Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Isj! Han trenger vel ikke hoppe av i svingen selv om dere "ikke" prøver? Du må ta kontroll her ;) 

Dere har da enda sjanse? Ligger ikke vi ca likt? Eller hvor lange sykluser har du? Her var det mange spørsmål? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Weebs skrev:

Isj! Han trenger vel ikke hoppe av i svingen selv om dere "ikke" prøver? Du må ta kontroll her ;) 

Dere har da enda sjanse? Ligger ikke vi ca likt? Eller hvor lange sykluser har du? Her var det mange spørsmål? :fnise:

Ja, det må jeg altså! Og vi har noen sjanser igjen enda :) Jeg tror vi ligger ca. likt (håper det, er alltid litt ekstra morsomt da), men at jeg kanskje har litt kortere sykluser enn deg? Jeg har pleid å tenke 26 dager, men de siste to gangene har det vært nede i 25. Nå skulle jeg jo finne ordentlig ut av dette med lutealfase og alt, ved hjelp av tester, men det får bli neste perioden (eller forhåpentligvis ikke!). Tror jeg hadde eggløsning i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nesten hele dag har jeg hatt vondt nederst i magen, på høyre side. Såpass vondt at det er litt slitsomt. Så typisk at jeg ikke kjøpte de eggløsningstestene, jeg blir så nysgjerrig! Forrige periode hadde jeg vondt på venstre side. Så det kan jo tyde på at kroppen har kommet på at den skal fortelle meg når denne eggløsningen er? Mulig jeg har hatt sånn vondt før også, men aldri tenkt over at det var noe spesielt. Ingen blødning denne gangen da. 

Jeg har vært hos diverse helsepersonell med rygg og nakke. Legen rådet meg til å om mulig slutte med annen smertestillende enn paracet, i og med at jeg prøvde å bli gravid. Og da måtte jeg finne på noe annet. Kiropraktor funket ganske bra! Jeg leste inne på venterommet at de kunne hjelpe folk med menssmerter også, og ble litt nysgjerrig på det. Men jeg spurte aldri hvordan. Kiropraktoren min fant i hvert fall mye galt med meg, mer enn bare skadene fra krasjen. Så jeg har tatt meg i å tenke at kanskje det har løst opp noen blokkeringer som bremset fruktbarheten også. Ikke logisk, jeg vet det! Men det er lov å håpe...

Antagelig er jeg på vei inn i DPO-land. Det kjennes ut som planen om å slappe av og ikke tenke på prøving gikk i vasken... Jeg er fornøyd med at det tross alt er mulig at det kan klaffe denne perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på magen, høyre side. Jepp, check ;) Jeg har heller ikke kjent dette så sterkt før, og tydeligvis var det jo faktisk på denne siden egget lå og ventet ifølge gynekolog i går :) Mine sykluser varierer mellom 26-28 dager, så bittelitt lengre enn dine. Men ganske jevnt :biggrin:

Så deilig å bli knekt litt opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Nederst på magen, høyre side. Jepp, check ;) Jeg har heller ikke kjent dette så sterkt før, og tydeligvis var det jo faktisk på denne siden egget lå og ventet ifølge gynekolog i går :) Mine sykluser varierer mellom 26-28 dager, så bittelitt lengre enn dine. Men ganske jevnt :biggrin:

Så deilig å bli knekt litt opp! 

Da er det jo faktisk en mulighet for at begge får babyer fra høyre eggstokk unnfanget fredag formiddag. Jeg satser på at høyre og fredag betyr lykke! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO og det skjer ikke noe spennende. Uka blir full av skolearbeid og jobbmøter, før arbeidshelg, så det er ei stund til jeg har tid til å begynne å kjenne etter også.

