Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, Snotra skrev:

Jeg krysser fingrene for at det ordner seg denne gangen! Kanskje ferietur er trikset som besørger at spiren sitter for dere. :)

Takk for det! :) En vet aldri, det kan være at det er ferie og avslapning veldig mye varme og ekstra sol som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

Jeg henger meg på med fingerkryssing!  IKM er vel  rett rundt hjørnet det da? 

Takktakk! :) Nesten, forrige pp endte lutealfasen på 13 dager. Hvis det er regelen, er IKM på mandag eller tirsdag. Det blir litt forvirring med nesten et halvt døgns tidsforskjell. I dag er jeg 9 og 10 DPO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er IKM rett rundt hjørnet, enten i morra eller i overimorra. Jeg har ikke trua denne gangen heller. Jeg drømte at en eller annen amerikask lege sa at det dessverre så dårlig ut, men hva med å adoptere enn hund. (Jeg er veldig glad i hunder, men det hjalp ikke!) Det er morgen i USA, så  jeg våknet nettopp og er helt på gråten av drømmen kombinert med at puppene ikke er ømme mer = mensen rett rundt hjørnet. Så da måtte jeg skrive et innlegg. Det hjelper litt.

Så er det bare å vente og se om mensen kommer. I så fall skal vi i hvert fall dele en dyr, god vin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.7.2016 at 0.56, Marimba skrev:

 

Beklager siteringene. Kg på mobil...

Sender deg en stor klem Illy! :klem: Håper du klarer å kose deg på ferie likevel. Kos deg med vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ment som noen fornærmelse til puppene dine, men jeg håper de ikke vet hva de snakker om. Krysser fingrene fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :klem: Det hjelper med en klem :) Skal klare å nyte ferien uansett :)

11 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Ikke ment som noen fornærmelse til puppene dine, men jeg håper de ikke vet hva de snakker om. Krysser fingrene fortsatt!

Jeg velger å tro at puppene er på mitt lag, og er mer opptatt av at jeg skal bli gravid til slutt enn å ha rett :) Takk!

 

IKM er i morra, eller fra kl. 15 i dag, norsk tid, egentlig. Jeg kjenner vel at tanta er på vei, for å ærlig (prøve å lure meg selv til å tro at det ikke er heelt sikkert siden det ikke har vært noe blod enda, nemlig...). Av en eller annen grunn er jeg ekstra lei meg denne gangen. Det er mulig det er den psykiske grensa med pp13.  Nå husker jeg ikke ordentlig en gang, men jeg mener det var i september i fjor jeg hadde en kjemisk graviditet, og det var pp1. Æsj, altså. Men jeg velger å håpe på at det betyr at september er vår måned. Og at det varer i ni måneder i stedet for i noen dager denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2016 at 10.01, Atziri skrev:

Beklager siteringene. Kg på mobil...

Sender deg en stor klem Illy! :klem: Håper du klarer å kose deg på ferie likevel. Kos deg med vin :)

Sitering er noe herk selv på pc innimellom:sprettoy: Jeg mente å sitere deg i stad, men det kom visst ikke med.

I forrige innlegg var dette ment til deg: Tusen takk :klem: Det hjelper med en klem :) Skal klare å nyte ferien uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 :klem:  til deg! Men dette betyr kanskje prøverør i september, da? Da kan du nyte alt du vil av mat og drikke på ferien og virkelig ha FERIE, og komme tilbake med ny frisk og veldig gode muligheter neste måned! :)

Endret av miore
Skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noen artikler jeg leste i sommer. Om "baby aspirin" og hvordan dette kan øke sjansene til å bli gravid, og redusere sjansene til abort. Jeg søkte og denne kom opp først. http://www.mirror.co.uk/lifestyle/health/daily-aspirin-can-help-women-6672104

