Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

For faen altså :( Får helt klump i halsen av deg. Dette er ikke rettferdig. Vin, kaffe, sushi, kjør på med alt du vil. 

:hjerte: 

Tusen klemmer fra meg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det var ordentlig dumt! Og leit! og dritt! Og jeg skjønner godt tårene i dusjen! 

Tusen :klem: til deg! :hjerte: 

Skjem deg skikkelig bort nå! Det fortjener du! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor klem til deg kjære Illy! Dette var virkelig kjip lesning, og jeg håper at du har fått kose deg så godt det lar seg gjøre sammen med samboeren din på ferien. September blir deres måned! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har jeg erklært meg selv frisk nok til å ta et glass vin :biggrin: Det er teit, men har jeg nesten litt dårlig samvittighet for det. Uansett, ut ferien har jeg tenkt å synde! Når jeg er tilbake på jobb (noe som forøvrig kommer til å bli ganske intenst med jetlag:sjokkbla:), skal jeg virkelig være flink! Da er det på tide å ringe legen for å få time, og forhåpentligvis komme i gang med IVF så fort som mulig!

Når legetimen er et faktum, er det slutt på alkohol. Og på koffein (!). Vel, vi får se litt... jeg er egentlig avhengig av kaffe. Men fordi amerikansk kaffe faktisk ikke er så godt (er ikke fan av Starbucks, her skal det helst være skikkelig snobbekaffe av beste kvalitet), så har jeg ikke drukket så mye de siste ukene. Så lite faktisk, at jeg ikke får vondt i hodet om jeg ikke får morgenkaffen min mer. Det må være en ganske så bra ting, så jeg skal prøve å fortsette i samme spor. Jeg vil så gjerne gjøre alt jeg kan. Og de påvist viktige tingene er; ingen tobakk (den er enkel), forsiktig med koffein (hvorfor ikke kutte helt, hvis man klarer det?), og forsiktig med alkohol (den skal jeg nok klare, men akkurat nå er det ferie!). Og så ta folat da! Dessuten skal jeg gå masse, for det er min foretrukne treningsform. Jeg har visst en liten innvendig kontrollfreak som må tilfredsstilles, og da føles det godt å gjøre noe som kanskje kan øke sjansene bittelitt for at det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker fremdeles min ene kaffekopp om morgenen, og har litt dårlig samvittighet for den hver eneste dag! Men det er såå gi den opp når man lever på flink pike-vis angående alt mulig annet, og man får bangbang i hodet når man står over :bond:Så om du har tenkt å kutte helt har du jo et fabelaktig utgangspunkt etter denne nedtrappingen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink, Illy - jeg er veldig imponert over disiplinen din. Og jeg syns virkelig du bare skal unne deg litt nå i ferien altså, det kan bli lenge til neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 23.10, miore skrev:

Jeg drikker fremdeles min ene kaffekopp om morgenen, og har litt dårlig samvittighet for den hver eneste dag! Men det er såå gi den opp når man lever på flink pike-vis angående alt mulig annet, og man får bangbang i hodet når man står over :bond:Så om du har tenkt å kutte helt har du jo et fabelaktig utgangspunkt etter denne nedtrappingen :nigo: 

Det er første gang på årevis at jeg ikke får snikende hodepine i 13-14 tida hvis jeg ikke har fått en kopp kaffe innen det. Jeg har ikke hatt noen planer om å slutte helt, egentlig, jeg kjenner mange kaffe-elskere med barn... Men hver gang jeg får mensen, får jeg en sånn veldig trang til å gjøre noe. Denne gangen endte jeg med å gå rett forbi Starbucks og si høyt til meg selv og samboeren at "hah, jeg har kutta kaffen!!". Men jeg har en nespresso kapselmaskin hjemme, og syns en av de koffeinfrie kaffetypene man får til den er god, så det er en liten mulighet for at jeg faktisk kan klare dette (ei stund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snotra skrev:

Du er kjempeflink, Illy - jeg er veldig imponert over disiplinen din. Og jeg syns virkelig du bare skal unne deg litt nå i ferien altså, det kan bli lenge til neste gang. ;)

Tusen takk! :) Vi får se hvor lenge disiplinen varer da:P Jeg har ikke holdt meg unna hverken koffein eller alkohol i prøvetida til nå, men hvis vi skal i gang med IVF, hvor hvert forsøk koster masse penger og gir bivirkninger, så må jeg bare gjøre alt jeg kan. Og så er det litt tilfredsstillende å gjøre noe, det gir en slags følelse av kontroll (som egentlig er litt skummel, for dette er jo ikke noe man kan kontrollere!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten klar for høsten, med jobb, skole og IVF.

Vi har oppdaget at vi har en liten sjanse til, pp14, før vi rekker å snakke med legen. Ikke at jeg har store forhåpninger, men en må  prøve! Egg og sædcelle klarer tydeligvis å finne hverandre her en gang i blant, selv om de ikke har blitt til noen god og hardfør mix hittil.