Jeg er litt positiv i dag, og tenker at det kommer til å gå til slutt. Samboeren sa i går at hvis det drar ut i tid og ikke har skjedd noe innen sommeren, er han positiv til å dra til legen og sjekke ut saker og ting. Det hadde jeg faktisk ikke trodd han var. Måtte passe på så jeg ikke ble alt for ivrig og skremte han fra det! Han er fremdeles litt skeptisk til barn, men forstår ønsket mitt. Og sier at siden vi har det så fint, så kommer det nok til å bli bra :) 

7 prøveperioder kjennes på den ene siden som for lenge, men samtidig, det kan ta tid. Jeg ser for meg at det er som å kaste terning. Graviditet er sekser, og man må noen ganger kaste ganske mange ganger for å få den sekseren. Selv når det ikke er noe galt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den terningen er nok et veldig fint og riktig bilde av hvordan det er. Det er jo så mye som skal times og klaffe. Tenk, om sæd treffer feil type væske i skjeden så dør den umiddelbart pga surhet i PH hos oss damer, og om vi timer det litt feil så slipper den ikke inn, er det for sent så dør egget før den kommer frem.. Også har man jo også sjansen til at ting ikke er optimalt i kvalitet.. 

Legen min da jeg prøvde lenge på førstemann sa at prøvere som lykkes etter ett år, men ikke har hatt SA/MA har trolig hatt flere befruktede egg som kan ha blitt befruktet uten at celledelingen startet eller ha stoppet celledelingen før den har blitt en morula og klar til å festes i livmorveggen. Nettopp fordi det er et lotteri der alt skal klaffe.

Og det lotteriet går an å vinne! Pass på at mannen din ikke tar boblebad eller varme bad. Varme bad (eller badstu) kan gjøre ham tilnærmet steril i et par måneder til helt nye celler blir produsert. Bare å øve, så dyttet du snart barnevogn du også, tror jeg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Den terningen er nok et veldig fint og riktig bilde av hvordan det er. Det er jo så mye som skal times og klaffe. Tenk, om sæd treffer feil type væske i skjeden så dør den umiddelbart pga surhet i PH hos oss damer, og om vi timer det litt feil så slipper den ikke inn, er det for sent så dør egget før den kommer frem.. Også har man jo også sjansen til at ting ikke er optimalt i kvalitet.. 

Legen min da jeg prøvde lenge på førstemann sa at prøvere som lykkes etter ett år, men ikke har hatt SA/MA har trolig hatt flere befruktede egg som kan ha blitt befruktet uten at celledelingen startet eller ha stoppet celledelingen før den har blitt en morula og klar til å festes i livmorveggen. Nettopp fordi det er et lotteri der alt skal klaffe.

Og det lotteriet går an å vinne! Pass på at mannen din ikke tar boblebad eller varme bad. Varme bad (eller badstu) kan gjøre ham tilnærmet steril i et par måneder til helt nye celler blir produsert. Bare å øve, så dyttet du snart barnevogn du også, tror jeg! :)

 

Takk for oppmuntringen! Det er faktisk greit at det tar tid, så lenge det ordner seg til slutt (nesten i hvert fall, kan komme til å angre på at jeg skrev det der!). Men prøver man bare lenge nok, så går det til slutt. Kanskje har man en terning med 10 sider, også, på grunn av dårlig sædkvalitet eller lite progesteron eller noe, men likevel får man en sekser til slutt. Og hvis ikke finnes det veldig ofte hjelp.

Jeg så på bildet ditt av ovia-appen i gravid-modus. Inspirerende! Jeg har også veldig lyst til å trykke på gravid på den! :biggrin: Jeg liker appen, det er nesten sånn at jeg tror jeg kommer til å bli gravid nå fordi jeg har lastet den ned. 

Og ingen varme bad på samboeren! Vi har heldigvis ikke badkar. Jeg liker å bade og syns det er litt dumt, men det er jo godt jeg slipper faren for at han sniker seg opp i badekaret mens jeg er på jobb.

 

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så mange gode innlegg @Havrekjeksen. Både kinesisk kalender-greier om hvilket kjønn babyen vår blir og om virkelig seriøse greier med ord som morula! 