Men søk på "baby aspirin fertility" selv, så kan du se. Eller "baby aspirin TTC" (TTC = trying to conceive). Siden du er i USA nå, og dette selger de over disk i USA og tror ikke aspirin er ulovlig å innføre til Norge? Det er verdt å sjekke med en lege først kanskje, men husker jeg var sjalu på de som bodde i USA hvor man får kjøpt dette reseptfritt, for da hadde jeg garantert prøvd det som med hostesaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det uten å snakke med fertilitetslegen din, altså! Det kan være fordelaktig i noen tilfeller, men det kan også gjøre det mer sannsynlig med abort, samt klusse til syklusen litt. I tillegg er de potensielle bivirkningene ved langtidsbruk (magesår og gastritt, f.eks) relativt kjipe og smertefulle. Jeg har kronisk gastritt, så I would know :) 

http://www.babycenter.com/404_is-it-safe-to-take-aspirin-during-pregnancy_1357403.bc

Aspirin er en NSAID, som er en av de medikamentene man i følge nhi helst skal unngå når man er gravid.

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hjerte-kar/acetylsalisylsyre-6982.html?page=7

En av grunnene til at aspirin er nevnt i forbindelse med fertilitet er at det virker som blodfortynnende. Om illy har behov for det, vil hun nok få vite det i forbindelse med utredningen/det eventuelle prøverørsforsøket sitt. Det er ikke helt uvanlig at bittesmå blodpropper i morkaken er årsaken til spontanabort, og i slike tilfeller kan blodpropper forhindre aborten. Om det viser seg at illy har behov for det, vil hun få resept på blodfortynnende som nok egner seg bedre enn aspirin/acetylsalisylsyre  :)

Jeg ville avventet i og med at neste syklus eventuelt blir en prøverørssyklus :vetikke:

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg kom på noen artikler jeg leste i sommer. Om "baby aspirin" og hvordan dette kan øke sjansene til å bli gravid, og redusere sjansene til abort. Jeg søkte og denne kom opp først. http://www.mirror.co.uk/lifestyle/health/daily-aspirin-can-help-women-6672104

Men søk på "baby aspirin fertility" selv, så kan du se. Eller "baby aspirin TTC" (TTC = trying to conceive). Siden du er i USA nå, og dette selger de over disk i USA og tror ikke aspirin er ulovlig å innføre til Norge? Det er verdt å sjekke med en lege først kanskje, men husker jeg var sjalu på de som bodde i USA hvor man får kjøpt dette reseptfritt, for da hadde jeg garantert prøvd det som med hostesaften. 

 

49 minutter siden, miore skrev:

Jeg ville ikke gjort det uten å snakke med fertilitetslegen din, altså! Det kan være fordelaktig i noen tilfeller, men det kan også gjøre det mer sannsynlig med abort, samt klusse til syklusen litt. I tillegg er de potensielle bivirkningene ved langtidsbruk (magesår og gastritt, f.eks) relativt kjipe og smertefulle. Jeg har kronisk gastritt, så I would know :) 

http://www.babycenter.com/404_is-it-safe-to-take-aspirin-during-pregnancy_1357403.bc

Aspirin er en NSAID, som er en av de medikamentene man i følge nhi helst skal unngå når man er gravid.

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hjerte-kar/acetylsalisylsyre-6982.html?page=7

En av grunnene til at aspirin er nevnt i forbindelse med fertilitet er at det virker som blodfortynnende. Om illy har behov for det, vil hun nok få vite det i forbindelse med utredningen/det eventuelle prøverørsforsøket sitt. Det er ikke helt uvanlig at bittesmå blodpropper i morkaken er årsaken til spontanabort, og i slike tilfeller kan blodpropper forhindre aborten. Om det viser seg at illy har behov for det, vil hun få resept på blodfortynnende som nok egner seg bedre enn aspirin/acetylsalisylsyre  :)

Jeg ville avventet i og med at neste syklus eventuelt blir en prøverørssyklus :vetikke:

Tusen takk for gode råd! Jeg skal lese på alle linkene her etter hvert. Og kanskje benytte sjansen til å kjøpe, men snakke med legen på klinikken før jeg evt. tar sjansen på å bruke det :)