I en helt gjennomsnittlig syklus skal EL være på syklusdag 13, og det er på søndag. Det er ikke så overraskende om det blir litt kluss pga reising og tidssoner nå da. Uansett, framover blir det i hvert fall el-tester, og "baby dance" annen hver dag. Så pr. i dag er planen at akkurat nå at om rundt en mnd kan vi si at det klaffet akkurat da vi hadde gitt opp, rett før vi skulle starte med prøverør. Uten å få forhåpningene for høyt opp, og regne med at det blir slik, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har absolutt helt riktig innstilling hvertfall, og det er bra! Kanskje du klarer å senke skuldrene også, ettersom du har den ivf-en og se fram mot, og dermed klaffer det plutselig også ettersom det ikke er noe stress/press? (Men ikke tenk for mye på det da, for da blir det kanskje stress/press allikevel).

Så senk skulderene, nyt helga and do the baby dance :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Har lest gjennom hele dagboka di (kall meg gjerne gal), og vil gjerne følge med her videre. Ser jo at du har hatt en lang og hard vei, men håper spiren sitter snart! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 12.08, Aewyn skrev:

Hei på deg :)

Har lest gjennom hele dagboka di (kall meg gjerne gal), og vil gjerne følge med her videre. Ser jo at du har hatt en lang og hard vei, men håper spiren sitter snart! Klem.

Åj, det må ha tatt litt tid å komme gjennom alt, du er jammen utholdende! Og så koselig :) Du er hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg holdt meg ganske godt unna prøverforum ei stund, og det har vært godt! I dag har jeg 10 DPO, og selv om det pleier å ende dårlig, er jeg litt spent igjen. Jeg har ikke noen symptomer. Men finner man ikke alltid noe man klarer å vri i positiv retning likevel? Denne gangen har puppene vokst, men de er ikke ømme som de pleier. Jeg er nesten sikker på at det har skjedd en eller annen gang i de andre 13 prøveperiodene også, men det har jeg glemt nå. Forrige gang, da jeg faktisk fikk en positiv test var de forresten kjempeømme innimellom. Så vel, jeg vet ikke jeg...:P

Ellers har jeg snakket med legen, og han foreslo pergotime før IVF. Det forvirret meg, for jeg trodde det satte i gang eggløsning. Og i følge både el-tester, symptomer, ultralyd og sporadisk temping, har jeg el hver måned. Syklusene er regelmessige og. Men jeg er villig til å prøve, jeg!

Dessuten burde jeg passe på vekt og måltider. Jeg er normalvektig, men helt i nedre del av skalaen. Og når jeg er stressa, har jeg jeg en tendens til å hoppe over måltider. Det kunne jeg ikke gjøre. Så nå har jeg fylt opp veska med nøtter (sjokoladenøtter! Kanskje ikke helt det legen mente, men jeg skal heller skjerpe meg når vi begynner med behandling) og blitt nazi på måltidstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente kanskje ikke sjokolade, men nøtter er veldig bra :nigo: Enumettet fett (avocado, nøtter olje) skal visstnok være toppers for eggene våre.

" Women who ate the highest amounts of monounsaturated fat were 3.4 times more likely to have a child after IVF compared to those who ate the lowest amounts. "

http://www.medicaldaily.com/eating-avocados-more-triples-ivf-pregnancy-success-rate-241240

Her fokuserer de veldig på avocado (gjør overskriften bedre, kanskje?), men det er altså enumettet fett som er testet :) Selv spiser jeg mye nøtter om dagen ;) Har skuffen på jobb stappa full av valnøtter og mandler. Jeg må også passe meg for å ikke falle for lavt ned i vekt, når kroppen får styre uten at jeg passer på vil den helst være litt tynnere enn jeg er komfortabel med, og under normal BMIl.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avocado er jo sinnsykt godt da! Med hvitløkpepper eller sitronpepper!! namnam!!  Men skjønner jo at sjokoladenøtter er mer lettvint i veska :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miore skrev:

Han mente kanskje ikke sjokolade, men nøtter er veldig bra :nigo: Enumettet fett (avocado, nøtter olje) skal visstnok være toppers for eggene våre.

" Women who ate the highest amounts of monounsaturated fat were 3.4 times more likely to have a child after IVF compared to those who ate the lowest amounts. "

http://www.medicaldaily.com/eating-avocados-more-triples-ivf-pregnancy-success-rate-241240

Her fokuserer de veldig på avocado (gjør overskriften bedre, kanskje?), men det er altså enumettet fett som er testet :) Selv spiser jeg mye nøtter om dagen ;) Har skuffen på jobb stappa full av valnøtter og mandler. Jeg må også passe meg for å ikke falle for lavt ned i vekt, når kroppen får styre uten at jeg passer på vil den helst være litt tynnere enn jeg er komfortabel med, og under normal BMIl.

Interessant! Jeg visste at flerumettet fett var bra, derfor nøttene (selv om jeg muligens utjevner noe av effekten med sjokoladetrekket), men ikke at det var så bra. Da blir det avocado framover! :)

 

31 minutter siden, Marimba skrev:

Avocado er jo sinnsykt godt da! Med hvitløkpepper eller sitronpepper!! namnam!!  Men skjønner jo at sjokoladenøtter er mer lettvint i veska :ler: 

Takk for tipset! :) Da skal jeg handle avocado og sitronpepper i dag. Og jeg regner med du mente hvitløkssalt, selv om hvitløkspepper høres godt ut det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...