hva så om han ringte henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/3/2016 at 0.37, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk er litt mer skeptiske til denne serien? Dere må jo skjønne at den er vinklet på en slik måte at vi skal "ta parti" med Steven og Brendan, i tillegg til at serieskaperne har utelatt diverse (viktige!) bevis som peker mot Steven. Nettopp for å påvirke hva vi mener, og skape engasjemang blant seerne.

Visste dere at Stevens lille uskyldige kattedrap ikke var så uskyldig? Torturerte og helte olje over den stakkars katta for og så kaste den inn i flammene.

Og greit nok at guttungen, Brendan, kanskje ikke er verdens smarteste - men _ingen_ tilstår et drap med så lange, detaljerte beskrivelser, over et lengre tidsrom, uten at det faktisk ligger noe i det. Greit nok at han trakk tilståelsen sin, men dette skjedde i det øyeblikk han innser at han må sitte i fengsel resten av livet sitt, samt er blitt instruert til å gjøre det av advokaten sin.

Ja, det var dumt av dem å etterlate så pass mye bevis etter seg på Stevens eiendom, men som sagt: begge hadde vel en IQ på rundt 70. Det er veldig lite, for de som ikke vet det.

Og hva tror dere egentlig om USA sitt rettssystem? Med tanke på at det ble funnet så mye grums på de ansatte i akkurat den byen, kan dere banne på at mennesker i høyerestående stillinger har gjennomgått sakten ganske nøye. 

Anonymkode: 671f7...48d

Hvilke viktige bevis? Jeg har sett påstander om slikt før, men alt som har kommet frem har vært tull og tøys.

Hva har kattedrapet med saken å gjøre? For det første er det ekstremt lenge siden, og for det andre var det ikke slik du beskriver det.

Hvor har du det fra at ingen tilstår uten at det ligger noe i det? Han beskrev jo ingenting selv, men ord ble lagt i munnen på ham. Slike avhørsmetoder er ekstremt upålitelige og har ført til utallige justismord - også i Norge, før de innført en ny modell som går ut på å finne fakta og ikke å felle mistenkte.

Du sier at de har lav IQ og derfor etterlot de seg bevis, men hvordan kan to "idioter" ha klart å få til så effektiv brenning av offeret? Det kreves jo ekstremt høye temperaturer over lang tid for å kremere et lik, og det gjøres i spesialbygde ovner. De kremerer altså et lik nesten like bra som et krematorium, og de klarer helt magisk å skjule alle spor av blod, med unntak av blod i bak i offerets egen bil? WHAT?

USA sitt rettssystem er råttent, og de "høyerestående menneskene" gjør ikke en dritt med saken. Tvert imot har flere domstoler nektet å gjenopprette uretten som er gjort i saken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jabx skrev:

Så rart at politiet ikke presenterte bevis for merker fra håndjern og kjetting i forbindelse med saken da.

Hva så om han ringte henne?

Det ble nok presentert, bare at produsentene av serien valgte å utelate det fra serien.

Ja, hva som om han ringte henne. Jeg vet ikke. Men en kollega av Teresa sa jo i serien at Teresa fikk noen ubehagelige telefonoppringninger og virket svært berørt av dette, blant annet den dagen hun skulle til Steven for å ta bilder av bilen. Kollegaen sa Teresa ikke nevnte hvem som drev å ringte og det ble ikke sagt noe mer om det i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/15/2016 at 17.42, Alvea skrev:

Det ble nok presentert, bare at produsentene av serien valgte å utelate det fra serien.

Det ble "nok" presentert? Det ble neppe det, siden man ikke kan finne noe om det noe sted. Hadde de presentert det hadde de triumferende basunert det ut i media.

Ja, hva som om han ringte henne. Jeg vet ikke. Men en kollega av Teresa sa jo i serien at Teresa fikk noen ubehagelige telefonoppringninger og virket svært berørt av dette, blant annet den dagen hun skulle til Steven for å ta bilder av bilen. Kollegaen sa Teresa ikke nevnte hvem som drev å ringte og det ble ikke sagt noe mer om det i serien.

Igjen: Hva så?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg er litt rystet over rettssystemet i USA, og hvor korrupt det er/var.

Bare se på O.J Simpson saken. Han ble frikjent, til tross for at aktoratet hadde dobbelt så mye bevis som aktoratet mot Avery hadde. Allikevel ble Avery satt i fengsel på livstid, og Simpson gikk fri (og havnet i fengsel i 2005 tror jeg). Det var ingen tvil om at Simpson hadde gjort det, mens Avery var kun spekulasjon.

Nei, penger snakker i det landet der. Det er helt grusomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som har fulgt med i det siste og som er oppdatert på om det går noe fremover med saken? Sist jeg leste om det så virket det som Zellner var veldig positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. januar 2016 at 8.24, Sommernatt skrev:

Da har jeg sett alt på 1 døgn! Er frustrert og jeg klarer ikke å slutte å tenke på det! 

Nå har ikke jeg lest så mye på nettet og det er godt mulig det er mye info som ikke har kommet fram, men det er virkelig mye som skurrer.