 

Sånn ellers har IKM vært en skikkelig berg og dalbane hittil. Jeg har faktisk fått positiv test! En svak positiv, på utvannet kveldsurin (joda, det var et idiotisk tidspunkt å ta en test på, men jeg ble plutselig desperat). Jeg fikk nemlig vondt i puppene igjen, og nå var det mystisk. Men så stopper ikke historien der. Da jeg var på do og tok testen, oppdaget jeg også at jeg har begynt å blø :( Det er bare rosa og brun spotting foreløpig, men jeg har ganske kraftige menssmerter.

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å legge seg og sove, og så ta ny test/se hvor mye blod som har kommet i morra tidlig. Jeg tør å sette en god slump penger på at dette er en kjemisk igjen. På en rar måte er det litt fint at det skjer noe, og samtidig er det veldig fortvilende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, definitivt snakk med legen. Enkelte kan bære disponible for magesår av aspirin også! Har ikke mensen kommet ennå? Kan vi krysse fingrene fortsatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta ny test på morgenurin i morgen. At en test er svak på kveldsurin er ikke så rart. Litt blødning skjønner jeg du blir redd for, men det er vanlig i starten. Menssmerter er svært vanlig. Tidlige graviditetsymptomer er forræderisk like symptomer på mensen. Jeg skrev i min egen dagbok i forrige uke om menskramper og at jeg løp på do stadig vekk og forventet å se mensen i full gang. At man har litt økt utflod gjør jo også at man kjenner det litt fuktig ut.. Tenker også at det kan være at den brunlige utfloden er brun fordi det er noen dager gammelt og kanskje er rester etter en festeblødning som ikke kom ut? Jeg velger å være kjempeoptimist på dine vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, miore skrev:

Ojsann, så nervepirrende! Krysser alt jeg har for at det skal gå bra. 

 

7 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Ååh leste bare under mitt sitat i svaret ditt. Krysser fingrene for ikke kjemisk!! 

 

2 timer siden, Marimba skrev:

Å, så spennende!!! Nå krysses alt her også altså! 

 

1 time siden, Weebs skrev:

Krysser fingrene for deg nå :klem::duskedame:

 

23 minutter siden, Atziri skrev:

Krysser fingrene for deg Illy! Så spennende :duskedame:

 

4 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Ta ny test på morgenurin i morgen. At en test er svak på kveldsurin er ikke så rart. Litt blødning skjønner jeg du blir redd for, men det er vanlig i starten. Menssmerter er svært vanlig. Tidlige graviditetsymptomer er forræderisk like symptomer på mensen. Jeg skrev i min egen dagbok i forrige uke om menskramper og at jeg løp på do stadig vekk og forventet å se mensen i full gang. At man har litt økt utflod gjør jo også at man kjenner det litt fuktig ut.. Tenker også at det kan være at den brunlige utfloden er brun fordi det er noen dager gammelt og kanskje er rester etter en festeblødning som ikke kom ut? Jeg velger å være kjempeoptimist på dine vegne! 

Tusen takk dere! Det var dessverre definitivt kjemisk, for det er ingen tvil om at tanta er her nå. Jeg har skikkelige kramper, og friskt blod. Jeg tok en test på morgenurin, og den hadde bare en liten antydning til ekstra strek, som jeg hadde avslått som skyggestrek hvis det ikke var for testen i går.

Nå har jeg stått i dusjen og grått ei stund. Tenkte jeg skulle skjule det, men jeg får så utrolig hovne øyne av å gråte så samboeren avslørte meg med en gang... Og da googlet han fram en haug med linker til god vin og kaffe i nærområdet. Spørs om det blir sushi til lunsj også. Det hjalp :hjerte: Det gjorde også alle lykkeønskningene her, selv om det ikke gikk veien. Jeg begynte å grine igjen av dem, men det var rørt-grining :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...