Terningen likte jeg også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Illy! Ville bare si at jeg heier på deg denne PP også, og at jeg likte virkelig terningkast-beskrivelsen din! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Snotra skrev:

Heia Illy! Ville bare si at jeg heier på deg denne PP også, og at jeg likte virkelig terningkast-beskrivelsen din! :) 

Takk for det! :biggrin: Jeg heier på deg også. Og før eller siden så går det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO og nøyaktig ei uke til IKM eller ikke IKM (KM?). Jeg har ingen symptomer. Forrige periode tenkte jeg at ingen symptomer kanskje var et symptom, og det var det jo ikke. Men det er for tidlig enda også, så det er da håp.

Jeg er på jobb, og har lite tid til å kjenne etter. Det er nok en fordel. Kjenner man etter, har man alltids et symptom! Jo, jeg er veldig trøtt. Kan ha en viss sammenheng med ei lang uke avsluttet med arbeidshelg. Det er nesten så jeg ikke vil registrere det som et symptom i appene, fordi det blir misvisende når det har med helt andre ting enn syklusen å gjøre. Jeg gleder meg til mandag. Når alle andre reiser på jobb, da skal jeg sove!:biggrin:

Dette er den tida i syklusen hvor man håper på litt blod. Det hadde vært så fint, da kunne jeg tillatt meg å være forhåpningsfull. Men ingen antydning til festeblødning her. Jeg hadde bestemt meg for at skulle det dukke opp noe sånt, skulle jeg få lov å ta en av de dyre testene mine den dagen Ovia-appen sier det er greit. Det er 5 dager til. Og nå må jeg altså pent vente og se om TR kommer, og ikke blåse av de pengene. Hvis jeg ikke får skikkelig ømme pupper da. Men det ser også dårlig ut :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ventinga! Ovia-appen er så fin. Jeg registrere et symptom tidligere, husker ikke hva, og jeg fikk streng beskjed av Ovia at det kunne godt være jeg kjente dette, men det var for tidlig til at det kunne være et graviditetssymptom :fnise:

Husker vi begge håpte at null symptom var et symptom forrige periode. Håper heller vi ender opp med tusen denne gangen! Tar gjerne både morgenkvalmen og ømme pupper. Give it to me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig igjen i tankene deres! Håper det dukker opp symptomer snart. :biggrin:

Den der Ovia-appen hørtes jo kjempegøy ut - tror jeg må laste ned den også etter hvert. Stas med feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5 Mar 2016 at 8.09, Weebs skrev:

Denne ventinga! Ovia-appen er så fin. Jeg registrere et symptom tidligere, husker ikke hva, og jeg fikk streng beskjed av Ovia at det kunne godt være jeg kjente dette, men det var for tidlig til at det kunne være et graviditetssymptom :fnise:

Husker vi begge håpte at null symptom var et symptom forrige periode. Håper heller vi ender opp med tusen denne gangen! Tar gjerne både morgenkvalmen og ømme pupper. Give it to me.

Jepp, masse symptomer å tolke, helst så åpenbare at vi nesten ikke trenger å tolke dem en gang. Det er best! Ovia har vært streng med meg også... Hyppig tissing tror jeg det var den syntes virket usannsynlig. Men det er da jammen ikke rart når den oppfordrer til å drikke masse vann hele tiden.

Den 5 Mar 2016 at 17.44, Snotra skrev:

Kjenner meg veldig igjen i tankene deres! Håper det dukker opp symptomer snart. :biggrin:

Den der Ovia-appen hørtes jo kjempegøy ut - tror jeg må laste ned den også etter hvert. Stas med feedback!

Takk for det, satser på at symtomene dukker opp! :) Ovia mener at den er god på å forutsi når eggløsning er også, og så er den ganske oppmuntrende. Jeg liker den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO i dag. Nå kan det kanskje være realistisk å begynne å kjenne noen symptomer snart. I går fikk jeg EL slim igjen. Det så i hvert fall veldig sånn ut :sprettoy: Jeg tenkte at jeg måtte jo registrere det i appen, og regnet med at den skulle reagere og si at "hey, enten lyver du eller så er det noe galt med deg!" Men den sa "right on target for this point in your cycle"... Trodde bestemt at slikt bare skulle dukke opp rundt EL, så da lærte jeg noe nytt (men den kunne gjerne sagt "oh, you´re probably pregnant!").