Jeg har ingen erfaring eller utdanning innenfor politiarbeid eller i jus, men selv jeg ser at det er mye slett arbeid som er gjort her! 

- Hvorfor er ikke alle avhørt skikkelig? Virker som at de eneste som har blitt avhørt er Avarys! Det skurrer skikkelig med Ex-en, roommaten og broren til Teresa! At de ikke har blitt avhørt og alibisjekket er for meg uforklarlig.

- Politimannen som ringte inn nummerplaten før bilen var funnet, hvorfor blir ikke det sjekket grundigere? Du ser jo på hele mannen at han skjuler noe!

- Hvorfor er det ingen i retten som bryr seg om at noen faktisk har tappet blod fra Stevens gamle bevis? Det er jo en stor forbrytelse selv om det ikke har noe med denne saken å gjøre! 

- Det kan godt være det var Steven som drepte henne, men at ingen ser at det IKKE kunne skjedd slik som politiet mener det har gjort er utenfor min fatteevne. Where is the blood? Når noen blir voldtatt, misshandlet, kuttet, skutt og drept kommer det faktisk blod! Og når det ikke finnes eneste dråpe blod er det mye som ikke stemmer.

- At man kan dømme et klart tilbakestående barn for mord når det ikke finnes et eneste fysisk bevis på at han var der er så uforståelig. Stakkars, stakkars gutt. 

Håper vi en gang får svar på hva som egentlig har skjedd, selv om jeg har mine tvil. 

Einig!

- Eg reagera også veldig på broren til Theresa. Korleis han står framfor pressa og viser det er viktigare for han å skulde på Steven og Brandan, enn det å faktisk finne ut kva som har hendt og kven som har drept søstra.
- Kvifor har Theresa laga ein film der ho snakkar om livet på den måten, og kvifor vert det brukt i retten på den måten?
- Kvifor reagera ingen av familien med eit einaste ansiktsuttrykk når dei ser bilete av beina til Theresa brent og øydelagt? Sjokk kanskje, men etter så lang tid ville ein sansynlig fått fram eit lite uttrykk? Tenkjer at det må vere det aller verste for nokon å sitje att med slike bilete av deira dotter/søster, og då sit dei der med same slappe uttrykk som før?
- Korleis kan Brandan bli dømt for øydelegging(?) av liket, men Steven bli frikjent for det!? 
- Kvifor legg dei ikkje meir vekt på at inspektøren(gløymt namnet) som Steven saksøkte frå forrige rettsak, løyg med fleire timar når han kom på åstedet der bilen var, og i tillegg ikkje skreiv seg inn i loggen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. mars 2016 at 17.42, Alvea skrev:

Det ble nok presentert, bare at produsentene av serien valgte å utelate det fra serien.

Ja, hva som om han ringte henne. Jeg vet ikke. Men en kollega av Teresa sa jo i serien at Teresa fikk noen ubehagelige telefonoppringninger og virket svært berørt av dette, blant annet den dagen hun skulle til Steven for å ta bilder av bilen. Kollegaen sa Teresa ikke nevnte hvem som drev å ringte og det ble ikke sagt noe mer om det i serien.

Det verka meir sannsynlig at ein sjalu ex/sambuar kunne gjort.. :-) Men det er nok slikt vi aldri får vete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sesong 2 av Making a Murderer er bekreftet! Gleder meg til å se de nye bevisene i saken. 

Ken Kratz er for øvrig noe av det mest ufyselige jeg har sett på TV. Kvalm fyr. Skyldspørsmålet skal jeg ikke ta stilling til, men syns det er åpenbart at en ny rettssak er på sin plass!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

39 minutter siden, Berentsens skrev:

Virkelig på sin plass! De hadde jo null bevis mot han, annet enn en tilståelse tvunget frem i en situasjon hvor Brendan ikke skjønte hva som foregikk og bare prøvde å famle seg frem til hva de ville høre, så han kunne få gå tilbake til skolen. Hadde helt uendelig vondt av ham når jeg så serien, og for en ufyslig "forsvarer" han fikk i første omgang... 

Nå får vi bare vente på hva som skjer videre med Avery sin side av saken. Jeg er ikke overbevist om av han er uskyldig, men jeg er i hvert fall ikke overbevist om at han er skyldig. Og det er helt klart at etterforskningen har blitt ført helt feil i saken. Hvem som helst kan vel dømmes skyldig om man er den eneste som blir etterforsket for forbrytelsen og man ikke har beviselig alibi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Faith- skrev:

Nå får vi bare vente på hva som skjer videre med Avery sin side av saken. Jeg er ikke overbevist om av han er uskyldig, men jeg er i hvert fall ikke overbevist om at han er skyldig. Og det er helt klart at etterforskningen har blitt ført helt feil i saken. Hvem som helst kan vel dømmes skyldig om man er den eneste som blir etterforsket for forbrytelsen og man ikke har beviselig alibi.

Ja, det kan godt være Avery er skyldig, men myndighetene har ikke klart å bevise det ut over enhver rimelig tvil. Måten de holdt på i saken har tvert imot være med på å skape mer mer enn rimelig tvil.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...