Når det gjelder symptomer, så vet jeg ikke helt. I dag har jeg krysset fingrene for at ingen symptomer er et symptom igjen. Jeg pleier å få nokså ømme pupper rundt 7-8 DPO, som enten varer et par dager, eller helt fram til rett før TR. Det har jeg ikke hatt denne gangen. Til nå. Men i kveld har de jammen blitt litt ømme. Det er nesten så jeg er litt sur for det. 

Ellers stikker det helt nederst i magen. Jeg vet ikke helt hva "stikkinger" er, men har lest at de kan være positive. Men jeg tror egentlig at jeg pleier å ha sånne stikk. Ikke forrige gang, for da hadde jeg knapt noen ting, men sånn til vanlig. 

Jaja, det er bare å smøre seg med mer tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 DPO og syklusdag 23. Fra i morra kan egentlig TR komme når som helst, det hender at syklusene mine er nede i 24 dager. Jeg har akkurat fått vite at noen familiemedlemmer venter en liten. Voldsomt til babyboom det er i omgangskretsen min da... Men det kjennes vel gjerne sånn når man har et sterkt ønske om å være med på bølgen. Jeg er ordentlig glad på deres vegne, men det stikker også. Og så gøy det hadde vært om jeg var gravid nå, og vår baby kom noen måneder etter deres da!

Av en eller annen grunn har jeg trodd at jeg var 12 DPO i dag helt til jeg sjekket det nå. Godt gjort å bomme der faktisk, så nøye som jeg følger med! Men jeg har det med å surre med både ukedager og tidspunkter, antagelig på grunn av turnusjobbing.  

Jeg har flere typer vondt i magen/underlivet i dag. Litt sånne stikkinger. Og litt menssmerter, av typen som fikk meg til å snike meg på do og sjekke at jeg ikke hadde begynt å blø. Merker at jeg har fryktelig lyst til å tolke dette som symptomer av den gode typen. Jeg tok en titt på forrige syklus, og der hadde jeg ikke logget noen kramper eller magevondter dagene før TR kom. Og da ble jeg jo kjempeivrig! Men så bladde jeg litt lenger tilbake... Og søren også, de to syklusene før der igjen hadde jeg tydeligvis menssmerteaktige smerter 1-2 dager før mensen dukket opp på ordentlig. Så ingen lett tolkbare symptomer her i gården!

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, nå blir det virkelig spennende framover! Har du bestemt deg noe i forhold til om du skal ta en test snart, eller skal du prøve å vente i det lengste?

Symptomer, schmymptomer. Jeg blir bare mer og mer forvirret etter som jeg leser her på forumet hva folk opplever før de får en positiv test. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Snotra. Vi må prøve å ikke tenke på det ;) Veldig lett å si når det gjelder andre når jeg selv sitter her og lurer på hvorfor puppene fremdeles tåler å få bank :fnise:

Hvordan er ståa i dag? :) Håper mensen har holdt seg vekke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snotra skrev:

Oioi, nå blir det virkelig spennende framover! Har du bestemt deg noe i forhold til om du skal ta en test snart, eller skal du prøve å vente i det lengste?

Symptomer, schmymptomer. Jeg blir bare mer og mer forvirret etter som jeg leser her på forumet hva folk opplever før de får en positiv test. 

Det er spennende! Jeg har tenkt å vente til 15 DPO  og ta en test da om TR holder seg unna. De symptomene er definitivt ikk lett å få taket på. Jeg skulle jo ønske at jeg kunne se hva som er typisk for meg, men jeg syns selv det varierer fra syklus til syklus. Jeg håper den nye ovia-appen kan lære meg noe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...